Va De Punys Calafectables

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Respon
Toni Muntada Regada
Presentats
Entrades: 238
Membre des de: dl. oct. 24, 2011 9:22 pm
Ubicació: Manresa

Va De Punys Calafectables

Entrada Autor: Toni Muntada Regada » dt. feb. 21, 2012 11:12 pm

algú em pot dir el que puc fer?. Vaig fer muntar punys calafectables de la marca Daitona i escalfen un cullo, tant, que en la primera posició no l'aguanto ni cinc minuts, i n'hi han 4 de posicions. L`he de anar engegant i parant per no cremar-me.
Jo no tinc ni idea de macànica i el macànic que això va així, pero jo no m'ho acabo d'empassar.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Va De Punys Calafectables

Entrada Autor: CMB » dc. feb. 22, 2012 12:03 am

[quote user="Toni Muntada Regada" post="192888"]algú em pot dir el que puc fer?. Vaig fer muntar punys calafectables de la marca Daitona i escalfen un cullo, tant, que en la primera posició no l'aguanto ni cinc minuts, i n'hi han 4 de posicions. L`he de anar engegant i parant per no cremar-me.
Jo no tinc ni idea de macànica i el macànic que això va així, pero jo no m'ho acabo d'empassar.[/quote]

Potser dic una bestiessa, però podria ser que s'haguès connectat al revès i les posicions siguin girades.

En motors elèctrics passa això, oi?

:shock:

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dc. feb. 22, 2012 12:57 am

:D no crec que els punys s'alimentin amb trifàsica... (espero :cool: ), així tranquil que no girarà res al revés... :roll:

no n'he instal·lat mai cap, però l'escalfador o resistència hauria d'anar l'interior del puny de goma oi? i la forma de cablejar-los deu estar especificada a algúna banda. Jo normal, normal, que et cremis no ho veig. Alguna cosa no està ben instal·lada.

Salut
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 22, 2012 12:58 am, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. feb. 22, 2012 1:09 am

[quote user="650X" post="192904"]:D no crec que els punys s'alimentin amb trifàsica... (espero :cool: ), així tranquil que no girarà res al revés... :roll:

no n'he instal·lat mai cap, però l'escalfador o resistència hauria d'anar l'interior del puny de goma oi? i la forma de cablejar-los deu estar especificada a algúna banda. Jo normal, normal, que et cremis no ho veig. Alguna cosa no està ben instal·lada.

Salut[/quote]

Sembla ser que he dit una bestiesa!!! :oops: o no?

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dc. feb. 22, 2012 8:41 am

[quote user="CMB" post="192906"][quote user="650X" post="192904"]:D no crec que els punys s'alimentin amb trifàsica... (espero :cool: ), així tranquil que no girarà res al revés... :roll:

Salut[/quote]

Sembla ser que he dit una bestiesa!!! :oops: o no?[/quote]

No home no! bestiesa tampoc, el que passa es que el tema que comentes dels motors que giren al revés si gires dos fils es tracta de motors trifàsics es a dir de 3 fases, i normalment parlem de trifàsic 380v. AC, només m'ha fet gràcia pensar en uns punys calefactables rollo "cadira electrica" :lol:

El company Toni suposo que els fa funcionar a 12v DC, l'escalfor produïda per les resistències degut al diferencial de tensió entre (0) i +12v. En teoria hauria d'escalfar igual de 0 a 12 que de 12 a 0... em sembla que es massa d'hora per pensar tant :martell.

El que s'hauria de mirar es aquest selector, suposo que hi ha diferents anells de resistència, s'hauria de descartar que no funcionés malament el selector.

...avui tinc festa a la feina... qui ho diria :twisted:

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dc. feb. 22, 2012 8:57 am

[quote user="650X" post="192910"]El que s'hauria de mirar es aquest selector, suposo que hi ha diferents anells de resistència, s'hauria de descartar que no funcionés malament el selector.[/quote]

Bones!!!

Has provat amb l'última posició... tal i com comenta en 650X, potser està instal·lat al revés, i la primera posició correspon a la més potent! Curiós...

Fins aviat!
Imatge

Toni Muntada Regada
Presentats

Entrada Autor: Toni Muntada Regada » dc. feb. 22, 2012 3:50 pm

Gràcies pels vostres comentaris que després de llegir-los he provat la 4ª posició dels punys i en prou feines se distingir si crema més o menys, el que si que he pogut observar és que la moto al relentir, els punys no cremen tant, però a la que dones gas, els punys augmenten la temperatura.

L'estiu passat vaig instal·lar una toma de corrent per el GPS de 12V, espero que no tingui res a veure.

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » dc. feb. 22, 2012 7:42 pm

Hola, crec que com diu en 650X podrien estar creuats els ponts de resistències del selector i et funcionesin totes a l'hora, això explicaría que no notesis cap diferència tinguis el selector allá on el tinguis.
De totes maneres, alla on t'ho van montar, els hi faría cambiar per un altre. Salut.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dc. feb. 22, 2012 8:44 pm

[quote user="Jsk" post="192960"]Hola, crec que com diu en 650X podrien estar creuats els ponts de resistències del selector i et funcionesin totes a l'hora, això explicaría que no notesis cap diferència tinguis el selector allá on el tinguis.
De totes maneres, alla on t'ho van montar, els hi faría cambiar per un altre. Salut.[/quote]

Jo també penso el mateix ... no es genys normal això ... el mecànic tindria que respondre.
Gas a la burra!!!

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dc. feb. 22, 2012 9:24 pm

Home, no és gaire normal en uns punys calefactats de moto de carretera, però és una cosa molt habitual en els punys calefactats de le motos de neu.
Jo sempre que l'agafo m'hi trobo, i és exactament la mateixa descripció que estas fent, a la primera posició (la més suau) amb la moto en ralentí res, però a lo què l'engegues els punys cremen. Tot i que en aquest tipus de moto és més "normal" per als llocs que han d'anar, i a més totes les marques hi models que he provat he vist que feien lo mateix.
Mira bé la referència, que no sigui que t'hagin enviat un joc de punys de neu! :eyes
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 22, 2012 9:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. feb. 22, 2012 9:34 pm

Jo també tornaria al mecanic a veure que passa.
Els meus punys quan els haig de possar , escalfan pero mai a nivell de cremar
ImatgeImatgeImatge

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dc. feb. 22, 2012 10:19 pm

Els Daytona crec que els portava la casa Louis i -en alguns models- la posició 1 servía per iniciar el procés d'escalfament. Cuan ja agafaven temperatura recomanaven possar las seguents posicions. Mantenir.ho a la posició 1 et cremava les mans i la batería. Prova.ho, ja dirás algu.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. feb. 22, 2012 10:32 pm

Jo diria que tenen un defecte de fabricació. Parla amb ells i mira que t'els canviïn.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Toni Muntada Regada
Presentats

Entrada Autor: Toni Muntada Regada » dc. feb. 22, 2012 11:14 pm

Moltes gràcies per el vostre interès, us faig saber que hem quedat en que aquest divendres em farien arrivar un regulador nou, que segons el distribuidor, diu podria ser defectuós i si amb això no es sol.luciona em canviaran tot el kit.
La veritat es que s'estan portant be, aviam com acaba, i potser que per la sortida del 26 ja ho tinc sol.lucionat

Toni Muntada Regada
Presentats

Entrada Autor: Toni Muntada Regada » ds. març 03, 2012 3:44 pm

Despres d'haver canviat el regulador i de varies peripecies, m'he quedat amb el punys cremant.
Segons un mecànic d'un taller oficial Bosch, aquest regulador no done més de si.
Ha provat l'istal.lació en serie per repartir la potència, i el resultat és que gairebé no escalfen
D'aqui a poc, la primavera i dia que passa any que empeny. Ja estic fart de pagar mecànics. :enfadat

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » ds. març 03, 2012 6:13 pm

Em sap greu que al final, per la incompetència o la mala fé d'uns, hagis de tirar la tovallora i els euros. :mad:

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » ds. març 03, 2012 8:06 pm

Algú es fará responsable, no?
ImatgeImatgeImatge

Alucinamaripili
Presentats