...i la meva pregunta és: Bmw dona unes toleràncies a les vàlvules d'admissió entre 0.13-0.23 i a les de escapament de 0.30-0.40, ja deveu saber en quina feina estic actualment... :roll: a quin dels 2 extrems de la tolerància funciona millor el motor?
a veure si m'explico millor, a partir del 2010 els boxers funcionen amb doble arbre de lleves i l'ajust de les vàlvules ja no es fà amb els cargolets i contrafemella, ara funcionen al estil "japonés", amb taquets, per tant el primer cop que ho fas tens dos feines: galgar i obtenir la mida existent entre la lleva i el cap de la vàlvula, i desmuntar els caps de les vàlvules per saber la mida del taquet, 8 taquets, 4 d'admissió i 4 d'escapament. En acabades aquestes feines ja només has de sumar i restar per saber quin taquet posar per obtenir la distància correcte. I d'aquí el meu maldecap... a les d'admissió es millor anar a buscar el 0.13 o el 0.23 i a les d'escapament es millor anar a buscar el 0.30 o el 0.40 :? :?: :? :?: :? :?:
Com que fa hores que m'hi barallo, i no ho trobo per enlloc, i trucar al concesionari... no és una opció, ho deixo aquí a veure si algú ho sap.
Que tingeu bon dia
Salut