PREGUNTA d'un novell (ABS)
Moderador: Airald
- Edu74
- Presentats
- Entrades: 261
- Membre des de: ds. abr. 18, 2009 8:12 pm
- Ubicació: Vilanna (Gironès)
- Contacta:
PREGUNTA d'un novell (ABS)
Hola a tots:
Ahir al vespre em van entregar la meva nova moto, una BMW G 650 GS. Aquest mati he anat a fer un tomb per carretera i tambe per camins, va estupenda. L'unica cosa que he trobat estranya ha sigut quan he volgut comprovar l'ABS, el fre davanter cap problema, pero el posterior quan l'apretes a fons fa com si rasques i va frenant com a copets.
Aixo es normal :?:
Ahir al vespre em van entregar la meva nova moto, una BMW G 650 GS. Aquest mati he anat a fer un tomb per carretera i tambe per camins, va estupenda. L'unica cosa que he trobat estranya ha sigut quan he volgut comprovar l'ABS, el fre davanter cap problema, pero el posterior quan l'apretes a fons fa com si rasques i va frenant com a copets.
100% NOVELL :eyes
BMW G 650 GS :lol:
BMW G 650 GS :lol:
- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
Re: PREGUNTA d'un novell (ABS)
Això, company, és l'ABS. La frenada, en comptes de bloquejar totalment la roda es fa amb intermitències per evitar precissament això: EL BLOQUEIG DE LA RODA. Així, la roda no perd direccionabilitat ni agarre, o lo que és lo mateix: no perds el control de la moto en superficies lliscants o amb poca adherència. La roda del davant és més perillosa quan perd adherència, però alhora és més difícil de bloquejar perquè a la frenada, tot el pes es col.loca en la roda del davant, i per contra, treiem pes a la del darrera, amb la qual cosa, és més fàcil de bloquejar-la i per això et salta l'ABS amb més facilitat en aquesta roda. :mestre :mestre :mestre :mestre :D :DEdu74 ha escrit:Hola a tots:
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: PREGUNTA d'un novell (ABS)
Què vols dir que "el fre davanter cap problema"? Has aconseguit que actui l'ABS del davant buscant-ho?Edu74 ha escrit:Hola a tots:

- Pacs47
- Presentats
- Entrades: 1271
- Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
- Ubicació: manresa
- Edu74
- Presentats
- Contacta:
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Per camins l'has de desconnectar sempre.
Els copets és normal, encara que sembli que s'està fent
malbé alguna cosa. Em van explicar en un curs de conducció
(de cotxe) que molta gent deixa de frenar quan sent els
cops, la qual cosa és una errada monumental. És a dir,
ABS=copets. No passa res.
Enhorabona per la moto!!!
Els copets és normal, encara que sembli que s'està fent
malbé alguna cosa. Em van explicar en un curs de conducció
(de cotxe) que molta gent deixa de frenar quan sent els
cops, la qual cosa és una errada monumental. És a dir,
ABS=copets. No passa res.
Enhorabona per la moto!!!
- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
- Sergi3
- Presentats
- Entrades: 1454
- Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
- Ubicació: Barcelona
Jo els copets els noto tant a la maneta com a la peu de fre, quan s'ha activat l'ABS. que l'ultim com, va ser quan vaig tenir l'accident, que vaig clavar tots dos frens. El que esta clar que l'ABS allarga la frenada pero fa que la moto no perdi adherencia.
Per cert , jo per desactivar ABS, sempre que vulgui, he de treure e fusible

Per cert , jo per desactivar ABS, sempre que vulgui, he de treure e fusible
- Edu74
- Presentats
- Contacta:
- Kel
- Presentats
- Entrades: 3513
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
- Ubicació: Girona
- Contacta:
A la GS 650 de la Sandra pots activar/desactivar l'ABS, suposo que la teva també, llegeix el manual, (cosa molt útil sempre)
Per carretera és realment interessant, millor que clavis fort el fre del darrera, és menys perillós (per fer proves per carretera), i gaudeix de la moto al màxim.
No dubtis de fer totes les consultes que vulguis per això existeix el fòrum per fer consultes, sortides i per dir parides 8)
Per carretera és realment interessant, millor que clavis fort el fre del darrera, és menys perillós (per fer proves per carretera), i gaudeix de la moto al màxim.
No dubtis de fer totes les consultes que vulguis per això existeix el fòrum per fer consultes, sortides i per dir parides 8)
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................
..........................................................................
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Molt interesssant el que t'apunta en Kel, fes probes, ves a un lloc que tinguis amplitud i cap perill i assaja, així quan t'hi trobis en una situació d'emergència tindras les reaccions entrenades.
T'aconsello molt que probis en terra clavar la roda del darrera amb i sense ABS, i llavors en un tram que ho puguis fer, intenta acotar la distància de frenada (frenada de debó, clavant roda) amb i sense ABS -procura no clavar la roda del davant-, quan vegis la diferència de distància de frenada, no dubtaràs a treure l'ABS en terra; això si, has de tenir entrenat el tacte, ja que si confies sempre en l'abs per no bloquejar et fotras una llet per la via directa quan no el dugis connectat.
T'aconsello molt que probis en terra clavar la roda del darrera amb i sense ABS, i llavors en un tram que ho puguis fer, intenta acotar la distància de frenada (frenada de debó, clavant roda) amb i sense ABS -procura no clavar la roda del davant-, quan vegis la diferència de distància de frenada, no dubtaràs a treure l'ABS en terra; això si, has de tenir entrenat el tacte, ja que si confies sempre en l'abs per no bloquejar et fotras una llet per la via directa quan no el dugis connectat.
-----------
- Airolg
- Presentats
- Entrades: 74
- Membre des de: dj. maig 31, 2007 4:50 pm
- Ubicació: La Plana de vic
Jo tant amb la anterior F650GS que tenia com amb l'actual Versys, hi porto ABS. Per testejar que salta el ABS al davant, jo anava a una pista de terra ben plana i ample, i alla, anant a poc a poc, frenava amb el de davant bastant de cop, i sempre m'ha saltat.
Això si, ho faig on no hi ha ningu, i ja et dic, anant a "poc a poc", també el feia saltar amb facilitat, i amb la moto ben recte...
En asfalt, mai l'he fet saltar expressament....
Això si, ho faig on no hi ha ningu, i ja et dic, anant a "poc a poc", també el feia saltar amb facilitat, i amb la moto ben recte...
En asfalt, mai l'he fet saltar expressament....
F650GS 4ever, VERSYS ara!