Inflar els pneumàtics en marxa
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Inflar els pneumàtics en marxa
Tot llegint l'excursió OFF-ROAD de l'Àngel, el qual portava les pressions massa altes per fer muntanya, he buscat una mica per internet i he vist aquest invent que es presentarà a la firaa d'invents Attic 09 que es cel.lebrarà durante els dies 26 al 28 del present mes en Vilanova y la Geltrú. AIRBIKE Sistem
http://www.airbike.es/pageID_6566784.html
http://www.airbike.es/pageID_6566784.html

- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Inflar Els Pneumàtics En Marxa
:form
No entenc com va a parar l'aire a dins la roda....
No entenc com va a parar l'aire a dins la roda....
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)

- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Inflar els pneumàtics en marxa
Doncs té bona pinta l'invent. :) Falta veure quant costa ;)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
Bona trovalla Randy, sembla un bon invent, tot i que tal com ho veih, aquesta instalació te de venir de casa. Vaja jo diria ,eh

- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Amb aquests estris encara ens hi fariem mal.....tot aquest invent per inflar i desinflar ,,,quantes vegades al mes ?????? ( amb motos de carretera )
Hi ha camions que ja ho porten ( potser ho heu vist passant-los a l´autopista ) i també fa anys que ho porten els cotxes i camions del Dakar.
Aixó de baixar la presió del pneumatics no té massa sentit amb els que portem gomes Trail ( quasi carretera ) aixó es feia amb els de tacs, per tal de " marcar " més el taco. sobretot a les de Trial i amb pedra molla i molt escassa adhe`rencia.
:form :form :form :form
Hi ha camions que ja ho porten ( potser ho heu vist passant-los a l´autopista ) i també fa anys que ho porten els cotxes i camions del Dakar.
Aixó de baixar la presió del pneumatics no té massa sentit amb els que portem gomes Trail ( quasi carretera ) aixó es feia amb els de tacs, per tal de " marcar " més el taco. sobretot a les de Trial i amb pedra molla i molt escassa adhe`rencia.
:form :form :form :form
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 05, 2009 11:04 am, en total s’ha editat 1 vegada.

- Angel
- Presentats
- Entrades: 1284
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Vilafranca del Penedès
Randy,
Jo nomes vaig fer referència a un compressor de butxaca,
http://www.bmwmotos.com/tienda_bmwmotos ... f91e43e9d5
El que tu proposes no es per desmerèixer però am fa l’afecta que l’invent ha de ser bastant car. A banda d’això t’haig de dir que m’agrada l’idea.
Gs12red,
Discrepo una mica quan dius que no te massa sentit baixar pressions a una roda mixta. Pel tema adherència no et discuteixo el teu raonament però hem de tenir en compte que una roda amb pressió alta nomes fa que rebotar sobre les pedres que trepitja, per tan, sempre serà millor fer Off-Road amb pressions baixes a les rodes.
El que tu proposes no es per desmerèixer però am fa l’afecta que l’invent ha de ser bastant car. A banda d’això t’haig de dir que m’agrada l’idea.
Gs12red,
Discrepo una mica quan dius que no te massa sentit baixar pressions a una roda mixta. Pel tema adherència no et discuteixo el teu raonament però hem de tenir en compte que una roda amb pressió alta nomes fa que rebotar sobre les pedres que trepitja, per tan, sempre serà millor fer Off-Road amb pressions baixes a les rodes.
Salutacions moteres.
- Llagasta
- Presentats
[quote user="Angel" post="79300"]Randy,
Gs12red,
Discrepo una mica quan dius que no te massa sentit baixar pressions a una roda mixta. Pel tema adherència no et discuteixo el teu raonament però hem de tenir en compte que una roda amb pressió alta nomes fa que rebotar sobre les pedres que trepitja, per tan, sempre serà millor fer Off-Road amb pressions baixes a les rodes.[/quote]
Tén raó Angel, jo porto sempre 2,2 davant i 2,5 darrera amb els Tourance, in la suspensió de darrera a 32 clicks ( de 42 )i a 1 volta i mitja de retenció hidraulic , també a la setena posició a davant ( tope d´alta ) i he provat ( per provar ) de baixar presions ( a darrera ) i no hi notat gran millora, per pujar una pujada una mica xunga i amb sauló o pedres, amb aquestes Trails grosses, només hi pugut pujar per alla on volia anant una mica envel.lat ( o bastant ) primer et penses que no arribaràs a dalt, que et quedaràs a la meitat o que et tocarà de sota a terra si hi han xaragalls ...... però de pujar, puja.
Quan comença a patinar la roda, poca cosa pot fer , si no baixar deseguida de la moto ( tot anant ) i ajudarla ( caminant al costat ) a pujar tivant-la i jugant amb l´embragatge i intentar arribar a dalt, tal com varem apendre a fer als anys 70 als temps de les Cotas i Sherpas.....
Per cert, es curiós veure el fum i sentir la pudor de embrague cremat...... :form :form :form :form
Ara bé, si un va sol, val més no complicar-se la vida amb camins que no es coneixen i sense " ma d´obra " d´ajuda ..... més d´una vegada i he hagut de deixar la moto clavada " in situ " i anar a peu fins a una casa de pagès i " contractar" els serveis d´un tractor......
Gs12red,
Discrepo una mica quan dius que no te massa sentit baixar pressions a una roda mixta. Pel tema adherència no et discuteixo el teu raonament però hem de tenir en compte que una roda amb pressió alta nomes fa que rebotar sobre les pedres que trepitja, per tan, sempre serà millor fer Off-Road amb pressions baixes a les rodes.[/quote]
Tén raó Angel, jo porto sempre 2,2 davant i 2,5 darrera amb els Tourance, in la suspensió de darrera a 32 clicks ( de 42 )i a 1 volta i mitja de retenció hidraulic , també a la setena posició a davant ( tope d´alta ) i he provat ( per provar ) de baixar presions ( a darrera ) i no hi notat gran millora, per pujar una pujada una mica xunga i amb sauló o pedres, amb aquestes Trails grosses, només hi pugut pujar per alla on volia anant una mica envel.lat ( o bastant ) primer et penses que no arribaràs a dalt, que et quedaràs a la meitat o que et tocarà de sota a terra si hi han xaragalls ...... però de pujar, puja.
Quan comença a patinar la roda, poca cosa pot fer , si no baixar deseguida de la moto ( tot anant ) i ajudarla ( caminant al costat ) a pujar tivant-la i jugant amb l´embragatge i intentar arribar a dalt, tal com varem apendre a fer als anys 70 als temps de les Cotas i Sherpas.....
Per cert, es curiós veure el fum i sentir la pudor de embrague cremat...... :form :form :form :form
Ara bé, si un va sol, val més no complicar-se la vida amb camins que no es coneixen i sense " ma d´obra " d´ajuda ..... més d´una vegada i he hagut de deixar la moto clavada " in situ " i anar a peu fins a una casa de pagès i " contractar" els serveis d´un tractor......
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 08, 2009 6:18 pm, en total s’ha editat 8 vegades.

- Angel
- Presentats
- Entrades: 1284
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Vilafranca del Penedès
El tema pressions es una mica personal al igual que els reglatges de la moto, d’aquí be aquest post d’en Randy en que ens mostra una proposta per modificar la pressió del neumàtic a voluntat i en plena marxa que trobo força interessant.
De fet, con be sabràs, les GS actuals ja porten la opció Enduro ESA (Electronic Suspension Adjustment), cosa que fa pensar que no seria gens estrany veure algun sistema per regular la pressió de les rodes en futures versions de GS’s.
Tornant al que comentes. Les pressions que tu portes son les que recomana la casa BMW per les GS’s, de fet jo també les porto així, potser un pelet mes alta tenint en compte que peso el meus quilets.
Aquestes son pressions per carretera però crec que no fariem res mal fet baixant pressió a les rodes en els nostres recorreguts Trail. Em de tenir en compte que les pressions que s’acostumen a posar a les rodes en una moto de Trial son aproximadament entre 0.3, i 0.6, en una Tot Terreny entre 0.8, i 1.2. (valors aproximats segons m’han comentat alguna vegada gent que sembla entesa en el tema) Per tan, no crec que passi res al baixar pressió en les nostres trails quan fem Trail.
En qualsevol cas, si amb una pressió baixa no es guanya amb adherència, sempre ajudarà a absorbir millor les irregularitats del terreny.
Nota: Albert (Gs12red), Si mai bens a fer Trail pel Penedès, et quedes clavat i necessites els serveis d’un tractor, no pateixis, el meu pare en te un. Et farem el servei de franc.
:mrgreen:
De fet, con be sabràs, les GS actuals ja porten la opció Enduro ESA (Electronic Suspension Adjustment), cosa que fa pensar que no seria gens estrany veure algun sistema per regular la pressió de les rodes en futures versions de GS’s.
Tornant al que comentes. Les pressions que tu portes son les que recomana la casa BMW per les GS’s, de fet jo també les porto així, potser un pelet mes alta tenint en compte que peso el meus quilets.
Aquestes son pressions per carretera però crec que no fariem res mal fet baixant pressió a les rodes en els nostres recorreguts Trail. Em de tenir en compte que les pressions que s’acostumen a posar a les rodes en una moto de Trial son aproximadament entre 0.3, i 0.6, en una Tot Terreny entre 0.8, i 1.2. (valors aproximats segons m’han comentat alguna vegada gent que sembla entesa en el tema) Per tan, no crec que passi res al baixar pressió en les nostres trails quan fem Trail.
En qualsevol cas, si amb una pressió baixa no es guanya amb adherència, sempre ajudarà a absorbir millor les irregularitats del terreny.
Nota: Albert (Gs12red), Si mai bens a fer Trail pel Penedès, et quedes clavat i necessites els serveis d’un tractor, no pateixis, el meu pare en te un. Et farem el servei de franc.
Salutacions moteres.
- Llagasta
- Presentats
[quote user="Angel" post="79613"]El tema pressions es una mica personal al igual que els reglatges de la moto, d’aquí be aquest post d’en Randy en que ens mostra una proposta per modificar la pressió del neumàtic a voluntat i en plena marxa que trobo força interessant.
:mrgreen:[/quote]
Je, je gràcies per l´oferiment, espero no haver d´avisar-te mai pel tema del tractor, si per cas , per anar a fer un tomb i un bon esmorzar....
De fet el Penedès es una zona maca per fer amb moto, moltes vegades acostumo a venir d´hora el dissabte per aqui a fer " carreteretes" sobretot cap a la zona dels Domenys, Aiguaviva , Torrelles, Pontons i alguna pista cap a montagut ,la Ponderosa - Albinyana , coll de l´arboçar, les pobles etcc., una bonica comarca. :form :form :form
Je, je gràcies per l´oferiment, espero no haver d´avisar-te mai pel tema del tractor, si per cas , per anar a fer un tomb i un bon esmorzar....
De fet el Penedès es una zona maca per fer amb moto, moltes vegades acostumo a venir d´hora el dissabte per aqui a fer " carreteretes" sobretot cap a la zona dels Domenys, Aiguaviva , Torrelles, Pontons i alguna pista cap a montagut ,la Ponderosa - Albinyana , coll de l´arboçar, les pobles etcc., una bonica comarca. :form :form :form

- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Quan vaig fer el curs off-road a Aras, i era curs BMW, amb monitors BMW, una de les fases va ser adequar les motos a off-road: treure retrovisors i tot allò que previsiblement es pugués trencar fàcilment, aixecar manillar, treure la goma dels estrebs, i baixar pressió dels pneumàtics, en el meu cas de 2 davant a 1.5 i de 2-2.5 darrera a 1.8.... i hosti, no sé dirte quin percentatge de canvi va ser degut a la pressió, però semblava una altra moto.
-----------
- Llagasta
- Presentats
[quote user="ARBE" post="79697"]Quan vaig fer el curs off-road a Aras, i era curs BMW, amb monitors BMW, una de les fases va ser adequar les motos a off-road: treure retrovisors i tot allò que previsiblement es pugués trencar fàcilment, aixecar manillar, treure la goma dels estrebs, i baixar pressió dels pneumàtics, en el meu cas de 2 davant a 1.5 i de 2-2.5 darrera a 1.8.... i hosti, no sé dirte quin percentatge de canvi va ser degut a la pressió, però semblava una altra moto.[/quote]
Bé, accepto pop com a animal de companyia !!!!!!!!
Bé, accepto pop com a animal de companyia !!!!!!!!

-
- Presentats
- Entrades: 6
- Membre des de: dc. maig 06, 2009 12:23 pm
- Ubicació: Banyoles
Aquest invent ja fa molt d'anys que funciona en el mon del vehicle industrial, sobre tot en els camions, (si us fixeu anan per l'autopista veureu que els hi surten uns tubs desde el xassis fins el centre de la llanda) tambe s'ha aplicat en vehicles de competicio sobre tot en raids, per variar les presions sobre el terreny sensa tenir que parar quan passen de terra a sorra..