Dubte

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Dubte

Entrada Autor: Pasqual » dj. ago. 13, 2009 6:51 pm

Per en J@nLince, voldria afegir que el "truquillo" per l'hivern crec que no és gaire bo. M'explico. Si portes "xubasquero" (es adir plàstic sense poro) a sobre de tot, et para el vent i inicialment redueix la sensació de fred i discomfort. Però si has de fer molts km, la evaporació propia queda retinguda i amb un alt grau d'humitat ambient fa que es condensi a l'interior. El resultat és que tindràs més fred i a més quedaràs xop. Es com dormir envoltat de paper d'alumini a l'hivern. Prova-ho.

M'ho diu l'experiència. A l'hivern ni disfressat de ceba (capes i capes de roba) ni plàstics no porosos. Al millor per a mi és un interior de roba tèrmica de bona qualitat, si cal un folre de polar i l'equip a sobre. Així he fet viatges de més de 2000 km a temperatures per sota zero (-9ºC). Important és que l'equip tanqui be i no deixar pasar una mica d'aire ni per punys ni per el coll. El guants és un tema a part que si algú l'interessa també ho podem comentar. :mestre

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dj. ago. 13, 2009 7:59 pm

[quote user="Espia" post="87020"]Per en J@nLince, voldria afegir que el "truquillo" per l'hivern crec que no és gaire bo. M'explico. Si portes "xubasquero" (es adir plàstic sense poro) a sobre de tot, et para el vent i inicialment redueix la sensació de fred i discomfort. Però si has de fer molts km, la evaporació propia queda retinguda i amb un alt grau d'humitat ambient fa que es condensi a l'interior. El resultat és que tindràs més fred i a més quedaràs xop. Es com dormir envoltat de paper d'alumini a l'hivern. Prova-ho.

M'ho diu l'experiència. A l'hivern ni disfressat de ceba (capes i capes de roba) ni plàstics no porosos. Al millor per a mi és un interior de roba tèrmica de bona qualitat, si cal un folre de polar i l'equip a sobre. Així he fet viatges de més de 2000 km a temperatures per sota zero (-9ºC). Important és que l'equip tanqui be i no deixar pasar una mica d'aire ni per punys ni per el coll. El guants és un tema a part que si algú l'interessa també ho podem comentar.[/quote]

L'Espia és un gran professional dels viatges d'hivern, li podeu fer cas, jo diria que ja ho ha provat tot el que hi ha al mercat. ;)
Tots els seus consells estan basats amb l'experiència a la propia pell.
De ELEFATTREFFENS en porta...ara no recordo be...però al menys 7. :shock:

Aixo si, quant s'ha de tornar a la ruta necesita una bona estona per endollar tots els estris anti-fred. :D

El meu consell sobre el tema, és que a l'estiu la pell fa patir molt. Millor la Cordura.

Salut.
Siono1000 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 13, 2009 8:04 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i kilómetres

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. ago. 13, 2009 8:04 pm

Jo a l´hivern no he sotit tant.
No he fet elefantes (de moment) ni pinguinos...pero he estat amb alguna ruta a -7º ..
Jo amb un camiseta de maniga llarga de coto normal, un jersei de llana i la jaqueta (ara no recordo si amb el forro o no) vaig estar prou be

A l´estiu amb moto fa calor de qualsevol manera aixi que...sense perdre del cap la nostre seguretat... en un viatge llarg jo cordura d´hivern i ja esta.

L'any passat quant tornavem de romania, per l´autopista a França estaven a 36º com a minim. Estavem fregits amb la cordura a dalt i baix. El que varem fer es en una area de servei... dutxar-nos amb la rova posada. (quin espectacle) i anar amb la jaqueta semi-oberta una bona estona.

varem estar uns 70km's sense patir calor i molt fresquets ;)
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. ago. 13, 2009 8:10 pm

[quote user="Steelman" post="87038"]

.............

L'any passat quant tornavem de romania, per l´autopista a França estaven a 36º com a minim. Estavem fregits amb la cordura a dalt i baix. El que varem fer es en una area de servei... dutxar-nos amb la rova posada. (quin espectacle) i anar amb la jaqueta semi-oberta una bona estona.

varem estar uns 70km's sense patir calor i molt fresquets ;)[/quote]

Molt bona pensada, noi!!!!!!!!!!!!!!! Això sí, per veure-us! :b9
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Entrada Autor: J@N LINCE » dj. ago. 13, 2009 9:54 pm

[quote user="Espia" post="87019"]Per en J@nLince, voldria afegir que el "truquillo" per l'hivern crec que no és gaire bo. M'explico. Si portes "xubasquero" (es adir plàstic sense poro) a sobre de tot, et para el vent i inicialment redueix la sensació de fred i discomfort. Però si has de fer molts km, la evaporació propia queda retinguda i amb un alt grau d'humitat ambient fa que es condensi a l'interior. El resultat és que tindràs més fred i a més quedaràs xop. Es com dormir envoltat de paper d'alumini a l'hivern. Prova-ho.

M'ho diu l'experiència. A l'hivern ni disfressat de ceba (capes i capes de roba) ni plàstics no porosos. Al millor per a mi és un interior de roba tèrmica de bona qualitat, si cal un folre de polar i l'equip a sobre. Així he fet viatges de més de 2000 km a temperatures per sota zero (-9ºC). Important és que l'equip tanqui be i no deixar pasar una mica d'aire ni per punys ni per el coll. El guants és un tema a part que si algú l'interessa també ho podem comentar. :mestre[/quote]

Be, ESPIA, el meu "truquillo" es referia per sortir del pas, un dia que t'agafi molt fred,

i no vagis ben preparat ( no tots portem la roba termica a la maleta, els 365 dies del any )

en cambi es recomanable portar el "chuvasquero" sempre (per si de cas)

Referernt al paper d'alumini a l'hivern, si ho has provat, funcione?

Gracies, pel teu consell. Ara, jo quant m'agafi el fred de manera sobtada (que no vagi preparat), continuare amb el "chuvasqueiro" ;)

Perque???? Perque ho he provat al seu dia, hi m'ha anat de conya, el dia que no hem vagi be, ho deixare de fer. ;)

Respecte als guants, parlant desde la desconeixensa de "Elefants", i només havent viscut un parell de sortides sota cero, no se si el millor son,

els sota-guants calefactables o els punys calefactables, per desgracia no gaudeixo de cap dels dos, i totes dos sortides

ho vaig passar bastant malament: potser la próxima sortida probo amb el PAPER D'ALUMINI. ;)
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dv. ago. 14, 2009 9:33 am

[quote user="Steelman" post="87038"]

varem estar uns 70km's sense patir calor i molt fresquets ;)[/quote]

No hi ha fotos de la dutxa?????
sergibuda

they called me an accident

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dv. ago. 14, 2009 2:54 pm

[quote user="Siono1000" post="87037"][quote user="Espia" post="87020"]Per en J@nLince, voldria afegir que el "truquillo" per l'hivern crec que no és gaire bo. M'explico. Si portes "xubasquero" (es adir plàstic sense poro) a sobre de tot, et para el vent i inicialment redueix la sensació de fred i discomfort. Però si has de fer molts km, la evaporació propia queda retinguda i amb un alt grau d'humitat ambient fa que es condensi a l'interior. El resultat és que tindràs més fred i a més quedaràs xop. Es com dormir envoltat de paper d'alumini a l'hivern. Prova-ho.

M'ho diu l'experiència. A l'hivern ni disfressat de ceba (capes i capes de roba) ni plàstics no porosos. Al millor per a mi és un interior de roba tèrmica de bona qualitat, si cal un folre de polar i l'equip a sobre. Així he fet viatges de més de 2000 km a temperatures per sota zero (-9ºC). Important és que l'equip tanqui be i no deixar pasar una mica d'aire ni per punys ni per el coll. El guants és un tema a part que si algú l'interessa també ho podem comentar.[/quote]

L'Espia és un gran professional dels viatges d'hivern, li podeu fer cas, jo diria que ja ho ha provat tot el que hi ha al mercat. ;)
Tots els seus consells estan basats amb l'experiència a la propia pell.
De ELEFATTREFFENS en porta...ara no recordo be...però al menys 7. :shock:

Aixo si, quant s'ha de tornar a la ruta necesita una bona estona per endollar tots els estris anti-fred. :D

El meu consell sobre el tema, és que a l'estiu la pell fa patir molt. Millor la Cordura.

Salut.[/quote]

Si be és cert que, primer per gust i ara per feina, faig més km a l'hivern que a l'estiu no feu cas d'en Siono. Com be diu en J@n l'expriència és la mare de la ciència i cadascú sap com va més be. Jo sols apunto la meva experiència sense voler sentar càtedra. :mestre
A finals dels 80 anava "enxufat" a la moto (guants, plantilles i armilla elèctrics). Per fer això has de tenir una bona bateria i un bon alternador a la moto. A cops de km hi he anat seleccionant el que "a mi" em funciona millor. Als darrers Pinguinos (quan la nevada que va deixar incomunicada a mitja Espanya), per les planes de Castella a 8 i 9º sota zero: No portava res elèctric (Siono fa massa temps que no em coincidit als Pinguinos...) Calor, calor no en vaig passar, però fred insuportable tampoc. L'equip el que ja he explicat. El guants: sotoguants de seda i uns bons guants d'hivern (val la pena gastar una mica més). Els punys calefactables son interessant sobretot si portes manoples (un gran invent si no plou i l'aigua et rellisca per la jaqueta i t'inunda l'interior de la manopla). Els guants elèctrics van molt be (els guants, no els sotoguants) sempre que siguin de bona qualitat i amb termostat (res de off-on). Per a mi, els millors Baehr. El tipus de moto i de conducció fa molt. Una bona cúpula que agafi les espatlles i una velocitat moderada son molt importants. Diuen que aproximadament cada 10km/h de més és 1º de menys.

Insisteixo, com en Serrat, "cada uno baja las escaleras como quiere" i a mi fa 30 anys em funcionava el diari possat a sota la xaqueta de pell i per sobre del pijama. Ara prefereixo el "goratex" i uns interiors tèmics.

J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Entrada Autor: J@N LINCE » ds. ago. 15, 2009 8:47 pm

[quote user="Espia" post="87119"]
Si be és cert que, primer per gust i ara per feina, faig més km a l'hivern que a l'estiu no feu cas d'en Siono. Com be diu en J@n l'expriència és la mare de la ciència i cadascú sap com va més be. Jo sols apunto la meva experiència sense voler sentar càtedra. :mestre
A finals dels 80 anava "enxufat" a la moto (guants, plantilles i armilla elèctrics). Per fer això has de tenir una bona bateria i un bon alternador a la moto. A cops de km hi he anat seleccionant el que "a mi" em funciona millor. Als darrers Pinguinos (quan la nevada que va deixar incomunicada a mitja Espanya), per les planes de Castella a 8 i 9º sota zero: No portava res elèctric (Siono fa massa temps que no em coincidit als Pinguinos...) Calor, calor no en vaig passar, però fred insuportable tampoc. L'equip el que ja he explicat. El guants: sotoguants de seda i uns bons guants d'hivern (val la pena gastar una mica més). Els punys calefactables son interessant sobretot si portes manoples (un gran invent si no plou i l'aigua et rellisca per la jaqueta i t'inunda l'interior de la manopla). Els guants elèctrics van molt be (els guants, no els sotoguants) sempre que siguin de bona qualitat i amb termostat (res de off-on). Per a mi, els millors Baehr. El tipus de moto i de conducció fa molt. Una bona cúpula que agafi les espatlles i una velocitat moderada son molt importants. Diuen que aproximadament cada 10km/h de més és 1º de menys.

Insisteixo, com en Serrat, "cada uno baja las escaleras como quiere" i a mi fa 30 anys em funcionava el diari possat a sota la xaqueta de pell i per sobre del pijama. Ara prefereixo el "goratex" i uns interiors tèmics.[/quote]

Gracies pels teus consells desde la experiencia, donen molt de confort els sotaguants de seda, es nota molt la diferencia????

Respecte a com baixar les escales, ja t'ha donaras, que jo soc dels que si pot baixar, de cul i alhora de esquenes, ho faig....... :martell

de vegades (o sempre), només que per portar la contraria....... :wall i es que soc una mica "cabezón"......... ;)
J@N LINCE l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 15, 2009 8:47 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dg. ago. 16, 2009 10:40 am

els sotaguants per a mi son IMPRESCINDIBLES amb temperatures molt baixes. No son cars i fàcils de trobar (uns 3€ a Decathlon).Per els peus el mateix. Hi han mitjons de seda que al meu parer funcionen millor que els de "wind-stop" i similars i a una dècima part del preu. Pels peus si no portes una moto carenada (tipus RT o Pan) o no és una boxer :lol: si fa molt de fred uns calentadors quimics (també a Decathlon) funcionen be durant 4-5 hores.

Ara a casa estic a 31ºC i s'em fa estrany parlar de tant de fred. Aquesta foto és dels Elefants de 2000 (per cert en la nota anterior parlava d'anar "enxufat" a finals dels 80,però era finals dels 90). Estavem entre -5 i -8ºC

http://picasaweb.google.es/1954pasqual/ ... 3612297698

Aquesta no és la meva moto. Estava un 200 metres més endavant i tapada amb una funda

http://picasaweb.google.es/1954pasqual/ ... 5781261986

Així ens va quedar la tenda desprès de la primera nevada

Salut i motos

Editat el 31 d'agost. Com que no aconsegueixo veure les fotos posso els "links". Si algú sap fer-ho ho pot fer, així com afegir-ne d'altres si ho creu interessant
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 31, 2009 2:37 am, en total s’ha editat 2 vegades.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”