Imprescindible ABS?
Moderador: Airald
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Siset" post="123299"] ...Honestament crec que dir que "si no el porta no passa res" no hauria de ser la resposta de Mototurisme que em consta que sempre está a favor de la seguretat per sobre de tot.[/quote]
Siset... discrepo.
La seguretat comença quan hom coneix les seves capacitats i les seves limitacions i obra en conseqüència.
Si fos com tú dius, no es podría conduïr sense ABS, ni control de tracció, ni control de pressió de pneumàtics, ni..... etc.
Tots aquests avenços estan molt bé si hom és capaç de conduïr bé sense ells, ja que en un moment puntual, poden ser d'ajuda. Ara bé, si per conduïr hom els necessita, llavors ens estem equivocant.
La seguretat sempre ha de començar per un mateix, mai per la màquina... tant conduïnt, com volant, com escalant, per posar uns exemples (activitats que he tingut la sort de practicar personalment).
Aquesta noia, si un cop tingui el carnet, agafa una moto sense ABS, s'ha de sentir perfectament capaç de conduïr-la amb seguretat. Si no és així, haurem de fer marxa enrere i tornar a començar.
Siset... discrepo.
La seguretat comença quan hom coneix les seves capacitats i les seves limitacions i obra en conseqüència.
Si fos com tú dius, no es podría conduïr sense ABS, ni control de tracció, ni control de pressió de pneumàtics, ni..... etc.
Tots aquests avenços estan molt bé si hom és capaç de conduïr bé sense ells, ja que en un moment puntual, poden ser d'ajuda. Ara bé, si per conduïr hom els necessita, llavors ens estem equivocant.
La seguretat sempre ha de començar per un mateix, mai per la màquina... tant conduïnt, com volant, com escalant, per posar uns exemples (activitats que he tingut la sort de practicar personalment).
Aquesta noia, si un cop tingui el carnet, agafa una moto sense ABS, s'ha de sentir perfectament capaç de conduïr-la amb seguretat. Si no és així, haurem de fer marxa enrere i tornar a començar.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Siset" post="123299"]Hola a tothom,
He treballat professionalment amb aplicació d'ABS (cotxes) i us puc assegurar que en situació d'emergència, ningú pot controlar el vehicle com ho fa el sistema.
La gran ventatja de l'ABS es la estabilitat que dona al vehicle al no permetre desplaçaments laterals de les rodes i aprofitar al maxim la adherencia per reduïr la distancia de frenat, insisteixo en que cap humá pot millorar aquesta resposta. Tal com jo ho veig, qui desconecta l'ABS s'equivoca o no li funciona bé.
Honestament crec que dir que "si no el porta no passa res" no hauria de ser la resposta de Mototurisme que em consta que sempre está a favor de la seguretat per sobre de tot.[/quote]
Jo estic d'acord, tot i no haver treballat mai en res que tingui que veure amb el tema i que no hi entenc una patata de mecànica. A mi si que m'ha evitat alguna caiguda (la majoria a baixa velocitat) i si no penses fer pistes...no ho dubtaria.. AMB ABS SENS DUBTAR-HO!!! és un mite dir que controles millor la frenada sense ABS o que no pots derrapar o que l'ABS és per els qui no saben anar en moto... Què en faràs d'anar amb la moto que més t'agrada si al primer pas de vianants o a les primeres quatre gotes llepes el terra? Tindràs la moto que més t'agrada, però ratllada i amb mala sort amb tu a l'hospital.
Soc radical amb el teme. NO sense casc ni sense ABS.
Busca la moto que més t'agradi amb ABS ;)
Editat: Tampoc és veritat el que diuen els castellans: "Avecefrena i avecenofrena..." :razz: :razz:
He treballat professionalment amb aplicació d'ABS (cotxes) i us puc assegurar que en situació d'emergència, ningú pot controlar el vehicle com ho fa el sistema.
La gran ventatja de l'ABS es la estabilitat que dona al vehicle al no permetre desplaçaments laterals de les rodes i aprofitar al maxim la adherencia per reduïr la distancia de frenat, insisteixo en que cap humá pot millorar aquesta resposta. Tal com jo ho veig, qui desconecta l'ABS s'equivoca o no li funciona bé.
Honestament crec que dir que "si no el porta no passa res" no hauria de ser la resposta de Mototurisme que em consta que sempre está a favor de la seguretat per sobre de tot.[/quote]
Jo estic d'acord, tot i no haver treballat mai en res que tingui que veure amb el tema i que no hi entenc una patata de mecànica. A mi si que m'ha evitat alguna caiguda (la majoria a baixa velocitat) i si no penses fer pistes...no ho dubtaria.. AMB ABS SENS DUBTAR-HO!!! és un mite dir que controles millor la frenada sense ABS o que no pots derrapar o que l'ABS és per els qui no saben anar en moto... Què en faràs d'anar amb la moto que més t'agrada si al primer pas de vianants o a les primeres quatre gotes llepes el terra? Tindràs la moto que més t'agrada, però ratllada i amb mala sort amb tu a l'hospital.
Soc radical amb el teme. NO sense casc ni sense ABS.
Busca la moto que més t'agradi amb ABS ;)
Editat: Tampoc és veritat el que diuen els castellans: "Avecefrena i avecenofrena..." :razz: :razz:
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 08, 2010 5:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Re: Imprescindible ABS?
Ho sento, Pascual... també haig de discrepar amb tú.
Sense casc MAI. Sóc tant radical com tú en el tema del casc. Ara , les demés ajudes les hem d'entendre com aixó "ajudes"
Bé, no m'extenc més. Ja sabeu la meva opinió.
Sense casc MAI. Sóc tant radical com tú en el tema del casc. Ara , les demés ajudes les hem d'entendre com aixó "ajudes"
Bé, no m'extenc més. Ja sabeu la meva opinió.
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 08, 2010 5:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Imprescindible ABS?
[youtube]SA8zk_zkdyE[/youtube]


- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Randy-650" post="123310"][youtube]SA8zk_zkdyE[/youtube][/quote]
Gràcies Randy, em sembla que amb això està tot dit.
Per cert qui ho pugui fer que ho provi. La Mareta ho va provar al circuit de Castellolí i encara s'en deu enrecordar.... :lol: :lol:
Gràcies Randy, em sembla que amb això està tot dit.
Per cert qui ho pugui fer que ho provi. La Mareta ho va provar al circuit de Castellolí i encara s'en deu enrecordar.... :lol: :lol:
- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
Re: Imprescindible ABS?
Si i no Randy. Aquest paio esta frenant d'una manera que ningú ho fa. Aquest paio clava frens de davant i darrera d'una manera exagerada en una superficie mullada. Que esperava, no caure?
El que s'ha d'intentar es frenar sense blocar les rodes, que es el que fa tot conductor de moto.
Sincerament, el ABS es el més fàcil per frenar sense que (en teoria) vagis al terra. Apreto palanca i per molt que apreti saps que no es blocarà la roda. Però el que un ha d'intentar es que la feina que fa el ABS la faci la teva mà, ho sigui frenar amb seny.
El que s'ha d'intentar es frenar sense blocar les rodes, que es el que fa tot conductor de moto.
Sincerament, el ABS es el més fàcil per frenar sense que (en teoria) vagis al terra. Apreto palanca i per molt que apreti saps que no es blocarà la roda. Però el que un ha d'intentar es que la feina que fa el ABS la faci la teva mà, ho sigui frenar amb seny.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="AT" post="123316"]Si i no Randy. Aquest paio esta frenant d'una manera que ningú ho fa. Aquest paio clava frens de davant i darrera d'una manera exagerada en una superficie mullada. ......[/quote]
I quan fas una frenada "d'emergència", què et penses que fas? :mrgreen: Apretes ambdós frens i tanques els ulls. :tremolant
Tu imagina que vas xino-xano, al teu aire, per una carretereta perduda, i de cop i volta t'apareix una vaca o un gos al mig de la carretera. Què faràs? aniràs reduint marxes tranquilament mentre frenes, o clavaràs els frens? ;)
El ABS és sols per casos d'emergència.
I quan fas una frenada "d'emergència", què et penses que fas? :mrgreen: Apretes ambdós frens i tanques els ulls. :tremolant
Tu imagina que vas xino-xano, al teu aire, per una carretereta perduda, i de cop i volta t'apareix una vaca o un gos al mig de la carretera. Què faràs? aniràs reduint marxes tranquilament mentre frenes, o clavaràs els frens? ;)
El ABS és sols per casos d'emergència.


- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Randy-650" post="123319"][quote user="AT" post="123316"]Si i no Randy. Aquest paio esta frenant d'una manera que ningú ho fa. Aquest paio clava frens de davant i darrera d'una manera exagerada en una superficie mullada. ......[/quote]
I quan fas una frenada "d'emergència", què et penses que fas? :mrgreen: Apretes ambdós frens i tanques els ulls. :tremolant
Tu imagina que vas xino-xano, al teu aire, per una carretereta perduda, i de cop i volta t'apareix una vaca o un gos al mig de la carretera. Què faràs? aniràs reduint marxes tranquilament mentre frenes, o clavaràs els frens? ;)
El ABS és sols per casos d'emergència.[/quote]
Doncs si aquesta carretera esta tan mullada com la del video, aniré a poc poc i segur que no apreto el fre de davant i darrera com ha fet aquest "ceballot" del video :lol: i miraré de frenar una mica i d'esquivar l'objecte de la carretera, com ja m'ha passat alguna vegada amb la GS500 i això que la meva moto ni abs ni frena ni na de na. :D
I quan fas una frenada "d'emergència", què et penses que fas? :mrgreen: Apretes ambdós frens i tanques els ulls. :tremolant
Tu imagina que vas xino-xano, al teu aire, per una carretereta perduda, i de cop i volta t'apareix una vaca o un gos al mig de la carretera. Què faràs? aniràs reduint marxes tranquilament mentre frenes, o clavaràs els frens? ;)
El ABS és sols per casos d'emergència.[/quote]
Doncs si aquesta carretera esta tan mullada com la del video, aniré a poc poc i segur que no apreto el fre de davant i darrera com ha fet aquest "ceballot" del video :lol: i miraré de frenar una mica i d'esquivar l'objecte de la carretera, com ja m'ha passat alguna vegada amb la GS500 i això que la meva moto ni abs ni frena ni na de na. :D
Molinenc l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 08, 2010 6:50 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="AT" post="123316"] ...Aquest paio esta frenant d'una manera que ningú ho fa. Aquest paio clava frens de davant i darrera d'una manera exagerada en una superficie mullada. Que esperava, no caure?[/quote]
+1
[quote user="Randy-650" post="123319"] ... I quan fas una frenada "d'emergència", què et penses que fas? :mrgreen: Apretes ambdós frens i tanques els ulls. :tremolant
[/quote]
Osti, Randy... això fas ? :shock:
Recordo quan em vaig treure el carnet de 74 cc. Una amiga meva també s'el va treure. Vàrem començar a fer excursions per camins de travessa, jo amb una lobito 74 i ella amb una cota 74. I feia justament aixó. Quan arribava a una corba i veia que anava massa ràpid, clavava frens i tancava els ulls :b9 :b9 :b9 ... ja us podeu imaginar la resta.
Jo li deia que s'havia d'anticipar a la corba i frenar més suau. Al segon dia de sortir, va plegar.
+1
[quote user="Randy-650" post="123319"] ... I quan fas una frenada "d'emergència", què et penses que fas? :mrgreen: Apretes ambdós frens i tanques els ulls. :tremolant
[/quote]
Osti, Randy... això fas ? :shock:
Recordo quan em vaig treure el carnet de 74 cc. Una amiga meva també s'el va treure. Vàrem començar a fer excursions per camins de travessa, jo amb una lobito 74 i ella amb una cota 74. I feia justament aixó. Quan arribava a una corba i veia que anava massa ràpid, clavava frens i tancava els ulls :b9 :b9 :b9 ... ja us podeu imaginar la resta.
Jo li deia que s'havia d'anticipar a la corba i frenar més suau. Al segon dia de sortir, va plegar.
- Siset
- Presentats
- Entrades: 213
- Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
- Ubicació: La Roca del Vallès
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="AT" post="123305"]Pero Siset, una consulta...
Jo no he provat ni he tingut mai cap cotxe / moto amb ABS, però quan jo vull fer patinar les rodes amb el cotxe / moto les faig patinar i quan no vull fer-les patinar se fins a quin punt puc apretar els frens abans de que es bloquin les rodes, i suposo que com jo molta gent del foro, no?
Jo se que si apreto de cop el fre de davant amb la moto, la roda es clavarà i em fotre l'ostia, i si ho faig amb el cotxe bloquejaré les rodes i en canvi de frenar, el que farà el cotxe es lliscar sobre l'asfalt.
Jo si hages de comprar una moto, miraría que portés el ABS. Potser el faràs servir o potser no.
Amb la meva senzilla GS500, el abs es la meva mà que sap on apretar. I més que ABS el que li fa falta es un altre pistó al fré de davant :lol:[/quote]
Hola AT,
La distancia que hi ha entre no voler fer patinar les rodes i fer que patinin es un abisme. Si bloqueges les rodes es perd la capacitat d'adherència lateral, amb lo qual el cotxe/moto o el que sigui que vagi sobre rodes no s'aguanta lateralment i ja pots fer el que vulguis amb el volant que el cotxe va on vol (sempre cap al barranc). Si no bloqueges mantens la estabilitat i pots inclús sortejar un obstacle. Si ho intentes fer sense ABS o et passes o et quedes curt perquè l'ésser humà no te capacitat per modular la pressió del fre cada mil·lèsima de segon. Si tens ocasió de provar-ho un dia de forma controlada es quan te'n dones compte.
L'exemple que ha posat en Randy es la realitat, el pilot frena amb la mateixa intensitat en els dos casos i el resultat es el que veieu. La pregunta es: amb quin us quedeu?
Jo no he provat ni he tingut mai cap cotxe / moto amb ABS, però quan jo vull fer patinar les rodes amb el cotxe / moto les faig patinar i quan no vull fer-les patinar se fins a quin punt puc apretar els frens abans de que es bloquin les rodes, i suposo que com jo molta gent del foro, no?
Jo se que si apreto de cop el fre de davant amb la moto, la roda es clavarà i em fotre l'ostia, i si ho faig amb el cotxe bloquejaré les rodes i en canvi de frenar, el que farà el cotxe es lliscar sobre l'asfalt.
Jo si hages de comprar una moto, miraría que portés el ABS. Potser el faràs servir o potser no.
Amb la meva senzilla GS500, el abs es la meva mà que sap on apretar. I més que ABS el que li fa falta es un altre pistó al fré de davant :lol:[/quote]
Hola AT,
La distancia que hi ha entre no voler fer patinar les rodes i fer que patinin es un abisme. Si bloqueges les rodes es perd la capacitat d'adherència lateral, amb lo qual el cotxe/moto o el que sigui que vagi sobre rodes no s'aguanta lateralment i ja pots fer el que vulguis amb el volant que el cotxe va on vol (sempre cap al barranc). Si no bloqueges mantens la estabilitat i pots inclús sortejar un obstacle. Si ho intentes fer sense ABS o et passes o et quedes curt perquè l'ésser humà no te capacitat per modular la pressió del fre cada mil·lèsima de segon. Si tens ocasió de provar-ho un dia de forma controlada es quan te'n dones compte.
L'exemple que ha posat en Randy es la realitat, el pilot frena amb la mateixa intensitat en els dos casos i el resultat es el que veieu. La pregunta es: amb quin us quedeu?
- Siset
- Presentats
- Entrades: 213
- Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
- Ubicació: La Roca del Vallès
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Gearbox" post="123306"][quote user="Siset" post="123299"] ...Honestament crec que dir que "si no el porta no passa res" no hauria de ser la resposta de Mototurisme que em consta que sempre está a favor de la seguretat per sobre de tot.[/quote]
Siset... discrepo.
La seguretat comença quan hom coneix les seves capacitats i les seves limitacions i obra en conseqüència.
Si fos com tú dius, no es podría conduïr sense ABS, ni control de tracció, ni control de pressió de pneumàtics, ni..... etc.
Tots aquests avenços estan molt bé si hom és capaç de conduïr bé sense ells, ja que en un moment puntual, poden ser d'ajuda. Ara bé, si per conduïr hom els necessita, llavors ens estem equivocant.
La seguretat sempre ha de començar per un mateix, mai per la màquina... tant conduïnt, com volant, com escalant, per posar uns exemples (activitats que he tingut la sort de practicar personalment).
Aquesta noia, si un cop tingui el carnet, agafa una moto sense ABS, s'ha de sentir perfectament capaç de conduïr-la amb seguretat. Si no és així, haurem de fer marxa enrere i tornar a començar[/USER]
Gearbox,
No vull començar un debat però, què passa quan aquesta persona que coneix les seves limitacions i que intenta en tot moment tenir-ho tot controlat li surt una emergència?
L'ABS no funciona cada vegada que es frena, només en situacions extremes i així l'hem d'entendre. Em pregunto perquè posem tantes pegues a un equip que
ens pot salvar la vida.
Per aquesta mateixa regla de tres, algú que coneix les seves limitacions i controla en tot moment no caldria que portés casc, però tots diríem que es boig, no?
No dic que no es pugui conduir sense ABS, si en la moto actual no el tens no hi pots fer res, però dir que no es necessari em sembla molt gratuït. Simplement m'ha sobtat escoltar aquestes opinions en aquest foro, res més.
Siset... discrepo.
La seguretat comença quan hom coneix les seves capacitats i les seves limitacions i obra en conseqüència.
Si fos com tú dius, no es podría conduïr sense ABS, ni control de tracció, ni control de pressió de pneumàtics, ni..... etc.
Tots aquests avenços estan molt bé si hom és capaç de conduïr bé sense ells, ja que en un moment puntual, poden ser d'ajuda. Ara bé, si per conduïr hom els necessita, llavors ens estem equivocant.
La seguretat sempre ha de començar per un mateix, mai per la màquina... tant conduïnt, com volant, com escalant, per posar uns exemples (activitats que he tingut la sort de practicar personalment).
Aquesta noia, si un cop tingui el carnet, agafa una moto sense ABS, s'ha de sentir perfectament capaç de conduïr-la amb seguretat. Si no és així, haurem de fer marxa enrere i tornar a començar[/USER]
Gearbox,
No vull començar un debat però, què passa quan aquesta persona que coneix les seves limitacions i que intenta en tot moment tenir-ho tot controlat li surt una emergència?
L'ABS no funciona cada vegada que es frena, només en situacions extremes i així l'hem d'entendre. Em pregunto perquè posem tantes pegues a un equip que
ens pot salvar la vida.
Per aquesta mateixa regla de tres, algú que coneix les seves limitacions i controla en tot moment no caldria que portés casc, però tots diríem que es boig, no?
No dic que no es pugui conduir sense ABS, si en la moto actual no el tens no hi pots fer res, però dir que no es necessari em sembla molt gratuït. Simplement m'ha sobtat escoltar aquestes opinions en aquest foro, res més.
- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Siset" post="123346"][quote user="AT" post="123305"]Pero Siset, una consulta...
Jo no he provat ni he tingut mai cap cotxe / moto amb ABS, però quan jo vull fer patinar les rodes amb el cotxe / moto les faig patinar i quan no vull fer-les patinar se fins a quin punt puc apretar els frens abans de que es bloquin les rodes, i suposo que com jo molta gent del foro, no?
Jo se que si apreto de cop el fre de davant amb la moto, la roda es clavarà i em fotre l'ostia, i si ho faig amb el cotxe bloquejaré les rodes i en canvi de frenar, el que farà el cotxe es lliscar sobre l'asfalt.
Jo si hages de comprar una moto, miraría que portés el ABS. Potser el faràs servir o potser no.
Amb la meva senzilla GS500, el abs es la meva mà que sap on apretar. I més que ABS el que li fa falta es un altre pistó al fré de davant :lol:[/quote]
Hola AT,
La distancia que hi ha entre no voler fer patinar les rodes i fer que patinin es un abisme. Si bloqueges les rodes es perd la capacitat d'adherència lateral, amb lo qual el cotxe/moto o el que sigui que vagi sobre rodes no s'aguanta lateralment i ja pots fer el que vulguis amb el volant que el cotxe va on vol (sempre cap al barranc). Si no bloqueges mantens la estabilitat i pots inclús sortejar un obstacle. Si ho intentes fer sense ABS o et passes o et quedes curt perquè l'ésser humà no te capacitat per modular la pressió del fre cada mil·lèsima de segon. Si tens ocasió de provar-ho un dia de forma controlada es quan te'n dones compte.
L'exemple que ha posat en Randy es la realitat, el pilot frena amb la mateixa intensitat en els dos casos i el resultat es el que veieu. La pregunta es: amb quin us quedeu?[/quote]
Hola Siset.
Jo soc un motorista novell, de fet només fa 2 anys i mig que tinc moto i el control que tinc sobre ella es minim (vaia, que no puc fer massa el burro si no ja entro en l'area de fotrem el ventallot i no voldria pas).
Abans de despertar la passió per les motos tenía i tinc passió per els cotxes, i amb aquests si que puc dir que tinc un bon control. Dels dos cotxes que tinc, cap dels dos te ABS, i sincerament, ni ganes, i t'explico.
Fa un any un bon amic es va comprar un Citroen C4, amb ABS, ESP i 40 conyes marineres per la estabilitat i control. Que a sobre no pots desconectar (bueno, si, però si fas "el burro" es conecta sol). Total que amb els cotxes m'atreveixo a fer més "el cabra" i en un tram de curves, sense ningú més, vaig volguer exprimir els 140 cv (naturalment vaig desconectar tot el desconectable) i a la que el cotxe va començar anar de costat es va conectar el ESP i l'ABS tambe va inpedir fen's-ho passar be.
En canvi, amb el meu R5 de fa 25 anys, el faig anar de costat a cops de gas i frena quan ha de frenar i no te cap sistema de seguretat de cap tipus, exepte uns cinturons.
T'explico tot això perque avui en dia em dona la sensació que la gran majoria de vehicles que fabriquen son per tontos.
Jo se que quan esta mullat, la distancia de frenada es molt superior, i tots sabem que "mai" em de blocar les rodes, si no dominem amb seguretat el que tenim entre les mans.
Per mi l'ABS del cotxe es odiós, perque el control que tinc amb el cotxe es bo i no em fa falta. En canvi amb la moto no em molestaria pas el ABS. Però estic segur que si parles amb un paio que tingui un bon control de la moto et dirà el mateix al inrevés.
I tornant a la pregunta del post, si tinc la posibilitat de posar ABS a la moto, el posaría, però tampoc ho veig imprescindible.
Us trasllado la pregunta canviant el vehicle de moto a cotxe. Segur que més d'un no te ABS al cotxe i tampoc el troba a faltar. Es així?
Jo no he provat ni he tingut mai cap cotxe / moto amb ABS, però quan jo vull fer patinar les rodes amb el cotxe / moto les faig patinar i quan no vull fer-les patinar se fins a quin punt puc apretar els frens abans de que es bloquin les rodes, i suposo que com jo molta gent del foro, no?
Jo se que si apreto de cop el fre de davant amb la moto, la roda es clavarà i em fotre l'ostia, i si ho faig amb el cotxe bloquejaré les rodes i en canvi de frenar, el que farà el cotxe es lliscar sobre l'asfalt.
Jo si hages de comprar una moto, miraría que portés el ABS. Potser el faràs servir o potser no.
Amb la meva senzilla GS500, el abs es la meva mà que sap on apretar. I més que ABS el que li fa falta es un altre pistó al fré de davant :lol:[/quote]
Hola AT,
La distancia que hi ha entre no voler fer patinar les rodes i fer que patinin es un abisme. Si bloqueges les rodes es perd la capacitat d'adherència lateral, amb lo qual el cotxe/moto o el que sigui que vagi sobre rodes no s'aguanta lateralment i ja pots fer el que vulguis amb el volant que el cotxe va on vol (sempre cap al barranc). Si no bloqueges mantens la estabilitat i pots inclús sortejar un obstacle. Si ho intentes fer sense ABS o et passes o et quedes curt perquè l'ésser humà no te capacitat per modular la pressió del fre cada mil·lèsima de segon. Si tens ocasió de provar-ho un dia de forma controlada es quan te'n dones compte.
L'exemple que ha posat en Randy es la realitat, el pilot frena amb la mateixa intensitat en els dos casos i el resultat es el que veieu. La pregunta es: amb quin us quedeu?[/quote]
Hola Siset.
Jo soc un motorista novell, de fet només fa 2 anys i mig que tinc moto i el control que tinc sobre ella es minim (vaia, que no puc fer massa el burro si no ja entro en l'area de fotrem el ventallot i no voldria pas).
Abans de despertar la passió per les motos tenía i tinc passió per els cotxes, i amb aquests si que puc dir que tinc un bon control. Dels dos cotxes que tinc, cap dels dos te ABS, i sincerament, ni ganes, i t'explico.
Fa un any un bon amic es va comprar un Citroen C4, amb ABS, ESP i 40 conyes marineres per la estabilitat i control. Que a sobre no pots desconectar (bueno, si, però si fas "el burro" es conecta sol). Total que amb els cotxes m'atreveixo a fer més "el cabra" i en un tram de curves, sense ningú més, vaig volguer exprimir els 140 cv (naturalment vaig desconectar tot el desconectable) i a la que el cotxe va començar anar de costat es va conectar el ESP i l'ABS tambe va inpedir fen's-ho passar be.
En canvi, amb el meu R5 de fa 25 anys, el faig anar de costat a cops de gas i frena quan ha de frenar i no te cap sistema de seguretat de cap tipus, exepte uns cinturons.
T'explico tot això perque avui en dia em dona la sensació que la gran majoria de vehicles que fabriquen son per tontos.
Jo se que quan esta mullat, la distancia de frenada es molt superior, i tots sabem que "mai" em de blocar les rodes, si no dominem amb seguretat el que tenim entre les mans.
Per mi l'ABS del cotxe es odiós, perque el control que tinc amb el cotxe es bo i no em fa falta. En canvi amb la moto no em molestaria pas el ABS. Però estic segur que si parles amb un paio que tingui un bon control de la moto et dirà el mateix al inrevés.
I tornant a la pregunta del post, si tinc la posibilitat de posar ABS a la moto, el posaría, però tampoc ho veig imprescindible.
Us trasllado la pregunta canviant el vehicle de moto a cotxe. Segur que més d'un no te ABS al cotxe i tampoc el troba a faltar. Es així?
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="AT" post="123369"]
T'explico tot això perque avui en dia em dona la sensació que la gran majoria de vehicles que fabriquen son per tontos.
[/quote]
Discrepo. :lol:
Jo també tinc dos cotxes, un pepinillo de gasolina de 90 Cv, amb Köni i més cosetes, però sense ABS ni cap parafernàlia electrònica, de 900 kg, i un Hdi de 140 Cv amb tot lo inimaginable que pots tenir d'electrònica, i en el meu tram preferit de cotxe amb el de gasolina ho faig en 4:30' aproximadament, i amb el Hdi amb 4:15', i sense que salti l'abs.
O sigui, que penso que es pot anar més ràpid amb un cotxe modern.
T'explico tot això perque avui en dia em dona la sensació que la gran majoria de vehicles que fabriquen son per tontos.
[/quote]
Discrepo. :lol:
Jo també tinc dos cotxes, un pepinillo de gasolina de 90 Cv, amb Köni i més cosetes, però sense ABS ni cap parafernàlia electrònica, de 900 kg, i un Hdi de 140 Cv amb tot lo inimaginable que pots tenir d'electrònica, i en el meu tram preferit de cotxe amb el de gasolina ho faig en 4:30' aproximadament, i amb el Hdi amb 4:15', i sense que salti l'abs.
O sigui, que penso que es pot anar més ràpid amb un cotxe modern.


- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Imprescindible ABS?
Jo per la meva experència prefereixo el ABS, en sec no m'ha fet falta mai, però en mullat m'ha salvat d'un parell de caigudes ... encara qeu no fa miracles... de fet a la GS si es vol es pot desconnectar... encara que no més es recomenable per trams de off-road
Gas a la burra!!!
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Imprescindible ABS?
jo encara recordo fa anys ,quan van sortir els primers airbags que la gent que no en portava deia ,es que exploten,es que si pujes a una vorera surten,millor no portar-ne,etc,etc,etc,alhesores las casas d'asseguranças van dir que els que no en portesin pagarien mes,despres va ser l'ABS, depres el ESP al mon de la moto encara i ha algu que diu que el fre de tambor si qUe era bo :crys :crys aixi,el dia que posin pegas per homologar una moto sense ABS,no ni haura cap que no en porti i s'haura acavat la discusio. ;) ;)
- Willy
- Presentats
- Entrades: 95
- Membre des de: dc. gen. 06, 2010 6:25 pm
- Ubicació: Alt Penedès
Re: Imprescindible ABS?
Uf!!! tema delicat
Jo soc dels que pensa que es quasi imprescindible, de fet despres de provar motos amb i sense crec que no tornaré e tenir una moto sense.
Es cert que normalment no sala, però tens la tranquilitat que el dia que hi hagi un imprevist hi es.
De fet a mi només m'ha saltat una vegada en una frenada forta per que el de devant va parar de cop i jo que he de reconèixer que anava algo despistat) vaig veure que frenava una pel tard, pero de no ser per l'ABS possiblement hagues anat a terra.
Tot i que la frenada del vídeo sigui una mica exagerada i brusca això no vol dir que no sigui necessari i doni més seguretat
resum:
ABS Forever!!!!
Jo soc dels que pensa que es quasi imprescindible, de fet despres de provar motos amb i sense crec que no tornaré e tenir una moto sense.
Es cert que normalment no sala, però tens la tranquilitat que el dia que hi hagi un imprevist hi es.
De fet a mi només m'ha saltat una vegada en una frenada forta per que el de devant va parar de cop i jo que he de reconèixer que anava algo despistat) vaig veure que frenava una pel tard, pero de no ser per l'ABS possiblement hagues anat a terra.
Tot i que la frenada del vídeo sigui una mica exagerada i brusca això no vol dir que no sigui necessari i doni més seguretat
resum:
ABS Forever!!!!
Willy l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 08, 2010 11:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Randy-650" post="123375"][quote user="AT" post="123369"]
T'explico tot això perque avui en dia em dona la sensació que la gran majoria de vehicles que fabriquen son per tontos.
[/quote]
Discrepo. :lol:
Jo també tinc dos cotxes, un pepinillo de gasolina de 90 Cv, amb Köni i més cosetes, però sense ABS ni cap parafernàlia electrònica, de 900 kg, i un Hdi de 140 Cv amb tot lo inimaginable que pots tenir d'electrònica, i en el meu tram preferit de cotxe amb el de gasolina ho faig en 4:30' aproximadament, i amb el Hdi amb 4:15', i sense que salti l'abs.
O sigui, que penso que es pot anar més ràpid amb un cotxe modern.
[/quote]
Perdona Randy, pero si el pepinillo té 90 cv l'has de comparar amb un cotxe modern de 90 cv. Si no es com fer trampes al solitari :lol:
A sobre que el pepinillo deu tenir uns 20 anys, a sobre li fas fer una carrera amb un que gairabe li dobla amb cavalls.... :lol:
T'explico tot això perque avui en dia em dona la sensació que la gran majoria de vehicles que fabriquen son per tontos.
[/quote]
Discrepo. :lol:
Jo també tinc dos cotxes, un pepinillo de gasolina de 90 Cv, amb Köni i més cosetes, però sense ABS ni cap parafernàlia electrònica, de 900 kg, i un Hdi de 140 Cv amb tot lo inimaginable que pots tenir d'electrònica, i en el meu tram preferit de cotxe amb el de gasolina ho faig en 4:30' aproximadament, i amb el Hdi amb 4:15', i sense que salti l'abs.
O sigui, que penso que es pot anar més ràpid amb un cotxe modern.
Perdona Randy, pero si el pepinillo té 90 cv l'has de comparar amb un cotxe modern de 90 cv. Si no es com fer trampes al solitari :lol:
A sobre que el pepinillo deu tenir uns 20 anys, a sobre li fas fer una carrera amb un que gairabe li dobla amb cavalls.... :lol:
- Jordivfr
- Presentats
- Entrades: 400
- Membre des de: dl. maig 03, 2010 3:56 pm
- Ubicació: Badalona
Re: Imprescindible ABS?
Jo si puc escollir moto amb ABS o sense de totes totes amb ABS.
Estic d'acord que ha de ser el pilot qui ha de coneixer les seves capacitats i ha d'apendre a fer anar a la màquina. Però en una situació d'emergència en que de sobte et salta un obstacle i has d'actuar amb rapidesa s'ha de ser molt bo per no apretar amb força els frens.
Jo personalment el juny del 2001 vaig patir una accident per la ciutat quan a un nen d'onze anys se li va escapar el gos i aquest va creuar el carrer, va ser cosa de centèssimes de segon veure el gos apareixer d'entre els cotxes aparcats-efectuar la frenada de la meva vida-perdre la roda del dabant-impactrar sense control amb el gos-caure i arrossegar-me pel terra uns 50 metres intentant no anar a parar sota els cotxes aparcats i que la meva moto no m'enganxés.
Consequències:
1.- El gos el van haver de sacrificar perque li vaig partir l'espinada.
2.- Jo vaig tenir moltíssima sort de no anar a parar sota un cotxe aparcat i que els que circulaven no em van enganxar, com que anava protegit no em vaig fer cap rascada al cos però vaig estar adolorit una setmana, i l'equipació d'anar en moto per llençar.
3.- La moto (CB500S) era nova del mes de març em va costar 1.000.000 de les antigues pessetes i la seva reparació 350.000 pessetes, que vaig recuperar dos anys després dos dies abans del judici.
Avui dia la moto que tinc té ABS el dia 22 de juny farà 4 anys i encara no m'ha saltat i espero que no ho faci mai.
Estic d'acord que ha de ser el pilot qui ha de coneixer les seves capacitats i ha d'apendre a fer anar a la màquina. Però en una situació d'emergència en que de sobte et salta un obstacle i has d'actuar amb rapidesa s'ha de ser molt bo per no apretar amb força els frens.
Jo personalment el juny del 2001 vaig patir una accident per la ciutat quan a un nen d'onze anys se li va escapar el gos i aquest va creuar el carrer, va ser cosa de centèssimes de segon veure el gos apareixer d'entre els cotxes aparcats-efectuar la frenada de la meva vida-perdre la roda del dabant-impactrar sense control amb el gos-caure i arrossegar-me pel terra uns 50 metres intentant no anar a parar sota els cotxes aparcats i que la meva moto no m'enganxés.
Consequències:
1.- El gos el van haver de sacrificar perque li vaig partir l'espinada.
2.- Jo vaig tenir moltíssima sort de no anar a parar sota un cotxe aparcat i que els que circulaven no em van enganxar, com que anava protegit no em vaig fer cap rascada al cos però vaig estar adolorit una setmana, i l'equipació d'anar en moto per llençar.
3.- La moto (CB500S) era nova del mes de març em va costar 1.000.000 de les antigues pessetes i la seva reparació 350.000 pessetes, que vaig recuperar dos anys després dos dies abans del judici.
Avui dia la moto que tinc té ABS el dia 22 de juny farà 4 anys i encara no m'ha saltat i espero que no ho faci mai.
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: Imprescindible ABS?
Holaaaa,
Em sembla que tots plegats no estem ajudant gaire a la Mireia amb totes aquestes discrepàncies sobre el tema i ens estem allunyant de la pregunta original:
[quote user="Angeleta" post="123095"]
Què faig? Claudico i compro sense ABS? :?:
[/quote]
Desprès de llegir entusiastes opinions a favor i en contra continuo aconsellant el mateix: el ABS no ha de ser l’únic element de judici per escollir una moto o altre. Per desgràcia son moltes les motos que no el porten o que el porten opcional i no per això les hem d’eliminar del catàleg d’opcions a escollir.
Jo no dic en cap moment que l’ABS no sigui recomanable, no confonem, jo hi estic totalment a favor, però sincerament no li dono la categoria de totalment imprescindible. La meva moto el porta, era opcional quan la vaig comprar, i ho tornaria a fer, tenia clar la moto que m’agradava i que volia per això l’hagués triat igualment encara que no el portés. Important: SI, però no absolutament imprescindible.
:| :| :(
Em sembla que tots plegats no estem ajudant gaire a la Mireia amb totes aquestes discrepàncies sobre el tema i ens estem allunyant de la pregunta original:
[quote user="Angeleta" post="123095"]
Què faig? Claudico i compro sense ABS? :?:
[/quote]
Desprès de llegir entusiastes opinions a favor i en contra continuo aconsellant el mateix: el ABS no ha de ser l’únic element de judici per escollir una moto o altre. Per desgràcia son moltes les motos que no el porten o que el porten opcional i no per això les hem d’eliminar del catàleg d’opcions a escollir.
Jo no dic en cap moment que l’ABS no sigui recomanable, no confonem, jo hi estic totalment a favor, però sincerament no li dono la categoria de totalment imprescindible. La meva moto el porta, era opcional quan la vaig comprar, i ho tornaria a fer, tenia clar la moto que m’agradava i que volia per això l’hagués triat igualment encara que no el portés. Important: SI, però no absolutament imprescindible.
:| :| :(
Sort,
- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
Re: Imprescindible ABS?
[quote user="Albert" post="123438"]Holaaaa,
Em sembla que tots plegats no estem ajudant gaire a la Mireia amb totes aquestes discrepàncies sobre el tema i ens estem allunyant de la pregunta original:
[quote user="Angeleta" post="123095"]
Què faig? Claudico i compro sense ABS? :?:
[/quote]
Desprès de llegir entusiastes opinions a favor i en contra continuo aconsellant el mateix: el ABS no ha de ser l’únic element de judici per escollir una moto o altre. Per desgràcia son moltes les motos que no el porten o que el porten opcional i no per això les hem d’eliminar del catàleg d’opcions a escollir.
[/quote]
Exacte Albert, desde el principi he dit que millor amb ABS que sense, ara be, no pot ser la primera pregunta que et facis abans de comprar-te la moto.
Angeleta, jo aquesta pregunta tambe me la vaig fer fa 2 i mitg quan vaig comprar la Suzuki GS500. Just treure'm el carnet i mirant i decidint motos amb la meva parella vem arribar a la conclusió que fent una mica d'esforç podiem agafar una Bandit 650 amb ABS, després quan vaig veure el que havia de pagar de seguro i que havia d'aanar limitat a 34 kw igual i el seguro em feia el pressupost igualment de 80 cv. vam decidir que el millor era passar els 2 anys amb una moto economica en tots els sentits i despres ja comprariem la moto que ens agradava de veritat.
Han passat aquets 2 anys i algún susto he tingut, però els pocs frens que te la GS500 han parat be la moto.
Tot depén de quin tipus de moto vulguis. Però la meva opinió es que el tema del ABS es important, però no imprescindible, i com la pregunta del post es aquesta....
Sigui com sigui un cop tinguis escollida la moto que més t'agrada, mira llavors si té la opció del ABS i llavors decideix. ;)
Em sembla que tots plegats no estem ajudant gaire a la Mireia amb totes aquestes discrepàncies sobre el tema i ens estem allunyant de la pregunta original:
[quote user="Angeleta" post="123095"]
Què faig? Claudico i compro sense ABS? :?:
[/quote]
Desprès de llegir entusiastes opinions a favor i en contra continuo aconsellant el mateix: el ABS no ha de ser l’únic element de judici per escollir una moto o altre. Per desgràcia son moltes les motos que no el porten o que el porten opcional i no per això les hem d’eliminar del catàleg d’opcions a escollir.
[/quote]
Exacte Albert, desde el principi he dit que millor amb ABS que sense, ara be, no pot ser la primera pregunta que et facis abans de comprar-te la moto.
Angeleta, jo aquesta pregunta tambe me la vaig fer fa 2 i mitg quan vaig comprar la Suzuki GS500. Just treure'm el carnet i mirant i decidint motos amb la meva parella vem arribar a la conclusió que fent una mica d'esforç podiem agafar una Bandit 650 amb ABS, després quan vaig veure el que havia de pagar de seguro i que havia d'aanar limitat a 34 kw igual i el seguro em feia el pressupost igualment de 80 cv. vam decidir que el millor era passar els 2 anys amb una moto economica en tots els sentits i despres ja comprariem la moto que ens agradava de veritat.
Han passat aquets 2 anys i algún susto he tingut, però els pocs frens que te la GS500 han parat be la moto.
Tot depén de quin tipus de moto vulguis. Però la meva opinió es que el tema del ABS es important, però no imprescindible, i com la pregunta del post es aquesta....
Sigui com sigui un cop tinguis escollida la moto que més t'agrada, mira llavors si té la opció del ABS i llavors decideix. ;)