Reparació Bomba Gasolina

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Reparació Bomba Gasolina

Entrada Autor: Prony » dt. ago. 03, 2010 6:10 pm

[quote user="Gs12 red" post="130042"] Si us referiu a reparar una bomba de benzina, no porta rebobinat elèctric home !
Es una bomba que porta un solenoide, vaja que fa les funcions de un cor. Bategar i mes bategar
més o menys , bé a ser això:
Imatge[/quote]

Ja se que potser soc un pel torracollons però una bomba de benzina com la de la imatge que has posat te un motor elèctric compost per un rotor (color groc) i un estator (color gris). El color groc del rotor es un bobinat de fil de coure i el color gris de l'estator es l'element magnètic. Actualment podríem dir que el 100 % de les bombes son pilotades per un motor que fa girar unes paletes o bé impulsa una membrana. Abans, els cotxes portaven una bomba que era una membrana que es movia per mitjà d'una lleva, una cosa purament mecànica.

Per la part de l'Alucina: Per la meva feina en porto a rebobinar bastant sovint tot i que en el cas aquests motorets tant petits, que fets a la xina no costen mes de 10 euros, no surt a conte rebobinar-los. A la propera porta'm la bomba espatllada i mirarem si realment es el bobinat o qualsevol altre xorrada. Per part del mecànic, segur que no li ha fet gaire gràcia fer-te un pressupost tan alt (i segurament amb bastant de benefici) i acabar posant-te una bomba de segona ma on no hi ha guanyat ni un duro.

Sembla mentida lo simple que arriba a ser una bomba de benzina i el que pretenen cobrar-te per ella.

Vinga, salut i força

Jordi "Prony"

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. ago. 03, 2010 7:19 pm

[quote user="Kpeps" post="130171"]per cert aluciuna quants km'ss i portes a la moto ???[/quote]

70.000, PERÒ ES VEU QUE ÉS UN MAL ENDÈMIC DE LES PAN€.

[quote user="prony" post="130471"][quote user="Gs12 red" post="130042"] Si us referiu a reparar una bomba de benzina, no porta rebobinat elèctric home !
Es una bomba que porta un solenoide, vaja que fa les funcions de un cor. Bategar i mes bategar
més o menys , bé a ser això:
Imatge[/quote]

Ja se que potser soc un pel torracollons però una bomba de benzina com la de la imatge que has posat te un motor elèctric compost per un rotor (color groc) i un estator (color gris). El color groc del rotor es un bobinat de fil de coure i el color gris de l'estator es l'element magnètic. Actualment podríem dir que el 100 % de les bombes son pilotades per un motor que fa girar unes paletes o bé impulsa una membrana. Abans, els cotxes portaven una bomba que era una membrana que es movia per mitjà d'una lleva, una cosa purament mecànica.

Per la part de l'Alucina: Per la meva feina en porto a rebobinar bastant sovint tot i que en el cas aquests motorets tant petits, que fets a la xina no costen mes de 10 euros, no surt a conte rebobinar-los. A la propera porta'm la bomba espatllada i mirarem si realment es el bobinat o qualsevol altre xorrada. Per part del mecànic, segur que no li ha fet gaire gràcia fer-te un pressupost tan alt (i segurament amb bastant de benefici) i acabar posant-te una bomba de segona ma on no hi ha guanyat ni un duro.

Sembla mentida lo simple que arriba a ser una bomba de benzina i el que pretenen cobrar-te per ella.

Vinga, salut i força

Jordi "Prony"[/quote]

JO NO M'HO PODIA CREURE QUAN M'HO VA DIR. 650 + IVA + MÀ D'OBRA. :eyes :eyes

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. ago. 03, 2010 7:34 pm

[quote user="Alucinamaripili" post="130485"]JO NO M'HO PODIA CREURE QUAN M'HO VA DIR. 650 + IVA + MÀ D'OBRA. :eyes :eyes[/quote]

Tu has set mes llest que jo, jo vaig ser mes llondro i vaig pagar :crys :crys :crys

[quote user="James Bond" post="129544"]A mi em va costar 600'40 € + iva l'any 2.008, aquests díes fa exactament dos anys, i abans de trobar que era la bomba el que fallava em varen canviar un pilot de cosetes que no vulguis saber :evil: [/quote]

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dt. ago. 03, 2010 9:37 pm

[quote user="James Bond" post="130489"]Tu has set mes llest que jo, jo vaig ser mes llondro i vaig pagar
Vssssss
007[/quote]
WUAAAAAAAAAAAALAAAAAAAAAAAAAA :eyes :eyes :eyes que fuerte que fuerte que fuerte!!! Has deixat de ser el meu heroi. Per cert, tinc un silenciador per la teva moto a preu reventadíssim, 7.999,00 euros (a veure si cola) :mrgreen: :mrgreen: .

Jordi "Prony"

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dc. ago. 04, 2010 11:15 am

Doncs sembla que serà un mal endèmic de les HONDA.

Com a mínim la bomba de la gasolina és un dels arxiconeguts problemes de les Africa Twin (l'avantatge dels models veterans és que tot el que els pot passar recursivament és conegut, i molts cops solucionable).

En el meu cas quan m'hi vaig trobar no sabia que passava, si anava a règim alt per autopista, de vegades, només de vegades, el motor es parava de sobte i trigava com 10 minuts a posar-la de nou en marxa, pràcticament consumint tota la bateria, això m'ho va fer en 3-4 ocasions, sense causa-efecte aparent.

Quan m'hi vaig trobar no hi havia la base de coneixement que ara ens brinda internet, i el mecànic (gran gran professional, Dani) dubtava... o la centraleta o la boma de gasolina... clar, qui et diu que et canvio una cosa i no t'ho torna a fer... Vaig optar per canviar el menys car, la bomba de gasolina (unes 30.000 peles), i si, va ser això, temps després he vist el problema, el "motor" de la bomba és pulsant, un solenoide empeny una membrana i hi ha uns contactes (famosos "platinus" ) elèctrics que van obrint i tancant el circuit, com que inevitablement es produeix una guspira, aquésta evapora el material del contacte, creant una erosió i a la fí, amb l'ús un mal contacte, que deriva en falta de rendiment, poc cabal, que no té necessàriament cap síntoma evident en el funcionament de la moto.

Què em passava perquè es parés només de vegades la moto ? Doncs que havien de confluir dos factors simultàniament : el dipòsit havia d'estar per sota de la meitat i havia de circular a règim elevat sostingut (140-150) per autopista. Si el dipòsita anava ple, amb l'alçada on queda a l'Africa la gravetat ja feia la feina, per sota de la meitat calia l'aportació de la bomba, però si el règim no era d'elevat consum, la bomba mig tarada feia...

bé al final de tot crec que ara els hi foten la bomba de gasolina del Nissan Patrol, que costa la meitat i mai més s'espatlla !
-----------

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. ago. 04, 2010 12:57 pm

Alucinamaripili, però al final que vas fer: reparar la bomba, posar-ne una de nova però d'una altra moto o en vas trobar una al desguàs ?
... deixa'm anar preparant :tremolant

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. ago. 04, 2010 2:03 pm

El meu cas va ser molt clar perquè ho vaig començar a notar a la sortida, de tant en tant em pegava tirons i notava talls, com els d'injecció dels cotxes, i el mecànic va saber de seguida que era de la bomba, fins i tot em va dir que era del motor de la bomba.
[quote user="Ra-mon" post="130593"]Alucinamaripili, però al final que vas fer: reparar la bomba, posar-ne una de nova però d'una altra moto o en vas trobar una al desguàs ?
... deixa'm anar preparant :tremolant[/quote]

Vaig trucar a un dels que va posar en Randy, que casualment ja l'hi havia demanat a través d'un anunci de motos.net. Total: 200€ i 60 de mà d'obra, la sort és que la bomba era d'un sinistre total d'una Pan€ amb 16.000 quilòmetres.

Haligran
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dv. jul. 23, 2010 5:43 pm
Ubicació: Castellar del Vallès

Entrada Autor: Haligran » dc. ago. 04, 2010 8:21 pm

Vaja, veig que anem al mateix mecànic, ja que fa dues hores, en Pere m'ha explicat exactament tot lo de la bomba, igual que ho has explicat Tu.

El mon es un mocador. (no se si la traducció es bona) :lol: :lol: :lol:
Imatge Imatge Imatge Imatge

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. ago. 04, 2010 10:05 pm

Doncs si estem tant aprop, a veure si compartim alguna birreta, company.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. ago. 05, 2010 11:05 am

be,el que s'arregla amb diners rai,ara si penses tenir la moto molts km's,jo deixaria encarrec que si n'entra un altre t'avisin,es una moto que la Guardia Civil la porta i si tambe tenen aquestes pegas no vegis.
Imatge

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dj. ago. 05, 2010 11:06 am

repetit :oops:
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 05, 2010 11:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. ago. 05, 2010 1:28 pm

Portaré la espatllada a en Prony i seguríssim que la deixa millor que de fàbrica.

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » ds. ago. 07, 2010 11:05 pm

Be, un cop he tingut la bomba en el meu poder he procedit a verificar quin es el resultat de aplicar-hi els 12 volts d'alimentació i m'ha donat curt-circuit. Això pot ser perquè l'induït està fet malbé o perquè hi ha quelcom mecànic malmès i bloqueja el gir del motor.

He desmuntat el conjunt per deixar la motobomba pelada i manualment he comprovat que girava carrossa. He anat aplicant impulos elèctrics de cada cop mes tensió fins que ha arrencat el motor i l'he tingut una estona en marxa a 12 volts. L'hi he posat lubricant (tot i que, al estar submergida a la benzina ella mateixa sempre esta "untada"). Al parar-la i provar d'arrencar un altre cop he vist que seguia fallant i anant massa carrossa. He volgut desmuntar el motor però està fabricat de manera que no es pot desmuntar, es a dir, que està reblonada i s'ha de desformar la carcassa per accedir a l'interior. He posat el motor al torn i he anat pentinant els reblons fins que ho he pogut obrir (cal a dir que, un cop feta aquesta operació, la bomba queda inutilitzable).

Resultat:

Un rodet de bronze massa desgastat feia que l'induït fregués amb l'inductor. El rodet pot costar, mes o menys, cinquanta cèntims.

El bobinat està correcte (per la mesura de les impedàncies) tot i que, si falla, no es pot rebobinar perquè està encapsulat.

Per ser una bomba tan cara, el filtre es, simplement, un bon tros de "nanas", per la qual cosa les impureses han anat malmetent el rodet de bronze.
Imatge

També m'ha decebut veure que ni tan sols incorpora el regulador de pressió, es a dir, que el dipòsit te una sortida de benzina i una entrada per el retorn del combustible no utilitzat.

M'emprenya que facin les coses malintencionadament, fent impossible la seva reparació i obligant-he a comprar un tanc per matar un mosquitet.

Apa, la bomba ha traspassat aquesta tarda prop de les cinc.

Jordi "Prony"

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dg. ago. 08, 2010 10:35 am

en definitiva i per el que explica en Prony es confirma la meva teoria:les motos cada dia van millor i els motors cada dia duran mes,pero els components de la industria auxiliar cada dia son mes desastrossos (suposo que la tecnologia al servei del poble te aixo) i fan que els ''gastos afegits'' i problemes varis et facin anar canvian de vehicle o anar gastant diners en coses que no tenen gaire explicacio com aquesta,si aixo pases a BMW es ficaria al crit al cel,no ho dic per embolicar pero entre els pneumatics i aixo....... l'altre dia em vaig quedar sorpres, la meva moto feia molta olor a benzina i vaig veure que de tant en tant queia una gota de gasolina quan la moto es posava en marxa i seguint aquest fil tenia l'ai al cor li comento al mecanic i em diu tranquil que demano la peça sense ni mirarse la moto :tremolant :tremolant ja no vaig ni demanar el preu,cost de la reparacio 41 €,la peça de plastic en questio 1'34 € (soport del aforador de l'abrasadera de sortida) i es veu que es tipic que la junta es dilati,per aixo dic que les petites o grans reparacions fan pensar si tenir molts anys el mateix vehicle.
p.d. el que es pugui pagar en diners,rai
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. ago. 09, 2010 6:53 pm

[quote user="prony" post="131022"]

..................[/quote]

Molt bon estudi mecànic, si senyor! :bow
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ramon_vfr
Presentats
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. ago. 09, 2010 7:06 pm

[quote user="Kpeps" post="131034"]en definitiva i per el que explica en Prony es confirma la meva teoria:les motos cada dia van millor i els motors cada dia duran mes,pero els components de la industria auxiliar cada dia son mes desastrossos (suposo que la tecnologia al servei del poble te aixo) i fan que els ''gastos afegits'' i problemes varis et facin anar canvian de vehicle o anar gastant diners en coses que no tenen gaire explicacio com aquesta,si aixo pases a BMW es ficaria al crit al cel,no ho dic per embolicar pero entre els pneumatics i aixo....... l'altre dia em vaig quedar sorpres, la meva moto feia molta olor a benzina i vaig veure que de tant en tant queia una gota de gasolina quan la moto es posava en marxa i seguint aquest fil tenia l'ai al cor li comento al mecanic i em diu tranquil que demano la peça sense ni mirarse la moto :tremolant :tremolant ja no vaig ni demanar el preu,cost de la reparacio 41 €,la peça de plastic en questio 1'34 € (soport del aforador de l'abrasadera de sortida) i es veu que es tipic que la junta es dilati,per aixo dic que les petites o grans reparacions fan pensar si tenir molts anys el mateix vehicle.
p.d. el que es pugui pagar en diners,rai[/quote]

Llegint el teu escrit dona l'impressió, al menys em mi m'ho sembla, de que t'has fet la idea de que això de la bomba de gasolina es un defecte general de les Pan's.

Res mes lluny que sigui un defecte de les Pan's. De totes les d'aquests fòrum i les d'un altra que fòrum que estic en el que la majoria de motos son Pan's i Goldwing's, en cinc anys a l'única que l'hi ha calgut canviar la bomba de gasolina va ser la meva i ara la de l'Alucina, tenint en compte que la majoria ja porten moltíssims quilòmetres i s'han limitat a fer el manteniment normal.

Vsssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 09, 2010 7:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dl. ago. 09, 2010 9:16 pm

Doncs jo també conec una Varadero d'un company de Lleida (era la varadero del Pepi) que també va tenir que passar per caixa.
:cry:

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. ago. 09, 2010 9:20 pm

[quote user="JoanF" post="131192"]Doncs jo també conec una Varadero d'un company de Lleida (era la varadero del Pepi) que també va tenir que passar per caixa.
:cry:[/quote]

Joan, ara no desviis el tema del fil.

Jo en conec moltes de motos i de molts models que passan per caixa, però el fil va de les Pan's i la seva bomba de gasolina.
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 09, 2010 9:20 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dl. ago. 09, 2010 9:21 pm

[quote user="James Bond" post="131195"][quote user="JoanF" post="131192"]Doncs jo també conec una Varadero d'un company de Lleida (era la varadero del Pepi) que també va tenir que passar per caixa.
:cry:[/quote]

Joan, ara no desviis el tema del fil.

Jo en conec moltes de motos i de molts models que passan per caixa, però el fil va de les Pan's i la seva bomba de gasolina.[/quote]
Perdona Ramon, però jo des de la meva ignorància he arrivat a pensar que la varadero i la pan portaben la mateixa.
:oops:

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dt. ago. 10, 2010 2:35 pm

Vull fer esmena d'una qüestió que se m'havia passat. Es senzillíssim mantenir tot el conjunt original de la bomba i adaptar-hi, amb total garantia de funcionament, una motobomba de qualsevol altra moto, sempre i quant sigui tetracilíndrica (per garantir prou cabdal).

Jordi "Prony"

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”