Manòmetre . Com Es Calibra ?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Respon
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Manòmetre . Com Es Calibra ?

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. gen. 03, 2011 8:59 pm

Tinc un manòmetre bastant antic però era de força qualitat.

Voldria saber com puc fer per saber si marca la pressió correcte.

No vull comprar cap aparell per mesurar la pressió ( a banda de que ni han que marquen el que volen), només saber si hi ha alguna manera de comprovar si el que marca es correcte o si cal portar-lo a algun lloc especialitzat perqué ho mirin.

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Manòmetre . Com Es Calibra ?

Entrada Autor: Steelman » dl. gen. 03, 2011 9:04 pm

No se si hi ha algun metode cientific pero igual..
Pots anar a un taller mecanic a comprovar la pressio de les rodes i dp ho proves amb el teu. Aixi sabras si marca be.

En cas que no...que algu que sapiga de que va la cosa, a veure si et/ens pot il.luminar en el tema de la calibració
Ex ...moltes coses

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dl. gen. 03, 2011 11:02 pm

Bond, doncs desconec si es poden calibrar.
Suposo que la mà d'obra valdria més que comprarne un de nou.
Si vols fer el que diu l'Steelman, jo en tinc un de precisió (KTM) i podem fer la prova.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Ramon_vfr
Presentats
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. gen. 03, 2011 11:10 pm

[quote user="Frank" post="151839"]Bond, doncs desconec si es poden calibrar.
Suposo que la mà d'obra valdria més que comprarne un de nou.
Si vols fer el que diu l'Steelman, jo en tinc un de precisió (KTM) i podem fer la prova.[/quote]

Gràcies Frank, la propera vegada el portaré i podrem fer la prova "in situ" amb els dos manòmetres i la mateixa temperatura de rodes.

Vsssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Frstrom
Presentats
Entrades: 295
Membre des de: dl. juny 09, 2008 11:28 pm
Ubicació: Riells viabrea

Entrada Autor: Frstrom » dl. gen. 03, 2011 11:18 pm

Ho millor ramon es comprobar-ho amb un altre , com et diuen els companys, hi han maneras cientificas pero es dificil de possar en practica,ex: si li conectas una maniga de aigua vertical es pot comprobar tenin en conte que 1 metre d´aigua son 100 grams de pressio, per medir 1 kg seria possar una manguera amb deu metres d ´aigua o sigui que complicat.
Vsssssssssssssssssssssssssssssssssss.

Monxu
Presentats
Entrades: 584
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 9:16 am
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Monxu » dl. gen. 03, 2011 11:34 pm

Els que utilitzo jo per als gasos refrigerants porten un vis plà en algun lloc de la esfera, teoricament per allà es pot regular, de totes maneres si l'agulla et marca 0 en sense pressó n'hi hauria d'haver prou, sinó dificil d'arreglar....

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dt. gen. 04, 2011 12:04 pm

hola,jo els vaig comprobar al taller on cambio els neupmatics,alla tenen un especial que porta un liquic on la agulla que es el que tenen calibrat i amb el cual comprobant els demes,el meu es michelin digital i segons la comprobacio que em van fer al taller marca perfecte.
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Siset » dt. gen. 11, 2011 10:46 am

Jo també estava tip del tema pressió de pneumàtics i ahir vaig trobar un manómetre de Black & Decker per 13 € de clase 1,6 que a 2,5 bar pot tenir un error màxim de +/- 0,04 bar lo qual es suficient per el que volem.
Un calibrat oficial el farien a APPLUS+ (abans LGAI) pero esta orientat a empreses i probablement el cost no justificaria fer-ho.

Pacs47
Presentats
Entrades: 1271
Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
Ubicació: manresa

Entrada Autor: Pacs47 » dt. gen. 11, 2011 2:23 pm

[quote user="Frstrom" post="151845"]Ho millor ramon es comprobar-ho amb un altre , com et diuen els companys, hi han maneras cientificas pero es dificil de possar en practica,ex: si li conectas una maniga de aigua vertical es pot comprobar tenin en conte que 1 metre d´aigua son 100 grams de pressio, per medir 1 kg seria possar una manguera amb deu metres d ´aigua o sigui que complicat.
Vsssssssssssssssssssssssssssssssssss.[/quote]

bones!!!!

l'aigua, amb gas o sense gas???
:shock: :shock: :shock: :shock:

salut
SOCI A.M.M. 16284

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. gen. 11, 2011 9:30 pm

Gràcies per les respostes !!

Pacs això ho dius perqué només bec Vichy Català suposo :twisted: :twisted:

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dl. feb. 28, 2011 4:30 pm

L'any passat, em volia comprar un manòmetre per medir la pressió dels pneumàtics,
doncs el que porta el mini-compresor que vaig comprar al Lidl, al 2007, a més de molt petit,
no és de fiar.

Per la web, vaig trobar molts de comentaris, i la majoria deien que el de KTM era molt bo,
a més a més, a un preu raonable. No recordo quan en vaig pagar, però per la web,
veig que en demanen de 24 a 25 €.

Jo és el que faig servir.

[IMG=http://img8.imageshack.us/img8/8586/54829068000.jpg][/IMG]
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. feb. 28, 2011 5:17 pm

[quote user="Frank" post="159885"]

[IMG=http://img8.imageshack.us/img8/8586/54829068000.jpg][/IMG][/quote]

Fjodor, suoposo que tu ja el deus tenir aquest, oi ? ;)
:b9 :b9 :b9

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » ds. març 12, 2011 7:40 pm

[quote user="Siset" post="152829"]Jo també estava tip del tema pressió de pneumàtics i ahir vaig trobar un manómetre de Black & Decker per 13 € de clase 1,6 que a 2,5 bar pot tenir un error màxim de +/- 0,04 bar lo qual es suficient per el que volem.
Un calibrat oficial el farien a APPLUS+ (abans LGAI) pero esta orientat a empreses i probablement el cost no justificaria fer-ho.[/quote]

Efectivament, tan Applus (marca comercial de LGAi, el qual es el seu nom real) com d'altres laboratoris acreditats per ENAC tenen el que s'en diu Laboratori de Metrologia. Allà es on disposen de tots els dispositius necessaris per poder mesurar el manòmetre i posar-hi un segell de certificació (Amb data de caducitat). Fer la certificació es molt car i no surt a compte si no es amb finalitats industrials.

La desviació no te perquè ser lineal, exponencial o algorítmica. Pot donar-se el cas de que a cert valor, la desviació sigui zero i a d'altres valors, inferiors o superiors, hi hagin variacions significatives. Això es perquè un manòmetre "Bourdon" conté diferents components mecànics al seu interior els quals estan sotmesos a friccions paràsites. El mes estable es el manòmetre digital (De nom real "Transductor de pressió") el qual obté la lectura mitjançant la pressió feta sobre un cristall de quars. També hi ha els que, cada cop que es posen en marxa, s'auto calibren a zero en base a la pressió atmosfèrica real. Això els fa immunes a l'alçada sobre el nivell del mar o a la pressió baromètrica.

El que si heu de tenir en compte es que, per les rodes del cotxe i la moto, no compreu mai un manòmetre que proporcioni lectures superiors als tres i mig / quatre bar. perquè com mes alt es el rang de lectura major es l'incertidumbre. Jo faig alguna cosa a 2.000 bar i em sembla que els del Norauto no em servirien. :mrgreen: :mrgreen:

En quant a consells,

Compreu un bon manòmetre, marca Schrader.
No li doneu cops,
No el deixeu a ningú, utilitzeu-lo sempre vosaltres.

En aquest cas tindreu un aparell "per tota la vida" el qual sempre us donarà un valor molt real i amb el que sempre estareu segurs d'anar amb les pressions correctes.

Una última cosa, poseu la gota de saliva a la vàlvula per estar segurs de que no hi ha fuites després de mesurar.

Salut,

Jordi "Prony"
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 12, 2011 7:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”