Pàgina 1 de 1

Diferències entre ESA I i ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 3:39 pm
Autor: Randy-650
Estava mirant abans què coi passa amb els ESA de les BMW, i he llegit que hi ha el model I i el model II. :shock:

Hi ha algú que em pot explicar quina diferència hi ha entre un i altre? Potser és allò que diu en Kpeps sobre els WP i els Showa....

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 4:45 pm
Autor: 650X
Que vols muntar un ESA? :bow , el II evidentment es una evolució de l'anterior en més paràmetres d'ajust, perquè per el que tinc entés, el funcionament bàsic es el mateix, uns servomotors que ajusten la precarga i el pas de l'hidraulic, amb posicions predefinides.

Per mi el gran error de l'ESA es la mala calitat dels amortiguadors, i la rigidessa dels ajustos ja que s'utilitzen els mateixos paràmetres per una persona de 65kg que per una de 130kg, evidentment a un l'hi semblaràn ajusts durs i a l'altre tous...

Salut.

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 4:49 pm
Autor: Javihospitalet
en realida el ESA y el amortiguador son 2 cosas diferentes el ESA no es lo que se rompre ya que solo se encarga de cambiar la precarga ( lo que sin ello lo tendriamos que hacer manualmente ) lo que se rompe son los retenes del amortiguador ya sea por mala calidad o otra cosa por eso las BMW que no tienen esa tambien estan expuestas a dicho problema :tremolant

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 9:01 pm
Autor: Prony
Penso que l'ESA es relativament senzill. Hi ha un motorreductor elèctric que regula la precàrrega de la molla i dos micromotors tipus pas a pas, que s'encarreguen de variar el "fre" hidràulic en compressió i extensió (independent-ment l'un de l'altre) i una unitat electrònica de control.
Això vol dir que entre el circuit hidràulic i els dos motors "pas a pas" hi ha una connexió "dinàmica" que obliga a l'ús de sistemes de retenció d'oli complexos i delicats. En el cas d'un sistema d'ajust "manual" de l'hidràulic també hi ha risc però, al ser un simple cargolet que quasi mai es toca, amb un bon segell per anell tòric va que xuta.

Intueixo que el ESA ll deu ser una millora general del sistema i, qui sap, potser incorpora algun tipus de amortiguació activa. Ho desconec del tot però sembla lo correcte, no creieu??
Imatge
Confio que la meva explicació no estigui gaire allunyada de la realitat.

Jordi "Prony"

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 9:10 pm
Autor: Randy-650
[quote user="Prony" post="158380"]

Confio que la meva explicació no estigui gaire allunyada de la realitat.

[/quote]

Molt bona l'explicació, Jordi! :D

Re: Diferències entre ESA I i ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 9:26 pm
Autor: Randy-650
Ara estava mirant per internet i veig que la casa WP té aquest amortidor amb ESA. Es diu ESD II, i val més de 2000€.

Imatge

La casa Wilbers també en té amb ESA, a un preu mitjà de 450€:

http://www.wilbers.de/en/wesa/wesa.php

Imatge
Imatge

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 9:31 pm
Autor: Kpeps
[quote user="Prony" post="158380"]Penso que l'ESA es relativament senzill. Hi ha un motorreductor elèctric que regula la precàrrega de la molla i dos micromotors tipus pas a pas, que s'encarreguen de variar el "fre" hidràulic en compressió i extensió (independent-ment l'un de l'altre) i una unitat electrònica de control.
Això vol dir que entre el circuit hidràulic i els dos motors "pas a pas" hi ha una connexió "dinàmica" que obliga a l'ús de sistemes de retenció d'oli complexos i delicats. En el cas d'un sistema d'ajust "manual" de l'hidràulic també hi ha risc però, al ser un simple cargolet que quasi mai es toca, amb un bon segell per anell tòric va que xuta.

Intueixo que el ESA ll deu ser una millora general del sistema i, qui sap, potser incorpora algun tipus de amortiguació activa. Ho desconec del tot però sembla lo correcte, no creieu??
Imatge
Confio que la meva explicació no estigui gaire allunyada de la realitat.

Jordi "Prony"[/quote]

em sembla que es tal i com dius,segons el manual el ESA que es el que jo porto tens que fer el canvi de las funcions parat i millor amb ningu a sobre de la moto,en l'ESA 2 ,diu que es popt fer sense parar,pero crec que es millor parar ara quan tingui mes informacio ja la posare

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Publicat: dj. feb. 17, 2011 11:16 pm
Autor: Prony
[quote user="Kpeps" post="158388"]
Em sembla que es tal i com dius,segons el manual el ESA que es el que jo porto tens que fer el canvi de las funcions parat i millor amb ningú a sobre de la moto,en l'ESA 2 ,diu que es pot fer sense parar,però crec que es millor parar ara quan tingui mes informació ja la posaré[/quote]

Això confirmaria la meva impressió de que hi pot haver alguna cosa de suspensions actives fent "xup xup" a la cassola bavaresa.

Vinga, fins diumenge on el mes actiu serà "ESO" que en diuen calçots.

Jordi "Prony"