Curiositats De LAMPF! I RDC
Moderador: Airald
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Curiositats De LAMPF! I RDC
Per els que teniu boxers Bmw ja sabreu que vol dir LAMPF! significa que ja has fet uns 10.000 km aprox. i que toca canviar bombeta perquè s'ha fos. El tema de la duració de les bombetes em sembla que ja es va parlar amb un altre fil.
Com a curiositat us vull explicar el que em va passar ahir. Ja feia dies que de tant en tant al donar el contacte i fer el CHECK, em donava fallo de LAMPF! però jo mirava i s'engegaven tots els llums, al cap d'uns minuts de marxa l'alarma marxava i ja estava. Ja m'havia passat un altre cop anteriorment i es va acabar fonent una bombeta de les curtes.
Ahir al matí, cap a les 5 per ser exactes vaig donar el contacte i a part de la alarma LAMPF! vaig notar que la llum de posició (W5W) no cremava i al mateix temps també vaig veure que tant l'intermitent esquerra de davant com el de darrera quedaven fixos però amb menys intensitat, jo no sabia que al detectar el llum de posició fós, mentres la moto amb el contacte donat i el motor parat (quan les curtes encara no funcionen) per subtituïr el llumet fós utilitza els intermitents esquerres. Quina moto més intel·ligent que tenim!! :shock:
Al migdia vaig tornar a provar tot el serial, per corroborar-ho, ja que a les 5 del mati no soc gaire persona. En acabat vaig canviar la bombeta i tot va tornar a funcionar com sempre, sense alarmes, ni intermitents.
Com a curiositat del RDC, (el sistema de control de pressió dels pneumàtics), aquests dies que he estat fent proves de pressions amb els pneumàtics he vist que els sistema dona alarma quan els pneumàtics baixen de certa pressió, concretament quan el de darrera baixa de 2.0 bar, a 1.9 bar ja dona alarma, i el de davant quant baixa de 1.8 bar a 1.7 bar dona alarma. Personalment trobo que aquests limits estan una mica alts ja que amb pneumàtics de tacs el de darrera el pots portar tranquilament a 1.8 bar per pistes i es va la mar de bé el de davant millor no baixar de 2.0 bar.
Salut.
Com a curiositat us vull explicar el que em va passar ahir. Ja feia dies que de tant en tant al donar el contacte i fer el CHECK, em donava fallo de LAMPF! però jo mirava i s'engegaven tots els llums, al cap d'uns minuts de marxa l'alarma marxava i ja estava. Ja m'havia passat un altre cop anteriorment i es va acabar fonent una bombeta de les curtes.
Ahir al matí, cap a les 5 per ser exactes vaig donar el contacte i a part de la alarma LAMPF! vaig notar que la llum de posició (W5W) no cremava i al mateix temps també vaig veure que tant l'intermitent esquerra de davant com el de darrera quedaven fixos però amb menys intensitat, jo no sabia que al detectar el llum de posició fós, mentres la moto amb el contacte donat i el motor parat (quan les curtes encara no funcionen) per subtituïr el llumet fós utilitza els intermitents esquerres. Quina moto més intel·ligent que tenim!! :shock:
Al migdia vaig tornar a provar tot el serial, per corroborar-ho, ja que a les 5 del mati no soc gaire persona. En acabat vaig canviar la bombeta i tot va tornar a funcionar com sempre, sense alarmes, ni intermitents.
Com a curiositat del RDC, (el sistema de control de pressió dels pneumàtics), aquests dies que he estat fent proves de pressions amb els pneumàtics he vist que els sistema dona alarma quan els pneumàtics baixen de certa pressió, concretament quan el de darrera baixa de 2.0 bar, a 1.9 bar ja dona alarma, i el de davant quant baixa de 1.8 bar a 1.7 bar dona alarma. Personalment trobo que aquests limits estan una mica alts ja que amb pneumàtics de tacs el de darrera el pots portar tranquilament a 1.8 bar per pistes i es va la mar de bé el de davant millor no baixar de 2.0 bar.
Salut.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Curiositats De LAMPF! I RDC
aixo de las bombetas es un fastic,jo sempre en porto dues de recanvi,pero la meva aixo dels intermitents no ho fa,tinc un conegut amb una adventure que quan hi posa tacs automaticament ja li dona error de pdc :eyes :eyes :eyes i li han de treure l'error amb l'ordinador.
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Curiositats De LAMPF! I RDC
Sembla que el problema dels llums sigui degut a un mal contacte de la massa i que això provoqui un retorn a negatiu a través de les altres bombetes. Una avaria molt freqüent en els cotxes als quals se'ls rovellaven els terminals dels pilots del darrera.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Curiositats De LAMPF! I RDC
[quote user="Prony" post="179958"]Sembla que el problema dels llums sigui degut a un mal contacte de la massa i que això provoqui un retorn a negatiu a través de les altres bombetes. Una avaria molt freqüent en els cotxes als quals se'ls rovellaven els terminals dels pilots del darrera.[/quote]
Apreciat Prony, les BMW van amb fibra òptica. :mrgreen:
Apreciat Prony, les BMW van amb fibra òptica. :mrgreen:


- Gandalfgs
- Presentats
- Entrades: 403
- Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
- Ubicació: celrà (Girona)
Re: Curiositats De LAMPF! I RDC
quantes coses saps a les 5 del mati! jo no tinc sang a aquesta hora!!!!! pero sip, les gs gasten bombetes :-)
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!
- Javihospitalet
- Presentats
- Entrades: 757
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
- Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant
Re: Curiositats De LAMPF! I RDC
jolines esta es la tercer BMW qu btengo y nunca se ha fundido una bombilla :|
Sera que las compro falladas :shock:
Sera que las compro falladas :shock:
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: Curiositats De LAMPF! I RDC
[quote user="Javihospitalet" post="182793"]jolines esta es la tercer BMW qu btengo y nunca se ha fundido una bombilla :|
Sera que las compro falladas :shock:[/quote]
El que passa és te les canvies tant sovint que les bombetes encara no han fallat. :mrgreen:
En la meva BMW i en més de 80.000 qms només se m'ha fos una bombeta, la de posició del darrera.
Segurament que no és culpa de les bombetes sino que la moto a la van posades ;)
Sera que las compro falladas :shock:[/quote]
El que passa és te les canvies tant sovint que les bombetes encara no han fallat. :mrgreen:
En la meva BMW i en més de 80.000 qms només se m'ha fos una bombeta, la de posició del darrera.
Segurament que no és culpa de les bombetes sino que la moto a la van posades ;)