Curiositats De LAMPF! I RDC
Publicat: ds. set. 24, 2011 6:57 am
Per els que teniu boxers Bmw ja sabreu que vol dir LAMPF! significa que ja has fet uns 10.000 km aprox. i que toca canviar bombeta perquè s'ha fos. El tema de la duració de les bombetes em sembla que ja es va parlar amb un altre fil.
Com a curiositat us vull explicar el que em va passar ahir. Ja feia dies que de tant en tant al donar el contacte i fer el CHECK, em donava fallo de LAMPF! però jo mirava i s'engegaven tots els llums, al cap d'uns minuts de marxa l'alarma marxava i ja estava. Ja m'havia passat un altre cop anteriorment i es va acabar fonent una bombeta de les curtes.
Ahir al matí, cap a les 5 per ser exactes vaig donar el contacte i a part de la alarma LAMPF! vaig notar que la llum de posició (W5W) no cremava i al mateix temps també vaig veure que tant l'intermitent esquerra de davant com el de darrera quedaven fixos però amb menys intensitat, jo no sabia que al detectar el llum de posició fós, mentres la moto amb el contacte donat i el motor parat (quan les curtes encara no funcionen) per subtituïr el llumet fós utilitza els intermitents esquerres. Quina moto més intel·ligent que tenim!! :shock:
Al migdia vaig tornar a provar tot el serial, per corroborar-ho, ja que a les 5 del mati no soc gaire persona. En acabat vaig canviar la bombeta i tot va tornar a funcionar com sempre, sense alarmes, ni intermitents.
Com a curiositat del RDC, (el sistema de control de pressió dels pneumàtics), aquests dies que he estat fent proves de pressions amb els pneumàtics he vist que els sistema dona alarma quan els pneumàtics baixen de certa pressió, concretament quan el de darrera baixa de 2.0 bar, a 1.9 bar ja dona alarma, i el de davant quant baixa de 1.8 bar a 1.7 bar dona alarma. Personalment trobo que aquests limits estan una mica alts ja que amb pneumàtics de tacs el de darrera el pots portar tranquilament a 1.8 bar per pistes i es va la mar de bé el de davant millor no baixar de 2.0 bar.
Salut.
Com a curiositat us vull explicar el que em va passar ahir. Ja feia dies que de tant en tant al donar el contacte i fer el CHECK, em donava fallo de LAMPF! però jo mirava i s'engegaven tots els llums, al cap d'uns minuts de marxa l'alarma marxava i ja estava. Ja m'havia passat un altre cop anteriorment i es va acabar fonent una bombeta de les curtes.
Ahir al matí, cap a les 5 per ser exactes vaig donar el contacte i a part de la alarma LAMPF! vaig notar que la llum de posició (W5W) no cremava i al mateix temps també vaig veure que tant l'intermitent esquerra de davant com el de darrera quedaven fixos però amb menys intensitat, jo no sabia que al detectar el llum de posició fós, mentres la moto amb el contacte donat i el motor parat (quan les curtes encara no funcionen) per subtituïr el llumet fós utilitza els intermitents esquerres. Quina moto més intel·ligent que tenim!! :shock:
Al migdia vaig tornar a provar tot el serial, per corroborar-ho, ja que a les 5 del mati no soc gaire persona. En acabat vaig canviar la bombeta i tot va tornar a funcionar com sempre, sense alarmes, ni intermitents.
Com a curiositat del RDC, (el sistema de control de pressió dels pneumàtics), aquests dies que he estat fent proves de pressions amb els pneumàtics he vist que els sistema dona alarma quan els pneumàtics baixen de certa pressió, concretament quan el de darrera baixa de 2.0 bar, a 1.9 bar ja dona alarma, i el de davant quant baixa de 1.8 bar a 1.7 bar dona alarma. Personalment trobo que aquests limits estan una mica alts ja que amb pneumàtics de tacs el de darrera el pots portar tranquilament a 1.8 bar per pistes i es va la mar de bé el de davant millor no baixar de 2.0 bar.
Salut.