Xubasquero BMW

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Xubasquero BMW

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 5:29 pm

Tinc dos models de mono de pluja de la marca BMW, i avui sota la intensa pluja he confirmat el que per a mi és un problema.

Imatge Imatge

El mono de pluja no és una peça de molt ús, i més, baix intensa pluja, en el meu cas un cop des de Viena fins Ventimiglia, és a dir tot el nord d'Itàlia, em va salvar d'una bona remullada, i un altra a Berlín amb més de 300 km sota l'aigua. :tremolant :tremolant

Tot això amb la cordura sota i sense cap problema aparent. Però avui he hagut d´anar a Vilobí d´Onyar i veient les previsions m´he possat el mono d´aigua sobre la cordura i els texans, ja que per a treballar és més fàcil.
Ho he encertat, als 30 km ja plovia copiosament i al cap d'una hora aprox. apareix el problema, noto que entra aigua a la "zona noble" i només en aquesta zona, és a dir no entra pel coll.
M'havia passat altres vegades, però la primera vegada vaig pensar que ho vaig tancar de forma incorrecta i era la meva culpa, la segona ocasió i com ja m'havia mullat a la primera, em vaig cerciorar de tancar bé el mono, i un altra vegada aigua en el mateix lloc. :enfadat :enfadat

Avui he pensat, prova amb l'altre mono d'aigua a veure que passa.
Doncs confirmat, per algun maleït lloc entra aigua i es mulla exclusivament la part superior de les cuixes i l'entrecuix, i segueixo dient que no entra pel coll.
Algú que tingui el mateix mono d'aigua li ha passat???
Algú que se li ocorri on pot estar el problema???

Us asseguro que és molt incòmode després de "lidiar" amb la pluja, notar com es cola l'aigua fins a "les boles" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Feisser
Presentats
Entrades: 898
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
Ubicació: Hospitalet de Llobregat

Re: Xubasquero BMW

Entrada Autor: Feisser » dt. nov. 15, 2011 5:55 pm

a mi en passa el mateix i es degut al aigua que cau del cos cap l'entrecuix i el seient i per la fricció dels moviments del cul quan es condueix va traspassant capa per capa tots els materials ja sia nylon, cordura o goretex... per tant el millor quan has de fer molts Qms amb pluja es aixó Enllaç
[img align=left]http://www.tucanourbano.it/App_Images/p ... /R_120.jpg[/img]
Feisser l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 15, 2011 5:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 5:59 pm

[quote user="Feisser" post="184663"]a mi en passa el mateix i es degut al aigua que cau del cos cap l'entrecuix i el seient i per la fricció dels moviments del cul quan es condueix va traspassant capa per capa tots els materials ja sia nylon, cordura o goretex...[/quote]

Gracies Xavier.................................. pero no et faré més preguntas :mrgreen: :mrgreen:

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dt. nov. 15, 2011 7:19 pm

La manta de viatge es una molt bona opció.

Si la compres de marca Tucano Urbano no molesta gens a l'hora de conduir.

Jo ja fa uns anys que la faig anar durant l'ivern.

Hi ha molta gent que quant la veu montada a la moto em comenta que tampoc fa tant fred com per anar amb una manta de viatge.

I realment no els hi falta raó, amb les fibres que hi ha avui en dia, lo que es per combatir el fred, no fa falta portar la manta.

Pero es que lo bó de la manta es pel dia a dia, que pots anar vestit de "civil" i no et falta protecció tant pel fred com (sobretot)

l'aigua, o com es meu cas vivint a les terres del pla de Lleida la boira, que poc a poc et va deixant tot moll.
Rodar en moto es lo meu

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm

Entrada Autor: Sergi3 » dt. nov. 15, 2011 7:33 pm

Crec que es un problema endemic de les peces impermeables, ja que per l'unic lloc on pot estrar l'aigua es per la costura, i els hi posen aquestes tires, que els hi diuen termosellades. Però, amb la fricccio, com diu en Feisser. les tires acaben desenganxanse. La meva experiencia a la muntanya, m'ha ensenyat que:
si uns pantalons impermeables valen 150€ i més, deu ser per alguna cosa. per posar un exemple.
Amb aixo vull dir que potser, i es aixi en el meu cas, es preferible les dos peses, i anar canviat els pantalons de tant en tant.
Una bona opció i vist l'experiencia, vam comprar uns pantalons impemeables per fer vela, al decathlon, resulta que els vam comprar potser far uns 7 anys i l'esther encara els fa servir com a pantalons de pluja per la moto.

:cerv
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 7:39 pm

[quote user="Sergi3" post="184677"]Crec que es un problema endemic de les peces impermeables, ja que per l'unic lloc on pot estrar l'aigua es per la costura, i els hi posen aquestes tires, que els hi diuen termosellades. Però, amb la fricccio, com diu en Feisser. les tires acaben desenganxanse. La meva experiencia a la muntanya, m'ha ensenyat que:
si uns pantalons impermeables valen 150€ i més, deu ser per alguna cosa. per posar un exemple.
Amb aixo vull dir que potser, i es aixi en el meu cas, es preferible les dos peses, i anar canviat els pantalons de tant en tant.
Una bona opció i vist l'experiencia, vam comprar uns pantalons impemeables per fer vela, al decathlon, resulta que els vam comprar potser far uns 7 anys i l'esther encara els fa servir com a pantalons de pluja per la moto.

:cerv[/quote]

Els monos d´aigua de BMW , no son pas economics :enfadat :enfadat
Els dos meus tampoc tenen "tanta fricció" com per que entri aigua, i el groc ja ho va fer de nou en nou, pero vaig pensar que ho havia cordat malament, pero veig que no.
De fet si vaig comprar l´incomode mono en lloc de dos peces, va ser perque em va semblar que tindria més proteccio a l´aigua, pero veig que no.
I el problema el tinc vestit de carrer, amb cordura no es nota.

Jo no ho veig clar del tot :shock: :shock:

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 7:42 pm

[quote user="Danielot" post="184675"]La manta de viatge es una molt bona opció.

Si la compres de marca Tucano Urbano no molesta gens a l'hora de conduir.

[/quote]

El problema no el tinc amb el fred, sempre tinc la opció de possar un termic sota el pantalon, el tinc amb la pluja.
I despres hi ha un altre "poblema", quan arribo a lloc, que faig amb la manta??? No m´agrada deixar ho a la moto, no fos que "voli"
A l´hivern , anar a treballar amb moto, no es facíl

Xavier
Presentats
Entrades: 4398
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dt. nov. 15, 2011 7:43 pm

No pot ser que el problema vingui de dins?

Si fos això, ho podríes solucionar amb equipament de la marca dodot.

Bromes a part, m'hi he trobat amb l'equip de cordura, només entra aigua als collons. El "xubasquero" només l'he utilitzat una vegada, quan vàrem intentar anar a Goust i vàrem recular per la neu, recordes? Aquell dia no vaig notar que "traspassés".

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 7:45 pm

[quote user="Xavier" post="184682"]No pot ser que el problema vingui de dins?

Si fos això, ho podríes solucionar amb equipament de la marca dodot.

Bromes a part, m'hi he trobat amb l'equip de cordura, només entra aigua als collons. El "xubasquero" només l'he utilitzat una vegada, quan vàrem intentar anar a Goust i vàrem recular per la neu, recordes? Aquell dia no vaig notar que "traspassés".[/quote]

Que volias notar aquell dia ???? Aquell dia tenias els "cuyon" glaçats :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 7:47 pm

[quote user="Feisser" post="184663"]a mi en passa el mateix i es degut al aigua que cau del cos cap l'entrecuix i el seient i per la fricció dels moviments del cul quan es condueix va traspassant capa per capa tots els materials ja sia nylon, cordura o goretex... per tant el millor quan has de fer molts Qms amb pluja es aixó[/quote]

I vols dir que es normal que traspassi ??? Un xubasquero que costa el que costa, no veig gaire clar que tingui que traspassar :enfadat :enfadat
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 15, 2011 7:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. nov. 15, 2011 7:53 pm

Home, si traspassa hi ha una solució molt fàcil.

Fer un foradet a l'alçada del coxis perquè l'aigua vagi sortint per allí. :D

Signat

Randy: aspirant a pretendent del Premi Nobel d'agricultura.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 7:56 pm

[quote user="Randy-650" post="184696"]Home, si traspassa hi ha una solució molt fàcil.

Fer un foradet a l'alçada del coxis perquè l'aigua vagi sortint per allí. :D

Signat

Randy: aspirant a pretendent del Premi Nobel d'agricultura.
[/quote]

Just tota la zona del coxis esta doblement protegida, hi tindria feina per fer el foradet !!!

I et puc asegurar que dur " las bolas" en remull, toca una mica las idem :mrgreen: :mrgreen:

Feisser
Presentats
Entrades: 898
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
Ubicació: Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: Feisser » dt. nov. 15, 2011 8:55 pm

[quote user="STELVIO 00" post="184688"][quote user="Feisser" post="184663"]a mi en passa el mateix i es degut al aigua que cau del cos cap l'entrecuix i el seient i per la fricció dels moviments del cul quan es condueix va traspassant capa per capa tots els materials ja sia nylon, cordura o goretex... per tant el millor quan has de fer molts Qms amb pluja es aixó[/quote]

I vols dir que es normal que traspassi ??? Un xubasquero que costa el que costa, no veig gaire clar que tingui que traspassar :enfadat :enfadat[/quote]

no se si vaig errat però crec que els impermeables de moto quan mes bons (cars) son, tenen la característica de ser transpirables i per tant si hi ha fricció el aigua es comunica del seient i traspassa el xubasquero, pots provar com diu Sergi els de mariner o pescador que deuen de ser de goma :roll:

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. nov. 15, 2011 8:56 pm

Bones!!!

El primer que vaig comprar va ser un mono... i tenia el mateix problema, tot i no ser BMW!! :twisted: :twisted: La sol·lució que li vaig trobar i arrel de deixar-lo trinxat en una caiguda, comprar un 2 peces i que l'aigua rellisqui per la jaqueta fins a sobre de les cames, evites que se't faci bossa a la zona noble (i ara humida)!!!

I també és més fàcil de posar i treure vestit de romà... :roll: :roll: :roll:

Fins aviat!
Imatge

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. nov. 15, 2011 8:58 pm

[quote user="Feisser" post="184717"][quote user="STELVIO 00" post="184688"][quote user="Feisser" post="184663"]a mi en passa el mateix i es degut al aigua que cau del cos cap l'entrecuix i el seient i per la fricció dels moviments del cul quan es condueix va traspassant capa per capa tots els materials ja sia nylon, cordura o goretex... per tant el millor quan has de fer molts Qms amb pluja es aixó[/quote]

I vols dir que es normal que traspassi ??? Un xubasquero que costa el que costa, no veig gaire clar que tingui que traspassar :enfadat :enfadat[/quote]

no se si vaig errat però crec que els impermeables de moto quan mes bons (cars) son, tenen la característica de ser transpirables i per tant si hi ha fricció el aigua es comunica del seient i traspassa el xubasquero, pots provar com diu Sergi els de mariner o pescador que deuen de ser de goma :roll:[/quote]

Bones!!!

Al tanto amb els que no són gens transpirables... que després, almenys per experiència pròpia, acabes més mullat des de dins que no pas per entrada d'aigua! Donen una calor brutal!!!

Fins aviat!
Imatge

Albert G
Presentats
Entrades: 870
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 1:29 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Albert G » dt. nov. 15, 2011 9:06 pm

Jo ho tinc comprovat, en Freiser te raó, quant compres el vestit d'aigua, al principi no passa ni una gota d’aigua, però amb la fricció, la capa protectora queda deteriorada, o sigui en porus, i passa el que passa. :enfadat

A mi també amb va mes be el dos peces, molt mes còmode de posar!!!!
:D
Caure jo? .....jo m'abaixo de la moto com amb dóna la gana!!!

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dt. nov. 15, 2011 10:45 pm

A veure, jo crec que això de la fricció pot ser un a més a més, però no el motiu principal. Jo també vaig optar per un mono d'aigua precisament per pensar que sempre seria més estanc que no pas les dues peces, no és de la marca BMW, però tampoc em va costar gens barat ( per què en tingueu una idea, és el mateix que porta el Guixmo, però en comptes de butano amb negre.).
I dic que no a lo de la fricció, perquè el dia que em va tocar estrenar-lo, vaig haver de fer 319km sota la pluja, de Vielha fins a casa amb pluja moderada i forta tot el camí, i per sorpresa meva amb el resultat de totes les parts "dolçes" molles arrugades i encongides! :tremolant :tremolant
Quant vaig arrivar a casa també em vaig pensar que no m'havia cordat bé o que hi havia algun forat, però després de mirar i remirar, estava tot ben cordat i sense forats, per lo què imagino que de fer tants i tants kms, l'aigua es va acumulant entre el seient i el mono, fins que arriva un moment que l'aigua acumulada es va filtrant inevitablement.
O sigui que STELVIO 00 em trovo en la mateixa situació que tú, i l'única "sol.lució" que hi veig, és que quan ens trobem amb pluja intensa i continuada, pensem en aixecar-nos una miqueta de tant en tant per tal de que aquest "dipòsit" d'aigua acumulada no es faci i així evitar les mullenes al germà petit. :roll:
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 15, 2011 11:10 pm

[quote user="Trencaferro" post="184735"]A veure, jo crec que això de la fricció pot ser un a més a més, però no el motiu principal. Jo també vaig optar per un mono d'aigua precisament per pensar que sempre seria més estanc que no pas les dues peces, no és de la marca BMW, però tampoc em va costar gens barat ( per què en tingueu una idea, és el mateix que porta el Guixmo, però en comptes de butano amb negre.).
I dic que no a lo de la fricció, perquè el dia que em va tocar estrenar-lo, vaig haver de fer 319km sota la pluja, de Vielha fins a casa amb pluja moderada i forta tot el camí, i per sorpresa meva amb el resultat de totes les parts "dolçes" molles arrugades i encongides! :tremolant :tremolant
Quant vaig arrivar a casa també em vaig pensar que no m'havia cordat bé o que hi havia algun forat, però després de mirar i remirar, estava tot ben cordat i sense forats, per lo què imagino que de fer tants i tants kms, l'aigua es va acumulant entre el seient i el mono, fins que arriva un moment que l'aigua acumulada es va filtrant inevitablement.
O sigui que STELVIO 00 em trovo en la mateixa situació que tú, i l'única "sol.lució" que hi veig, és que quan ens trobem amb pluja intensa i continuada, pensem en aixecar-nos una miqueta de tant en tant per tal de que aquest "dipòsit" d'aigua acumulada no es faci i així evitar les mullenes al germà petit. :roll:[/quote]

Amb en Guixmo l´hi van regalar,oi? :mrgreen: :mrgreen:

Veig que el teu cas es exacte al meu, de nou ja vaig tindre el problema i no ho trobo gens normal, ja que es prou incomode de possar i treure i a sobre entra aigua, i crec que amb un dos peças aixó no passa, ja que no hi ha obertura devant i si per els costats. Sembla que la solucio que aportas es la "unica" que queda, encara que avui amb l´aigua que queia a Girona no et vé massa de gust anar fent equilibris sobre la moto :mrgreen:

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dt. nov. 15, 2011 11:22 pm

Jo no vesteixo cordura i a més estic molt gras, així que necessito xubasquero i és complicat trobar-ne de la meva talla. Per tant, tinc experiència a provar-ne i aviat o tard tots acaben calant començant per l'entrecuix. Això sí, HI HA UNA SOLUCIÓ! Fa anys vaig llegir la crònica d'un viatge en moto en què el protagonista es creuava amb uns motoristes gallecs que li explicaven que portar una samarreta (un drap prou gran pot valer) rebregada trepitjada per les parts nobles evitava que es colés la maleïda aigua. Ho he posat en pràctica bastants cops i funciona molt i molt bé, fins i tot amb pantalons visiblement foradats!
sergibuda

they called me an accident

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dt. nov. 15, 2011 11:48 pm

[quote user="Sergibuda" post="184741"]Jo no vesteixo cordura i a més estic molt gras, així que necessito xubasquero i és complicat trobar-ne de la meva talla. Per tant, tinc experiència a provar-ne i aviat o tard tots acaben calant començant per l'entrecuix. Això sí, HI HA UNA SOLUCIÓ! Fa anys vaig llegir la crònica d'un viatge en moto en què el protagonista es creuava amb uns motoristes gallecs que li explicaven que portar una samarreta (un drap prou gran pot valer) rebregada trepitjada per les parts nobles evitava que es colés la maleïda aigua. Ho he posat en pràctica bastants cops i funciona molt i molt bé, fins i tot amb pantalons visiblement foradats![/quote]

Jo em pensava que aquest truc només servia per lligar més a les discotèques!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”