Recolleu Rodes?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Respon
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Recolleu Rodes?

Entrada Autor: Cabirol » dg. maig 20, 2012 7:30 pm

Cuan camvieu neumatics , paseu al cap de uns cuans dies recollar les rodes? no ser si algu ho fá, alo millor no sha donat mai el cás de afluixarse una roda? ja ser que que les recollen amb dinamometrica,, ja direu les vostres opinions

Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Re: Recolleu Rodes?

Entrada Autor: Josep973 » dg. maig 20, 2012 8:08 pm

Mai e recollat les rodes, bona pregunta. :shock:
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dg. maig 20, 2012 9:01 pm

Jo me les canvio a casa... Estic més tranquil. :roll:

Les collo amb dinamomètrica i alguna vegada les he repassat després d'un perell de sortides, i mai han "cedit" gens.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dg. maig 20, 2012 9:07 pm

Ostres, fa dos dies el Guixmo es queixava de que la cadena se li destensava molt després de cambiar els últims pneumàtics.
Avui soparem junts, ja li faré el comentària a veuré si recollant la roda ha arreglat el problema i et direm alguna cosa.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. maig 20, 2012 9:24 pm

la moto s'ha d'anar mantenint,comprovar pressions de pneumatics i tensio de cadena,no ho fa tothom i es important,ja no dire comprovar els cargols dels eixos i demes que no tothom te eines per fer-ho,ara no es normal que s'afluixi ;) ;)
Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dg. maig 20, 2012 9:25 pm

[quote user="Gearbox" post="200702"]Jo me les canvio a casa... Estic més tranquil. :roll:

Les collo amb dinamomètrica i alguna vegada les he repassat després d'un perell de sortides, i mai han "cedit" gens.[/quote]
i com fas l´equilibrat?
Ex ...moltes coses

Xavier
Presentats
Entrades: 4398
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dg. maig 20, 2012 11:02 pm

Collons Josep Mª només fots que donar-me feina.

Fins avui només controlo l'oli i porto a fer les revisions quan toca, no hi havia pensat mai en recollar les rodes. Deu ser que ja vaig prou "collat".

Aniré on canvio els pneumàtics i els hi demanaré el seu parer.

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dg. maig 20, 2012 11:07 pm

Ostress, jo el comentari que voldria fer es que fa molts anys que les rodes me les apreten a ull (tampoc me les he mirat mai)
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Dodo
Presentats
Entrades: 1166
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Entrada Autor: Dodo » dl. maig 21, 2012 12:19 am

[quote user="Steelman" post="200706"]

i com fas l´equilibrat?[/quote]
Si canvies pneumatics, el problema principal és en desllantar-los i tornar-los a montar, un cop fet això el del d'arrera no té gaire importància equilibrar-lo, el pitjor és el del davant que l'has de portar a un taller a equilibrar (la gent que te accés a una màquina de desllantar normalment també el té a la d'equilibrar). Et solen cobrar uns 10€ i comprar els pneumàtics per internet té les seves ventatges de preu, un cop fas els números sol resultar i sempre com diu en Gearbox, si et fas tu la feina segurament iràs més en compte i si la cagues saps que has sigut tú!!!!!!
Salud

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dl. maig 21, 2012 5:18 pm

[quote user="Cabirol" post="200691"]Cuan camvieu neumatics , paseu al cap de uns cuans dies recollar les rodes? no ser si algu ho fá, alo millor no sha donat mai el cás de afluixarse una roda? ja ser que que les recollen amb dinamometrica,, ja direu les vostres opinions[/quote]

Jo les reviso però mai m'ha fet falta reapretarlas les apreto amb la dinamomètrica i queden be.

:D Jo les compro per internet i les munto i desmunto jo, de vegades abusso de la confiança del taller on canvio les del camio i em deixen desmuntar i muntar la nova en la seva màquina és un minut o dos, però si ho faig jo a casa és mitja hora. Aquests dies de enrere em vaig fabricar jo una destalonadora i la calibro en un aparell que vaig comprar a Louis.de
Imatge
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Dodo
Presentats
Entrades: 1166
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Entrada Autor: Dodo » dl. maig 21, 2012 8:44 pm

[quote user="Minino" post="200777"]....... em vaig fabricar jo una destalonadora [/quote]
Si senyor ara veig que hi ha nivell. :bow
Com bé dius jo faig el mateix d'aprofitar-me (igual que fan ells amb mi). La màquina aquesta de Louis perfecte, millor que una d'electrònica, els de gran premi la solen fer servir també i lo mecànic sempre és més fiable que lo electrònic. :mrgreen:

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dl. maig 21, 2012 9:14 pm

[quote user="Steelman" post="200706"] ... i com fas l´equilibrat?[/quote]

No, Jordi... no m'he expressat bé.

A casa desmunto les rodes i les porto al taller que canviin els pneumàtics i equilibrin.
Després les retorno a casa i munto a la moto, collant-les tal com he dit.
Prefereixo muntar-les i desmuntar-les jo, ja que al taller de rodes tant canvien la roda d'un vespino com d'un camió... i com que en la meva moto s'ha de desmuntar l'escape i una pinça del davant, i la base on colla la roda del darrere és d'alumini... prefereixo fer-ho jo.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. maig 21, 2012 9:17 pm

OK ;)
Gràcies per l´aclaració ;)
Ex ...moltes coses

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dt. maig 22, 2012 10:09 am

Doncs jo faig al revés. :|
Quan em va bé, especialment abans d'un viatge, les descollo i després les collo "con estas manitas", a ull i sense forçar pas gens.
I amb el cotxe faig igual. Mai me les he trobat fluixes, al contrari, el dia que estàs tot sól al cul del món i necessites treure una roda (si has tingut la precaució de complementar les eines d'origen en el cas de la moto...), llavors te´n recordes de la mare que va parir l´home de la màquina que colla a pressió, ja que amb l'ús, l´aigua i les escalfades el que fan sempre és endurir-se.
Al cotxe fins i tot hi porto unes bambes velles al maleter només per poder liar-me a patades amb la clau de treure els cargols, ja que si la punxada t'enxampa amb sabatetes de vestir ja has vegut oli i acabaràs a l´hospital...
Bé, es una altra manera de fer. El dia que perdi una roda pel camí ja us ho explico.. . si puc :D
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 22, 2012 10:11 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Entrada Autor: Carxofa » dt. juny 12, 2012 7:01 pm

Caram, quin nivell...

Jo ho tinc fàcil, perquè el cargol de la roda va assegurat amb un passador. Per tant és pràcticament impossible que es descolli gens.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”