Pàgina 1 de 1
Suspensió invertida. Que, qui com?
Publicat: ds. juny 23, 2012 7:25 pm
Autor: Steelman
Als entessos del tema.....
L´altre dia amb una conversa de motos, amb una cervessa al mig varem comentar el tema de la suspensió invertida.
Actualment les motos més deportives, i fins i tot algunes tourers i maxitrails porten aquest tipus de suspensió.
Diuen que va més bé per el tema del Pes en suspensió, o "pes suspés" que es menor que en una forquilla tradicional.
En fi...
Als entessos en la materia.
Ens podrieu treure una mica l´aigua clara del tema?
Com funciona la Suspensió invertida respecte a la tradicional,quines ventatges ofereix,...
Graciessssssssssssssssssss
Re: Suspensió Invertida. Que, Qui Com?
Publicat: dg. juny 24, 2012 10:53 am
Autor: Randy-650
Si un dia portes una moto amb forquilla invertida ho veuràs clarament on és la diferència: treballa d'una altre manera, de tal manera que et dona tota la informació del què trepitja, cosa que amb una forquilla convencional no. I ja no dic res dels telelevers. :???:
Re: Suspensió invertida. Que, qui com?
Publicat: dg. juny 24, 2012 10:59 am
Autor: Steelman
Randy...
Ja he portat moto amb suspensió invertida.
Se com va i que va moooolt bé.
Aixó ja ho sabia.
El que pregunto ...
ES per que funciona millor que l´altre?
Quina diferencia tècnica hi ha que fa que vagi molt millor que la normal.
Gracies ;)
Re: Suspensió Invertida. Que, Qui Com?
Publicat: dg. juny 24, 2012 12:25 pm
Autor: 650X
El tema que comentes del pès suspès hi te molt a veure, quan menor es el pès total del conjunt que s'ha de moure amunt i avall menys inercies provoca i més precís es alhora de "copiar" les irregularitats del terra que trepitja, alhora invertint la forquilla augmentes la rigidessa del conjunt fent que aquest sigui molt més noble i fidel a la geometria de la moto, amb les forquilles invertides la part que té el moviment es molt més aprop de la roda i en conseqüencia en frenades l'efecte palanca que s'exerceix sobre la forquilla repercuteix menys en flexions. A part que el diàmetre de les barres sol ser major donant encara més rigidessa al conjunt.
La tecnologia utilitzada en les forquilles invertides en forma de juntes, retens, acabats de barres... es molt millor que a les forquilles tradicionals ja que al treballar al de cap per avall la tendècia de l'oli utilitzat per amortiguar el moviment es més fàcil que s'escapi (gravetat) i per això en conjunt son millors i més cares. I les tradicionals més senzilles i economiques.
Vaja que tot això es el que crec jo, si l'encerto, l'endevino... ;)
Re: Suspensió Invertida. Que, Qui Com?
Publicat: dg. juny 24, 2012 7:42 pm
Autor: Jesus
[quote user="650X" post="204925"]El tema que comentes del pès suspès hi te molt a veure, quan menor es el pès total del conjunt que s'ha de moure amunt i avall menys inercies provoca i més precís es alhora de "copiar" les irregularitats del terra que trepitja, alhora invertint la forquilla augmentes la rigidessa del conjunt fent que aquest sigui molt més noble i fidel a la geometria de la moto, amb les forquilles invertides la part que té el moviment es molt més aprop de la roda i en conseqüencia en frenades l'efecte palanca que s'exerceix sobre la forquilla repercuteix menys en flexions. A part que el diàmetre de les barres sol ser major donant encara més rigidessa al conjunt.
La tecnologia utilitzada en les forquilles invertides en forma de juntes, retens, acabats de barres... es molt millor que a les forquilles tradicionals ja que al treballar al de cap per avall la tendècia de l'oli utilitzat per amortiguar el moviment es més fàcil que s'escapi (gravetat) i per això en conjunt son millors i més cares. I les tradicionals més senzilles i economiques.
Vaja que tot això es el que crec jo, si l'encerto, l'endevino... ;)[/quote]
:shock: :shock: :shock: ... doncs per dir-ho a "huevo" ... :roll: ... d'un hi do ... sembla que hi entenguis i tot !!! :mrgreen:
Re: Suspensió invertida. Que, qui com?
Publicat: dl. juny 25, 2012 11:44 am
Autor: Steelman
Enric, la teva explicació em comvenç i força!
Mltes gracies!