L'hi he extraditat l'avaria al canvi de marxes.
Publicat: dv. jul. 18, 2014 9:39 pm
"I aquest cargol??
On redimonis anava?? No recordo d'on el vaig treure, eren tants.
"Buenu", millor el deixo allà, en un raconet, i quan alguna cosa faci soroll o caigui, ja sabré on anava"
Hi ha gent als que, quan marxen de viatge, els genera molta angoixa pensar en que s'han oblidat quelcom. El tractament, per aquests casos, es molt senzill. Si t'ho has deixat a casa, t'ho compres a destí (sempre i quant no siguis un terrorista i t'hagis deixat el Bazoka en un racó del safareig).
En d'altres casos, la cosa no es tan senzilla; Si muntes una cosa i, quan acabes, descobreixes un cargol a la butxaca: Estàs fotut!!
Si bé a destí pots comprar un cargolet, una volandera o una famella (i no em malinterpreteu, que us veig les intencions), segurament et serà mes complicat trobar una palanca de canvi, una placa de matrícula o un cavallet. Això en el millor dels casos ja que, com acostuma a passar -mecagu'm la mare que el va parir- el cargolet, cabronet, segurament formarà part d'un àrea molt mes sensible de la moto i et deixarà completament tirat en el lloc menys indicat a l'hora menys indicada.
Mira, si es a la Puerta del Sol el 31 de desembre a les 00:00, sempre pots sortir a Tele5, però el mes segur es que et quedis "SOLO", igualet que els passa als que fa els index d'audiència d'Intereconomía.
I això, a que anava?? Ostres!!! Això es preocupant, estava parlant de desgràcies i he acabat viatjant fins Intereconomía.
Comencem, que la pizza ja es va torrant:
A la meva moto l'acompanyava un petit problema al canvi de marxes. Resulta que, en ocasions, feia sobtades reduccions, de quarta a tercera, pocs instants desprès de seleccionar la quarta velocitat. Val a dir que aquest fenomen, ni era agradable ni succeïa per la meva pròpia voluntat, sinó que ho feia per si sol en unes condicions de conducció completament normals. També s'hi ha d'afegir que vaig començar a escoltar un sorollet que tenia ben localitzat i si bé no era preocupant, era molest i indicava que alguna cosa no anava del tot be.
Uns em diran: "Al soroll t'hi acostumes i pel que fa al canvi, quan l'hi has agafat el "truquito", ja no t'has de preocupar"
Però jo si que me'n preocupo; Vaig comprar una moto que presumiblement no tenia defectes i, tal com estava no seria possible vendre-la en un futur (si no fos que tingués intenció d'enganyar al comprador, es clar)
Per això vaig decidir posar-me els guants, la bata i, per veure-hi millor, em vaig comprar un llum frontal, que per cert, potser m'hauria estat mes eficaç si no hagués escollit el mes barat de tots.
El procés de desmuntatge es relativament senzill, no es menesteixen "útiles especiales" ni força bruta, tan sols eines de qualitat, un bon espai per treballar (molts diuen que també una capsa de cerveses) i un taulell on posar les coses ben ordenades.
Un consell: Cada cert temps es bo aturar-se, netejar-se les mans, netejar les eines i posar cada cosa al seu lloc (menys les peces de la moto, burros!!!!). Utilitzareu una capsa de gots i carraques, es bo posar-les totes al seu lloc. Si suméssiu el temps acumulat en buscar les coses desperdigolades, us quedaríeu esma-ferits!!! Jo sempre m'aturo a netejar i ordenar. L'anomeno el meu moment Kit-Kat.
Segon consell: Un lloc on anar posant els cargols en grups, un al costat de l'altre i un número escrit al davant us servirà per apuntar en un paper a quin component pertany cada cargol. Que sigui un lloc estable, doncs si li dones un cop i es mouen els cargols........
Jo vaig necessitar un total de 21 números, es clar que, hi ha vegades que, per revisar i netejar desmunto un xic més del que es necessari.
Tercer consell: Abans de començar a tallar brides per fixar cables, fer moltes fotografies d'aquells punts, des de diferents angles. Això us ajudarà alhora de muntar-ho, ja que davant del dubte, tindreu molt ben fotografiat per on passa cada fil, cada cable i cada tub.
Desmuntar es força senzill ja que tot son mòduls molt senzills de separar. Cal a dir que, en aquest aspecte, sembla que els de BMW van deixar-se assessorar per gent de fora de la marca i per això els va sortir bé.
Hi han set cargols que separen la moto en dos parts i que son:
*Bastidor frontal superior, inferior, motor, transmissió, electrònica, ets
*Bastidor posterior, braç propulsor, tren del darrera i cavallets.
Arribar al punt de separació en dos depèn del que t'estiguis entretenint, mirant, revisant i netejant cada cosa que treguis. Es obvi que, fer-se-ho un mateix significa que cada coseta es mirada amb força interès, ja que no hi ha cap rellotge que t'empaiti.
Particularitats:
El setè cargol està just sota de la caixa de canvis. Si hagués mirat el manual potser no hauria estat tanta estona estirant sense èxit.
L'estriat del braç de transmissió surt molt fàcilment, no cal preocupar-se'n.
La meitat posterior no pesa gaire, una sola persona pot fer, sense entrebancs, tota la feina.
La meitat frontal.......l'hem d'aguantar, i amb alguna cosa que ens permeti ajustar l'alçada per poder encarar les dues parts. La trasera s'aguanta sola amb el cavallet central. Jo vaig utilitzar un crick hidràulic, sota el qual hi vaig passar una barra i una corretja a cada costat impedia que la moto (la meitat) pogués caure de costat.
Treure la caixa de canvis tampoc suposa cap dificultat, hi han pocs cargols i surt estirant d'ella mentre li dones uns petit copets amb la massa de nylon.














On redimonis anava?? No recordo d'on el vaig treure, eren tants.
"Buenu", millor el deixo allà, en un raconet, i quan alguna cosa faci soroll o caigui, ja sabré on anava"
Hi ha gent als que, quan marxen de viatge, els genera molta angoixa pensar en que s'han oblidat quelcom. El tractament, per aquests casos, es molt senzill. Si t'ho has deixat a casa, t'ho compres a destí (sempre i quant no siguis un terrorista i t'hagis deixat el Bazoka en un racó del safareig).
En d'altres casos, la cosa no es tan senzilla; Si muntes una cosa i, quan acabes, descobreixes un cargol a la butxaca: Estàs fotut!!
Si bé a destí pots comprar un cargolet, una volandera o una famella (i no em malinterpreteu, que us veig les intencions), segurament et serà mes complicat trobar una palanca de canvi, una placa de matrícula o un cavallet. Això en el millor dels casos ja que, com acostuma a passar -mecagu'm la mare que el va parir- el cargolet, cabronet, segurament formarà part d'un àrea molt mes sensible de la moto i et deixarà completament tirat en el lloc menys indicat a l'hora menys indicada.
Mira, si es a la Puerta del Sol el 31 de desembre a les 00:00, sempre pots sortir a Tele5, però el mes segur es que et quedis "SOLO", igualet que els passa als que fa els index d'audiència d'Intereconomía.
I això, a que anava?? Ostres!!! Això es preocupant, estava parlant de desgràcies i he acabat viatjant fins Intereconomía.
Comencem, que la pizza ja es va torrant:
A la meva moto l'acompanyava un petit problema al canvi de marxes. Resulta que, en ocasions, feia sobtades reduccions, de quarta a tercera, pocs instants desprès de seleccionar la quarta velocitat. Val a dir que aquest fenomen, ni era agradable ni succeïa per la meva pròpia voluntat, sinó que ho feia per si sol en unes condicions de conducció completament normals. També s'hi ha d'afegir que vaig començar a escoltar un sorollet que tenia ben localitzat i si bé no era preocupant, era molest i indicava que alguna cosa no anava del tot be.
Uns em diran: "Al soroll t'hi acostumes i pel que fa al canvi, quan l'hi has agafat el "truquito", ja no t'has de preocupar"
Però jo si que me'n preocupo; Vaig comprar una moto que presumiblement no tenia defectes i, tal com estava no seria possible vendre-la en un futur (si no fos que tingués intenció d'enganyar al comprador, es clar)
Per això vaig decidir posar-me els guants, la bata i, per veure-hi millor, em vaig comprar un llum frontal, que per cert, potser m'hauria estat mes eficaç si no hagués escollit el mes barat de tots.
El procés de desmuntatge es relativament senzill, no es menesteixen "útiles especiales" ni força bruta, tan sols eines de qualitat, un bon espai per treballar (molts diuen que també una capsa de cerveses) i un taulell on posar les coses ben ordenades.
Un consell: Cada cert temps es bo aturar-se, netejar-se les mans, netejar les eines i posar cada cosa al seu lloc (menys les peces de la moto, burros!!!!). Utilitzareu una capsa de gots i carraques, es bo posar-les totes al seu lloc. Si suméssiu el temps acumulat en buscar les coses desperdigolades, us quedaríeu esma-ferits!!! Jo sempre m'aturo a netejar i ordenar. L'anomeno el meu moment Kit-Kat.
Segon consell: Un lloc on anar posant els cargols en grups, un al costat de l'altre i un número escrit al davant us servirà per apuntar en un paper a quin component pertany cada cargol. Que sigui un lloc estable, doncs si li dones un cop i es mouen els cargols........
Jo vaig necessitar un total de 21 números, es clar que, hi ha vegades que, per revisar i netejar desmunto un xic més del que es necessari.
Tercer consell: Abans de començar a tallar brides per fixar cables, fer moltes fotografies d'aquells punts, des de diferents angles. Això us ajudarà alhora de muntar-ho, ja que davant del dubte, tindreu molt ben fotografiat per on passa cada fil, cada cable i cada tub.
Desmuntar es força senzill ja que tot son mòduls molt senzills de separar. Cal a dir que, en aquest aspecte, sembla que els de BMW van deixar-se assessorar per gent de fora de la marca i per això els va sortir bé.
Hi han set cargols que separen la moto en dos parts i que son:
*Bastidor frontal superior, inferior, motor, transmissió, electrònica, ets
*Bastidor posterior, braç propulsor, tren del darrera i cavallets.
Arribar al punt de separació en dos depèn del que t'estiguis entretenint, mirant, revisant i netejant cada cosa que treguis. Es obvi que, fer-se-ho un mateix significa que cada coseta es mirada amb força interès, ja que no hi ha cap rellotge que t'empaiti.
Particularitats:
El setè cargol està just sota de la caixa de canvis. Si hagués mirat el manual potser no hauria estat tanta estona estirant sense èxit.
L'estriat del braç de transmissió surt molt fàcilment, no cal preocupar-se'n.
La meitat posterior no pesa gaire, una sola persona pot fer, sense entrebancs, tota la feina.
La meitat frontal.......l'hem d'aguantar, i amb alguna cosa que ens permeti ajustar l'alçada per poder encarar les dues parts. La trasera s'aguanta sola amb el cavallet central. Jo vaig utilitzar un crick hidràulic, sota el qual hi vaig passar una barra i una corretja a cada costat impedia que la moto (la meitat) pogués caure de costat.
Treure la caixa de canvis tampoc suposa cap dificultat, hi han pocs cargols i surt estirant d'ella mentre li dones uns petit copets amb la massa de nylon.













