Manteniments 1200GS (motor doble arbre de lleves2010)
Publicat: dl. set. 29, 2014 12:08 am
Aquests dies, per històries de la vida he tingut una mica de temps per perdre amb la moto, m'he adonat del poc que sabem en realitat de les nostres motos, ja fa temps després d'apendre a canviar les bombetes foses, (això es el primer que aprens al tenir una 1200GS), canviar l'oli i el filtre d'oli, que no te massa secret, netejar el filtre d'aire, jo en porto un d'aquests que es neteja (K&N), canviar pastilles de frè, canviar la bateria quan ja no carrega... em vaig liar als 100.000 a canviar els amortidors i de moment encara no han saltat :mrgreen: , després va venir la necessitat de canviar el disc de darrera, renovar la valvulina del cardan, i desmuntar el braç per canviar-ne una de les gomes que ja està clivellada, i finalment... per això obro aquest post, encara que no crec que ningú llegeixi, ja que trigo molt en fer la pregunta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...i la meva pregunta és: Bmw dona unes toleràncies a les vàlvules d'admissió entre 0.13-0.23 i a les de escapament de 0.30-0.40, ja deveu saber en quina feina estic actualment... :roll: a quin dels 2 extrems de la tolerància funciona millor el motor?
a veure si m'explico millor, a partir del 2010 els boxers funcionen amb doble arbre de lleves i l'ajust de les vàlvules ja no es fà amb els cargolets i contrafemella, ara funcionen al estil "japonés", amb taquets, per tant el primer cop que ho fas tens dos feines: galgar i obtenir la mida existent entre la lleva i el cap de la vàlvula, i desmuntar els caps de les vàlvules per saber la mida del taquet, 8 taquets, 4 d'admissió i 4 d'escapament. En acabades aquestes feines ja només has de sumar i restar per saber quin taquet posar per obtenir la distància correcte. I d'aquí el meu maldecap... a les d'admissió es millor anar a buscar el 0.13 o el 0.23 i a les d'escapament es millor anar a buscar el 0.30 o el 0.40 :? :?: :? :?: :? :?:
Com que fa hores que m'hi barallo, i no ho trobo per enlloc, i trucar al concesionari... no és una opció, ho deixo aquí a veure si algú ho sap.
Que tingeu bon dia
Salut
...i la meva pregunta és: Bmw dona unes toleràncies a les vàlvules d'admissió entre 0.13-0.23 i a les de escapament de 0.30-0.40, ja deveu saber en quina feina estic actualment... :roll: a quin dels 2 extrems de la tolerància funciona millor el motor?
a veure si m'explico millor, a partir del 2010 els boxers funcionen amb doble arbre de lleves i l'ajust de les vàlvules ja no es fà amb els cargolets i contrafemella, ara funcionen al estil "japonés", amb taquets, per tant el primer cop que ho fas tens dos feines: galgar i obtenir la mida existent entre la lleva i el cap de la vàlvula, i desmuntar els caps de les vàlvules per saber la mida del taquet, 8 taquets, 4 d'admissió i 4 d'escapament. En acabades aquestes feines ja només has de sumar i restar per saber quin taquet posar per obtenir la distància correcte. I d'aquí el meu maldecap... a les d'admissió es millor anar a buscar el 0.13 o el 0.23 i a les d'escapament es millor anar a buscar el 0.30 o el 0.40 :? :?: :? :?: :? :?:
Com que fa hores que m'hi barallo, i no ho trobo per enlloc, i trucar al concesionari... no és una opció, ho deixo aquí a veure si algú ho sap.
Que tingeu bon dia
Salut