D’entrada, desprès de buscar i rebuscar per totes les tendes on i off-line, només he trobat la mida dels punys calefactables de la GS aquí:
http://www.hornig.es/BMW-R-1200-GS-Adv- ... -goma.html
En 72 hores estaven a casa.
Des dels 30-40.000 km que els punys s’havien degradat espectacularment. No cal comentar ara la perdua de qualitat dels materials de BMW en comparació amb temps millors..... però a les 2 anteriors BMW venudes amb prop de 150.000 km mai havia tingut de canviar els punys.
Clar que tampoc eren calefactables i potser això i ajuda.
Aixi estava el puny dret

Abans, l’eina imprescindible. Crec que se’n diu Torx i és el número 55. Imprescindible per desmuntar els contrapesos del manillar i el paramans.



Amb un bisturí o cúter i molta prudència a l’hora de tallar, es va obrint la goma. A sota apareix la resistència elèctrica, que curiosament no és un fil enrotllat com imaginava.

En un no res, es pot treure la goma i deixar al descobert la resistència



Per posar la goma nova, l’he escalfat amb aigua calenta i ha estat molt fàcil de fer-la entrar (el puny, malpensats....)

I ja està. Exactament, 17 minuts.
I ara el puny dret. Oh! Sorpresa!, resulta que al puny dret està enganxat o encolat. A més la resistència, ara si, és un fil molt prim que va enrotllat al puny

He tingut de destrossar el puny perquè no havia manera de que sortís sencer i desprès rascar molt a poc a poc la gran quantitat de goma que hi ha quedat

Al final, però el resultat ha estat perfecte. I els punys funcionen!. Conclusió per posar l’esquerra un quart d’hora, per posar la dreta...45 minuts i amb molta dificultat.
Ja sé que no he fet res de nou, però estalviar-me 200 € que em demanava BMW i haver-ho fet jo solet, m’ha posat content.
És que el que no es consola és perquè no vol...