Pàgina 1 de 1

Tutorial: Punys GS

Publicat: ds. nov. 08, 2014 10:20 am
Autor: Pasqual
Ja sé què la xarxa està plena de tutorials de com canviar els punys de la GS, però com avui he canviat els meus, em fa gracia explicar-ho.

D’entrada, desprès de buscar i rebuscar per totes les tendes on i off-line, només he trobat la mida dels punys calefactables de la GS aquí:

http://www.hornig.es/BMW-R-1200-GS-Adv- ... -goma.html

En 72 hores estaven a casa.

Des dels 30-40.000 km que els punys s’havien degradat espectacularment. No cal comentar ara la perdua de qualitat dels materials de BMW en comparació amb temps millors..... però a les 2 anteriors BMW venudes amb prop de 150.000 km mai havia tingut de canviar els punys.

Clar que tampoc eren calefactables i potser això i ajuda.

Aixi estava el puny dret

Imatge



Abans, l’eina imprescindible. Crec que se’n diu Torx i és el número 55. Imprescindible per desmuntar els contrapesos del manillar i el paramans.


Imatge


Imatge


Imatge




Amb un bisturí o cúter i molta prudència a l’hora de tallar, es va obrint la goma. A sota apareix la resistència elèctrica, que curiosament no és un fil enrotllat com imaginava.



Imatge

En un no res, es pot treure la goma i deixar al descobert la resistència


Imatge

Imatge

Imatge


Per posar la goma nova, l’he escalfat amb aigua calenta i ha estat molt fàcil de fer-la entrar (el puny, malpensats....)


Imatge


I ja està. Exactament, 17 minuts.

I ara el puny dret. Oh! Sorpresa!, resulta que al puny dret està enganxat o encolat. A més la resistència, ara si, és un fil molt prim que va enrotllat al puny

Imatge


He tingut de destrossar el puny perquè no havia manera de que sortís sencer i desprès rascar molt a poc a poc la gran quantitat de goma que hi ha quedat

Imatge


Al final, però el resultat ha estat perfecte. I els punys funcionen!. Conclusió per posar l’esquerra un quart d’hora, per posar la dreta...45 minuts i amb molta dificultat.

Ja sé que no he fet res de nou, però estalviar-me 200 € que em demanava BMW i haver-ho fet jo solet, m’ha posat content.

És que el que no es consola és perquè no vol...

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: ds. nov. 08, 2014 12:13 pm
Autor: Steelman
Aixo es el que em varen fer a mi...
Gràcies per compartir-ho amb tots!

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: ds. nov. 08, 2014 4:54 pm
Autor: Ximetric
Jo vaig fer el canvi amb uns 93.000 Km's. Tots dos amb la resistència enrrotllada i la goma enganxadíssima, com tu. Molta cura i paciència per anar estirant, tallant i desenganxant.
Vaig possar uns punys Ariete comprats a l'antiga Comercial Galicia per 20€ més ports.
Per possar-los, el truc que em va ensenyar fa molts anys un amic meu mecànic: un bon raig de gasolina per dins i immediatament espitjar cap a dins !
No tingueu por, la diferència estètica i pràctica és brutal.
Salut !
Ximet Ric via xifone5.

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: ds. nov. 08, 2014 9:30 pm
Autor: Steelman
Ximetric a reus els venen per uns 19€ i els ports...

Enviat des del meu XperiaZ2 i Tapatalk

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: ds. nov. 08, 2014 9:45 pm
Autor: Jl61
Ostres !!
A mi em vindrà molt bé, aquest tutorial.
Gracias!!! -thumbup

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: ds. nov. 08, 2014 10:08 pm
Autor: Ximetric
Gràcies Jordi !, d'aquí 80.000 més et preguntaré a on !!!, je, je...

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: ds. nov. 08, 2014 10:11 pm
Autor: Steelman
80.000???? Hahahahahah

Enviat des del meu XperiaZ2 i Tapatalk

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: dg. nov. 09, 2014 11:33 am
Autor: Cabirol
Ximetric ha escrit:Gràcies Jordi !, d'aquí 80.000 més et preguntaré a on !!!, je, je...
jo com que soc un" manasses" a 48000kms ja mhan petat

Re: Tutorial: Punys GS

Publicat: dt. nov. 11, 2014 10:27 am
Autor: Albert
Holaaaa,

Merci pel Tutorial Pasqual, bona feina.

Trobo força estrany que les resistències siguin diferents de una banda a l'altra.

En el cas dels meus punys, potser es més complicat, doncs Honda fa entrar el cable elèctric per la part de goma que fa tope, però en l'altra Pan que vaig tindre amb 7 anys i 200.000 Km. no hi vaig notar cap deficiència, espero que en aquesta sigui igual.!!!


-good -good -beg