Problemes amb una R1150RT
Moderador: Airald
- jjrecort
- Presentats
- Entrades: 43
- Membre des de: dv. jul. 20, 2007 12:49 am
- Ubicació: Terrassa
- Contacta:
Problemes amb una R1150RT
Hola amics..
Aquest es el meu primer post aci...
Jo m'acabo de comprar un R1150RT feia 14 anys que no tenia moto! i estic francament preocupat per un tema.. és impossible anar a gairebé qualsevol régim a una velocitat fixa.
Es impossible de tot... cal anar sempre enroscant l'orella, va a estrabades sembla com quan en una moto de 2 T es mullava el cable de la bobina.... quan talles gas sembla que en lloc de desaccelerar hagis tallat l'encesa amb el ruptor... un dia d'aquests em menjaré el parabris!... i ademas fa falses explosions! mes que una BMW sembla una Morini 250 de fa 30 anys! la recuperacion en qualsevol marxa és molt dolenta el motor "campanea"..y en sisena? ja us ho dic res.. com no vagis per sobre de les 5500 rpm, no va .. s'ofega! i campaneja!
Aquest cap de setmana, ja mosca.. li vaig tregure les bujies.. i vaig veure que estaven completament seques i blanques... vaja, un clar exemple de manual del que s'anomena "mescla pobra" .. això em fa sospitar que és un problema d'ajust del CO2 o l'aire/gasolina o de l'injeccio... una altra dada que em confirma això és que la moto VA DE FABULA i SUPERFINA els primers 10 minuts en fred mentre vaig amb el choke tancat.... el que crec, confirma la meva teoria de mal ajust de la proporcio gasolina/aire....
Jo no se com s'ajusta això... vaig tenir un parell de VW d'injeccio i havia un cargolet que permitia ajustar la proporcio de aire/benzina... en les Boxer de carburacio... s'ajustaven els carburadors i au!... però en aquesta com es fa? he de passar per un concessionari irremediablement?
D'altra banda.. l'avant-penultim diposit que vaig omplir, vaig posar un Wynns de netejat d'injectors i no es si per això, o per la gasolina com he lleguit a d'altres foros... la moto va ser bastant bé, amb el penultim diposit la cosa ja va començar a anar malament una altra vegada i el que vaig ompli ahir (repsol per cert, però amb un amo amb una pinta molt poc fiable) avui a estat un desastre!
La persona que en va vendre la moto i en altres foros m'han dit que aixo es "normal" en les boxer, pero jo abans de la R1150RT vaig tenir una K100RS i si que és cert que s'anyora la finor dels 4 cilindres.. i la cinquena que ho aguantava tot... però he tingut 3 boxers abans de la K100RS! i us puc assegurar que amb una boxer es podia anar tan a poc a poc que podia comptar les pistonades del motor.. i sense problemes i això que vaig tenir autentics "ferros", la meva primera BMW, una R450 del 78 vaig comprar al 86 de quarta o cinquena amb mes de 100mil Kms i us puc assegurar que encara que boxer i que és cert que no es movia... era la suavitat personificada.
Em nego a pensar que la moto "sigui aixi".... seria imperdonable que una BMW del segle XXI funcioni com una Morini o Ducati dels 70!
Algu li passa quelcom similiar... comentaris per compartir?
Salutacions!
Aquest es el meu primer post aci...
Jo m'acabo de comprar un R1150RT feia 14 anys que no tenia moto! i estic francament preocupat per un tema.. és impossible anar a gairebé qualsevol régim a una velocitat fixa.
Es impossible de tot... cal anar sempre enroscant l'orella, va a estrabades sembla com quan en una moto de 2 T es mullava el cable de la bobina.... quan talles gas sembla que en lloc de desaccelerar hagis tallat l'encesa amb el ruptor... un dia d'aquests em menjaré el parabris!... i ademas fa falses explosions! mes que una BMW sembla una Morini 250 de fa 30 anys! la recuperacion en qualsevol marxa és molt dolenta el motor "campanea"..y en sisena? ja us ho dic res.. com no vagis per sobre de les 5500 rpm, no va .. s'ofega! i campaneja!
Aquest cap de setmana, ja mosca.. li vaig tregure les bujies.. i vaig veure que estaven completament seques i blanques... vaja, un clar exemple de manual del que s'anomena "mescla pobra" .. això em fa sospitar que és un problema d'ajust del CO2 o l'aire/gasolina o de l'injeccio... una altra dada que em confirma això és que la moto VA DE FABULA i SUPERFINA els primers 10 minuts en fred mentre vaig amb el choke tancat.... el que crec, confirma la meva teoria de mal ajust de la proporcio gasolina/aire....
Jo no se com s'ajusta això... vaig tenir un parell de VW d'injeccio i havia un cargolet que permitia ajustar la proporcio de aire/benzina... en les Boxer de carburacio... s'ajustaven els carburadors i au!... però en aquesta com es fa? he de passar per un concessionari irremediablement?
D'altra banda.. l'avant-penultim diposit que vaig omplir, vaig posar un Wynns de netejat d'injectors i no es si per això, o per la gasolina com he lleguit a d'altres foros... la moto va ser bastant bé, amb el penultim diposit la cosa ja va començar a anar malament una altra vegada i el que vaig ompli ahir (repsol per cert, però amb un amo amb una pinta molt poc fiable) avui a estat un desastre!
La persona que en va vendre la moto i en altres foros m'han dit que aixo es "normal" en les boxer, pero jo abans de la R1150RT vaig tenir una K100RS i si que és cert que s'anyora la finor dels 4 cilindres.. i la cinquena que ho aguantava tot... però he tingut 3 boxers abans de la K100RS! i us puc assegurar que amb una boxer es podia anar tan a poc a poc que podia comptar les pistonades del motor.. i sense problemes i això que vaig tenir autentics "ferros", la meva primera BMW, una R450 del 78 vaig comprar al 86 de quarta o cinquena amb mes de 100mil Kms i us puc assegurar que encara que boxer i que és cert que no es movia... era la suavitat personificada.
Em nego a pensar que la moto "sigui aixi".... seria imperdonable que una BMW del segle XXI funcioni com una Morini o Ducati dels 70!
Algu li passa quelcom similiar... comentaris per compartir?
Salutacions!
- jjrecort
- Presentats
- Entrades: 43
- Membre des de: dv. jul. 20, 2007 12:49 am
- Ubicació: Terrassa
- Contacta:
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- jjrecort
- Presentats
- Entrades: 43
- Membre des de: dv. jul. 20, 2007 12:49 am
- Ubicació: Terrassa
- Contacta:
- jjrecort
- Presentats
- Entrades: 43
- Membre des de: dv. jul. 20, 2007 12:49 am
- Ubicació: Terrassa
- Contacta:
Sol.lucionat (quasi)
aquest cap de setmana he experimentat i he arribat a conclusions, no definitives però importants..
Divendres vaig posar gasolina 95 ( he trobat a molts llocs que diuen que la moto esta dissenyada per 95)
primer de tot vaig fer l'ajust del voltatge del sensor del gas, i després una reset del Motronic...
I el Dissabte a Palamós! a comprar gambes!
Quina diferencia! la R1150RT tornava a ser una BMW... podia passar pobles i rotondes sense haver d'anar en segona a mes 4 mil voltes... gairebé gairebé sense estrabades suavisima, silenciosa... podia anar tranquil·lament a 60/70/80 en 5 i 6 sense problemes, sense estrebades, sense falses explosions, accelerar i posar-me a 120/140 amb un cop de gas...sols el tipic campaneo si de molt baixes revolucions obria gas molt de cop.. però això si que és normal als motors boxer de tota la vida i sol és questió d'obrir gas en progresió logaritmica.
Com dic les estrabades... però una cosa mes subtil i suportable.... i nomès a baixes voltes.
Com no em puc estar quiet... despres d'un chapuzon passat Tossa de Mar en una d'aquestes caletes amagades de la Costa Brava, vaig canviar al configuració del repartiment de gasolina del Motronic, segons vaig trobar a un fòrum Anglés de BMWuveros i be la cosa va canviar una miqueta, si que la moto es torna una mica mes suau, però perd baixos i atenció ... va apareixer el famós so de perdigons solts dins del motor!
Com em vaig mosquejar, vaig tornar a la configuració original del repartiment de gasolina, però res la moto continuà empitjorant... una altra vegada funcionava supermalament... falses explosions en tallar gas...el soroll de perdigons... res de baixos, megatirones...vaya, que la tornada va ser un martiri...
Conclusió.... que part de l'assumpte rau en el Motronic.. que com tot ordinador es va omplint de porqueria i cal fer una reset de tant en tant, sobretot si se li canvia qualsevol configuració..
Per continuar amb la proves, ahir a la tornada, vaig tornar a posar la configuració que vaig trobar a la web anglesa, i vaig fer una reset del Motronic... demà me'n vaig a Tarragona i veurem que passa...
Ja et comentaré que passa....
Salutacions!
aquest cap de setmana he experimentat i he arribat a conclusions, no definitives però importants..
Divendres vaig posar gasolina 95 ( he trobat a molts llocs que diuen que la moto esta dissenyada per 95)
primer de tot vaig fer l'ajust del voltatge del sensor del gas, i després una reset del Motronic...
I el Dissabte a Palamós! a comprar gambes!
Quina diferencia! la R1150RT tornava a ser una BMW... podia passar pobles i rotondes sense haver d'anar en segona a mes 4 mil voltes... gairebé gairebé sense estrabades suavisima, silenciosa... podia anar tranquil·lament a 60/70/80 en 5 i 6 sense problemes, sense estrebades, sense falses explosions, accelerar i posar-me a 120/140 amb un cop de gas...sols el tipic campaneo si de molt baixes revolucions obria gas molt de cop.. però això si que és normal als motors boxer de tota la vida i sol és questió d'obrir gas en progresió logaritmica.
Com dic les estrabades... però una cosa mes subtil i suportable.... i nomès a baixes voltes.
Com no em puc estar quiet... despres d'un chapuzon passat Tossa de Mar en una d'aquestes caletes amagades de la Costa Brava, vaig canviar al configuració del repartiment de gasolina del Motronic, segons vaig trobar a un fòrum Anglés de BMWuveros i be la cosa va canviar una miqueta, si que la moto es torna una mica mes suau, però perd baixos i atenció ... va apareixer el famós so de perdigons solts dins del motor!
Com em vaig mosquejar, vaig tornar a la configuració original del repartiment de gasolina, però res la moto continuà empitjorant... una altra vegada funcionava supermalament... falses explosions en tallar gas...el soroll de perdigons... res de baixos, megatirones...vaya, que la tornada va ser un martiri...
Conclusió.... que part de l'assumpte rau en el Motronic.. que com tot ordinador es va omplint de porqueria i cal fer una reset de tant en tant, sobretot si se li canvia qualsevol configuració..
Per continuar amb la proves, ahir a la tornada, vaig tornar a posar la configuració que vaig trobar a la web anglesa, i vaig fer una reset del Motronic... demà me'n vaig a Tarragona i veurem que passa...
Ja et comentaré que passa....
Salutacions!
- Terraxaman
- Presentats
- Entrades: 544
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
- Ubicació: Montseny-Les Guilleries
- Contacta:
Hola nois/es:
Jo no en sé gens de mecànica, però pel que expliques hi ha dos coses que puc comentar-te:
Primer els famós soroll a perdigons solts dins del motor -pica de vàlvules-, sembla un mal endèmic d'aquest meravellós motor boxer, si redueixes una marxa et desapareix?, amb la 1150 GS que té cinc marxes i l'overdrive -la 6ª en el meu cas no és tal, sinó un desdoblament de la 5ª- em pasava quan amb la 6ª donaves gas sembla que aixó és així i pel que he sentit només és podria eliminar del tot canviant l'arbre de lleves, posant el de la 1100... si algun dia haig d'obrir motor ho faré, sinó, doncs aixó reduir una marxa i ja està. No et preocpis molt per aixó.
En quan a alló d'anar a trompicons a baixes, potser que hagis de dur la moto a que et sincronitzin be la carburació dels dos cilindres. Hi ha un aparatet em sembla que es diu TWINmax que serveix per aixó. Els boxers són motors peculiars, t'has d'acostumar, un cop ho facis te'n adonaràs de que no n'hi ha cap de millor 8).
Per cert, estiguis tranquil, tens una de les millors màquines del món mundial i si tens la precaució de fer les revisions i de mirar el nivell de l'oli, etc. La podràs deixar en herència als teus nets.
V'sssssssssssss
Jo no en sé gens de mecànica, però pel que expliques hi ha dos coses que puc comentar-te:
Primer els famós soroll a perdigons solts dins del motor -pica de vàlvules-, sembla un mal endèmic d'aquest meravellós motor boxer, si redueixes una marxa et desapareix?, amb la 1150 GS que té cinc marxes i l'overdrive -la 6ª en el meu cas no és tal, sinó un desdoblament de la 5ª- em pasava quan amb la 6ª donaves gas sembla que aixó és així i pel que he sentit només és podria eliminar del tot canviant l'arbre de lleves, posant el de la 1100... si algun dia haig d'obrir motor ho faré, sinó, doncs aixó reduir una marxa i ja està. No et preocpis molt per aixó.
En quan a alló d'anar a trompicons a baixes, potser que hagis de dur la moto a que et sincronitzin be la carburació dels dos cilindres. Hi ha un aparatet em sembla que es diu TWINmax que serveix per aixó. Els boxers són motors peculiars, t'has d'acostumar, un cop ho facis te'n adonaràs de que no n'hi ha cap de millor 8).
Per cert, estiguis tranquil, tens una de les millors màquines del món mundial i si tens la precaució de fer les revisions i de mirar el nivell de l'oli, etc. La podràs deixar en herència als teus nets.
V'sssssssssssss
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Doncs em sembla que t´estàs preocupant massa per la teva moto, no has dit els quilometres que portes (reals) :roll:
però segons sembla a la teva moto se l´hi han de fer dues coses: un reglatge de vàlvules( BMW diu cada 10000 Kms.) i un ajust de l´injecció doncs son tots els sintomes de anar molt "curta" de benzina.
Solució: Passar per un concessionari BMW que et passin la moto per la máquina.
i diagnosi d´avaries.
.
Que bé que et cuides punyetero :roll: amb les gambes de Palamós
però segons sembla a la teva moto se l´hi han de fer dues coses: un reglatge de vàlvules( BMW diu cada 10000 Kms.) i un ajust de l´injecció doncs son tots els sintomes de anar molt "curta" de benzina.
Solució: Passar per un concessionari BMW que et passin la moto per la máquina.
.
Que bé que et cuides punyetero :roll: amb les gambes de Palamós
