Pàgina 1 de 1
anticongelant
Publicat: dj. gen. 24, 2008 8:13 pm
Autor: sisK1o
Uns consells per l'anticongelant:
Que sigui d'un punt d'ebullició ben alt 140º esta prou bé. Ens evitara que se facin bosses de vapor en cas de reescalfament.
Lliure de nitrits (amb español nitritos) aquests fan autèntics desastres a l'alumini i coure.
Substituir-lo cada 3 anys o 50.000 km.
No afegir mai aigua, en cas de necessitat,desprès buidar tot el circuit.
Segui aquestes normes tan senzilles allargara la vida de: manguitos, radiadors, termòstats, etc.
Mireu també el punt de congelació, temin em comte que un motor al ras ple d'aigua a -3ºC, nessecista 4 hores perquè quedi glaçat.

Publicat: dj. gen. 24, 2008 8:41 pm
Autor: Angel
Son uns consells molt interessants que ben segur ens faran allargar la vida dels nostres vehicles, si mes no, la dels components que afecten a la refrigeració del motor. Gràcies per aquestos consells, SisK1o. :)
Salutacions.
Publicat: dj. gen. 24, 2008 11:26 pm
Autor: Randy-650
Gràcies Sisk10, no ho sabia això. :D
Una cosa: els radiadors surten de fàbrica amb anticongelant dolent o bò? I barrejat amb aigua o 100% anticongelant? :roll:
Publicat: dv. gen. 25, 2008 10:36 am
Autor: Ride
Publicat: dv. gen. 25, 2008 7:05 pm
Autor: Steelman
Gracies Sisko son coses que no sabia, ja que sempre ho deixo a mans de mecanic.
Pero esta molt be de saber-ho ;)
:!:
Publicat: ds. gen. 26, 2008 7:01 pm
Autor: Llagasta
Jo afegiria:
Quan comprem una garrafa d´aigua pel radiador, mirar que possi RADIADORS D´ALUMINI tant per cotxe com per moto, i es possa directament
sense barreijar res més i la majoria aguanten al menys -20º
PS.- En cas d´emergència també s´hi pot possar Vi 8) ep! no es conya !!!!
Publicat: ds. gen. 26, 2008 7:19 pm
Autor: Kel
gs12 red ha escrit:Jo afegiria:
Quan comprem una garrafa d´aigua pel radiador, mirar que possi RADIADORS D´ALUMINI tant per cotxe com per moto, i es possa directament
sense barreijar res més i la majoria aguanten al menys -20º
PS.- En cas d´emergència també s´hi pot possar Vi 8) ep! no es conya !!!!
El vi ens el posem a nosaltres?
suposo que deu ser per el tema de l'alcohol, això seria extensible a tots els alcohols o només per el vi ? es a dir, que la ginebra o el conyac al tenir major graduació anirien més be?
Publicat: ds. gen. 26, 2008 9:15 pm
Autor: Ramon_vfr
stromkel ha escrit:es a dir, que la ginebra o el conyac al tenir major graduació anirien més be?
Lògicament aniria més bé. Ara bé, em sembla que amb una quantitat important de ginebra al moto, a l'hora de fer revolts....... :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant :tremolant
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Vsssssss
007
Publicat: ds. gen. 26, 2008 11:45 pm
Autor: Kel
James_Bond ha escrit:stromkel ha escrit:es a dir, que la ginebra o el conyac al tenir major graduació anirien més be?
Lògicament aniria més bé. Ara bé, em sembla que amb una quantitat important de ginebra al moto, a l'hora de fer revolts.......
007
Sr. Bond, James Bond; el punt primer és dit en plan de conya, el segon es en serio; si no tens vi i tens
gazpacho, suposo que no va be,
la cervesa tampoc per que porta gas com el cava, però el
wisky o el rom?
És una pregunta seriosa, tu ja ho entens, si et dediques a "escarxofar", un cop que parlo seriosament .....

Publicat: dl. gen. 28, 2008 2:29 pm
Autor: sisK1o
Randy-650 ha escrit:Gràcies Sisk10, no ho sabia això. :D
Una cosa: els radiadors surten de fàbrica amb anticongelant dolent o bò? I barrejat amb aigua o 100% anticongelant? :roll:
Podríem di que bo, amb un punt de congelació no superior a -15ºc, però em de tindre en compte de no parla d'anticongelant, més bé de liquid refrigerant, la majoria dels motors actuals funcionen a 103º, l'obertura dels termòstats es produeix a 95º i els ventiladors arranquen als 97º al radiador no pas al motor. Ens podem imaginar que pot passar amb un liquid refrigerant que hagi perdut les seves qualitats, es torna aigua i a 100º arranca el vull, no refrigera, augmente la pressió, forma bosses de vapor, on es poden arribar a temperatures superiors als 200º, causes: perforació de la junta de la culata, deformació de la culata. :)
Publicat: dl. gen. 28, 2008 10:44 pm
Autor: Randy-650
sisK1o ha escrit:Randy-650 ha escrit:Gràcies Sisk10, no ho sabia això. :D
Una cosa: els radiadors surten de fàbrica amb anticongelant dolent o bò? I barrejat amb aigua o 100% anticongelant? :roll:
Podríem di que bo, amb un punt de congelació no superior a -15ºc, però em de tindre en compte de no parla d'anticongelant, més bé de liquid refrigerant, la majoria dels motors actuals funcionen a 103º, l'obertura dels termòstats es produeix a 95º i els ventiladors arranquen als 97º al radiador no pas al motor. Ens podem imaginar que pot passar amb un liquid refrigerant que hagi perdut les seves qualitats, es torna aigua i a 100º arranca el vull, no refrigera, augmente la pressió, forma bosses de vapor, on es poden arribar a temperatures superiors als 200º, causes: perforació de la junta de la culata, deformació de la culata. :)
GRÀCIES DE NOU!!!!!! :bow :bow :bow :bow :bow