Pàgina 1 de 2

Toma de corrent, encenedor.

Publicat: dt. abr. 29, 2008 10:15 pm
Autor: Gerard
Tinc que instal•lar una toma de corrent a la moto. Ja la he comprat
i ara m’agradaria saber com es fa per instal•lar-la.
Pel que necessito ajuda es per la par elèctrica, te nomes que dos pius per
connectar un cable però...
Pot ser qualsevol cable com el de una bombeta o a de ser més gruixut.?
S’ha de posar alguna cosa més o es posar el cable i ja està.?

Gracies a tots.

Ens Veiem. :wink:

Publicat: dt. abr. 29, 2008 10:36 pm
Autor: Albertm
Hola , crec que et puc contestar:

1º necessites un fusible aeri en el teu cas ves a BSV a granollers o a qualsevol botiga d’electrònica ( el fusible 1,5 amp es suficient)
2ª el positiu a + de la bateria i el negatiu a – o a massa.

El cable que necessites es de 0,75 o 1 mm de secció ( et serveix el tipic d’altaveu)

El fusible nomes es tens que posar en cable positiu entre la bateria i el “mechero”

Si vols jo u tinc muntat, enviem un privat amb el teu tfno i et faig les aclaracions opurtunes .

Publicat: dt. abr. 29, 2008 11:22 pm
Autor: Pere
Hola, si el monta, tal cual li comentes, sempre tindra tensio aquest endoll, inclus al treure el contacte, cosa que no pot ser gaibe bo.

El millor, es agafar tensio, d'un lloc on nomes en tingui quan te el contacte donat, i convinar-ho amb un rele i el fusible, axi, mai es pot sobrecargar l'instalacio electrica de la moto, i al treure el contacte, deixes de tenir tensio a l'endoll, crec es el mes adequat i segur.

Salutacions!

Publicat: dc. abr. 30, 2008 8:33 am
Autor: Carles
Pere ha escrit:El millor, es agafar tensio, d'un lloc on nomes en tingui quan te el contacte donat, i convinar-ho amb un rele i el fusible, axi, mai es pot sobrecargar l'instalacio electrica de la moto, i al treure el contacte, deixes de tenir tensio a l'endoll, crec es el mes adequat i segur.
Bones!!!

Jo ho tinc pendent de muntar això, de fet m'he col.locat una petita guantera de la Honda CB500S, i el que he fet és col.locar la pressa de corrent en un cantó i a l'altre un interruptor per desconnectar-ho sempre que vull, tot i així tenia pensat punxar-ho de les llums... així, sinò està enxegada la moto tampoc tinc llums ni encenedor.

El relé quina funció fa en realitat?? :roll: :roll: :roll:

Fins aviat!

Publicat: dc. abr. 30, 2008 9:00 am
Autor: Steelman
El rele (crec) que la seva funcio es que crea un minicircuit a part, aixi queda independent de tota la resta de la instalacio electrica.

Fa temps ho vaig mirar i vaig trboar aquest esquema, igual us serveix

Imatge

Al foro de la varadero tb hi ha un post que en parlen
http://xl1000v.es/showthread.php?t=2941 ... oma&page=2

Publicat: dc. abr. 30, 2008 12:16 pm
Autor: Pere
El que fa el rele, es aguantar el consum del que endollem, agafan tensio dels llums per exemple, ja tens segur que no funcionara si no hi ha tensio, be, pero carregas els cables dels llums.

Alimentes el rele amb els cables del llums, i tambe amb tensio directa de bateria, al donar el contacte, els llums donen senyal al rele, que deixa pasar la tensio directe de bateria. I aixi no sobre carreguem cap cable de l'inatalacio, que tot i que el consum, sera poc, els cables, no hi son preparats, mes que pel que son, en aquesta cas pels llums.

Aquesta seria la rao de posar un rele.

Salutacions.

Publicat: dc. abr. 30, 2008 2:22 pm
Autor: ARBE
la missió del relé també és protegir els contactes de l'arc voltaic, la 'xispa' , ja que si tens un petit interruptor, com el de les llums, i li passen un manat d'ampers empenyentse l'un a l'altre, el contacte dura 4 dies perquè la guspira elèctrica erosiona el metall per evaporació.
Per això l'interruptoret de les llums, petitó ell comanda una bobina d'un relé que porta uns contactes matxorros que estan dimensionats per aguantar tralla.

Publicat: dc. abr. 30, 2008 7:42 pm
Autor: Albertm
Pere ha escrit:El que fa el rele, es aguantar el consum del que endollem, agafan tensio dels llums per exemple, ja tens segur que no funcionara si no hi ha tensio, be, pero carregas els cables dels llums.

Alimentes el rele amb els cables del llums, i tambe amb tensio directa de bateria, al donar el contacte, els llums donen senyal al rele, que deixa pasar la tensio directe de bateria. I aixi no sobre carreguem cap cable de l'inatalacio, que tot i que el consum, sera poc, els cables, no hi son preparats, mes que pel que son, en aquesta cas pels llums.

Aquesta seria la rao de posar un rele.

Salutacions.
El relè no aguanta consum en aquest cas la seva feina es deixar passar la corrent quan s’activa la bobina per una “senyal” en aquet cas de 12 v.

Publicat: dc. abr. 30, 2008 9:57 pm
Autor: Pere
albertm ha escrit:
Pere ha escrit:El que fa el rele, es aguantar el consum del que endollem, agafan tensio dels llums per exemple, ja tens segur que no funcionara si no hi ha tensio, be, pero carregas els cables dels llums.

Alimentes el rele amb els cables del llums, i tambe amb tensio directa de bateria, al donar el contacte, els llums donen senyal al rele, que deixa pasar la tensio directe de bateria. I aixi no sobre carreguem cap cable de l'inatalacio, que tot i que el consum, sera poc, els cables, no hi son preparats, mes que pel que son, en aquesta cas pels llums.

Aquesta seria la rao de posar un rele.

Salutacions.


El relè no aguanta consum en aquest cas la seva feina es deixar passar la corrent quan s’activa la bobina per una “senyal” en aquet cas de 12 v.

Es una manera de dir que descarrega l'instal.lacio ja que aquesta nomes fa treballar la bobina. El consum principal, pasa pel contacte que produeix la bobina al exitar-se.

Que es un relé i com funciona? ;

http://www.automotriz.net/tecnica/rele.html

Publicat: dc. abr. 30, 2008 10:44 pm
Autor: Gerard
Be, esta clar que no es tant fàcil com sembla, així dons segurament ho faré
fer per un professional del tema. De totes maneres, moltes gràcies a tots
per la vostra ajuda.

Ens Veiem. :wink:

Publicat: dc. abr. 30, 2008 11:04 pm
Autor: Albertm
Depardie ha escrit:Be, esta clar que no es tant fàcil com sembla, així dons segurament ho faré
fer per un professional del tema. De totes maneres, moltes gràcies a tots
per la vostra ajuda.

Ens Veiem. :wink:

U pots instal•lar sense relè, en el meu cas fa uns sis mesos que porto una pressa d’aquestes de touratech i no amb a portat cap problema, el problema et vindrà si i deixes res connectat que llavors per lògica et farà descarregar la bateria.

Si vols vine a veure la moto ( u tens a la vora) i veuràs que es fàcil d’instal•lar i si vols connectar un relè et puc deixar connectats els cables del esmentat article.

Jo menjo de la electrònica ( no d’automoció ) sé una miqueta de lo que parlo.

Publicat: dc. abr. 30, 2008 11:29 pm
Autor: Pere
Hola de nou, aprofitan que saps de que parles, et fare una pregunta, per sortir del dubte, si es posa sense rele, tindra tensio sempre no? (a no ser que es conecte per dir algun lloc, als llums), aixo no pot ser dolent, degut a que es podria mullar? (si en te tambe es pot mullar ja) que algu li podria manipular? no seria el primer cas que et toquen la moto alguns direm, trapelles, clar que en cas de creuament, hi haura un fusible si, pero deixar tensio sempre, no em fa molt el pes. De fet tots els accesoris en cotxes i motos, d'origen, nomes funcionen amb el contacte posat.
Per dir alguna cosa, seria exagerant, pero que els intermitens funcionesin sense nesesitat de posar el contacte, o els llums o el claxon, els punys calefactables, o un endoll, quedaria a lliure us de qui fos, sense el nostre control.

Crec es molt mes adequat posar rele, pel fet de la proteccio, pero be, no se.

Salutacions!

Publicat: dc. abr. 30, 2008 11:50 pm
Autor: Albertm
Si lo que es pretén es que quan es desconnecti la clau volem anul•lar tota la corrent de la moto et dono tota la raó ( que sempre la has tinguda) per-ho llavors li obligues a anar a buscar la senyal per activar el relè al cable que activa els llums o a un altre relè de la moto amb lo qual li compliques una miqueta la vida si no te tester ni i deia de on es fica.


En canvi la meva proposta li simplifica bastant el projecta, si es mulla i el fusible es de 1,5 amp no crec que tingui cap mes problema afegit que canviar el fuse .

Per cert vols venir a donar una volta el divendres? Et prometo no ferma mes pesat amb el tema.

Publicat: dj. maig 01, 2008 12:07 am
Autor: Pere
albertm ha escrit:Si lo que es pretén es que quan es desconnecti la clau volem anul•lar tota la corrent de la moto et dono tota la raó ( que sempre la has tinguda) per-ho llavors li obligues a anar a buscar la senyal per activar el relè al cable que activa els llums o a un altre relè de la moto amb lo qual li compliques una miqueta la vida si no te tester ni i deia de on es fica.

Si, l'intencio es aquesta, no deixar tensio, mes que res per si algu toca o qui sap, que no em fa gracia.


En canvi la meva proposta li simplifica bastant el projecta, si es mulla i el fusible es de 1,5 amp no crec que tingui cap mes problema afegit que canviar el fuse .

Si, aixo no te gaire feina

Per cert vols venir a donar una volta el divendres? Et prometo no ferma mes pesat amb el tema.
Com m'agaradaria, pero estic lisiat! :roll:

Salutacions

Publicat: dj. maig 01, 2008 12:06 pm
Autor: CISCU
Si u bols fe ben fet millor u fas insta-la per un professional, però no tos se escalfen gaire el cap i van a lo facis, una opció que podries fe es agafa corren directa suposo que deu se per contacta el navegador i el mòbil que son aparells de vaig consum, a jo si posali un fusiple de 1, 1,5 amp...

Publicat: dj. maig 01, 2008 8:26 pm
Autor: Steelman
JO tambe el tinc que posar des de que varem fer la compra conjunta.

POdrem fer una kdd de Brico i la posem tots junts ;)

Publicat: dj. maig 01, 2008 8:34 pm
Autor: Pere
Hola, la numeracio del rele, sol ser aquesta, l'esquema molt simple de l'instal.lacio, seria aquest.

Imatge


En el lloc del endoll, es pot posar el que cada un nesesiti, uns punys calefactables, un claxon tipus sirena....etc, smpre posan el fusible necesari.

salutacions.

Publicat: dj. maig 01, 2008 9:54 pm
Autor: PEPI600
Pere ha escrit:Hola, la numeracio del rele, sol ser aquesta, l'esquema molt simple de l'instal.lacio, seria aquest.

Imatge


En el lloc del endoll, es pot posar el que cada un nesesiti, uns punys calefactables, un claxon tipus sirena....etc, smpre posan el fusible necesari.

salutacions.
Jo el vaig muntar amb aquest esquema, i he aprofitat per afegir la conexió del tomtom, i la veritat es que es molt senzill de muntar.
JO tambe el tinc que posar des de que varem fer la compra conjunta.

POdrem fer una kdd de Brico i la posem tots junts Wink
Tot es questió de quedar un dia

Publicat: dv. maig 02, 2008 8:16 am
Autor: Miquelpericas
L'esquema és molt fàcil,. Per mi la complexitat de la DV és aconseguir desmuntar els carenats i, en cas que no es pugui, poder passar els cables. Com que jo encara no he aconseguit desmuntar el carenat, no he pogut instalar l'endoll a l'altre guantera, tal i com volia. De totes maneres, tampoc és quelcom que m'urgeixi. Algú ha trobat el manual de taller de la DV700? Allà explica perfectament com desmuntar el carenat (i qualsevol component de la moto).

Publicat: dv. maig 02, 2008 8:27 am
Autor: Kel
Jo a faig fer muntar per el meu mecànic.

La instal·lació va de PM i va aguantar funcionant durant 6 dies seguits de pluja, sense donar cap mena de problema. La PDA GPS la portava dins d'una bossa específica i la presa de corrent la portava "aïllada" amb cinta per evitar l'entrada d'aigua a la presa de corrent.

Només comentar-vos que la feina del mecànic va costar 4 duros :wink: