Pàgina 1 de 2
Un altre de pneumatics.Mixtes poc asfaltiques
Publicat: ds. des. 27, 2008 8:36 pm
Autor: Steelman
Hola!
Voldria saber quines mixtes poc asfaltiques podria montar a la varadero.
No vull (ni molt menys necessito) una roda molt campera, pero si que necessito una mixta menys asfaltica.
Que em podeu recomenar?
Quina duracio te amb terra? i amb asfalt/terra?
Gracies!!!
Publicat: ds. des. 27, 2008 11:55 pm
Autor: Alex
bridgestone batlewing 90% asfalt 10% terra em sembla, les michelin anakee 80 20.
i perque no unes de carretera???
Publicat: dg. des. 28, 2008 12:03 am
Autor: Danielot
Jo et recomanaria les Metzeler Tourance (NO EXP).
Es un bon neumatic amb un bon compromis entre asfalt i terra.
A mi em funciona molt be...

Publicat: dg. des. 28, 2008 12:20 am
Autor: Steelman
Gracies pero les vull més de terra.
Vulla una roda que no es fongui a l´asfalt pero que tingui taco.
Publicat: dg. des. 28, 2008 9:37 am
Autor: Llagasta
danielot ha escrit:Jo et recomanaria les Metzeler Tourance (NO EXP).
Es un bon neumatic amb un bon compromis entre asfalt i terra.
A mi em funciona molt be...

idem de idem :P
Publicat: dg. des. 28, 2008 9:48 am
Autor: Steelman
Jo el que pregunto es per algo tipus aixo.
Continental TCK 80
Es per si en sabeu d´alguns que siguin bons i duraders.
Publicat: dg. des. 28, 2008 10:21 am
Autor: Randy-650
Com ja vaig dir no fa gaire en un altre fil:
Randy-650 ha escrit:kel ha escrit:Després de quasi arruïnar-me amb rodes de tacs , algun cop havia fet uns 3.000 km. Vaig passar a tacs a la roda davantera i mixta al darrera. No és perfecte, però per camins és molt més còmode portar tacs (i per carretera, els de darrera es fonen com mantega).
............
En aquella època (jo també feia trail-enduro) canviava els pneumàtics cada mes. :x Fins que vaig descobrir els
Michelin T-63:
Pels tramos de carretera anàven de conya, i no es pulien en pocs km's.
Ara es veu que ja no els fan, i diuen que els que millor s'asemblen són els
Mitas E-09. Mitas és Barum.

Publicat: dg. des. 28, 2008 10:22 am
Autor: Steelman
Randy saps la web dels Mitas o Barum?
Publicat: dg. des. 28, 2008 10:30 am
Autor: Randy-650
Steelman ha escrit:Randy saps la web dels Mitas o Barum?
M'haig d'entretenir-hi a buscar-ho, però segur que en tenen, el que potser és que sigui en txec.
Publicat: dg. des. 28, 2008 10:54 am
Autor: Danielot
Et comento lo dels Metzeler Tourance pel simple fet que la Varadero es una moto molt pesada i que no es per fer grans excursions per lo marron.
Al meu parer val mes que et limitin els neumatics perque no fos que t'enmerdessins massa en algun cami del que despres no puguis sortir.
La Varadero com la meva V STROM son motos per fer excursionetes i poc mes.
i per fer aixo, per mi, el neumatic ideal es el Metzeler Tourance.
PD: Nomes es la meva opinio :roll:
Publicat: dg. des. 28, 2008 12:42 pm
Autor: Albert
Holaaaa,
Steelman ha escrit:Gracies pero les vull més de terra.
Vulla una roda que no es fongui a l´asfalt pero que tingui taco.
Pel que jo se, em sembla que això no existeix!!! Però potser ara hi han tacs mes durs, però llavors a l'asfalt potser em farien una mica de por.
:? :? :?
Publicat: dg. des. 28, 2008 1:02 pm
Autor: Llagasta
Randy-650 ha escrit:Com ja vaig dir no fa gaire en un altre fil:
Randy-650 ha escrit:kel ha escrit:Després de quasi arruïnar-me amb rodes de tacs , algun cop havia fet uns 3.000 km. Vaig passar a tacs a la roda davantera i mixta al darrera. No és perfecte, però per camins és molt més còmode portar tacs (i per carretera, els de darrera es fonen com mantega).
............
ges/Mitas_E09.jpg[/img]
Oju amb aquest pneumàtics fabricats a la Republica Txeca i amb el pes i/ o codig de velocitat i/o càrrega,
amb motos lleugeres encara van bé , sobretot els Barum.
hi han pneumàtics fabricats vés-a-saber-on que no passen les homolgacions Europees CE
També n´hi han uns que es diuen HEIDENAU fabricats a l´antiga Alemania del Est., esperem que no sigui la mateixa tecnologia.....
:roll:
http://www.reifenwerk-heidenau.de/produkte.html
Publicat: dg. des. 28, 2008 1:13 pm
Autor: Albert
Holaaaa,
gs12 red ha escrit:
...Oju amb aquest pneumàtics fabricats a la Republica Txeca i amb el pes i/ o codig de velocitat i/o càrrega,
amb motos lleugeres encara van bé , sobretot els Barum.
hi han pneumàtics fabricats vés-a-saber-on que no passen les homolgacions Europees CE
Jo penso el mateix. amb les coses de menjar no s'hi juga, i mes amb una moto com la teva, que pesa lo seu.
:( :( :(
Publicat: dg. des. 28, 2008 1:16 pm
Autor: Steelman
els HEIDENAU no son recomenables tampoc doncs?
Publicat: dg. des. 28, 2008 1:17 pm
Autor: Randy-650
Albert ha escrit:
Pel que jo se, em sembla que això no existeix!!! Però potser ara hi han tacs mes durs, però llavors a l'asfalt potser em farien una mica de por.
:? :? :?
Qui en sap un troç llarg és en
terraxaman, el qual a la seva GS 1.150 portava tacos molt sovint, i en una sortida que va venir (cap al cantó d'Igualada, unes caves) els portava. Hi havia molta humitat i el paio anava finet-finet amb els tacs. :shock:
El que no recordo és quin model portava. :roll:
Publicat: dl. des. 29, 2008 1:01 am
Autor: Angel
Jordi:
Jo porto aquestos neumàtics i estic contem amb ells. Evidentment no son per fer gaires virgueries ni a dins ni a fora la carretera però em soluciona les meves necessitats. Fent una proporció, jo diria que estan adaptades per fer 60% asfalt, 40% terra.
http://www.metzelermoto.es/web/catalog/ ... e=Tourance
Ara be, potser tu busques quelcom així mes adaptat a la terra. Diguem potser 20% asfalt, 80% terra.
http://www.metzelermoto.es/web/catalog/ ... g/off_road
De totes formes s’ha d’anar amb molt de compte a sobre l’asfalt amb les rodes de tacs ja que la superfície de contacte sobre l’asfalt es menor i la suavitat de rodadura deix molt per desitjar. Tot sigui dit des de un modest punt de vista basat en experiències sobre una KTM, evidentment amb rodes de tacs.
Es evident que el primer que s’ha de fer a l’hora de triar neumàtics es tenir clar l’ús que es vol fer d’ells, aixì que tu tries.
Salutacions.
Publicat: dl. des. 29, 2008 8:58 am
Autor: Llagasta
Aixó que diueu dels pneumàtics del Terraxaman ( per cert algú sap res d´ell ?)
La majoria de Gs´eros monten aquests : son el Continental TKC 80 ( també alguns monten els Karoo de Metzeler que son molt iguals )
Ara us dic una cosa, no penseu que montan aquest pneumàtics s´acabin els problemes per camins i ja es pugui anar a saco ( i més amb una trail grossa ) només ajuden una " miqueta" si hi ha fang i s´ha de continuar tenint seny eh ?
Ara bé , aixó que algu diu que per carretera pots anar igual de ràpid amb aquests amb tacs ( que tampoc son tant pronunciats, son mes aviat ligth´s ) que m´ho demostri ..... :roll:
http://www.conti-online.com/generator/w ... 80_en.html
Ps.- Per cert, algú em podría explicar de una P*T* vegada, com puc pujar les fotos amb el Image, que ara ja no em puguen.... :evil: :evil:

Publicat: dl. des. 29, 2008 11:43 am
Autor: Gerard
Dintre de las Trail Wing de Bridgestone, tens uns models
que et podrien servir.
També hi ha la Metzeler Enduro Sahara

Publicat: dl. des. 29, 2008 12:04 pm
Autor: Randy-650
gs12 red ha escrit:
Ps.- Per cert, algú em podría explicar de una P*T* vegada, com puc pujar les fotos amb el Image, que ara ja no em puguen.... :evil: :evil:
Ja t'ho he arreglat.

Aquesta tarda si vols et faig un truc i passo per casa i ho mirem. :pc
Publicat: dl. des. 29, 2008 1:00 pm
Autor: ARBE
Benvingut al club dels eterns dubtes...
Jo et diré el meu criteri després d'haver fert el curs Off-road, i és que no val la pena sacrificar asfalt per guanyar nosesapquè en terra. Vull dir que si no ha de ser per tenir prestacions de debó en terra, no val la pena perdre en asfalt, és el que jo penso.
Més o menys és el que et diu en Red, no t'enganyis, tot el que no sigui taco puro y duro en terra, merda. Y llavors en asfalt, pffff.
Jo llavosr penso que per no anar bé del tot en terra y no anar bé del tot en asfalt... doncs mira, aplico la democràcia i que guanyi la majoria= Què faig més? asfalt ! és el que hi ha.
aquí tens un monogràfic sobre rodes trail molt interessant:
http://atce.mforos.com/61332/2874936-gomas-para-trails/
d'aquí vaig concloure que els anakee eren el més adequat, i ho segueixo pensant (inclus vaig demanar algun consell específic per privat).
Amb els que porto ara, els anakee, he fet el curs de Aras, he fet la sortideta trail pel berguedà... no sé, que et diguin els companys què tal, pots anar fent, en algun moment de baixada o pujada trialera és quan realment la diferència de grip amb el taco és flagrant, però vaja. si ara hagués de tornar a posar gomes a l'Africa, repetia Anakee, només amb una diferència, canviaria també les càmeres :evil:
Finalment dirte que el meu plantejament de futur, no sé quan, és que he d'acabar tenint dos jocs de rodes (llanda+pneumàtic) un amb tacos i un altre amb mixtes asfàltics, de manera que si vull fer una transpirenaica off, un marroc, o bretolades per l'estil, faig un canvi de rodes i ja està.
És un bon estímul per canviar la moto, no creus?
Ah ! finalment, si el ABS no és desconnectable, doncs jo no em molestaria en fer la moto gaire campera perdent prestacions en asfalt, una cosa amb tacos però amb ABS no desconnectable serà un truño en asfalt i en camp.