Instal·lació Defenses BMW
Publicat: dg. juny 07, 2009 5:57 pm
Hola!
Que podem fer un diumenge com avui si el teniu hipotequeat amb unes aborridíssimes eleccions?
Pos brico, clar.
Tenia dues espines calavades desde fa ja temps:
La primera era fer que el cavallet quan tinc la sabata molla no em rellisqués i provoqués una desastrossa caiguda de la moto (si hi ha gent que et mira llavors l'adjectiu passa a ser: ridícula).
Aquesta és senzilla, s'agafa una petita cuantitat de cinta antilliscant autoadesiva amb un xic de loctite i jata.
[img align=center]http://img32.imageshack.us/img32/5807/pota.jpg[/img]
Defenses: despres d'esperar una eternitat que me les servisin a 2tmoto avui les he instal·lat:
Necessitem:
[img align=center]http://img32.imageshack.us/img32/558/motoavans.jpg[/img]
Una moto.
[img align=center]http://img32.imageshack.us/img32/4015/caixa.jpg[/img]
Les defenses! amb la seva caixa i embolcall. Si... les instruccions amb alemany! fa una gracia!!! pero com que m'agraden les alemanes i la seva birra, cpo de telèfon i a traduïr.
[img align=center]http://img192.imageshack.us/img192/8438/eines.jpg[/img]
Eines, entre les quals joc de claus tor, allens, xixarra 1/4, massa, loctite fixador, clau dinanomètrica 10-210Nm, llima de mitja canya...
[img align=center]http://img192.imageshack.us/img192/915/peces.jpg[/img]
Distribuim les peces
[img align=center]http://img2.imageshack.us/img2/1520/gat.jpg[/img]
Un cop ho tenim tot preparat posem un gat a sota la moto per tal d'evitar que el motor es mogui (improvable) quan treiem els cargols del suport del quadre.
La llima la farem servir per llimar la possible rebava que hi pugui haver a l'interior del tub central d'uniò, a la soldadura de la femella (n'hi havia...)
Posarem loctite fixador a tots els cargols que collem a la moto. Aquest fixador no és instantani; podem cargolar i deixar l'apretada quan ho tinguem tot a lloc i ben posat.
Quan estiguin els cargols acollats, agafarem la clau dinanomètrica i farem l'apretada final a tots ells amb les indicacions de força que ens indica, en el meu cas M12=48Nm, M10=40Nm... Per qui no ho sàpiga, aquesta clau fa la pressió justa que li indiquem i evita sobrecargolaments i fer malbé rosques, cargols...
Aqui podeu veure els resultats:
[img align=center]http://img197.imageshack.us/img197/8381/feta.jpg[/img]
[img align=center]http://img2.imageshack.us/img2/4659/fetaz.jpg[/img]
[img align=center]http://img197.imageshack.us/img197/5790/esquerra.jpg[/img]
[img align=center]http://img2.imageshack.us/img2/3984/esquerradetall.jpg[/img]
I jatà. Ara tenim la moto una mica més protegida.
Més bricos... el dia que hi hagin calers :martell
Que podem fer un diumenge com avui si el teniu hipotequeat amb unes aborridíssimes eleccions?
Pos brico, clar.
Tenia dues espines calavades desde fa ja temps:
La primera era fer que el cavallet quan tinc la sabata molla no em rellisqués i provoqués una desastrossa caiguda de la moto (si hi ha gent que et mira llavors l'adjectiu passa a ser: ridícula).
Aquesta és senzilla, s'agafa una petita cuantitat de cinta antilliscant autoadesiva amb un xic de loctite i jata.
[img align=center]http://img32.imageshack.us/img32/5807/pota.jpg[/img]
Defenses: despres d'esperar una eternitat que me les servisin a 2tmoto avui les he instal·lat:
Necessitem:
[img align=center]http://img32.imageshack.us/img32/558/motoavans.jpg[/img]
Una moto.
[img align=center]http://img32.imageshack.us/img32/4015/caixa.jpg[/img]
Les defenses! amb la seva caixa i embolcall. Si... les instruccions amb alemany! fa una gracia!!! pero com que m'agraden les alemanes i la seva birra, cpo de telèfon i a traduïr.
[img align=center]http://img192.imageshack.us/img192/8438/eines.jpg[/img]
Eines, entre les quals joc de claus tor, allens, xixarra 1/4, massa, loctite fixador, clau dinanomètrica 10-210Nm, llima de mitja canya...
[img align=center]http://img192.imageshack.us/img192/915/peces.jpg[/img]
Distribuim les peces
[img align=center]http://img2.imageshack.us/img2/1520/gat.jpg[/img]
Un cop ho tenim tot preparat posem un gat a sota la moto per tal d'evitar que el motor es mogui (improvable) quan treiem els cargols del suport del quadre.
La llima la farem servir per llimar la possible rebava que hi pugui haver a l'interior del tub central d'uniò, a la soldadura de la femella (n'hi havia...)
Posarem loctite fixador a tots els cargols que collem a la moto. Aquest fixador no és instantani; podem cargolar i deixar l'apretada quan ho tinguem tot a lloc i ben posat.
Quan estiguin els cargols acollats, agafarem la clau dinanomètrica i farem l'apretada final a tots ells amb les indicacions de força que ens indica, en el meu cas M12=48Nm, M10=40Nm... Per qui no ho sàpiga, aquesta clau fa la pressió justa que li indiquem i evita sobrecargolaments i fer malbé rosques, cargols...
Aqui podeu veure els resultats:
[img align=center]http://img197.imageshack.us/img197/8381/feta.jpg[/img]
[img align=center]http://img2.imageshack.us/img2/4659/fetaz.jpg[/img]
[img align=center]http://img197.imageshack.us/img197/5790/esquerra.jpg[/img]
[img align=center]http://img2.imageshack.us/img2/3984/esquerradetall.jpg[/img]
I jatà. Ara tenim la moto una mica més protegida.
Més bricos... el dia que hi hagin calers :martell