Oli Per La Cardan GS 1200
Moderador: Airald
- Oscson
- Presentats
- Entrades: 55
- Membre des de: dv. juny 26, 2009 3:53 pm
- Ubicació: Sta Eulalia de Ronçana
Oli Per La Cardan GS 1200
Companys, em podeu confirmar si l'oli del cardan es el SAE 90 api GL 5 i quantitat?, se que aquest oli es el del canvi amb una capacitat de 0,9l, i pel poc que vist crec que es el mateix, però el vull canviar i no trobo la info.
Aviam si aquest juliol l'hi foto un reset a la moto , ja faré un reportatge per que us animeu la resta.
Merci
Aviam si aquest juliol l'hi foto un reset a la moto , ja faré un reportatge per que us animeu la resta.
Merci
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Oli Per La Cardan GS 1200
Efectivament l´oli del cardan es el que dius , qualitat : SAE 90 API- GL5 amb 0,230 cc. de capacitat. ( jo hi vaig posar Mobil SHC )
depenent de l´any de fabricació
1.- Treure la roda de darrera i treure la pinça de fre darrera.
2.-descollar i treure el cargol que aguanta el tirant
3.- Treure el sensor del contaKms. i / o sensor del ABS, situat a sota la pinça de freno per la part interior
4.- també s´ha de despenjar tota la transmisio ( lligant-la amb una cordeta o brida
5.-descollar el tap situat a un lateral treure la valvulina vella pel mateix forat ( només n´hi ha un) doncs no té tap de drenatge a sota.
6.- Tornar a pujar tota la transmisió i aprofitar per engreixar engranatge arbre cardanic. amb grasa de Coure.
( revisar guardapolvo i engreixar també, allotgament
7.- Colocar el cargol del tirant i collar. a 25 Nm.
8.-per ficar-hi el nou, l´has de entrar pel forat del sensor del Kms/ ABS amb xeringa i tub de plàstic ( paciencia)
9.-tornar a posar el Sensor i collar el petit cargolet Phillips i revisar cable que no s´enganxi.
Sembla complicat però jo mateix ho vaig fer amb aprox. 30 minuts.( l´oli baixa a poc a poc )
També pots aprofitar per canviar l´oli del canvi SAE 90 Api GL-5 ( 0,800 cc.) de manera tradicional: treure tap de sota i ficar valvulina pel tap TORX 50 lateral) amb xeringa i tub de plàstic. ( 0,20 minuts )
a realitzar cada 20000 Kms. ( BMW diu que l´oli cardan es de per Vida, però tothom ho canvia )
També revisa pastilles darrera que es fulminent amb menys de 25000 Kms. ( les de devant a mi m´han durat quasibé 40000 Kms )
http://www.r1200gs.info/howto/reardrive.html
depenent de l´any de fabricació
1.- Treure la roda de darrera i treure la pinça de fre darrera.
2.-descollar i treure el cargol que aguanta el tirant
3.- Treure el sensor del contaKms. i / o sensor del ABS, situat a sota la pinça de freno per la part interior
4.- també s´ha de despenjar tota la transmisio ( lligant-la amb una cordeta o brida
5.-descollar el tap situat a un lateral treure la valvulina vella pel mateix forat ( només n´hi ha un) doncs no té tap de drenatge a sota.
6.- Tornar a pujar tota la transmisió i aprofitar per engreixar engranatge arbre cardanic. amb grasa de Coure.
( revisar guardapolvo i engreixar també, allotgament
7.- Colocar el cargol del tirant i collar. a 25 Nm.
8.-per ficar-hi el nou, l´has de entrar pel forat del sensor del Kms/ ABS amb xeringa i tub de plàstic ( paciencia)
9.-tornar a posar el Sensor i collar el petit cargolet Phillips i revisar cable que no s´enganxi.
Sembla complicat però jo mateix ho vaig fer amb aprox. 30 minuts.( l´oli baixa a poc a poc )
També pots aprofitar per canviar l´oli del canvi SAE 90 Api GL-5 ( 0,800 cc.) de manera tradicional: treure tap de sota i ficar valvulina pel tap TORX 50 lateral) amb xeringa i tub de plàstic. ( 0,20 minuts )
a realitzar cada 20000 Kms. ( BMW diu que l´oli cardan es de per Vida, però tothom ho canvia )
També revisa pastilles darrera que es fulminent amb menys de 25000 Kms. ( les de devant a mi m´han durat quasibé 40000 Kms )
http://www.r1200gs.info/howto/reardrive.html
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 01, 2009 10:33 am, en total s’ha editat 4 vegades.

- Oscson
- Presentats
collonut nen, tot i que em sembla una mica tot plegat, una gran cagada per canviar 1/4 de litre d'oli,es massa l'ha que s'ha de liar no??? jejejeje tan costava fotre un cargol amunt i un altre avall????.
en fi, merci per tot, es el que buscava ;)
en fi, merci per tot, es el que buscava ;)
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Heu de canviar l´oli del cardan?
JO creia que aixo nomes es feia quant ja portaves molts km's a la moto, mes de 100.000 per exemple!
JO creia que aixo nomes es feia quant ja portaves molts km's a la moto, mes de 100.000 per exemple!
Ex ...moltes coses
- Llagasta
- Presentats
[quote user="Steelman" post="82103"]Heu de canviar l´oli del cardan?
JO creia que aixo nomes es feia quant ja portaves molts km's a la moto, mes de 100.000 per exemple![/quote]
100000 Kms. per una Gs. son mooooolts kilometres, ja hi han sorolls per tot arreu.
JO creia que aixo nomes es feia quant ja portaves molts km's a la moto, mes de 100.000 per exemple![/quote]
100000 Kms. per una Gs. son mooooolts kilometres, ja hi han sorolls per tot arreu.

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
100.000km's per la gs son molts?
Aquestes motos indestructibles i de 18.000€???
Jo pensava que ..
Aixi es cert que el que diuen males llengues que si vols una moto TRAIL TOTAL i duradera s'ha de mirar si es troba una GS1150 ADV amb pocs km's d'ocasio?? :shock: :shock:
Jo pensava que ..
Aixi es cert que el que diuen males llengues que si vols una moto TRAIL TOTAL i duradera s'ha de mirar si es troba una GS1150 ADV amb pocs km's d'ocasio?? :shock: :shock:
Ex ...moltes coses
- Oscson
- Presentats
Vejam company, pel que val 1/4 de litre d'oli, jo no m'espero a esgotar les propietats del mateix, si es cert que els aguanta, però estan fora de garantia + 4 xavos i 30 min, la moto sempre ho agrairà, es sol pel fet de mimar-la que ja tinc 60.000km i pots estar tranquil, que l'hi penso fer bastan mes de 100000km :D :D :D
- Llagasta
- Presentats
[quote user="Steelman" post="82110"]100.000km's per la gs son molts?
Jo pensava que ..
Aixi es cert que el que diuen males llengues que si vols una moto TRAIL TOTAL i duradera s'ha de mirar si es troba una GS1150 ADV amb pocs km's d'ocasio?? :shock: :shock:[/quote]
La 1150 no tenia tanta electronica com té la 1200 , d´aqui la mala fama del motor 1200, pijades electroniques que a vegades te espatllen un viatge.
El Motor 1200 es infinitament millor i ,mes modern que el 1150 ( derivat del 1100 ) el que passa que 100000 Kms. a aquests motors i molts d´altres bicilindrics , ja son bastants kilometres, que en pots fer mes de 100000 ?
segurament, però inconscienment al teu interior saps que vas amb una moto ja entradeta amb kilometres i que en qualsevol moment pot petar alguna cosa, tot depenent de la forma de conduir aquests boxers ( que necessiten una conducció especial )
Potser jo vinc de una època que una moto amb 30 o 40000 Kms. ja estava cascada i tocava canviar, igual que un cotxe que quan arrivava a 100000 kms. ja era vell. :box :box
Jo pensava que ..
Aixi es cert que el que diuen males llengues que si vols una moto TRAIL TOTAL i duradera s'ha de mirar si es troba una GS1150 ADV amb pocs km's d'ocasio?? :shock: :shock:[/quote]
La 1150 no tenia tanta electronica com té la 1200 , d´aqui la mala fama del motor 1200, pijades electroniques que a vegades te espatllen un viatge.
El Motor 1200 es infinitament millor i ,mes modern que el 1150 ( derivat del 1100 ) el que passa que 100000 Kms. a aquests motors i molts d´altres bicilindrics , ja son bastants kilometres, que en pots fer mes de 100000 ?
segurament, però inconscienment al teu interior saps que vas amb una moto ja entradeta amb kilometres i que en qualsevol moment pot petar alguna cosa, tot depenent de la forma de conduir aquests boxers ( que necessiten una conducció especial )
Potser jo vinc de una època que una moto amb 30 o 40000 Kms. ja estava cascada i tocava canviar, igual que un cotxe que quan arrivava a 100000 kms. ja era vell. :box :box

- Oscson
- Presentats
Put ser tens raó, però soc del paré, que els motors han evolucionat moltisim, de fet els cotxes fa 20 anys amb 100000km ja habies de fer culata, avui podem coneixer molts casos que tenen mes de 200000km i sense cap problema. Inclòs las BMW que parlem tipus 1100, 1150, K75, K1000, cap d'aquestes les trobaras entrades en pocs Km ( a no ser del tipic que no surt mai ) i totes estan en perfecte estat ;)
Pel que dius del tema eléctronica, doncs es veritat, tens raó, suposo que es el preu del progres i ens haurem de fotre, però com a minim no haurem de canviar cadenes jajajajaja
Pel que dius del tema eléctronica, doncs es veritat, tens raó, suposo que es el preu del progres i ens haurem de fotre, però com a minim no haurem de canviar cadenes jajajajaja
- Amoteros
- Presentats
- Entrades: 62
- Membre des de: ds. abr. 18, 2009 11:00 am
- Ubicació: Vinaròs
El oli del cardan us recomano que el reviseu a suvint,he vist com amics que tenen la GS 1200 se li ha fet molt negre en pocs kms. i apart el retén solía suar una mica.
En cuant a lo que comenteu de que tenen moltes coses electróniques,tinc un amic que te un taller de motos i conexo a varios usuaris que li an portat la moto la grua cuan s'an quedat tirats anant de viatje per culpa de algunes de eixes "xorrades" ,en especial per culpa de un sensor que porta baix de la clau de contacte y fa que no arranque la moto.
En cuant a lo que comenteu de que tenen moltes coses electróniques,tinc un amic que te un taller de motos i conexo a varios usuaris que li an portat la moto la grua cuan s'an quedat tirats anant de viatje per culpa de algunes de eixes "xorrades" ,en especial per culpa de un sensor que porta baix de la clau de contacte y fa que no arranque la moto.
Amoteros l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 18, 2009 1:04 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Salutacions.
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
I una DV... cada quant li hauré de canviar l'oli del Cardan? Compto que, duent-la cada 6000km a revisió, ja li canviaran quan toqui, no?
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
[quote user="Miquelpericas" post="87454"]I una DV... cada quant li hauré de canviar l'oli del Cardan? Compto que, duent-la cada 6000km a revisió, ja li canviaran quan toqui, no?[/quote]
Pregunta-ho directament al taller, perquè em sembla que si no els hi dius tu, no te’l canviarien mai.
:???: :???: :???:
[quote user="Miquelpericas" post="87454"]I una DV... cada quant li hauré de canviar l'oli del Cardan? Compto que, duent-la cada 6000km a revisió, ja li canviaran quan toqui, no?[/quote]
Pregunta-ho directament al taller, perquè em sembla que si no els hi dius tu, no te’l canviarien mai.
:???: :???: :???:
Sort,