M´he comprat un amortiguador i molles HAGON

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

M´he comprat un amortiguador i molles HAGON

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 03, 2009 9:19 am

Hola
M'he canviat el amortiguador de la moto per uns HAGON.
El canvi que he notat es radical.
Vaig probar la moto el divendres i ahir al mati anant en revolts del priorat i...he recuperat sensacions que havia anat perdent mica en mica, a mida que el amortiguador de serie (amb 90.000km's) havia perdut.

La moto va sobre "rails" i ara anar a ritme es molt mes facil. No allarga la traçada, la moto esta mes alta (com quant la vaig comprar) amb lo que rascar es molt mes dificil i no fa que "tallis" abans per no rascar.

Els trams de curves encadenades (com la de vilanova de prades, per els que la conegueu) la moto ara es bestial. Els canvis de direccio son rapidisim!!
Crec que no l´havia fet tant mai rapid com ahir!!

Pero necessito un ajuda.
Aquestes amortiguadors es podren regular en precarga,hidraulic i no se que mes. JO ho faig per sensacions pero algu pot explicarme una mica mes que es cada cosa i que milloro o perdo quant toco cada cosa?

Gracies
Ex ...moltes coses

Xurrumeka
Presentats
Entrades: 1769
Membre des de: dg. set. 02, 2007 6:10 pm
Ubicació: La Roca del Vallès

Re: M´he Comprat Un Amortiguador I Molles HAGON

Entrada Autor: Xurrumeka » dl. ago. 03, 2009 9:30 am

ei Jordi!!!!!!!

1- la molla és la que aguanta el pes
2- l'hidràulic a compresió: evita que s'enfonsi massa a la frenada (forquilla) o l'amortidor a l'accel·lerar
3- hidràulic a extensió: regula la velocitat de retornada de la forquilla o amortidor, després de la frenada o dels bots de la carretera

de part d'en Josep que et miris aquesta pàgina i si tens qualsevol dubte truca'l, ok???

http://www.topsuperbike.com/suspension/
xurrumeka

Imatge Imatge
DUCATI POWER!!!!!

Steelman
Presentats
Contacta:

Re: M´he comprat un amortiguador i molles HAGON

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 03, 2009 9:39 am

Moltes gracies!!!!
Ex ...moltes coses

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. ago. 03, 2009 9:51 am

[quote user="Steelman" post="86231"]Hola
M'he canviat el amortiguador de la moto per uns HAGON.
El canvi que he notat es radical.
Vaig probar la moto el divendres i ahir al mati anant en revolts del priorat i...he recuperat sensacions que havia anat perdent mica en mica, a mida que el amortiguador de serie (amb 90.000km's) havia perdut.

La moto va sobre "rails" i ara anar a ritme es molt mes facil. No allarga la traçada, la moto esta mes alta (com quant la vaig comprar) amb lo que rascar es molt mes dificil i no fa que "tallis" abans per no rascar.

Els trams de curves encadenades (com la de vilanova de prades, per els que la conegueu) la moto ara es bestial. Els canvis de direccio son rapidisim!!
Crec que no l´havia fet tant mai rapid com ahir!!

Pero necessito un ajuda.
Aquestes amortiguadors es podren regular en precarga,hidraulic i no se que mes. JO ho faig per sensacions pero algu pot explicarme una mica mes que es cada cosa i que milloro o perdo quant toco cada cosa?

Gracies[/quote]

A veure Jordi, la resposta que et donaré ara no es gaire correcte però.... es el que jo faria.

Tu també estas a HTC, demana-ho allà i ja veuràs com tindràs moltes respostes.

I si vols anar per la via ràpida, envia-li un privat a en Wels (Fernando) i mi jugo el que vulguis que et donarà una resposta que t'agradarà.

EP !!! això si quan sàpigues la solució ho poses al fòrum perquè ho sapiguem tots i així poguem ampliar coneixements ;)

Vsssssss
007

EDITO : quan he escrit això no havia vist la resposta de la Xurrumeca ja que jo devia està escrivint el missatge.
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 03, 2009 9:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. ago. 03, 2009 11:02 am

Jordi, mira't aquest fil, no parla de la varadero però jo he al·lucinat amb les respostes :shock: :shock:

http://forohondatourers.com/viewtopic.php?t=13435

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. ago. 04, 2009 2:32 am

Holaaaa,

[quote user="James Bond"]

http://forohondatourers.com/viewtopic.php?t=13435

Vssssss
007[/quote]

Molt interessant aquest fil de HTC, dona algunes dades interessants sobre el que porta la Pan i el que li quedaria millor, a banda d’explicar una mica el perquè de tot plegat.

;) ;) ;)
Sort,

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. ago. 05, 2009 8:15 am

Gracies ramon.
M'he llegit el fil i algunes coses que no sabia, entre aquest enllaç i i el que va penjar la Maria...
Ara toca anar ajustant la suspensio ;)
Ex ...moltes coses

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » ds. ago. 15, 2009 10:01 pm

si et servei tenia aquest document guardat

- Recorrido muerto excesivo: Aumentar precarga
- Recorrido muerto insuficiente: Reducir precarga
- Se hunde al acelerar: Muelle más duro, aumentar el ángulo del piñón con el basculante (se hace mediante las bieletas), aumentar compresión
- No hay agarre atrás: Muelle más blando
- Se cae hacia dentro en la curva: Muelle más blando
- Se abre en la salida: Muelle más duro
- Suspensión seca en baches: Reducir compresión
- La moto salta: Aumentar extensión
- Se levanta de atrás muy rápido al frenar: Aumentar extensión
- La moto oscila o bota sobre los baches: Aumentar extensión
- La parte trasera se hunde en curvas o bache: Reducir extensión

Regulador de tensión o precarga del muelle.

Se hace mediante una rosca en el cuerpo del amortiguador, esta se sitúa normalmente en la parte superior del cuerpo limitando el muelle, el muelle por su parte va sujeto a la parte inferior del amortiguador. Cuando roscamos la tuerca el muelle se comprime ofreciendo mayor resistencia al hundimiento (vamos, que la moto va mas "dura"). Vamos la rosca de plástico que tenemos en la parte superior del amortiguador Para reducir precarga Low (más blando), girando hacia la izquierda. Para aumentar carga High ( más duro) girando hacia la derecha.

Regulador de compresión

Se sitúa normalmente entre el cuerpo y el depósito separado (que en los multiajustables suelen contener gas y aceite). Este regula la velocidad a la que se comprime el muelle, aunque este trabajo lo suele hacer mayoritariamente el muelle así que tampoco es muy efectivo. Nuestra Vara no lo lleva ("creo no equivocarme")

Regulador de extensión

Este regulador es el encargado de regular la velocidad de retorno del muelle. Abre y cierra unas válvulas situadas en el pistón y por tanto y al contrario que el regulador de compresión, es el mas importante. Lo encontrarás en la parte baja del amortiguador con las indicaciones "S" (soft) y "H" Hard. Soft girando en contra de las agujas del reloj volverá a su posición normal más rápido. Hard girando hacia las agujas del reloj tardará más tiempo en volver a su posición normal. Es decir Soft tenderá a rebotar y Hard a ser muy seca.

tens raó, la Vara canvia molt el seu comportament quant retoques les suspensions, quan vaig fer el canvi a l'africa molles wirtzh, amortidor ohllins, va ser una moto completament diferent, de moment a la vara nomes e canviat molles i es notable la diferencia, diràs que tal el amortidor perquè el ohllins son 1000€ :wall

...V...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. ago. 16, 2009 9:30 pm

El meu consell, i ho dic per experiència, és que apuntis en un paper tot canvi que facis per si has de tornar-ho a ficar tal i com vé de fàbrica, doncs a vegades anem remanant i ho deixem pitjor i no trovem la manera de que funcioni altre vegada bé. :tremolant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. ago. 18, 2009 8:10 pm

Holaaaa,

[quote user="Randy-650" post="87315"]El meu consell, i ho dic per experiència, és que apuntis en un paper tot canvi que facis per si has de tornar-ho a ficar tal i com vé de fàbrica, doncs a vegades anem remanant i ho deixem pitjor i no trovem la manera de que funcioni altre vegada bé. :tremolant[/quote]

Aquest si que es un consell important, i no tant sols per aquest cas.

;) ;) ;)
Sort,

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”