Pàgina 1 de 1

Gs 1200, Substitució Valvulina Cardan

Publicat: dj. oct. 15, 2009 9:42 pm
Autor: Oscson
Canviar valvulina cardan
dificultat en escala 1-5 = 3.5

Començarem desmuntat la roda del darrera, cal col•locar la moto de tal manera que quedi la roda enlairada.

Imatge

Traurem els dos cargols que aguanten la pinça de fre, separant-la del disc.

Imatge

Ara toca desmuntar el sensor, aquest element es una mica la mare de deu de les castanyes, hi ha qui diu que es important netejar-lo cada cop que fem una revisió, perquè????, dons aquest aparell esta imantat i atrau la ferritja del desgast, motiu pel que s’ocasionen avaries en la transmissió si no la anem retirant, a demes, el farem servir per tornar a omplir de valvulina el cardan.
ATENCIO
Aquest sensor porta una junta de goma tipus arandela, No la perdeu

Imatge

Mireu-ho vosaltres mateixos.

Imatge

Imatge

Hi ha gent, que amb una xeringa i un tubet, extreu la valvulina pel forat fins contar els 220ml, però es una matada, jo he optat per treure el cargol del tirant, d’aquesta manera es despenja tot el grup, la cardan ja porta un cargol de buidat, així que si el traiem i despengem el grup, es buida tot en un moment.

Cargol de buidat

Imatge

Retirada del cargol del tirant per despenjar el grup

Imatge

Detall de la unió de la transmissió, aprofitarem per lubricar i posar greix de Liti

Imatge

Comprovem que en efecte surten els 220ml que hi ha de ser si no hi ha hagut fugues o consum de la valvulina.

Imatge

Un cop buit, tornem a lloc el braç de la cardan, col·locant be el guarda pols per tal de posar el cargol que uneix el tirant, seguit taparem el forat de buidat amb el seu cargolet, ara ja esta llest per col·locar la valvulina nova.
Ho farem pel forat del sensor, amb una xeringa i un tubet per anar injectant el fluid.

IMPORTANT
Ha de ser un SAE 70w90, comproveu les indicacions del fabricant.
BMW posa en el llibret de manteniment, que s'han de ficar 220ml de valvulina ERROR, hi ha una circular interna de BMW que aconsella col·locar 180ml ja que es donen casos de perdues de fluid per les juntes tòriques degut a la pressió.
Jo personalment ni un ni l'altre, he col·locat 200ml si no perdia es que anava be i 180 ho he trobat massa justet.

Imatge

Un cop ple, tornem a col·locar el sensor ( recordeu l'arandela) , la resta es muntar pinça i roda a la inversa del desmuntatge.

Re: Gs 1200, Substitució Valvulina Cardan

Publicat: ds. oct. 17, 2009 5:26 am
Autor: Eva
Ara conec parts de la moto que no sabia ni que existían.
Gracies.
Molt interesant.