Pàgina 1 de 1

Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dj. oct. 15, 2009 9:49 pm
Autor: Oscson
Canviar disc de fre darrer
dificultat en escala 1-5 = 2

Començarem desmuntat la roda del darrera, cal col•locar la moto de tal manera que quedi la roda enlairada.

Imatge


Traurem els dos cargols que aguanten la pinça de fre, separant-la del disc.

Imatge


De seguida trobem el disc, el secret està en un espai que hi ha sota el cardan, es l'únic forat on ens deixa desmuntar els cargols que fixen el disc

Imatge

Imatge


Un cop afluixat els cargols, surt el disc amb la ma i sol cal col•locar el nou.

Imatge


La resta es muntar-ho tot desfent les passes del desmuntatge.

Imatge

Detall de la diferencia entre discs.

Imatge

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dv. oct. 16, 2009 12:08 am
Autor: Albert
Holaaa,

Bona feina company!!


:cry: :cry: :cry:

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dv. oct. 16, 2009 8:32 am
Autor: Oscson
Albert encara que no ho sembli ni l'habia tocat, son així de lletjos, son d'alumini amb cap de 8 puntes, per això sembla que estigui podrit :D :D :D mira si son patateros, que BMW els fa canviar tots cinc, per uns de nous quan es fa el canvi del disc, això vol dir que sap pro be que aquests cargols s'acaben deformant. ;)

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dv. oct. 16, 2009 8:36 pm
Autor: Llagasta
Dues preguntes:

Quin fré has muntat al final ?
Quans Qms. hi portaves amb aquest disc ?

:roll:

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dv. oct. 16, 2009 11:36 pm
Autor: Albert
Holaaaa,

[quote user="Oscson" post="93292"]Albert encara que no ho sembli ni l'habia tocat, son així de lletjos, son d'alumini amb cap de 8 puntes, per això sembla que estigui podrit :D :D :D mira si son patateros, que BMW els fa canviar tots cinc, per uns de nous quan es fa el canvi del disc, això vol dir que sap pro be que aquests cargols s'acaben deformant. ;)[/quote]


No m’estranya que els canviï cada vegada, ets pots trobar que a la propera vegada no els puguis treure de cap manera.

Tot això per que has vist una cosa que no hauries d’haver vist, ja que no ha estat penjada ni 3 minuts!!!! Per altres detalls m’he adonat que no podia ser i per això he rectificat. Insisteixo: bona feina!


:???: :???: :|

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: ds. oct. 17, 2009 12:03 am
Autor: Oscson
El tema cargols nous d'alumini de BMW valen un web, he optat per anar a la ferreteria i comprar els mateixos en acer INOX, així en un futur no em trobaré amb el problema de si es fa malbé el foradet o no :D :D :D :D :D :D

GS12red
La web que vaig penjar, es una botiga de granollers,
http://www.comercialmartinez.com/sh...ory-310-BMW.htm
m'ha costa uns 100€, en un dia me l'han subministrat.
I pels km, no crec que sigui un bon referent, hauriem de tenir en compte el tipus de conducció de cada persona, però si et serveix d'orientació porto 70.000km, jo m'he guiat, passant els dits pel disc, depenent de la rebaba que notis, el teu criteri et donarà la resposta ;)

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: ds. oct. 17, 2009 1:23 am
Autor: Angel
No m’he pogut estar de fer una ullada al manual de reparació de BMW per veure que diu sobre el tema. En efecte, diu que els cargols s’han de substituir per uns de nous encara que en cap moment fa referència que siguin d’alumini, en tot cas crec que substituir-los per uns d’inoxidable es una bona pensada i no farà cap mal.
Per cert, suposo que hauràs tingut en compte el par d’apretatge.
Segons el manual, s’utilitza aquest procediment un cop desmuntada la roda. Es clavat a lo que ens aporta oscson en el reportatge gràfic, detallant una mica mes amb el par d’apretatge i el microcapsulat.
El microcapsulat es posar als cargols pasta selladora, tipo Locktite sellador de tornillos, per evitar que aquestos s’afluixin.


-Limpiar los orificios roscados.

-Girar el soporte del disco de freno hasta que pueda verse el orificio roscado.

-Colocar el disco de freno y apretar a mano con el nuevo tornillo.

-Apretar los tornillos.

Pares de apriete
Disco de freno al portarruedas, M8 x 15.5, sustituir el tornillo
Microcapsulado

-Apriete previo, 12 Nm

-Apriete final, 30 Nm




Oscson,
Has fet una molt bona feina i uns reportatges que m’han agradat molt.
Gracies per il•lustrar-nos una mica.

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: ds. oct. 17, 2009 5:20 am
Autor: Eva
Molt interesant. Gracies.

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: ds. oct. 17, 2009 10:15 am
Autor: Oscson
Gràcies nois, tot va començar amb el toyota, amb qui comparteixo afició amb l'ARBE, en anar modificant i millorant els nostres cotxes, la gent anava fent reportatges de las modificacions o revisions que feien i anava creixent la secció Bricos, per això, ja que he hagut de fer un parell de coses a la moto, m'he distret en penjar-ho. El que si es cert, es que s algun dia vols canviar unes pastilles, i tens un full on anar seguint les passes amb fotos inclòs, doncs es mes fàcil d’animar-te, a demes, sempre es pot preguntar i entre tots anar coneixent una mica mes les nostres motos.

Angel:
Els cargols si son d'alumini, ( no s'oxiden i de cost es barat, per contra, si estan molt forts, es trenca la figura del cap) per això els he posta d'acer INOX, sempre estarà el cap en condicions.

Pel par d'apretar, suposo que he remogut tants cargols entre el TOY i la GS que m'he guiat per mi, de totes maneres,al afluixar, notes la força que s'ha aplicat al apretar.

I de la pasta jajajajajajaja, creus que cada cop que he canviat neumàtics m'han posat pasta??? suposo que es posa al principi, quan es nova i tots els element de ferro poden portar algun tipus d'oli del torn o dels motlles i com a mida de prevenció ho col•loquen.

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: ds. oct. 17, 2009 11:02 pm
Autor: Angel
Oscson,
En aquest país es de gran costum acollar els cargols “a ojo de buen cubero”, sempre a anat be. Malgrat això, i consti que jo no tinc res en contra que faci així quan no es te mes recursos disponibles, crec que una persona com tu hauria de tenir una clau dinamomètrica perquè aquestes feines ben fetes que fas acabin sent feines immillorables. :D
Ara em diràs que aquesta eina es molt cara. Es veritat les bones son caríssimes, però amb l’ús que pots fer com a particular, potser tres o quatre vegades a l’any, crec que amb una clau de una mica menys de qualitat també et podria anar be.
Et dic això perquè a principis d’any jo mateix vaig comprar una clau dinamomètrica que estava d’oferta al Lidel. Aquestos supermercats solen repetir les ofertes d’any en any, si estàs alerta en podràs aconseguir una per tu. ;)

Per lo de la pasta selladora, et dic el mateix, sense posar-ne sempre a anat be. Però pel poc que costa anar a la ferreteria comprar un potet i posar una goteta a cada cargol crec que val la pena fer-ho. :roll:

Nota:
Les meves intervencions nomes pretenc aportar una mica mes d’informació a tu i al foro. En cap moment volen qüestionar la teva valuosa aportació. :D

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dg. oct. 18, 2009 10:36 am
Autor: Oscson
Hola Angel,
merci per l'aportació, si es veritat que fa tems em vaig mirar aquestes claus, també coneixia l’existència de l'oferta LIDL, però no la vaig enganxar mai, hauré de seguir esperant, ja que si es cert que potinejo molt el cotxe i ara la moto.

Per un altre banda, també es cert, que la clau dinamomètrica, no es va inventar per aplicar un força determinada per que el cargol treballi perfecte, es va inventar per que els cafres dels tallers, quan apretéssin, no es carreguessin les fileres, això suposava una feina extra pels tallers i els €€€ que costava la broma del aprenent, si això li sumem que els cargols últimament son d'alumini, ja es per flipar amb la facilitat que et carregues un cargol.

En definitiva.
1-- Quanta gent coneixeu que se l'hagi sortit una roda, per que els cargols no es van apretar be o amb una dinamomètrica???

2-- Quanta gent coneixeu, que s'hagi carregat un cargol apretant-lo com si fos el Hulk o inclòs apujant-se sobre de la clau per fer mes força??????

En ambdós casos la dinamomètrica et soluciona la papereta, però també es cert que el problema es produeix per cafreria :D :D :D :D

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dg. oct. 18, 2009 6:56 pm
Autor: Joan XT
Doncs la oferta de la clau la tens aquest dijous. http://www.lidl.es/es/home.nsf/pages/c. ... .index.ar1 ;)

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dg. oct. 18, 2009 9:51 pm
Autor: Oscson
Ostras tiu, moltes merces per l'info ;)

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dl. oct. 19, 2009 7:57 pm
Autor: ARBE
[quote user="Oscson" post="93491"]

1-- Quanta gent coneixeu que se l'hagi sortit una roda, per que els cargols no es van apretar be o amb una dinamomètrica???

[/quote]

¿¿¿ Fernando Alonso ???

Re: Gs 1200, Substitució Del Disc De Fre Darrer

Publicat: dl. oct. 19, 2009 9:05 pm
Autor: Oscson
KABROOOOOOO

Imatge