Pàgina 1 de 1
Com interpretar un pneumàtic
Publicat: dc. març 10, 2010 9:53 pm
Autor: Randy-650
Identificació del pneumàtic
1. Fabricant del pneumàtic (marca)
2. Tipus de pneumàtic i disseny de la banda de rodadura
3. Ample del pneumàtic en mil·límetres (mm)
4. Relació entre l'altura i l'ample del pneumàtic expressada en percentatge
5. Pneumàtic amb estructura radial
6. Diàmetre de la llanda expressat en polzades
7. Codi de càrrega
Índex-- Càrrega en kg
63-- 272
64-- 280
65-- 290
66-- 300
67-- 307
68-- 315
69-- 325
70-- 335
71-- 345
72-- 355
73-- 365
74-- 375
75-- 387
76-- 400
77-- 412
78-- 425
79-- 437
80-- 450
81-- 462
82-- 475
83-- 487
84-- 500
85-- 515
86-- 530
87-- 545
88-- 560
89-- 580
90-- 600
91-- 615
92-- 630
93-- 650
94-- 670
95-- 690
96-- 710
97-- 730
98-- 750
99-- 775
100-- 800
101-- 825
102-- 850
103-- 875
104-- 900
105-- 925
106-- 950
107-- 975
108-- 1000
109-- 1030
110-- 1060
111-- 1090
112-- 1120
8. Codi de velocitat
9. Pneumàtics sense càmera (tubeless)
10. Data de fabricació (XX = setmana, X = any, < = dècada dels 90) (Més detalls referent a això)
Fins a ara, les tres últimes xifres de la matrícula DOT identificaven la data de fabricació. Els dos primers nombres indicaven la setmana de fabricació, mentre que l'últim nombre era l'últim dígit de l'any. Per exemple: 409 = pneumàtic fabricat en la setmana 40 de 1999. S'empraven diferents símbols per a identificar la dècada. Els pneumàtics fabricats en la dècada dels 90 tenen un petit triangle, col·locat a la dreta del nombre de tres dígits. El 1 de gener de 2000 va entrar en vigor la nova nomenclatura de quatre dígits. 0100 = la primera setmana de 2000.
11. Indicador de desgast (1,6 mm)
12. Indicador addicional per als pneumàtics reforçats.
13. Indicador d'idoneïtat en condicions invernales per a pneumàtics d'hivern i per a totes les estacions
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dc. març 10, 2010 11:09 pm
Autor: Lujoisla
ostas y contanto datos y no pone la fecha de caducidad :?:
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 12:10 am
Autor: Frank
Randy, gràcies
Aquest post no s'hauria de perdre
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 6:21 am
Autor: Sagal
Ets un crack, gràcies.
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 8:15 am
Autor: Miquelpericas
[quote user="Frank" post="111487"]Randy, gràcies
Aquest post no s'hauria de perdre[/quote]
No es perd cap post. Només cal que facis us del
Buscar per a trobar-los ;)
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 9:20 am
Autor: Kpeps
El index de velocitat es un codi alfabetic que correspon a la velocitat maxima que un pneumatic pot agafar sense perill.
Tabla de codis de velocitat en km/h
A1 5
A2 10
A3 15
A4 20
A5 25
A6 30
A7 35
A8 40
B 50
C 60
D 65
E 70
F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
ZR >240
W 270
Y 300
Esta prohibit montar un pneumatic amb un index de velocitat inferior al dels pneumatics que es van montar en origen i recomanats per el constructor,si que es pot montar un pneumatic amb codi superior.
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 9:42 am
Autor: Randy-650
[quote user="Lujoisla" post="111464"]ostas y contanto datos y no pone la fecha de caducidad :?:[/quote]
Un pneumàtic caduca en 5 anys, encara que el dibuix estigui bé. ;)
Si en fiquem un i diu, per exemple: 0805 (fabricat a la 5ª setmana del 2005) vol dir que està caducat.
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 9:21 pm
Autor: Lujoisla
[quote user="Kpeps" post="111502"]El index de velocitat es un codi alfabetic que correspon a la velocitat maxima que un pneumatic pot agafar sense perill.
Tabla de codis de velocitat en km/h
A1 5
A2 10
A3 15
A4 20
A5 25
A6 30
A7 35
A8 40
B 50
C 60
D 65
E 70
F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
ZR >240
W 270
Y 300
Esta prohibit montar un pneumatic amb un index de velocitat inferior al dels pneumatics que es van montar en origen i recomanats per el constructor,si que es pot montar un pneumatic amb codi superior.[/quote]
la A1 es para llevarla asin para no esceder la velocidad


Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 10:17 pm
Autor: Kpeps
no home,la A1 es per carretillas d'abans de la crisi,ara totes correm mes ;)
en realitat son codis de velocitat per pneumatics agricolas,no te res a veue el codi de velocitat amb un codi de carrega,un pneumatic amb un codi de velocitat A pot portar un codi de carrega fins 112.

Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dj. març 11, 2010 11:46 pm
Autor: Lujoisla
aaaaaaaaaaaaaa :shock: no lo sabia
ves no teiras adomir sin saber una cosa mas ;)
gracias Kpeps
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dv. març 12, 2010 10:22 am
Autor: Steelman
[quote user="Miquelpericas" post="111495"][quote user="Frank" post="111487"]Randy, gràcies
Aquest post no s'hauria de perdre[/quote]
No es perd cap post. Només cal que facis us del
Buscar per a trobar-los ;)[/quote]
No esta de mes repetir-los
Pq aquest post ja hi era... i s´havia "perdut"
viewtopic.php?f=3&t=1792&highlight=pneumatic
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dv. març 12, 2010 11:57 am
Autor: Kpeps
[quote user="Lujoisla" post="111575"]aaaaaaaaaaaaaa :shock: no lo sabia
ves no teiras adomir sin saber una cosa mas ;)
gracias Kpeps[/quote]
apartant-me potser una mica del fil ,el tema dels pneumatics es com el del motors cadascun per el que esta fet,per posar un exemple,un motor de formula 1 te 8 cilindres i entrega a 19000 rpm una potencia de mes o menys 750 cv, mentre que un camio de 12000 cc entrega una potencia de 500 cv a 1900 rpm,alhesores ja em diras si un camio agafa la velocitat d'un F1 o un F1 arrivaria a final de recta arrastran la carrega d'un camio ;)
per si pot ser d'interes deixo aquest enllasos
Michelin
http://www.michelin.es/es/front/affich. ... 2004103371
Pirelli
http://www.pirelli.es/web/motorcycle/default.page
Bridgestone
http://www.bridgestone.es/neumaticos/motocicletas
Metzeler
http://www.dunlopmotorcycle.com/tirecatalog.asp
Dunlop
http://www.dunlopmotorcycle.com/tirecatalog.asp
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dg. març 14, 2010 9:48 am
Autor: Albert
Holaaaa,
[quote user="Kpeps" post="111610"]
per si pot ser d'interes deixo aquest enllasos
Michelin
http://www.michelin.es/es/front/affich. ... 2004103371
Pirelli
http://www.pirelli.es/web/motorcycle/default.page
Bridgestone
http://www.bridgestone.es/neumaticos/motocicletas
Metzeler
http://www.dunlopmotorcycle.com/tirecatalog.asp
Dunlop
http://www.dunlopmotorcycle.com/tirecatalog.asp[/quote]
Merci per enllaços que has penjat, però el de Metzeler no es el correcte, surt Dunlop.
:shock: :shock: :shock:
Re: Com Interpretar Un Pneumàtic
Publicat: dg. març 14, 2010 12:05 pm
Autor: Kpeps