Imprescindible ABS?
Moderador: Airald
- Angeleta
- Presentats
- Entrades: 456
- Membre des de: dt. oct. 21, 2008 4:14 pm
Imprescindible ABS?
Comença el meu periple de buscar moto. :form Jo tenia molt clar que la vull amb ABS però en el mercat de 2a. mà no en trobo gaires que compleixin els requistits del nou carnet A2 (màxim 70 Kw de fàbrica) i que en duguin (per no dir que fora de les GS, res de res). Però és que jo considero que tot el que aporti un plus de seguretat és indispensable.
Què faig? Claudico i compro sense ABS? :?:
(Nota abans que pregunteu: només porto 3 pràctiques de circul·lació, però espero acabar aviat...)
Què faig? Claudico i compro sense ABS? :?:
(Nota abans que pregunteu: només porto 3 pràctiques de circul·lació, però espero acabar aviat...)
Hi va haver un temps en què els dimonis foren àngels
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Imprescindible ABS?
no claudiquis, sense ABS res de res,la seguretat per d'avant de tot ,jo el trobo molt important,d'aqui uns anys pasara com amb els cotxes que no ni hauran de motos sense,a veure que pots trobar,sort. ;)
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
En la meva opinió: important si, imprescindible no tant.
Es un element de seguretat que penso que sempre es millor portar-lo, però si no hi ha motos que t’agradin que el portin, tampoc t’hi has de capficar mes del compte.
A veure quin dia ens ensenyes ja el teu carnet!!!
Be, i a veure si et veiem a tu algun dia, que ara ja comença a fer temps que no ens veiem, eh?
;) :razz: :razz:
En la meva opinió: important si, imprescindible no tant.
Es un element de seguretat que penso que sempre es millor portar-lo, però si no hi ha motos que t’agradin que el portin, tampoc t’hi has de capficar mes del compte.
A veure quin dia ens ensenyes ja el teu carnet!!!
Be, i a veure si et veiem a tu algun dia, que ara ja comença a fer temps que no ens veiem, eh?
;) :razz: :razz:
Sort,
- Angeleta
- Presentats
[quote user="Albert" post="123100"]
;) :razz: :razz:[/quote]
Doncs ara que ho dius, tens raó. Ara fa dies (mesos?). Mira, fa gràcia que m'hagi trobat a faltar algú, jeje. :ksss
Doncs ara que ho dius, tens raó. Ara fa dies (mesos?). Mira, fa gràcia que m'hagi trobat a faltar algú, jeje. :ksss
- SisoRT
- Presentats
- Entrades: 747
- Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm
Coincideixo amb l'Albert,
Si t'agrada un model i pots triar "amb o sense", triaria "amb". Si t'agrada una moto que no en porta, endavant !
A mi, el dia que me feia falta ... no me va servir de res. M'explico: Tornant de la concentració de Javalambre vaig entrar als túnels de Bracons en sec i vaig sortir, del més llarg, amb neu. Vaig tocar el fre, es va blocar la roda i vaig caure. La fortuna va fer que només es trenqués el protector del cilindre.
A pesar del comentat, no renego dels avenços tecnològics. Sinó encara iríem amb platinos :mrgreen:
Si t'agrada un model i pots triar "amb o sense", triaria "amb". Si t'agrada una moto que no en porta, endavant !
A mi, el dia que me feia falta ... no me va servir de res. M'explico: Tornant de la concentració de Javalambre vaig entrar als túnels de Bracons en sec i vaig sortir, del més llarg, amb neu. Vaig tocar el fre, es va blocar la roda i vaig caure. La fortuna va fer que només es trenqués el protector del cilindre.
A pesar del comentat, no renego dels avenços tecnològics. Sinó encara iríem amb platinos :mrgreen:
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 07, 2010 8:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Pensa una cosa: sols que realment et salvi d'una caiguda segura, ja el tens amortitzat. ;)
I al ser una conductora novell, la meva resposta es SI a l'abs.
I al ser una conductora novell, la meva resposta es SI a l'abs.

- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Doncs jo sempre he anat sense ABS, el cotxe que tinc ara (de fet des de fa 15 anys, una Partner) no et porta pas, la moto vella (la K75) tampoc i la Pan em sembla que si però no crec que mai hagi entrat en funcionament, sóc molt prudent (o és que he tingut sort :shock: ) en les frenades.
Subscric el que dieu: les millores tecnològiques segur que ajuden però no son «imprescindibles» ;)
Subscric el que dieu: les millores tecnològiques segur que ajuden però no son «imprescindibles» ;)
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
el ABS a la moto hi ha gustos per tot
A mi no m´agrada gens (els que he provat els he notat molt intrusius) aixi que... jo et recomenaria fins i tot que anessis per les que no en tenen.
Pero cadascú es cadascu, i a mes seras una pilot novell amb el que l'ABS potser no et fara nosa
A mi no m´agrada gens (els que he provat els he notat molt intrusius) aixi que... jo et recomenaria fins i tot que anessis per les que no en tenen.
Pero cadascú es cadascu, i a mes seras una pilot novell amb el que l'ABS potser no et fara nosa
Ex ...moltes coses
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Jo no he tingut mai ABS a cap moto, i n'he tingut unes 20.
Imprescinbible, no. Si hi és, et pot donar seguretat els primers temps d'anar en moto, però la seguretat no te la dóna l'ABS, te la dóna la pràctica, els anys de moto, els bon pneumàtics, la posada a punt, un bon mecànic.....etc.
Imprescinbible, no. Si hi és, et pot donar seguretat els primers temps d'anar en moto, però la seguretat no te la dóna l'ABS, te la dóna la pràctica, els anys de moto, els bon pneumàtics, la posada a punt, un bon mecànic.....etc.
- Kel
- Presentats
- Entrades: 3513
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
- Ubicació: Girona
- Contacta:
Jo porto ABS i l'altre día no va servir-me per res :enfaduu.
És una eina més, però no determinant. Es determinant que t'agradi la moto ;)
És molt més important practicar molt que portar ABS
És una eina més, però no determinant. Es determinant que t'agradi la moto ;)
És molt més important practicar molt que portar ABS
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................
..........................................................................
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Jo dic el mateix que la majoria de companys, si el porta be, i si nó, no es imprescindible. No et desdiguis de comprar un moto, si t'agrada, perquè no en porta.
Vssssssss
007
PS : a mi tampoc em va servir de res
Vssssssss
007
PS : a mi tampoc em va servir de res
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 07, 2010 9:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
[quote user="Angeleta" post="123104"][quote user="Albert" post="123100"]
Doncs ara que ho dius, tens raó. Ara fa dies (mesos?). Mira, fa gràcia que m'hagi trobat a faltar algú, jeje. :ksss[/quote]
Ep, que nosaltres també t'hem trobat a faltar. A veure si ens veiem. :kiss
Doncs ara que ho dius, tens raó. Ara fa dies (mesos?). Mira, fa gràcia que m'hagi trobat a faltar algú, jeje. :ksss[/quote]
Ep, que nosaltres també t'hem trobat a faltar. A veure si ens veiem. :kiss
- Angeleta
- Presentats
Ok, en resum:
1. Millor si puc aconseguir ABS (sobretot sense novella).
2. Si la moto que m'agrada no en té, no és imprescindible (a alguns no us ha servit gaire).
Mmmmmm, continuaré buscant. :roll:
1. Millor si puc aconseguir ABS (sobretot sense novella).
2. Si la moto que m'agrada no en té, no és imprescindible (a alguns no us ha servit gaire).
Mmmmmm, continuaré buscant. :roll:
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
a veure,potser vaig anar masa pel dret amb la resposta d'ahir,m'explico,l'ABS no treballa sempre es clar,nomes en moments puntuals de tenir que clavar els frens evitant derrapades innecesaries i perilloses,hi ha molta gent que condueix amb prudencia que no li ha saltat mai,per lo tant el que si que podem aconsellar els que fa uns quants anys que anem en moto es que vagis amb prudencia respectan les distancies i pensant que mai tens el dret de pas en un encreuament i abans de fer correr la moto li agafis les mides i el mes important que coneguis les teves limitacions.
p.d. de totes maneres si el porta millor ;)
p.d. de totes maneres si el porta millor ;)
- Angeleta
- Presentats
[quote user="Kpeps" post="123248"]a veure,potser vaig anar masa pel dret amb la resposta d'ahir,m'explico,l'ABS no treballa sempre es clar,nomes en moments puntuals de tenir que clavar els frens evitant derrapades innecesaries i perilloses,hi ha molta gent que condueix amb prudencia que no li ha saltat mai,per lo tant el que si que podem aconsellar els que fa uns quants anys que anem en moto es que vagis amb prudencia respectan les distancies i pensant que mai tens el dret de pas en un encreuament i abans de fer correr la moto li agafis les mides i el mes important que coneguis les teves limitacions.
p.d. de totes maneres si el porta millor ;)[/quote]
El profe d'autoescola ja m'ha dit dos cops que arrenqui més suaument. :roll: Qualsevol diria, amb una 2.5 o surt rapidet o no entro!! Però bé, ja miro de ser més suau. Si es que no es pot tenir una conducció alegre!! :Saltant
(Vaaaale, ja ho sé: és pel meu propi bé. Intentaré moderar le arrencades...)
p.d. de totes maneres si el porta millor ;)[/quote]
El profe d'autoescola ja m'ha dit dos cops que arrenqui més suaument. :roll: Qualsevol diria, amb una 2.5 o surt rapidet o no entro!! Però bé, ja miro de ser més suau. Si es que no es pot tenir una conducció alegre!! :Saltant
(Vaaaale, ja ho sé: és pel meu propi bé. Intentaré moderar le arrencades...)
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
No et capfiquis amb l'ABS.
Jo mai n'havia portat fins fa tres setmanes (m'he canviat la moto). I si aquesta moto no n'hagués tingut, no la hauria pas desestimat per això.
D'altra banda t'haig de dir que la conducció no es pot basar en frenar fort i esperar que l'ABS mesuri la potencia de frenada en cada moment. El que s'ha de fer és llegir la carretera, les seves condicions (asfalt, humitat, temperatura, velocitat...) i en funció d'això anticipar-te a les frenades i aplicar la pressió necessària a la maneta del frè, sense que l'ABS hagi d'actuar. Això que és tan fàcil de dir, és mes difícil de fer (ja ho sé)... però a base de km s'aprèn, t'ho asseguro.
L'ABS és eficaç quan ens travessa un nano de sobte en un carrer i hem de fotre cop de freno a tope (sobretot amb asfalt moll)... però quants marrecs se us han creuat en el darrer any i heu hagut d'estrincar fort ???? A mi cap. ;)
Jo mai n'havia portat fins fa tres setmanes (m'he canviat la moto). I si aquesta moto no n'hagués tingut, no la hauria pas desestimat per això.
D'altra banda t'haig de dir que la conducció no es pot basar en frenar fort i esperar que l'ABS mesuri la potencia de frenada en cada moment. El que s'ha de fer és llegir la carretera, les seves condicions (asfalt, humitat, temperatura, velocitat...) i en funció d'això anticipar-te a les frenades i aplicar la pressió necessària a la maneta del frè, sense que l'ABS hagi d'actuar. Això que és tan fàcil de dir, és mes difícil de fer (ja ho sé)... però a base de km s'aprèn, t'ho asseguro.
L'ABS és eficaç quan ens travessa un nano de sobte en un carrer i hem de fotre cop de freno a tope (sobretot amb asfalt moll)... però quants marrecs se us han creuat en el darrer any i heu hagut d'estrincar fort ???? A mi cap. ;)
- Jomila
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
- Ubicació: Rubi
Bones,
jo soc del parer que no es indispensable, però que un cop provat soc dels que no deixaré mai de portar-ne. No pots conduir pensant en que l'ABS et traurà de problemes perquè no es cert; però per els imprevists, que per desgracia n'hi ha i sovint, es una eina indispensable. Quant dic imprevists vull dir, el marrec que creua sense mirar, el cotxe que et frena de cop, el camió que decideix girar al carrer de l'esquerra quant va per el carril de la dreta, etc. I si plou i ets sobre un pas de vianants ja et dic jo que es casi imprescindible.
Salut
jo soc del parer que no es indispensable, però que un cop provat soc dels que no deixaré mai de portar-ne. No pots conduir pensant en que l'ABS et traurà de problemes perquè no es cert; però per els imprevists, que per desgracia n'hi ha i sovint, es una eina indispensable. Quant dic imprevists vull dir, el marrec que creua sense mirar, el cotxe que et frena de cop, el camió que decideix girar al carrer de l'esquerra quant va per el carril de la dreta, etc. I si plou i ets sobre un pas de vianants ja et dic jo que es casi imprescindible.
Salut
Jomila l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 08, 2010 1:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Santos
- Presentats
- Entrades: 227
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
- Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental
En moto no ho se, pero en 4x4 fins i tot arrivem a desconectar-ho a voluntat per seguretat i tindre mes frenada. Sembla una paradoxa, pero es aixins. I en semble que la serie K de BMW, al menys les primeres, porten un interruptor per desconctar l'ABS (Ja ho confirmaran els posseidors d'elles) Aixins que si el pota be. I si no, tambe. Recomanable pero no imprescindible com ja s'ha dit.
"La paciencia es la madre de toda la ciencia" No cal corre per arrivar.
"La paciencia es la madre de toda la ciencia" No cal corre per arrivar.
- Siset
- Presentats
- Entrades: 213
- Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
- Ubicació: La Roca del Vallès
Hola a tothom,
He treballat professionalment amb aplicació d'ABS (cotxes) i us puc assegurar que en situació d'emergència, ningú pot controlar el vehicle com ho fa el sistema.
La gran ventatja de l'ABS es la estabilitat que dona al vehicle al no permetre desplaçaments laterals de les rodes i aprofitar al maxim la adherencia per reduïr la distancia de frenat, insisteixo en que cap humá pot millorar aquesta resposta. Tal com jo ho veig, qui desconecta l'ABS s'equivoca o no li funciona bé.
Honestament crec que dir que "si no el porta no passa res" no hauria de ser la resposta de Mototurisme que em consta que sempre está a favor de la seguretat per sobre de tot.
He treballat professionalment amb aplicació d'ABS (cotxes) i us puc assegurar que en situació d'emergència, ningú pot controlar el vehicle com ho fa el sistema.
La gran ventatja de l'ABS es la estabilitat que dona al vehicle al no permetre desplaçaments laterals de les rodes i aprofitar al maxim la adherencia per reduïr la distancia de frenat, insisteixo en que cap humá pot millorar aquesta resposta. Tal com jo ho veig, qui desconecta l'ABS s'equivoca o no li funciona bé.
Honestament crec que dir que "si no el porta no passa res" no hauria de ser la resposta de Mototurisme que em consta que sempre está a favor de la seguretat per sobre de tot.
- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
Pero Siset, una consulta...
Jo no he provat ni he tingut mai cap cotxe / moto amb ABS, però quan jo vull fer patinar les rodes amb el cotxe / moto les faig patinar i quan no vull fer-les patinar se fins a quin punt puc apretar els frens abans de que es bloquin les rodes, i suposo que com jo molta gent del foro, no?
Jo se que si apreto de cop el fre de davant amb la moto, la roda es clavarà i em fotre l'ostia, i si ho faig amb el cotxe bloquejaré les rodes i en canvi de frenar, el que farà el cotxe es lliscar sobre l'asfalt.
Jo si hages de comprar una moto, miraría que portés el ABS. Potser el faràs servir o potser no.
Amb la meva senzilla GS500, el abs es la meva mà que sap on apretar. I més que ABS el que li fa falta es un altre pistó al fré de davant :lol:
Jo no he provat ni he tingut mai cap cotxe / moto amb ABS, però quan jo vull fer patinar les rodes amb el cotxe / moto les faig patinar i quan no vull fer-les patinar se fins a quin punt puc apretar els frens abans de que es bloquin les rodes, i suposo que com jo molta gent del foro, no?
Jo se que si apreto de cop el fre de davant amb la moto, la roda es clavarà i em fotre l'ostia, i si ho faig amb el cotxe bloquejaré les rodes i en canvi de frenar, el que farà el cotxe es lliscar sobre l'asfalt.
Jo si hages de comprar una moto, miraría que portés el ABS. Potser el faràs servir o potser no.
Amb la meva senzilla GS500, el abs es la meva mà que sap on apretar. I més que ABS el que li fa falta es un altre pistó al fré de davant :lol: