A veure, anem a pams.
La idea és aquesta: Volem evitar haver de treure el mando del pàrking quan arribem a casa.
Per què? Doncs perquè som uns mantes (això d'entrada) però el que és més pal és els dies que plou. Treure't els guants, buscar per les butxaques, etc etc etc
Com ho farem? En realitat és senzill. Necessitem un mando dels antics, dels que utilitzen una pila petita de 12V i no una pila de botó.
Què necessitarem? Necessitarem el mando, un relé, un regulador, estany i soldador, capseta on instal·larem els components electrònics, cables, cinta vulcanitzant, un blister mascle i femella i uns faston pels cables.
L'ESQUEMA ELÈCTRIC
Volem que quan activem curtes i llargues se'ns activi el mando. Tradicionalment això s'havia fet simplement utilitzant les llargues al mando però feia que aquest anés emetent mentres portàvem les llargues. Mal rotllo, no? Doncs res, passem a les ràfegues que rarament les utilitzem. Farem servir un relé.
Un relé estàndard d'automoció (que val uns 2 eur) té 4 potes: la 30, la 86, la 85 i la 87. Quan per la 86 hi entra corrent (llargues), per la 87 sortirà, i només en aquell moment, la corrent que entra per la pota 30 (el de les curtes). Vaja, que quan apretem les ràfegues el relé deixarà passar la corrent de les curtes, típicament 12V.
Per evitar sobretensions (sembla que a algú li ha passat) que puguin malmetre el mando farem passar aquesta corrent a través d'un regulador 7812 (0,24 eur en una botiga d'electrònica) que regula la corrent positiva (el 7912 regula la negativa). Així estarem segurs que tindrem 12V més nets que una patena i no 14,5V com sembla que algunes bateries arriben a donar.
Per tant, l'esquema és el següent:

La idea és posar dins una capseta el mando, el relé i el regulador. Els 3 cables que sortiran aniran a un blister mascle (o femella) que connectarà amb el femella (o mascle) dels 3 cables que creuaran la moto des de sota el seient fins al llum esquerra.
SOLDAR COMPONENTS ELÈCTRICS
Cal posar un cable al mando (soldant-lo amb estany) amb la idea de fer un pont sobre el botó que utilitzem. És a dir, farem que el mando estigui sempre actiu, és a dir, que no faci falta pitjar el botó (he vist gent que el què ha fet és, enlloc de soldar, fer-s'ho venir bé perquè el botó sempre quedi apretat via loctite, xiclets, etc ... però siusplau, fem-ho bé... costa, però dura més).
Per soldar només cal saber quin és el botó i, un secret, posar l'estany per darrera el mando. Veureu que és infinitament més fàcil que per davant, on costa molt que l'estany s'hi enganxi.
La pila ja la podeu llençar (reciclant, siusplau) ja que la corrent vindrà ara sempre de la llum (tot això que ens estalviem).

ANirem soldant els cables amb la diea de que els faston que es veuen aniran al relé. Així si algun dia s'ha de canviar es podrà treure més fàcilment. El dispositiu de 3 potes és el regulador (per una banda entra, per l'altra surt i per la del mig hi té la massa. Només cal seguir l'esquema elèctric. Per cert, es nota que les soldadures són d'altíssima qualitat, oi?:b9 :b9 :b9
Un cop tot soldat, ho posarem dins una capseta fantàstica que he trobat.

A la capseta hi vaig fer un foradet per treure els 3 cables. Vaig posar cola sota cada component per intentar que es moguin el mínim així com cola al propi foradet (i creieu-me que ha estat una de les millors decisions preses mai perquè tot i anar sota el seient, Déu n'hi do la pols que hi arriba. Com queda al final:

Ara cal agafar 3 cables de la distància aproximada que creiem que necessitarem (millor que no feu curt) i embolicar-los amb cinta vulcanitzant. A part de posa'ls-hi uns faston a una de les puntes, les que aniran al blister (connexió) de la capseta.
OBRIM LA MOTO
En el cas de la V-strom cal desmontar mitja moto, cosa que en general deu passar a la majoria: seient, tapa lateral, carenat lateral, frontal sota els llums davanters. ADjunto foto per on passarà el cable (decideixo apartar-lo en aquest punt del motor per evitar al màxim les temperatures massa altes):

Els cables van paral·lels a d'altres que ja hi ha a la moto, agafats amb brides en algun punt que m'ha semblat que podien anar massa sueltus. Arribem a la bombeta esquerra. Hi ha un cable per les curtes, un per les llargues i un per la massa. Com saber quin és quin? No us en fieu de ningú, agafeu un voltímetre i mediu. Això segur que no falla.
Gràcies a l'esquema ja sabeu quin ha d'anar a cada banda i gràcies al voltímetre sabeu quin és quin, oi? Doncs au, només cal connectar-los. Suposo que cada moto serà un món, en la v-strom me'n vaig adonar que els cables existents estaven dins uns faston de la pinya. Va ser qüestió de treure'ls pressionant la llengüeta que tenen al centre i posar-hi el meu cable al costat de l'existent.
A la foto es veu el faston en qüestió aguantat amb un fantàstic tornavís dels xinos que em va costar 6 eur fa no sé quants anys.

Això ha estat el més pesat de tot però ha valgut la pena, queda molt bé, trobo jo:

La capseta, col·locada sota el seient, amb una brida que faci que el cable s'estigui quiet i una mica de porexpan que eviti que es mogui:

I ja està, funciona de meravella.
No sóc cap especialista, ni mecànic, ni electricista. Em va costar un matí sencer i 2 nits (no havia soldat mai). Crec que tot això es pot suplir si un s'informa bé, prepara tots els detalls mentalment i sobretot ho fa amb cura, amb ganes de què quedi bé.
Us puc assegurar que la instal·lació ha estat bona. Unes setmanes després de fer-la vaig tenir una caiguda. Res important ni per mi ni per la moto i el mando ha seguit funcionant a la perfecció.
Animeu-vos, perdeu-hi la por i traieu-vos el mando de sobre!