Legalitat ( o no) de circular amb protector de llums

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Legalitat ( o no) de circular amb protector de llums

Entrada Autor: Steelman » dv. jul. 16, 2010 10:15 am

La SuperTenere, amb el pack de FIRST EDICION entre altres coses et "regalen" un protector de fars.
Es un tros de plastic transparent que esta a uns 3cm per davant de l´altre plastic transperent del conjunt del far.

Imatge

Als catalegs de Touratech moltes vegades he vist els protectors de fars, que son rexats , que hi posa que esta prohibit ciruclar per carretera amb allo.
Al Conce vaig pregutnar i em va dir que no hi ha problema pq son transparents i no hi ha d´haver problema.

Pero al protector hi ha una pegatina que hi posa "USE ONLY OFF ROAD", amb el que ..sembla confirmar la teoria de no utilitzar-lo en carreteres.

QUe farieu el trec?? A mi ni em va ni em be tenir-lo
Ex ...moltes coses

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Re: Legalitat ( O No) De Circular Amb Protector De Llums

Entrada Autor: Javihospitalet » dv. jul. 16, 2010 10:34 am

yo, solo le sacaria esa pegatina :twisted: , culaquier cosa creo que sea un momento quitarlo o no?

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Legalitat ( o no) de circular amb protector de llums

Entrada Autor: Randy-650 » dv. jul. 16, 2010 10:36 am

De la legalitat no pateixis, no et diran res.
Això si, si féssis raids o travesses per muntanya, val, doncs evita que les pedres que escupeix el del davant et trenqui el far. A mi me n'han trencat dos ja per això. :enfadat Per fer carretera sols hi veig pegues: entre el protector i el far hi ha un buit que sols fa que s'hi fiqui bruticia -la qual pot arribar a ser emprenyadora de treure- i per la qual cosa la capacitat de iluminació baixa considerablement.

El meu vot és NO posar-lo.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dv. jul. 16, 2010 10:36 am

Hi ha tràilers que les òptiques porten el protector de plàstic perquè si cada pedreta que fa un foradet haguessin de canviar l'òptica ... jo crec que almenys YAMAHA hauria de avisar-te si és legal o no.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dv. jul. 16, 2010 1:48 pm

Jo crec que és il·legal. A part dels motius que ja s'han comentat hi ha el problema que a la nit, d evegades la llum reflectix sobre el protector i pot arribar a enlluerna (o almenys a ser molest) per el conductor. Per això venen una mena de viseres que s'acoplen sobre el far.
No crec que la policia et digui res. Poratr-ho o no és un problema de gustos.

Ja l'has provat a la nit? Fa llum? els fars son autodirigibles com la K1600? :lol: :lol: :lol:

Per quant una prova "a fons"?. Què tal el cardan?

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Legalitat ( o no) de circular amb protector de llums

Entrada Autor: Steelman » dv. jul. 16, 2010 1:52 pm

Bones

Doncs al final crec que el treure i ja esta....total ;)
A la nit fa molta llum, els llums son Elipsodials, fan molta llum panoramica i profundtat, tanta que quant poso les llargues gairebe no hiha difrencia

La prova a fons, despres dels Alps. una prova en ruta ;)
Ex ...moltes coses

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » dv. jul. 16, 2010 2:19 pm

[quote user="Randy-650" post="128292"]De la legalitat no pateixis, no et diran res.[/quote]

I tant que et poden dir! De fet, al propietari d'una S10 de Girona, camí de Yamaha fàbrica per la AP7, 90eur de multa de part dels Mossos. (no es tret de cap foro, ni és l'amic, d'un amic, que té un cosí germà,...)

L'enganxina ho diu clarament. El motiu és ben simple, distorsiona el feix de llum i en cert angle d'inclinació enlluerna, i molt, al de davant (jo ho he viscut).

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. jul. 16, 2010 2:32 pm

[quote user="CAGANER" post="128329"][quote user="Randy-650" post="128292"]De la legalitat no pateixis, no et diran res.[/quote]

I tant que et poden dir! De fet, al propietari d'una S10 de Girona, camí de Yamaha fàbrica per la AP7, 90eur de multa de part dels Mossos. (no es tret de cap foro, ni és l'amic, d'un amic, que té un cosí germà,...)

L'enganxina ho diu clarament. El motiu és ben simple, distorsiona el feix de llum i en cert angle d'inclinació enlluerna, i molt, al de davant (jo ho he viscut).[/quote]

És la primera vegada que ho sento dir, creu-me. :shock: Potser el va parar el Mosso nº 1 de la seva promoció.

És igual que els xenón. A quanta gent han parat? Es poden comptar amb les mans els que han parat, i la gent continua portant-los.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. jul. 16, 2010 7:00 pm

[quote user="Randy-650" post="128331"][quote user="CAGANER" post="128329"][quote user="Randy-650" post="128292"]De la legalitat no pateixis, no et diran res.[/quote]

L'enganxina ho diu clarament. El motiu és ben simple, distorsiona el feix de llum i en cert angle d'inclinació enlluerna, i molt, al de davant (jo ho he viscut).[/quote]

És la primera vegada que ho sento dir, creu-me. :shock: Potser el va parar el Mosso nº 1 de la seva promoció.

És igual que els xenón. A quanta gent han parat? Es poden comptar amb les mans els que han parat, i la gent continua portant-los.[/quote]

a la presentació a la prensa de la ST 1200 ja van dir que no estava homologat el seu ús, als cotxes 4x4 també passa el mateix
Imatge

Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dv. jul. 23, 2010 11:40 am

Aquest protector de la Superteneré no va collat, porta quatre tetons metal.lics que entren a pressió sobre unes peçes amb goma que els fixen; terure'l es questió de 10 segons...
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. jul. 24, 2010 10:52 am

ja es mala sort que et multin per aixo,ni ha molta de gen que ho porta,com a protector del vidre del'optica es molt asenyat portar-ho sore tot fora pista,aquests elipsoidals de Yamaha sempre han funcionat be,les ex-up de principis del 90 ja els duien i eren una referencia en iluminacio.
Imatge

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dt. ago. 03, 2010 11:54 am

Jo porto protectors de metacrilat al Land Cruiser desde.... sempre ! i maig m'han dit res, i això inclou passar la ITV als neuròtics obssesius de Sant Cugat, per tant, jo no em preocuparia. Si passa la inspecció tècnica entenc que els mossos s'han de callar la boca.
-----------

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”