Pàgina 1 de 1
Brico Punys Calefactables
Publicat: dc. nov. 17, 2010 10:59 am
Autor: GRUM
Buscant altres coses, he topat amb aquest enllaç d'un brico per posar-se un mateix els punys calefactables a la moto.
Jo no crec que em vegi amb cor de fer-ho, però per si a algú li pot interessar, aquí deixo l'enllaç.
brico punys
Espero que pugui ser d'interès ;)
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dc. nov. 17, 2010 1:20 pm
Autor: Xepe71
Cuidadu que el company l'instala sense posar el relé (que nosaltres tenim). EL que fa ell és que tota l'alimentació vingui del conector (la clema). Això ho podem fer si sabem que aquest connector i els cables aguantaran la potencia requerida. Si no n'estem segurs, es recomana posar un relé.
Si penseu posar el relé, l'alimentació es fa via la batería (directe), i s'activa el relé amb la clau.
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dc. nov. 17, 2010 1:27 pm
Autor: Ramon_vfr
Aquí mateix a Mototurisme hi ha un brico d'instal·lació de punys.
Enllaç
Vsssssss
007
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dc. nov. 17, 2010 2:45 pm
Autor: Xepe71
Aqui tampoc utilitzen el relé... això em fa pensar que potser aquest relé no és necessari? La utilització d'un relé evita que tota la corrent hagi de passar per aquest cable, i vagi directament des de la bateria, a més d'aprofitar de la funció de la clau (no hi ha clau = no hi ha corrent).
consultaré al fòrum de Deau a veure què en diuen...
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dc. nov. 17, 2010 6:03 pm
Autor: Xepe71
Buenu, una mica d'informació contradictoria...
Resulta que els de la casa Oxford indiquen que la connexió s'ha de fer directament a la bateria. Sembla ser que la seva centraleta detecta la tensió (quan la moto està en marxa, la tensió a bornes de la bateria és d'uns 14V, lo que permet a l'alternador de carregar la bateria), i quan la moto està apagada, la bateria dona una 12,5V, de manera que pot saber si la moto està engegada o no i para automàticament la calefacció dels punys. La gracia d'utilitzar un relé era el de saber si la moto estava en marxa o no, però sembla que ja no caldrà utilitzar-lo (però utilitzar-lo no li pot fer cap mal).
Al foro de Deauvilleros comenta molta gent que ho ha posat directament, que els mecànics també ho solen posar directament. Comenten també que millor no donar l'alimentació únicament des del clàusor, si de cas utilitzar el relé intermig...
Jo per ara m'arriscaré i faré la connexió directa a la bateria, amb un fusible que ja porta el kit. Intentaré fer-vos-en un brico... les vostres aportacions seran benvingudes.
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dc. nov. 17, 2010 7:31 pm
Autor: GRUM
Jo, com que no en tinc ni idea d'electricitat ni de remenar la moto, hauré de passar pel mecànic, ja que si no pot ser pitjor el remei que la malaltia. Podria fer qualsevol bestiesa :oops:
Tot i aixó, seguiré molt atentament les vostres explicacions i, si fas un brico amb fotos m'el miraré amb atenció, a veure si així aprenc alguna cosa ;)
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dc. nov. 17, 2010 8:59 pm
Autor: PEPI600
[quote user="Xepe71" post="146883"]Buenu, una mica d'informació contradictoria...
Resulta que els de la casa Oxford indiquen que la connexió s'ha de fer directament a la bateria. Sembla ser que la seva centraleta detecta la tensió (quan la moto està en marxa, la tensió a bornes de la bateria és d'uns 14V, lo que permet a l'alternador de carregar la bateria), i quan la moto està apagada, la .[/quote]
Jo en porto muntats quatre a diferents motos i sempre amb el relé, aixó que diuen els d´oxford està molt bé, però amb motos com la paneuropean si la bateria baixa dels 12,5 volts, ja no arranca. El meu consell es que qualsevol accessori eléctric que es posi a la moto sempre pasi per un relé, així tens la seguretat de que un cop treus la clau, tot tancat.
Dwss
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dj. nov. 18, 2010 6:51 pm
Autor: Indi
Doncs a mi el tema relé no és el que em preocupa més (li penso posar, com vaig fer amb el madno del pàrking), el que em preocupa més és la cola dels punys. No m'agradaria que comencessin a ballar en qualsevol moment....
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dj. nov. 18, 2010 7:05 pm
Autor: Molinenc
[quote user="Indi" post="147020"]Doncs a mi el tema relé no és el que em preocupa més (li penso posar, com vaig fer amb el madno del pàrking), el que em preocupa més és la cola dels punys. No m'agradaria que comencessin a ballar en qualsevol moment....[/quote]
Jo, aprofitant que havia de fer la revisió dels 30.000 Km, he aprofitat per dir-li al mecànic que els posi, i ahir parlan't-ho amb ell, em va dir que s'ha de posar una cola especial per a punys....ara, desconèc marca i model... :???:
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dj. nov. 18, 2010 7:58 pm
Autor: Xepe71
[quote user="AT" post="147023"][quote user="Indi" post="147020"]Doncs a mi el tema relé no és el que em preocupa més (li penso posar, com vaig fer amb el madno del pàrking), el que em preocupa més és la cola dels punys. No m'agradaria que comencessin a ballar en qualsevol moment....[/quote]
Jo, aprofitant que havia de fer la revisió dels 30.000 Km, he aprofitat per dir-li al mecànic que els posi, i ahir parlan't-ho amb ell, em va dir que s'ha de posar una cola especial per a punys....ara, desconèc marca i model... :???:[/quote]
Efectivament, el kit ve mb una tub de cola ràpida (Superglue, si es permet dir marques sense fer publicitat :roll: ), i el fabricant recomana utilitzar només aquest tipus de cola, lo que dóna molt poc temps de maniobra. Apart, he llegit de gent que no ha posat res i per la simple pressió els va bé, d'altres que si brides o fins i tot laca de cabells. L'obectiu no és aguantar els punys, sinó que aquests no rellisquin.
Realment, apart el relé i els conectors del relé, el kit vé molt ben preparat. Si vols muntar-lo directament a la bateria, no et falta res!
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dv. nov. 19, 2010 12:18 pm
Autor: Ignasi Tapia
En les motos de darrera generació (la meva Superteneré, p.ex.) acostuma a haver-hi un ó més connectors lliures per muntar accesoris (alarma, punys, etc...)
Aquests connectors tenen sempre un cable de positiu i un de masa (negatiu) identificables pels colors (el negatiu sempre negre, el positiu depén) ó amb un tester, i si connectem els punys aqui només reben corrent amb el contacte engegat i suporten el consum perfectament...
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dv. nov. 19, 2010 6:51 pm
Autor: Molinenc
Ei! Jo ja els tinc instal·lats, i de conya tu! quina canya! i com escalfen els malparits!, ho haig de portar a 40% si no m'agobia l'escalfor tu!
Al final, parlant amb el mecànic, ho em instal·lat sense el famos relé. Ell m'ha aconsellat que no el poses, entre d'altres coses perque com tot el tema elèctric, abans de tot passa per la centraleta, ell es partidari de no posar entrebancs.
El que si que penso que s'ha de fer quan un apaga la moto, es parar manualment els punys, i no fiar-se de que si apagues la moto s'apagaràn (tinguis o no tinguis el relé instal·lat).
Per cert, per comparar preus, el mecànic m'ha cobrat 47 euros de mà d'obra per instal·lar els punys. Ja em direu que us han cobrat a vosaltres. (no se si es car o barat)
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dv. nov. 19, 2010 8:47 pm
Autor: Xepe71
Jo també els he instalat! No he sortit, però sembla que funcionen bé...
La meva connexió també és directa, sense relé, i demà em passaré per la Honda a veure si em venen el multicable per connectar-ho a través de la clau. El problema que vaig és, apart de si me'n oblido (que tard o d'hora ho faré), que algun graciós apreti l'ON mentre està aparcada.
Per cert que lo de la baixada de tensió ho he provat (parant la moto) i els punys seguien calentant. Què s'ha d'espera, a que no quedi bateria perquè el sistema provoqui la parada? :roll:
Pel que fa al preu, jo he trigat una hora més o menys, i el cost ha estat de zero €!

Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: ds. nov. 20, 2010 5:11 pm
Autor: Molinenc
[quote user="Xepe71" post="147236"]
La meva connexió també és directa, sense relé, i demà em passaré per la Honda a veure si em venen el multicable per connectar-ho a través de la clau. El problema que vaig és, apart de si me'n oblido (que tard o d'hora ho faré), que algun graciós apreti l'ON mentre està aparcada.
[/quote]
Si...això es el que em fa patir....
Haig de provar si funcionen amb la moto parada...i si ho fan, quanta estona ho fan...
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dg. nov. 21, 2010 1:29 pm
Autor: Albert
Holaaaa,
Jo no hi entenc gaire de tot això que dieu, però entenc que els punys NO es poden quedar connectats MAI una vegada has aturat el motor. Si el relé serveix per això: es necessari, tant si ho diu el mecànic com si no, i si se’n hi ha de posar dos: també, encara que el mecànic de “confiança” digui el contrari.
:???: :???:
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dg. nov. 21, 2010 3:05 pm
Autor: Molinenc
[quote user="Albert" post="147378"]Holaaaa,
Jo no hi entenc gaire de tot això que dieu, però entenc que els punys NO es poden quedar connectats MAI una vegada has aturat el motor. Si el relé serveix per això: es necessari, tant si ho diu el mecànic com si no, i si se’n hi ha de posar dos: també, encara que el mecànic de “confiança” digui el contrari.
:???: :???:[/quote]
En un principi el sistema de punys d'Oxford te un sistema que detecta si hi ha tensió a la bateria (si la moto està engegada o no). Si veig que amb la moto parada, els punys escalfen miraré d'isntal·lar el relé, li agradi o no al mecanic.
Re: Brico Punys Calefactables
Publicat: dg. nov. 21, 2010 7:10 pm
Autor: Xepe71
[quote user="AT" post="147380"][quote user="Albert" post="147378"]Holaaaa,
Jo no hi entenc gaire de tot això que dieu, però entenc que els punys NO es poden quedar connectats MAI una vegada has aturat el motor. Si el relé serveix per això: es necessari, tant si ho diu el mecànic com si no, i si se’n hi ha de posar dos: també, encara que el mecànic de “confiança” digui el contrari.
:???: :???:[/quote]
En un principi el sistema de punys d'Oxford te un sistema que detecta si hi ha tensió a la bateria (si la moto està engegada o no). Si veig que amb la moto parada, els punys escalfen miraré d'isntal·lar el relé, li agradi o no al mecanic.[/quote]
El problema que veig que té és que aquest nivell de tensió és molt baix. El sistema s'espera a que la bateria estigui casi tot descarregada per forçar la parada, i llavors ja és massa tard. Evidentment no provaré si es desconnecta al cap de dos hores, però avui, després d'un dia sense fer anar la moto, els punys encara es posaven en marxa sense donar el contacte. Per tant dubto del sistema d'Oxford...
Està clar que, encara que el mecànic digui que no cal, o que el fabricant diguin que es connecta directament, és un plus (i no un luxe) el fer-ho passar per un relé, o pel calbejat de la clau si aquesta ho permet. Sinó, només serà qüestió de temps el que ens quedem sense bateria.
No vull entrar en detalls, però una alternativa seria posar una resistència intermitja de 5W que provoqués una caiguda de tensió. Tampoc penso provar-ho. Per part meva, he d'anar a la Honda a que em [strike]donguin[/strike] venguin el subcable de connexió, on hi posaré els punys, un avisador de radars que tinc, i el Tontorrón si mai me l'acabo comprant. I tot passarà per la clau de contacte.