Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690E
Publicat: dc. gen. 22, 2014 10:38 am
Hola.
Tinc la mala costum de no passar habitualment amb les motos, de 4000rpm.
Abans de la actual KTM690 enduro, vaig tenir un Husqvarna 450 Enduro i justament la vaig canviar perquè era 100% enduro i en pistes amples i ràpides no anava còmode a baixes voltes; però tot i amb això, ja fa dies que em volta pel cap com aniria per fer “trail-lleuger”, fent servir una transmissió secundària llarga i dipòsit més gran, la bèstia de les Enduros: la KTM EXC500, que pesa uns 115Kgs, cubica 510cc i dona 54Cvs.
La meva 690, pesa uns 145Kgs, cubica 654cc (les noves cubiquen 690cc), i dona 64Cv (les dues corbes de potència i parell, curiosament son casi paral•leles, però amb la 690 sempre amb més força a menys voltes) .
Carrera x Diàmetre 500EXC: 72x95 C/D=0,75
Carrera x Diàmetre 690Enduro: 102x84,5 C/D=1,2
Suposo que la relació carrera/Diàmetre entre les dues diu que la 690 és de carrera més llarga i per això esta més a gust a baixes voltes que la EXC, no?
Aquesta 500EXC “Hard-Enduro”, ara ja porta injecció, per tant la presumible finesa de la injecció junt amb un canvi amb 2 dents més en el pinyó d’atac, hauria de permetre fer trossos llargs d’asfalt al tornar de fer trail/Enduro de llarga distància sense fer patir el motor. És el que faig amb la 690 que tinc.
El fet de que una 100% Enduro tingui més manteniment que la 690 que tinc, pel quilometratge anual que hi faig, representaria poca cosa, i a més moltes coses les faig jo mateix.
Al grà. El meu mecànic que en té una, de 500EXC, me l’ha deixat per provar-la el cap de setmana, tot i sortint amb la seva colla de 100% "endurerus". Quan veien la meva moto feien cara de pensar "això vindrà amb nosaltres"?
Aquest és el vídeo de diumenge passat (per alguna broma que faig, no recomanat per menors de 14 anys):
http://vimeo.com/84687428
[video width=500 height=281]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=84687428 [/video]
Curiosament, quan la he tornat, els “endurerus” flipaven amb els meus comentaris, i és que tot allò que jo deia que no m’havia agradat, és justament allò que per a ells feia de la EXC “La màquina perfecte”. Tants caps tants barrets, com diu algú de vosaltres...
Què no m’ha agradat: Brusca, incòmode, poc amable, sense parell motor, i sense estirada final (comparat, clar, amb la que porto).
Què m’ha agradat: S’aixeca la roda sola al afrontar obstacles (i sense obstacles),i es MOLT lleugera, una joguina; permet improvisar en les trialeres.
A les trialeres de dificultat baixa i mitjana, la 690 puja sola. Vaig a dir que millor que la EXC500, però has de tenir clar per on passar d’un bon principi, i no dubtar en el gas, per que si et quedes a mitja pujada, mal rotllo...
Vaja, que “Zapatero a tus zapatos”, trail per les trails, i enduro per a les enduros...o no?
Conclusions? Encara no les tinc clares...
La EXC m’anima a córrer massa, perquè no va a gust a baixes revolucions, i és “tant una joguina”, que segur que no aniria sense fer una mica el cabra pels camins...
La 690, curiosament, convida a anar tranquil...potser massa tranquil...i els obstacles te’ls mires dues vegades abans d’encarar-los.
P.D. Heu vist, quins problemes més importants? :cat_vergonya
Salut, i ja em direu que en penseu d'una moto davant l'altre... !!! :birracat
Tinc la mala costum de no passar habitualment amb les motos, de 4000rpm.
Abans de la actual KTM690 enduro, vaig tenir un Husqvarna 450 Enduro i justament la vaig canviar perquè era 100% enduro i en pistes amples i ràpides no anava còmode a baixes voltes; però tot i amb això, ja fa dies que em volta pel cap com aniria per fer “trail-lleuger”, fent servir una transmissió secundària llarga i dipòsit més gran, la bèstia de les Enduros: la KTM EXC500, que pesa uns 115Kgs, cubica 510cc i dona 54Cvs.
La meva 690, pesa uns 145Kgs, cubica 654cc (les noves cubiquen 690cc), i dona 64Cv (les dues corbes de potència i parell, curiosament son casi paral•leles, però amb la 690 sempre amb més força a menys voltes) .
Carrera x Diàmetre 500EXC: 72x95 C/D=0,75
Carrera x Diàmetre 690Enduro: 102x84,5 C/D=1,2
Suposo que la relació carrera/Diàmetre entre les dues diu que la 690 és de carrera més llarga i per això esta més a gust a baixes voltes que la EXC, no?
Aquesta 500EXC “Hard-Enduro”, ara ja porta injecció, per tant la presumible finesa de la injecció junt amb un canvi amb 2 dents més en el pinyó d’atac, hauria de permetre fer trossos llargs d’asfalt al tornar de fer trail/Enduro de llarga distància sense fer patir el motor. És el que faig amb la 690 que tinc.
El fet de que una 100% Enduro tingui més manteniment que la 690 que tinc, pel quilometratge anual que hi faig, representaria poca cosa, i a més moltes coses les faig jo mateix.
Al grà. El meu mecànic que en té una, de 500EXC, me l’ha deixat per provar-la el cap de setmana, tot i sortint amb la seva colla de 100% "endurerus". Quan veien la meva moto feien cara de pensar "això vindrà amb nosaltres"?
Aquest és el vídeo de diumenge passat (per alguna broma que faig, no recomanat per menors de 14 anys):
http://vimeo.com/84687428
[video width=500 height=281]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=84687428 [/video]
Curiosament, quan la he tornat, els “endurerus” flipaven amb els meus comentaris, i és que tot allò que jo deia que no m’havia agradat, és justament allò que per a ells feia de la EXC “La màquina perfecte”. Tants caps tants barrets, com diu algú de vosaltres...
Què no m’ha agradat: Brusca, incòmode, poc amable, sense parell motor, i sense estirada final (comparat, clar, amb la que porto).
Què m’ha agradat: S’aixeca la roda sola al afrontar obstacles (i sense obstacles),i es MOLT lleugera, una joguina; permet improvisar en les trialeres.
A les trialeres de dificultat baixa i mitjana, la 690 puja sola. Vaig a dir que millor que la EXC500, però has de tenir clar per on passar d’un bon principi, i no dubtar en el gas, per que si et quedes a mitja pujada, mal rotllo...
Vaja, que “Zapatero a tus zapatos”, trail per les trails, i enduro per a les enduros...o no?
Conclusions? Encara no les tinc clares...
La EXC m’anima a córrer massa, perquè no va a gust a baixes revolucions, i és “tant una joguina”, que segur que no aniria sense fer una mica el cabra pels camins...
La 690, curiosament, convida a anar tranquil...potser massa tranquil...i els obstacles te’ls mires dues vegades abans d’encarar-los.
P.D. Heu vist, quins problemes més importants? :cat_vergonya
Salut, i ja em direu que en penseu d'una moto davant l'altre... !!! :birracat