Comparativa KTM690 Enduro vs KTM500EXC
Publicat: dg. març 16, 2014 10:09 pm
Ara que en un mes ja porto 1000Kms a la 500EXC (30% asfalt , 50% pistes, 10% senders estrets, i un 10% de trialeres), explico a qui interessi:
Vaig fer el canvi d’una KTM690 a una EXC500, motivat bàsicament pel convenciment de que:
1-Amb la 500EXC podria fer les mateixes rutes llargues que amb la 690 Enduro
2-Així podria seguir al menús col•legues “endurerus” per les trialeres complicades
He vist que les dues afirmacions son correctes, fent quatre modificacions a la 500EXC, tals com dipòsit més gran, “desarrollo” més llarg, manillar més alt, seient més còmode i trobar lloc per les eines. És el que li he fet, junt amb alguna xorrada més. Només em falta posar el Rekluse del que ja us parlaré en unes setmanes quan el tingui muntat.
En les primeres tres setmanes, de fet fins avui com aquell qui diu, estava convençut de que m’havia equivocat en el canvi de moto; me’n he adonat de que si no hi ha fang, un usuari de nivell mig pot anar igual o més ràpid i segur per pistes amb una 690 que amb una EXC500, tenint aquesta última uns 30Kgs menys de pes però menys parell motor. És justament el pes el que juga a favor en pistes. El que sentiu, curiosament. Es pes dona més aplom, tant per accelerar com per frenar. Derrapades més suaus, i rebots de suspensió més dolços. Un punt important a favor de la 690 o les trail més pesades. I per contra, la 690 té suspensions menys capaces, i si es complica força el terreny, se’t complica força la vida.
Si fins avui no he canviat d’opinió, ha estat com no podia ser diferent per errors meus: la posta a punt de les suspensions de la EXC(peso 30Kgs més del pes sobre el que estan tarades les suspensions d’origen i no les havia tocat), i llavors, que m’havia passat amb l’allargada del pinyó/corona.
Ha estat apretar la pre-càrrega de darrera, i al equilibrar-se la moto, tenir per tant molt més aplom davant, i la forquilla treballar perfecte, cosa que no feia. I amb una relació de canvi correcte (13-45), avui he pujat a pas de tractor per qualsevol pujada, per bèstia que fos, a diferència d’ahir on sortint amb en Cesc i el Tino, em vaig quedar tirat en dues trialeres, i em van costar de fer la majoria, ja que al baixar tant de darrera la moto per la molla tova (i els meus 100Kgs), em quedava encallat en tots els passos estrets (roderes).
Per tant pel que a mi respecte, la 690 Enduro és millor moto trail que la 500EXC, a no ser que vulguis fer trialeres. Si és així, amb la 500EXC aniràs casi tant bé amb tot, però infinitament millor en passos complicats, i també en la recepció dels salts, on ara no faig topes.
Salut !!
Vaig fer el canvi d’una KTM690 a una EXC500, motivat bàsicament pel convenciment de que:
1-Amb la 500EXC podria fer les mateixes rutes llargues que amb la 690 Enduro
2-Així podria seguir al menús col•legues “endurerus” per les trialeres complicades
He vist que les dues afirmacions son correctes, fent quatre modificacions a la 500EXC, tals com dipòsit més gran, “desarrollo” més llarg, manillar més alt, seient més còmode i trobar lloc per les eines. És el que li he fet, junt amb alguna xorrada més. Només em falta posar el Rekluse del que ja us parlaré en unes setmanes quan el tingui muntat.
En les primeres tres setmanes, de fet fins avui com aquell qui diu, estava convençut de que m’havia equivocat en el canvi de moto; me’n he adonat de que si no hi ha fang, un usuari de nivell mig pot anar igual o més ràpid i segur per pistes amb una 690 que amb una EXC500, tenint aquesta última uns 30Kgs menys de pes però menys parell motor. És justament el pes el que juga a favor en pistes. El que sentiu, curiosament. Es pes dona més aplom, tant per accelerar com per frenar. Derrapades més suaus, i rebots de suspensió més dolços. Un punt important a favor de la 690 o les trail més pesades. I per contra, la 690 té suspensions menys capaces, i si es complica força el terreny, se’t complica força la vida.
Si fins avui no he canviat d’opinió, ha estat com no podia ser diferent per errors meus: la posta a punt de les suspensions de la EXC(peso 30Kgs més del pes sobre el que estan tarades les suspensions d’origen i no les havia tocat), i llavors, que m’havia passat amb l’allargada del pinyó/corona.
Ha estat apretar la pre-càrrega de darrera, i al equilibrar-se la moto, tenir per tant molt més aplom davant, i la forquilla treballar perfecte, cosa que no feia. I amb una relació de canvi correcte (13-45), avui he pujat a pas de tractor per qualsevol pujada, per bèstia que fos, a diferència d’ahir on sortint amb en Cesc i el Tino, em vaig quedar tirat en dues trialeres, i em van costar de fer la majoria, ja que al baixar tant de darrera la moto per la molla tova (i els meus 100Kgs), em quedava encallat en tots els passos estrets (roderes).
Per tant pel que a mi respecte, la 690 Enduro és millor moto trail que la 500EXC, a no ser que vulguis fer trialeres. Si és així, amb la 500EXC aniràs casi tant bé amb tot, però infinitament millor en passos complicats, i també en la recepció dels salts, on ara no faig topes.
Salut !!