Es Pot Viure Amb Tant De Vent ?????
Moderador: Airald
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Es Pot Viure Amb Tant De Vent ?????
O com deia aquell: Aquest vent encara ens separarà de l'estat. En fa molt... :roll:
Aixó em recorda que fa uns anys, vaig quedarme a dormir a Narbonne i no vaig poder dormir en tota la nit....el vent xiulava i xiulava i semblava que tot se n´aniria volant, ufff quins nervis !!!!.
Els que som de terres en que nomès fa una lleugera brisa els dies de molt vent ( amb alguna excepció ) com us ho feu els de l´Alt Empordà o Terres de l´ebre i Baix Camp quan fa tant de vent ?????? i no cal dir com conduir qualsevol vehicle.
:roll: :roll:
Aixó em recorda que fa uns anys, vaig quedarme a dormir a Narbonne i no vaig poder dormir en tota la nit....el vent xiulava i xiulava i semblava que tot se n´aniria volant, ufff quins nervis !!!!.
Els que som de terres en que nomès fa una lleugera brisa els dies de molt vent ( amb alguna excepció ) com us ho feu els de l´Alt Empordà o Terres de l´ebre i Baix Camp quan fa tant de vent ?????? i no cal dir com conduir qualsevol vehicle.
:roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 26, 2010 9:34 am, en total s’ha editat 4 vegades.

- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Es Pot Viure Amb Tant De Vent ?????
Omplim de pedres les butxaques. :lol:
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]

- Llagasta
- Presentats
[quote user="Frank" post="143518"]Omplim de pedres les butxaques. :lol:[/quote]
però de conduir moto, res de res ???? em sembla que es el pitjor que et pots trovar, ni aigua, ni neu, el vent el pitjor company de ruta i el més perillòs.
però de conduir moto, res de res ???? em sembla que es el pitjor que et pots trovar, ni aigua, ni neu, el vent el pitjor company de ruta i el més perillòs.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 27, 2010 9:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.

- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
Tens que pensar, que aquí, quasi be sempre hi ha vent.
Si no fufa d'un lloc, bufa de l'altre.
Els navegants a vela, de Palamós, en diuen "Paradis de la vela, palau del vent"
Quan és molt molt fort, sols l'agafo pel municipi, no per sortir a fora.
i si no és molt molt fort, l'agafo sempre; sino, mai podria anar en moto.
Abaixo la cúpula al màxim, apreto la suspensió i ja està.
I sí, és molt emprenyador..., més que la pluja.
Si no fufa d'un lloc, bufa de l'altre.
Els navegants a vela, de Palamós, en diuen "Paradis de la vela, palau del vent"
Quan és molt molt fort, sols l'agafo pel municipi, no per sortir a fora.
i si no és molt molt fort, l'agafo sempre; sino, mai podria anar en moto.
Abaixo la cúpula al màxim, apreto la suspensió i ja està.
I sí, és molt emprenyador..., més que la pluja.
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 27, 2010 11:27 am, en total s’ha editat 2 vegades.
[align=center]
[/align]

- Jeppy
- Presentats
- Entrades: 1288
- Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
- Ubicació: Begur
Si a l'Empordà no hi hagués tramontana, ja no seria l'Empordà.
Tramuntana creuada durant 5 hores a uns cent i pico kms./h... en vaig apendre a conduir-hi gràcies als companys de mototurisme. L'Steelman em va dir: "endavant, jeppy... gas a fondo quan bufi fort". Em pensava que aquest de les terres de l'Ebre estava sonat i... va funcionar. ( ;) Jordi). I si, com diu en Frank... uns bons pedrots a les butxaques i.. endavant.
Per cert, aixó que dius del xiular de la tramuntana: A casa meva, on vaig néixer i viure molts anys, a Begur, era a l'entrada del poble, damunt d'un turó i era una casa a cuatre carrers i plena de cables de llum i teléfon. No us podeu imaginar com bufava i com xiulava. Doncs bé, aquest xiulet era el que em feia companyía les nits d'hivern, juntament amb la fred.
Quan vaig pasar a viure a Fornells (una cala de Begur), no sabía qué em faltava... i era el xiulet del vent. De totes maneres, seguía sentint aquest vent que feia remolins i et tocava estiguessis on estiguessis.
Un vent semblant, van ser els alisios, a Fuerteventura, on hi vaig viure 6 mesos. Allá, jo explicava que la tramuntana era més forta, més inconstant, seca, que et revifava...i que encara que estiguessis darrera una paret, t'esventava igualment. No ho enteníen...: com et pot tocar el vent si et poses a rasó?. En fí, la tramuntana es l'essència de l'Empordà, encara que molesti als pixapins (pixapins= dominguero, per ser clars) :castell
Tramuntana creuada durant 5 hores a uns cent i pico kms./h... en vaig apendre a conduir-hi gràcies als companys de mototurisme. L'Steelman em va dir: "endavant, jeppy... gas a fondo quan bufi fort". Em pensava que aquest de les terres de l'Ebre estava sonat i... va funcionar. ( ;) Jordi). I si, com diu en Frank... uns bons pedrots a les butxaques i.. endavant.
Per cert, aixó que dius del xiular de la tramuntana: A casa meva, on vaig néixer i viure molts anys, a Begur, era a l'entrada del poble, damunt d'un turó i era una casa a cuatre carrers i plena de cables de llum i teléfon. No us podeu imaginar com bufava i com xiulava. Doncs bé, aquest xiulet era el que em feia companyía les nits d'hivern, juntament amb la fred.
Quan vaig pasar a viure a Fornells (una cala de Begur), no sabía qué em faltava... i era el xiulet del vent. De totes maneres, seguía sentint aquest vent que feia remolins i et tocava estiguessis on estiguessis.
Un vent semblant, van ser els alisios, a Fuerteventura, on hi vaig viure 6 mesos. Allá, jo explicava que la tramuntana era més forta, més inconstant, seca, que et revifava...i que encara que estiguessis darrera una paret, t'esventava igualment. No ho enteníen...: com et pot tocar el vent si et poses a rasó?. En fí, la tramuntana es l'essència de l'Empordà, encara que molesti als pixapins (pixapins= dominguero, per ser clars) :castell
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)
- Llagasta
- Presentats
Jeppy:
que ben parit tot aixó que expliques de la tramuntana, per vosaltres els de l´Empordà, aquest vent del Nord que pot durar quatre o cinc dies sembla doncs un company natural conegut i esperat ,en canvi cap a on vivim nosaltres, els vent del nord porten a vegades destrosses als boscos i a les cases i fa venir mal de cap i migranya i a moltes persones el vent les fa patir( ens fa patir ) :???:
en canvi l´il.lustre Josep Plà, empordanès universal, deia que la tramuntana es un aire tònic, positiu, que fa caminar dret, que fa venir gana i que remunta la vida.
L´empordà i la seva gent ( per sort ) sou unics.
:roll:
que ben parit tot aixó que expliques de la tramuntana, per vosaltres els de l´Empordà, aquest vent del Nord que pot durar quatre o cinc dies sembla doncs un company natural conegut i esperat ,en canvi cap a on vivim nosaltres, els vent del nord porten a vegades destrosses als boscos i a les cases i fa venir mal de cap i migranya i a moltes persones el vent les fa patir( ens fa patir ) :???:
en canvi l´il.lustre Josep Plà, empordanès universal, deia que la tramuntana es un aire tònic, positiu, que fa caminar dret, que fa venir gana i que remunta la vida.
L´empordà i la seva gent ( per sort ) sou unics.
:roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 27, 2010 6:23 pm, en total s’ha editat 2 vegades.