Rellotges water resistant

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Rellotges water resistant

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 16, 2011 3:44 pm

Ara que ve la temporada de platja i de banys fresquets i no estant segur de la capacitat de mullar els rellotges, he buscat informació, i això he averiguat.
Jo que em pensava que si deia 50M volia dir que el podies enfonsar 50 metres.... :oops:

.......................................................................................................................................................................................................

Seguro que muchos creeis que cuando un reloj en la parte trasera pone “Water resistant xxM” el número al lado de la M es la profundidad en metros a la que se puede sumergir. Nada más lejos de la realidad.
Este número tan solo indica la calidad del sellado del reloj con respecto al agua tras ser sometido a una serie de pruebas estandarizadas. Estas pruebas se hacen mediante presión estática y en relojes recién salidos de fábrica, por lo que si cogemos un reloj marcado como 30M y buceamos a pulmón en un río, posiblemente nos lo carguemos. Para que un reloj sea clasificado como apto para buceo, tiene que pasar una serie de pruebas más exhaustivas, como cambios rápidos de presión y temperatura, resistencia de las juntas de sellado al envejecimiento, tests de estrés dinámico, etc. Y son marcados como Diver’s, no solo como Water Resistant.
Cierto es que hay mucha gente convencida de que el número significa exactamente los metros hasta los que es seguro sumergirse en el agua con el reloj, incluso hay gente que va a reclamar a las relojerías tras averiarse el reloj y creen que los están estafando cuando le explican esto mismo (verídico, me lo contó el relojero cuando fui a comprar mi último reloj y le pregunté sobre el asunto).

Imatge

Para que te hagas una idea de hasta donde se puede sumergir un reloj y que condiciones de agua aguanta en base a su marcado Water Resistant, te dejo esta pequeña lista sacada de la Wikipedia. Son valores orientativos, a lo mejor un 30M aguanta un par de zambullidas y no le pasa nada, pero mejor no arriesgar:

-Water Resistant ó 30 m: Son aptos para el uso diario. Resistente a salpicaduras y lluvia pero no apto para nadar, ni bucear a pulmón.
-Water Resistant 50m: Apto para nadar, y practicar rafting en agua dulce, así como para pesca. No apto para bucear a pulmón.
-Water Resistant 100 m: Apto para surf, natación, buceo a pulmón, navegación y deportes acuáticos.
-Water Resistant 200 m: Apto para actividad marina profesional y todo tipo de deportes de superficie agresivos.
-Diver’s 100 m: Es el mínimo reconocido por la ISO para buceo con bombona de oxígeno, no apto para buceo por saturación.
-Diver’s 200 m or 300 m: Apto para el buceo con bombona de oxígeno a todas las profundidades, no apto para buceo por saturación.
-Diver’s 300+ m: Apto para buceo por saturación (entornos enriquecidos en helio).

Así que ahora ya sabes, que lo mínimo para que tu reloj soporte ser sumergido bajo el agua con seguridad, es Water Resistant 100m.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Rellotges Water Resistant

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 4:35 pm

OOOHHH! Jo he quedat ben sorprès :eyes
Molt interessant, gràcies Randy ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dj. juny 16, 2011 5:36 pm

[quote user="Randy-650" post="172306"]-Diver’s 100 m: Es el mínimo reconocido por la ISO para buceo con bombona de oxígeno
-Diver’s 200 m or 300 m: Apto para el buceo con bombona de oxígeno a todas las profundidades,

Así que ahora ya sabes, que lo mínimo para que tu reloj soporte ser sumergido bajo el agua con seguridad, es Water Resistant 100m.[/quote]

Potser el rellotge sí que aguantarà, però el que el porta, no.
Si no recordo malament, l'oxigen, als 10 metres, et mata.
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 16, 2011 5:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Entrada Autor: Xavmar » dv. juny 17, 2011 2:17 pm

Jo us recomano els SUUNTO

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dv. juny 17, 2011 4:32 pm

L'oxigen et mata a qualsevol profunditat i lloc, sempre i quan el cop amb la "bombona" sigui suficientment fort.

Puntualitzar que el submarinisme esportiu es practica amb ampolles d'aire, no amb bombonas de oxígeno.

És a dir: simple aire (78% nitrogen, 20 % Oxigen) del que respirem però a pressió (230-300 bar, que és molt, molt...). Darrerament s'està generalitzant l'ús d'aires amb diferents proporcions d'aquests gasos per optimitzar els temps de saturació del nitrogen als teixits, i
en busseig tècnic, professional i militar es fan servir barrejes especials de gassos per aconseguir majors permanències en inmersió, fins arribar a respisrar oxigen pur en alguns casos.

aquí hijpanitat potser tindria un nínxol de mercat interessant, donat que es dedica a la venda d'aires...

L'oxigen és tòxic a partir de 1.7 bar, donada la propoció en que es troba a l'aire, cal baixar a uns 70 metres (que és una bestiessa) per patir la intoxicació anomenada borratxera de les profunditats, cosa molt perillosa que un tiu a 70 se't torni eufòric i perdi el control...

Un altre tema és quan es fan servir equips de respiració de circuit tancat, rebreathers, a 10 metres pot presentar problemes d'intoxicació per oxigen. Aquests equips els fan servir bussos professionals que igual s'han d'estar 4 hores a 6 metres soldant canonades...
-----------

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. juny 17, 2011 9:33 pm

Arbé, carai nano quina reentreé més participativa, m'agrada llegir-te ;)

Salut :cerv

Hijpanitat
Presentats
Entrades: 348
Membre des de: dt. oct. 23, 2007 1:39 pm

Entrada Autor: Hijpanitat » ds. juny 18, 2011 6:29 pm

benvolgut Arbe

la nostra cooperativa, ja fa temps que te aquet mercat asolit, es mes, tenim la exclusiva mundial per la venda de tots els gassos, que es poden trobar al mar

disposem desde fa anys d'una factoria, a un lloc que per motius de segurat no es pot desvetllar

Imatge

Imatge

es mes, tenim probes de que la nostre seu sempre ha sigut molt ben valorada arreu i que tothom que ens a visitat a pugut gaudir de la sevas instalacions

Imatge

Imatge

per mes informacio, podeu solicitar una visita guiada a qualsevol dels nostres cooperativistes
Hijpanitat, SCI
Nosaltres només venem aire

Respon

Torna a “Cerveseta”