Obsolescència Programada
Moderador: Airald
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Obsolescència Programada
Cada vegada s'en parla més de la obsolescència programada i em sembla que tots pensem el mateix ... abans les coses duraven més.
Vegeu-ne un exemple: una bombeta que crema des de fa més de 100 anys
http://www.centennialbulb.org/cam.htm
Vegeu-ne un exemple: una bombeta que crema des de fa més de 100 anys
http://www.centennialbulb.org/cam.htm
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Re: Obsolescència Programada
Bones!!!
L'altre dia parlava d'aquest tema amb un informàtic que ve de tant en tant a l'oficina, i em comentava el mateix. Es veu que tot està programat perquè després d'un determinat nombre de cicles, hores, etc... s'espatlli i deixi de funcionar! :enfaduu :enfaduu :enfaduu
Però també em va comentar que gairebé sempre hi ha alguna possibilitat de fer-li un reset i seguir funcionant!
Fins aviat!
L'altre dia parlava d'aquest tema amb un informàtic que ve de tant en tant a l'oficina, i em comentava el mateix. Es veu que tot està programat perquè després d'un determinat nombre de cicles, hores, etc... s'espatlli i deixi de funcionar! :enfaduu :enfaduu :enfaduu
Però també em va comentar que gairebé sempre hi ha alguna possibilitat de fer-li un reset i seguir funcionant!
Fins aviat!

- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Doncs quina gracia :enfadat :enfadat
Per aixó les baterias del mobil als dos anys fan figa?
Per aixó les baterias del mobil als dos anys fan figa?
- Carles
- Presentats
[quote user="STELVIO 00" post="195328"]Per aixó les baterias del mobil als dos anys fan figa?[/quote]
Bones!!!
Això pot ser perquè és una mena de consumible. Al que em referia és per exemple les impressores, estan programades per a que deixin de funcionar, i ja he parlat amb un parell de persones que asseguren es poden resetejar i segueixen funcionant com al prinicipi!
És una put...da, si... però si res s'espatllés l'economia també s'hi veuria resentida, no?? :roll: :roll:
Fins aviat!
Bones!!!
Això pot ser perquè és una mena de consumible. Al que em referia és per exemple les impressores, estan programades per a que deixin de funcionar, i ja he parlat amb un parell de persones que asseguren es poden resetejar i segueixen funcionant com al prinicipi!
És una put...da, si... però si res s'espatllés l'economia també s'hi veuria resentida, no?? :roll: :roll:
Fins aviat!

- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
[quote user="Carles" post="195348"][quote user="STELVIO 00" post="195328"]Per aixó les baterias del mobil als dos anys fan figa?[/quote]
Bones!!!
Fins aviat![/quote]
Tens raó, si tothom tinguéssim a casa bombetes que fa 100 anys que funcionen sense fondre's als fabricant no els agradaria gaire
De fet potser encara aguanta perque no l'han apagat mai, el dia que l'apaguin potser ja no es torna a encendre :roll:
Suposo que per això no parem mai els servidors ... és un trauma per l'electrònica parar-ho tot i engegar-ho de nou ;)
Bones!!!
Fins aviat![/quote]
Tens raó, si tothom tinguéssim a casa bombetes que fa 100 anys que funcionen sense fondre's als fabricant no els agradaria gaire
De fet potser encara aguanta perque no l'han apagat mai, el dia que l'apaguin potser ja no es torna a encendre :roll:
Suposo que per això no parem mai els servidors ... és un trauma per l'electrònica parar-ho tot i engegar-ho de nou ;)
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Perdoneu..... Parleu de l'ESA? :lol:
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
[quote user="Pasqual" post="195418"]Perdoneu..... Parleu de l'ESA? :lol:[/quote]
No de BMW en general ;)
:lol: :lol: :lol:
Realment es curiós el tema.
Com diu en Carles, si res s´espatlles, l´economia es resentiria ja que les fabriques serien de una sola utilització.
Pero d'aixo a "programar" avaries a x temps, o x usos.... :enfadat
No de BMW en general ;)
Com diu en Carles, si res s´espatlles, l´economia es resentiria ja que les fabriques serien de una sola utilització.
Pero d'aixo a "programar" avaries a x temps, o x usos.... :enfadat
Ex ...moltes coses
- SisoRT
- Presentats
- Entrades: 747
- Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm
[quote user="Steelman" post="195419"][quote user="Pasqual" post="195418"]Perdoneu..... Parleu de l'ESA? :lol:[/quote]
No de BMW en general ;)
Pero d'aixo a "programar" avaries a x temps, o x usos.... :enfadat[/quote]
Steelman, t'ho accepto. Anys enrera BMW era valorada per mantenir els seus models força temps. Almenys fins que la competència, si o si, l'obligava a fer una nova versió. Actualment aquest valor recau en Honda. Els temps estan canviant (me sona a canço?).
Magrada que un model -La Pan- que m'agrada quasi tan com la que jo tinc, aguanti tan bé i tant de temps en producció.
Salut!
No de BMW en general ;)
Steelman, t'ho accepto. Anys enrera BMW era valorada per mantenir els seus models força temps. Almenys fins que la competència, si o si, l'obligava a fer una nova versió. Actualment aquest valor recau en Honda. Els temps estan canviant (me sona a canço?).
Magrada que un model -La Pan- que m'agrada quasi tan com la que jo tinc, aguanti tan bé i tant de temps en producció.
Salut!
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Bones ;)
El meu comentari sobre BMW era una broma, no us ho prengueu malament eh! ;)
Siso, ja sé que no ha estat així ;)
El meu comentari sobre BMW era una broma, no us ho prengueu malament eh! ;)
Siso, ja sé que no ha estat així ;)
Ex ...moltes coses
- Jsk
- Presentats
- Entrades: 683
- Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
- Ubicació: Banyoles
[quote user="SisoRT" post="195426"]
Salut![/quote]
La cançó que et sona deu ser aquesta de Sau...Els temps están canviant
Salut![/quote]
La cançó que et sona deu ser aquesta de Sau...Els temps están canviant
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 19, 2012 8:20 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit
- Carles
- Presentats
[quote user="SisoRT" post="195426"][quote user="Steelman" post="195419"][quote user="Pasqual" post="195418"]Perdoneu..... Parleu de l'ESA? :lol:[/quote]
No de BMW en general ;)
Salut![/quote]
Bones!!!
No és el mateix que esteu parlant del que es comentava en un principi... una cosa és mantenir un model durant força anys sense gaires modificacions (vol dir que funciona i te acceptació al mercat), i una altra és que per exemple un vehicle no necessites mai de cap mena de recanvi durant la seva vida útil! No seria viable per a ningú.
Fins aviat!
No de BMW en general ;)
Salut![/quote]
Bones!!!
No és el mateix que esteu parlant del que es comentava en un principi... una cosa és mantenir un model durant força anys sense gaires modificacions (vol dir que funciona i te acceptació al mercat), i una altra és que per exemple un vehicle no necessites mai de cap mena de recanvi durant la seva vida útil! No seria viable per a ningú.
Fins aviat!