Entrada
Autor: Llebra » dv. gen. 18, 2013 9:21 pm
Jo crec que tot és sentir-se a gust, i això fa que t’impliquis més.
I crec que el fa sentir-se a gust en aquest fòrum és que es parla majoritàriament (que no totalment, faltaria més, i que tothom parli com vulgui !) en català, i ara m’explico:
Això fa que hi hagi una proximitat i uns valors socials i culturals semblants entre tots els participants, que no es pot donar en fòrums més extensos en territori o nombre de participants. Els catalans valorem molt més, per exemple, el respecte amb el que divergeix, que no pas l’enfrontament per mantenir una opinió que es dóna en altres ambients (empecinamiento, li diuen). I també hi ha una prudència en les relacions que no es veu en fòrums d’abast estatal , de fet, aquí no he vist faltes de respecte reals per enlloc.
I, bastant important i evident, aquí ningú t’ataca per ser català, com he viscut en altres fòrums. Personalment, vaig marxar-ne d’un de càmping que va acabar semblant la FalangeidelasJons, atacant grollerament i fins que va marxar, a un dels membres més actius i respectats del fòrum per ser català (NO per escriure en català, que el fòrum era en castellà), i a d’altres, castellanoparlants, només per demanar respecte i fer saber que eren catalans com el que més...
Déu n’hi dó quin totxo, total per dir que la proximitat fa que s’exclogui gent llunyana, i per tant, els valors dels participants són més similars...
Derbi Variant, Rieju Marathon 50, Montesa enduro L, Yamaha XT 600 K,
Yamaha XJ 600 (la vella), Honda Transalp 600, i ara mateix, Yamaha XT 350, Honda Silverwing 600 i Yamaha XT 600 E.