Entrada
Autor: Merce » dt. des. 10, 2013 6:55 pm
[quote user="Prony" post="248782"]Hola,
Seguint amb la tònica "impertinent" que em caracteritza, hauríem de diferenciar entre un jardí gebrat o un jardí gelat (o glaçat). Quan es visualitza de color blanc, acostuma a ser gebre, el qual s'inicia amb un episodi d'alta humitat de l'aire que satura l'ambient (boira). Atesa la minsa massa de les gotes d'humitat, la seva absència d'inèrcia tèrmica els permet assolir amb una increïble facilitar el punt de congelació, no cal que la temperatura ambient sigui negativa, tan sols que rondi per sota els quatre graus, a partir d'aquest punt, la corrent d'aire ja transforma el líquid en vapor, fenomen que absorbeix calor i, per tant, deixa fred. Es per aquesta raó, que es congelen i es forma el gebre.
Pel que fa a la sensació que na Mercè i tots els habitants de la plana de Vic i Lleida pateixen, no es gebre, es una duresa climatològica, un fred rigorós i uns episodis de boira que els de Vallès mai experimentarem.
Jordi "Pronytremolant"[/quote]
Jordi, jo només sé que aqui en diem "boira pixanera" i amb el fred aquesta humitat que cau es converteix en gebre.!! :sorry
Si a sobre comença a gebrar a la nit (com sol ser habitual) els matins estàn per entornar-sen al llit ben abrigadets !! :mrgreen:
La meva terra: Catalunya
La meva parla: el Català
La meva dansa: la Sardana
El meu desigt: la LLibertat
SOM I SEREM. //*//