Preu de petroli.
Moderador: Airald
- Terracota
- Presentats
- Entrades: 799
- Membre des de: dl. maig 21, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Castellar del Valles
Preu de petroli.
Cada dia quant veig les noticies sempre hi ha aquest titular: "Nou record del preu del petroli". A on arribarà...
Jo tinc un citroen ZX per anar i venir amb 300.000 km una mica atrotinat i des de fa dues setmanes que va amb dues ampolles d'oli de girasol d'aquells que no se sabia si eren bons per consum humà i de moment de conya.
Jo tinc un citroen ZX per anar i venir amb 300.000 km una mica atrotinat i des de fa dues setmanes que va amb dues ampolles d'oli de girasol d'aquells que no se sabia si eren bons per consum humà i de moment de conya.
“Ní neart go cur le chéile”.
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
- Terracota
- Presentats
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Com el que petroli es paga amb dolars ( de moment ) als principals productors àrabs i a altres productors es paga amb €, doncs el dieferencial es compensa amb aquests preus tant alts, vol dir que si $ i € estiguessin a la par com avans, potser el preu estaria sobre els 70$ barril com fa un any.
( encara sort pels Europeus que el €uro está alt, si no.....a 2€ el litre.....)
Jo crec que encara pujará més el preu del barril, sobretot per les necessitats xineses, un dels principals necessitaris de combustibles.
Ps.- Compte a fer "invents " amb el combustibles, i sobretot amb els gasoils "ecos" i "Bios " els cotxes mes moderns no els accepten, les reparacions son cuantioses, es més n´hi han que nomès accepten( diu el fabricant ) els Gasoil E+ o Ultimate etc.( els mes cars -------> pel tema del filtre de particules ) :flor
( encara sort pels Europeus que el €uro está alt, si no.....a 2€ el litre.....)
Jo crec que encara pujará més el preu del barril, sobretot per les necessitats xineses, un dels principals necessitaris de combustibles.
Ps.- Compte a fer "invents " amb el combustibles, i sobretot amb els gasoils "ecos" i "Bios " els cotxes mes moderns no els accepten, les reparacions son cuantioses, es més n´hi han que nomès accepten( diu el fabricant ) els Gasoil E+ o Ultimate etc.( els mes cars -------> pel tema del filtre de particules ) :flor

- Terracota
- Presentats
- Llagasta
- Presentats
- Alucinamaripili
- Presentats
- Terracota
- Presentats
Conec un paio que viu a la masia Les Refardes de Mura que amb l'oli dels resturants hi tira un parell de coses (m'ha de dir quines) i ho fa servir per un Mitshubishi L200 nou de trinca. Un Biodiesel cassolà. Li surt a 25 centims el litre.alucinamaripili ha escrit:Avui fent el sopar ens ha sobrat bastant d'oli...te l'envio per mail i omples el dipòsit?
“Ní neart go cur le chéile”.
- Alucinamaripili
- Presentats
- Llagasta
- Presentats
Quan anem cap a Mura amb la bici i passem a prop de la masia de les Solanes i baixem cap a Les Refardes ja sentim olor de oli cremat.....però el de fer carn a la brassa.:roll:terracota ha escrit:Conec un paio que viu a la masia Les Refardes de Mura que amb l'oli dels resturants hi tira un parell de coses (m'ha de dir quines) i ho fa servir per un Mitshubishi L200 nou de trinca. Un Biodiesel cassolà. Li surt a 25 centims el litre.alucinamaripili ha escrit:Avui fent el sopar ens ha sobrat bastant d'oli...te l'envio per mail i omples el dipòsit?
Com que ja el conec el Mitsubishi que dius, ja l´hi preguntaré si hi possa el oli de fer les butifarres o el de les mongetes, o potser son els cigrons de Cal Carter..... espero que no hi hagi mai un incendi per allà.

- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Home, abans de fotre guarrades que potser mig van, però que no dubto cascaran el cotxe, perquè aniran acumulant carbonilla i ves a saber quins residuus, també val la pena tenir en compte els productes de descomposició a altes temperatures, dioxines i demés... compte amb el que fas.terracota ha escrit:El ZX m'ha dit el mecànic que fins i tot amb l'oli del motor vell el puc fer anar. Ara el nou li poso gasoil normal que ha de durar una eternitat... :lol:
Jo em plantejaria seriosament el tema gas-oil de calefacció i ja està, és una questió de colorant i d'impostos.
i sobre la possibilitat que t'ho mirin... llegenda urbana ! igualment si miren el dipòsit i treuen oli recremat amb olor a gamba rància no sé quina cara fotrien... :lol: