Deixeu caure aquest fil
Moderador: Airald
-
- Presentats
- Entrades: 1490
- Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
- Ubicació: Osona
Re: Deixeu Caure Aquest Fil
[quote user="Gearbox" post="175041"]Efectivament, Prony... és el muntat anglès.
Ho he posat perquè jo, de petit, també em feia bufandes !!! :razz:[/quote]
D'això se'n diu un home plural !!!!
.... i el fil encara allargaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................
Ho he posat perquè jo, de petit, també em feia bufandes !!! :razz:[/quote]
D'això se'n diu un home plural !!!!
.... i el fil encara allargaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................
- Albert_KTM
- Presentats
- Entrades: 646
- Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
- Ubicació: Torelló City (Osona)
Algú em por fer un gorro ben maco de cara a l'hivern ? :mrgreen:
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Durant la primera quinzena d'octubre de l'any 1582 va esdevenir un fet històric. Podríeu dir-me de que es tracta?? :idea: :idea:
Jordi "Prony" :ban :ban
- Mamut
- Presentats
- Entrades: 612
- Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
- Ubicació: Andorra
[quote user="Prony" post="175096"] Durant la primera quinzena d'octubre de l'any 1582 va esdevenir un fet històric. Podríeu dir-me de que es tracta??[/quote] El calendari gregorià és el calendari establert pel papa Gregori XIII, a instàncies de Ghiraldi.
És vigent des de 1582 i prové del calendari julià, utilitzat des que Juli Cèsar l'instaurés l'any 46 aC.
La reforma del calendari va ser estudiada i realitzada pels matemàtics de la Universitat de Salamanca, que van presentar al Papa la proposta definitiva.
Precisament aquell any, el papa ordenà que s'eliminessin 10 dies del calendari (el 4 d'octubre va ser seguit pel 15 d'octubre), per tal de compensar l'avançament de l'arribada de la primavera provocada pel fet que el calendari julià, vigent fins aleshores, no compensava correctament la precessió dels equinoccis.
(Tret de Viquipèdia)
Oi que si Jordi?
Vinga. Ara una endevinalla matemàtica:
La suma de les xifres del seu quadrat més 1 és igual al seu doble
Es pot trobar el nombre per tanteig, però...
algú es veu amb cor de expressar-ho amb una formula?
És vigent des de 1582 i prové del calendari julià, utilitzat des que Juli Cèsar l'instaurés l'any 46 aC.
La reforma del calendari va ser estudiada i realitzada pels matemàtics de la Universitat de Salamanca, que van presentar al Papa la proposta definitiva.
Precisament aquell any, el papa ordenà que s'eliminessin 10 dies del calendari (el 4 d'octubre va ser seguit pel 15 d'octubre), per tal de compensar l'avançament de l'arribada de la primavera provocada pel fet que el calendari julià, vigent fins aleshores, no compensava correctament la precessió dels equinoccis.
(Tret de Viquipèdia)
Oi que si Jordi?
Vinga. Ara una endevinalla matemàtica:
La suma de les xifres del seu quadrat més 1 és igual al seu doble
Es pot trobar el nombre per tanteig, però...
algú es veu amb cor de expressar-ho amb una formula?
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 20, 2011 6:08 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
.
Estem en guerra
Estem en guerra
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
A veure si ens en sortim...
4*4 = 16
La suma de les xifres de 16 (1+6) = 7
7+1 = 8
El doble de 4 és 8
Tatan !!!! el número és el 4 ? :razz: :razz:
4*4 = 16
La suma de les xifres de 16 (1+6) = 7
7+1 = 8
El doble de 4 és 8
Tatan !!!! el número és el 4 ? :razz: :razz:
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 20, 2011 9:15 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Prony
- Presentats
Crec que la xifra es 1.
1 al quadrat=1
1+1=2 (doble de 1)
Es correcte??
1 al quadrat=1
1+1=2 (doble de 1)
Es correcte??
- Mamut
- Presentats
La resposta correcte es 4.
Molt bé Gearbox.
El quadrat de 1 només té una xifra y per tant no es pot sumar amb cap més.
El 1 compleix amb: "El seu quadrat es igual a ell mateix"
Ho sento Jordi.
Molt bé Gearbox.
El quadrat de 1 només té una xifra y per tant no es pot sumar amb cap més.
El 1 compleix amb: "El seu quadrat es igual a ell mateix"
Ho sento Jordi.
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 21, 2011 12:29 am, en total s’ha editat 3 vegades.
.
Estem en guerra
Estem en guerra
- Gearbox
- Presentats
[quote user="Mamut" post="175155"]La resposta correcte es 4.
Molt bé Gearbox.[/quote]
Yeha !!!! :ban :ban
Ara, no he tingut nassos d'espressar-ho amb una fòrmula. No sé com expressar que sumo les xifres del quadrat...
Molt bé Gearbox.[/quote]
Yeha !!!! :ban :ban
Ara, no he tingut nassos d'espressar-ho amb una fòrmula. No sé com expressar que sumo les xifres del quadrat...
- Prony
- Presentats
Doncs ja no jugo mes, m'he enfadat :pcenfado :pcenfado .
I li diré a la mama. :crys :crys I també li diré que en gearbox i em pren els meus plàtans de la signatura. :crys :crys
I li diré a la mama. :crys :crys I també li diré que en gearbox i em pren els meus plàtans de la signatura. :crys :crys
- Mamut
- Presentats
[quote user="Gearbox" post="175160"]Ara, no he tingut nassos d'espressar-ho amb una fòrmula. No sé com expressar que sumo les xifres del quadrat...
[/quote] Je, je... jo tampoc
Em penso que no hi ha manera de fer-ho.
[quote user="Prony" post="175162"]Doncs ja no jugo mes, m'he enfadat :pcenfado :pcenfado .
[/quote] Ets un nen molt dolent... No t'has d'emfadar amb els teus amiguets...
Au, va. Ves a fer els deures que si no, encara em tornaràs a suspendre l'assignatura d' "Enganxar Gomets" (i la de "Retallar amb tisores" tampoc la portes massa bé...)
Gearbox: et toca tirar a tu.
Em penso que no hi ha manera de fer-ho.
[quote user="Prony" post="175162"]Doncs ja no jugo mes, m'he enfadat :pcenfado :pcenfado .
[/quote] Ets un nen molt dolent... No t'has d'emfadar amb els teus amiguets...
Au, va. Ves a fer els deures que si no, encara em tornaràs a suspendre l'assignatura d' "Enganxar Gomets" (i la de "Retallar amb tisores" tampoc la portes massa bé...)
Gearbox: et toca tirar a tu.
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 21, 2011 9:20 am, en total s’ha editat 1 vegada.
.
Estem en guerra
Estem en guerra
- Prony
- Presentats
- Mamut
- Presentats
[quote user="Prony" post="175180"]Per altra banda, el número 7 també es vàlid.
7 x 7 = 49
4 + 9 = 13
13 + 1 = 14
14 / 2 = 7
[/quote]
Amb el 7 tens tota la raó, noi.
Amb l'u segueixo pensant que no.
7 x 7 = 49
4 + 9 = 13
13 + 1 = 14
14 / 2 = 7
[/quote]
Amb el 7 tens tota la raó, noi.
Amb l'u segueixo pensant que no.
.
Estem en guerra
Estem en guerra
- Gearbox
- Presentats
Ei, ei, no s'hi val...
el Prony te una regla de càlcu d'aquelles d'abans, que li diu si és "VERDADERO" O "FALSO" :mrgreen: :mrgreen:
el Prony te una regla de càlcu d'aquelles d'abans, que li diu si és "VERDADERO" O "FALSO" :mrgreen: :mrgreen:
- Gearbox
- Presentats
Ieps... que aquest fil estava a punt de caure. :razz:
Vinga, aprofitant el vídeo que ens ha deixat la Cristina en el seu post de presentació de la nova màquina (gràcies Cris !)
La pregunta és... Quina direcció has de pendre ???
Vinga, aprofitant el vídeo que ens ha deixat la Cristina en el seu post de presentació de la nova màquina (gràcies Cris !)
La pregunta és... Quina direcció has de pendre ???
- Trescua
- Presentats
- Entrades: 32
- Membre des de: ds. maig 14, 2011 11:23 pm
- Ubicació: l'Hospitalet de Llobregat
Uff,,,,,,,,,,,,,,,uff,,,,,,,,,,,,,,,,,,,uff
:shock: :shock: :mestre :mestre :mestre :pcenfado :pcenfado :pcenfado :Saltant :Saltant :Saltant :mestre :mestre :mestre
:shock: :shock: :mestre :mestre :mestre :pcenfado :pcenfado :pcenfado :Saltant :Saltant :Saltant :mestre :mestre :mestre
- Prony
- Presentats
Jo, desprès d'una bona estona intentant trobar el vídeo de referència nomes veig un dels Sopa de Cabra. En aquest vídeo (que l'he vist sense so), es veu el sol posant-se pel sud-oest, no se dir res mes.
Jordi "Prony"
Jordi "Prony"
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 29, 2011 1:53 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
aquesta pregunta es d'examen per els experts en fil i roba:
perque cada estiu a l'hora de treure els banyadors de la caixa on han estat guardats l'hivern, la goma que es subjecta al flotador (corporal) deixa de fer el seu servei ??? i tinguis que lligar.te el cordill i anar-tels pujant cada dos per tres !!!
p.d.llastima que BMW no fabriqui banyadors,els podriem canviar en garantia,jajajjajajajaja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
perque cada estiu a l'hora de treure els banyadors de la caixa on han estat guardats l'hivern, la goma que es subjecta al flotador (corporal) deixa de fer el seu servei ??? i tinguis que lligar.te el cordill i anar-tels pujant cada dos per tres !!!
p.d.llastima que BMW no fabriqui banyadors,els podriem canviar en garantia,jajajjajajajaja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- Ptt36
- Presentats
- Entrades: 72
- Membre des de: dj. gen. 11, 2007 12:53 am
- Ubicació: Mont-roig del Camp
- Contacta:
[quote user="Ramon" post="167112"]Doncs per la pinta que té em sembla que podria ser un fil força actiu, només per tocar els co**ons
:b9 :b9 :b9[/quote]
Sembla que tenies raó Ramon, el mes d'abril ja ho vas dir.
Bon ull
Eduard
:b9 :b9 :b9[/quote]
Sembla que tenies raó Ramon, el mes d'abril ja ho vas dir.
Bon ull
Eduard

Nº soci AMM 12736
- Prony
- Presentats
[quote user="Kpeps" post="175929"]aquesta pregunta es d'examen per els experts en fil i roba:
perquè cada estiu a l'hora de treure els banyadors de la caixa on han estat guardats l'hivern, la goma que es subjecta al flotador (corporal) deixa de fer el seu servei ??? i tinguis que lligar.te el cordill i anar-tels pujant cada dos per tres !!!
p.d.llastima que BMW no fabriqui banyadors,els podríem canviar en garantia,jajajjajajajaja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Perquè les gomes dels calçotets i dels banyadors estan fetes amb teixit d'elastòmer, fet amb base de cautxú natural. Es tracta d'un polímer que te una estructura molecular de doble enllaç, per la qual cosa s'oxida amb relativa facilitat i perd les seves principals característiques, entre elles la resistència a l'estirament i la seva elasticitat.
Si busques i trobes una pilota massissa de cautxú d'aquelles que boten molt, al cap de cert temps veuràs que es fa malbé. Es quan diem que la goma està resseca. La pilota perd la seva lluentor, s'engrogueix i perd transparència i al cap de poc temps, apart de no botar la pots esmicolar amb la ungla.
Per la mateixa raó, els pneumàtics tenen caducitat i data de fabricació.
Jo nomes faig nudisme i no se'm trenca la goma del banyador però, com que soc molt previngut, em poso manguitos quan entro a l'aigua. :mrgreen: :mrgreen:
Encara falta saber la resposta de l'endevinalla d'en Gearbox respecte la direcció que ha de prendre la Cristina.
perquè cada estiu a l'hora de treure els banyadors de la caixa on han estat guardats l'hivern, la goma que es subjecta al flotador (corporal) deixa de fer el seu servei ??? i tinguis que lligar.te el cordill i anar-tels pujant cada dos per tres !!!
p.d.llastima que BMW no fabriqui banyadors,els podríem canviar en garantia,jajajjajajajaja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Perquè les gomes dels calçotets i dels banyadors estan fetes amb teixit d'elastòmer, fet amb base de cautxú natural. Es tracta d'un polímer que te una estructura molecular de doble enllaç, per la qual cosa s'oxida amb relativa facilitat i perd les seves principals característiques, entre elles la resistència a l'estirament i la seva elasticitat.
Si busques i trobes una pilota massissa de cautxú d'aquelles que boten molt, al cap de cert temps veuràs que es fa malbé. Es quan diem que la goma està resseca. La pilota perd la seva lluentor, s'engrogueix i perd transparència i al cap de poc temps, apart de no botar la pots esmicolar amb la ungla.
Per la mateixa raó, els pneumàtics tenen caducitat i data de fabricació.
Jo nomes faig nudisme i no se'm trenca la goma del banyador però, com que soc molt previngut, em poso manguitos quan entro a l'aigua. :mrgreen: :mrgreen:
Encara falta saber la resposta de l'endevinalla d'en Gearbox respecte la direcció que ha de prendre la Cristina.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n