1.- uns companys (avui desapareguts del fòrum) me'n van parlar i
2.- el .cat, que defineix el fòrum i et permet (no t'obliga) fer-ho en català
Què te que veure això amb la Trobada de Viatgers Catalans?
Com a "pare" de la criatura, vaig trobar a MT el medi natural i la complicitat necessària per tirar endavant una idea que feia temps em passava pel cap. En aquestes 3 edicions que portem fetes, el fet de ser de viatgers catalans no ha provocat cap problema, però ara, arrel de l'anunci de la Trobada feta per l'Steelman en un fòrum d'abast Nacional www.bmwmotos.com s'ha desencadenat una polèmica que (crec que encertadament) els administradors han tallat al tancar el fil. Es pot veure aquí http://www.bmwmotos.com/foro/showthread.php?441654-IV-Encuentro-Viajeros-Catalanes. Per aquells que no ho han llegit, aconsello fer-ho abans de seguir.
He dit varies vegades (crec que la darrera a la Trobada de la Vall d'Aran) la meva opinió sobre el tema de la política i el fòrum, però donat que la conclusió de l'assemblea va ser apel•lar al "sentit comú" i al "respecte" deixant el criteri d'opinar a nivell exclusivament personal, avui em permeto l'excepció de fer-ho.
Ho faig perquè estic indignat de la manca de respecte i de reconeixement que tenim com a poble (i com a individus) i que tant se'ns exigeix que ho fem amb els altres. No crec que anunciar un aconteixement com la Trobada mereixi els descalificatius que s'han produït. Ni els insults. És com si nosaltres ens enfadéssim per que anunciem una trobada a Milevaches, els Pinguinos o Arguis. O que els italians s'enfadessin perquè es fa l'Estrella de Javalambre perquè ja hi ha l'Stella Alpina.
No necessito dur cap bandera enganxada per sentir-me català. Un poble que ha resistit més de 300 anys sense perdre la seva consciència de poble, la seva cultura i la seva llengua, mereix (té) el dret ha existir com a nació. O com a mínim té el dret a decidir per si mateix.
El que fa un poble, una nació, no son les lleis ni les fronteres. És la consciència i el sentiment de pertànyer a un poble. Aquest sentiment és personal i col•lectiu a l'hora. Et poden obligar a disimularlo (i els que hem viscut amb en Franco viu, ho sabem) però no és pot matar a força de lleis, de sentències del Suprem, de polítics corruptes o per la força de les armes.
No crec en la superioritat de cap raça ni de cap nació sobre d'altres, i el mateix respecte que professo per els altris ho demano per els meus. Els estats no deixen de ser una forma artificial d'organització dels poderosos per no perdre els seus privilegis.
He participat en varies edicions de l' "Encuentro de Grandes Viajeros" Nacional i no cal negar que va ser la referència per fer la nostra pròpia trobada de viatgers catalans. Malgrat ser la zona de l'estat espanyol amb més motocicletes, amb més indústria d'aquest àmbit, els que més esportistes de moto (i més èxits) produeix, en que més es viatja (juntament amb Euskadi).... en cap dels "Encuentros" (almenys en els que jo hi vaig assistir) vaig veure-hi cap català a la tarima.
Estic a Mototurisme per el .cat (i per les persones) i estic a la Trobada perquè és de Viatgers Catalans, sense que això sigui excloent i sense voler imposar res a ningú. Crec que ha arribat l'hora de deixar de justificar-nos perquè som catalans o perquè parlem català.
És una trobada de viatgers catalans en català![/b]
Vull agrair i solidaritzar-me amb l'Steelman per la valentia de respondre als atacs que anuncia la Trobada ha provocat. Aquestes coses fan mal i públicament vull deixar-li clar que li faig costat. Ahir, jo també era l'Steelman.
A vegades cal aixecar la veu per no deixar-se trepitjar. Cal dir PROU!
Si els administradors, els moderadors o alguna persona es sent ofesa, em disculpo per endavant. Si ho creieu convenient, podeu borrar el fil, portar-ho a cerveseta o el que creieu convenient. No em sentiré ofès.