60 anys del naixament del Citroén 2CV

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

60 anys del naixament del Citroén 2CV

Entrada Autor: Steelman » dt. set. 30, 2008 12:28 pm

Imatge

Imatge

L'octubre de 1948, la Fira de l'Automòbil de París era l'escenari on es presentava el cotxe més estrany que s'havia fet mai, l'emblemàtic Citroën 2CV, que ara celebra el seixantè aniversari. Es va dissenyar, però, abans de la Segona Guerra Mundial, i originàriament estava pensat per al camp, per substituir els cavalls i els carretons. Tot i això, de seguida es va convertir en un cotxe popular, gràcies al seu baix cost. Citroën va tenir, fins i tot, llistes d'espera perquè no donava l'abast de fabricar-lo.
La seva imatge "lletja" es va estendre a tot el món, especialment entre els joves escassos de recursos, cosa que el va convertir en l'automòbil dels "hippies". El nou model de la marca, el Citroën Dyane, havia de posar fi al 2CV, però encara el 1983, quan aquest es va deixar de fabricar, el 2CV se seguia produint. No va ser fins al 1990 que l'últim 2CV, del model Charleston, es va fabricar a Portugal. Del 1948 al 1990, doncs, es van produir 3.872.583 unitats del vehicle. Per celebrar aquest seixanta aniversari, a París es fa una exhibició de 2CV de totes les èpoques.
Ex ...moltes coses

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. set. 30, 2008 5:15 pm

I la peli de Sor Citroën, de quin any és???
Imatge

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dt. set. 30, 2008 5:29 pm

Aques va esser el primer cotxe que vaig tenir.
Quins records!!
Quant arrivabes al semàfor premies l'embragatge i el fre, i sense treure la marxa podies treure el peu de l'eccelerador i es mantenia quiet. Quant el semàfor es posaba verd només calia accelerar i endavant.
:bow :bow
Un bon cotxe d'aquella época. Una vegada varem cambiar la roda del davant que avia punxat amb els company sense necesitat de posar-ni el gat.
Be ja no explico més anécdontes, perqué ni hi ha un bon grapat.

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. set. 30, 2008 6:02 pm

JoanF ha escrit:Aques va esser el primer cotxe que vaig tenir.
Quins records!!
Quant arrivabes al semàfor premies l'embragatge i el fre, i sense treure la marxa podies treure el peu de l'eccelerador i es mantenia quiet. Quant el semàfor es posaba verd només calia accelerar i endavant.

Com el meu !!!! el que tenia jo també ho feia :D :D
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

JoanF
Presentats

Entrada Autor: JoanF » dt. set. 30, 2008 6:10 pm

James Bond ha escrit:
JoanF ha escrit:Aques va esser el primer cotxe que vaig tenir.
Quins records!!

Com el meu !!!! el que tenia jo també ho feia :D :D
Pero culleres....tu no tenies un Aston Martin?
:twisted: :twisted:

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. set. 30, 2008 8:22 pm

no tambe tenia un 2CV, no recordes aquella persecució que anava baixant un coll de muntanya(tipus stelvio) per la via recta!!!
Ex ...moltes coses

JoanF
Presentats

Entrada Autor: JoanF » dt. set. 30, 2008 8:26 pm

Steelman ha escrit:no tambe tenia un 2CV, no recordes aquella persecució que anava baixant un coll de muntanya(tipus stelvio) per la via recta!!!
Si, ara no recordo en quina etapa de la seua vida (película) va ser, però si que ho recordo.
:b9 :b9 :b9 :b9

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dt. set. 30, 2008 9:59 pm

També va ser el meu primer cotxe, una furgonetta Aks4, també tinc un munt d'anecdotes per explicar. :roll:
La més actual sería que amb ell en varen fer la primera "foto" per anar a 71 km/h :shock: practicament era la seva velocitat màxima.
Una altre caracterìstica, al menys xocant, era que un mateix es podia autoapretar, ja que al ser quasi impossible calar-lo si et quedaves en algun basal ple de fang el podies deixar en primera patinant, baixar, anar al darrera, apretar i quant es movia corrent a tornar a pujar :D
Desprès vaig tenir un Dyane 6 furgoneta ja més modern i també es podia fer el mateix, tinc de testimonis els meus fills, ens dedicavem en una gran explanada a baixar del cotxe en marxa i deixar-lo tot sol anant, feia el seu efecte la veritat, un cotxe funcionant sense ningú a dins. :shock: :shock:

El 4X4 dels pobres en deien i deunidor el que es podia fer amb ells i el que hi varem arribar a fer. :roll:

A hores d'ara encara en tornaria a tenir un si el trobés en el moment adequat. Furgoneta...es clar.

Deian que era impossible volcar-los...era mentida.

Salut.
Salut i kilómetres

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dc. oct. 01, 2008 2:35 pm

siono1000 ha escrit:

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

senyor, senyor... amb quina gent m'ajunto....

Home, jo recordo el 'profe' de l'autoescola, que n'era un enamorat dels 2CV i un catacrack del volant, la seva especialitat era encabritar als bmw a l'arrebassada (de baixada), no tenien pebrots de seguirlo !!!

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » dc. oct. 01, 2008 7:17 pm

holaaa

el meu pare era un adicte de les furgos 2cv, crec que va tenir ne tots els models, i m'hi he pasat mitja vida dins, amunt i avall

al final es va emprenyar amb els de la citroen per que deixaven de fer la i la c15 li semblava massa de "luju", pero li vam fer casi 85000 km a una c15 vermella que anava de fabula, encara corre i algun cop que la veig he pensat de recomprar la

v'sss

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. oct. 02, 2008 9:32 am

siono1000 ha escrit:També va ser el meu primer cotxe, una furgonetta Aks4, també tinc un munt d'anecdotes per explicar. :roll:
La més actual sería que amb ell en varen fer la primera "foto" per anar a 71 km/h :shock: practicament era la seva velocitat màxima.
Una altre caracterìstica, al menys xocant, era que un mateix es podia autoapretar, ja que al ser quasi impossible calar-lo si et quedaves en algun basal ple de fang el podies deixar en primera patinant, baixar, anar al darrera, apretar i quant es movia corrent a tornar a pujar :D
Desprès vaig tenir un Dyane 6 furgoneta ja més modern i també es podia fer el mateix, tinc de testimonis els meus fills, ens dedicavem en una gran explanada a baixar del cotxe en marxa i deixar-lo tot sol anant, feia el seu efecte la veritat, un cotxe funcionant sense ningú a dins. :shock: :shock:

El 4X4 dels pobres en deien i deunidor el que es podia fer amb ells i el que hi varem arribar a fer. :roll:

A hores d'ara encara en tornaria a tenir un si el trobés en el moment adequat. Furgoneta...es clar.

Salut.
Doncs si, que hi va haver una versió 4x4 ( amb dos motors ) un davant i l´altre al darrera : es deia Citroën 2CV Sahara , la Guardia Civil, n´havia tingut.
Imatge

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dj. oct. 02, 2008 8:45 pm

A França hi havia un preparador que feia la tranformació a 4X4 amb un sol motor. Vaig estar molt a punt de comprar-ne una però en aquella època el tema de les importacions particulars era un mont.
Fins hi tot a una especia de rallye per la neu en pla bestia del que ara no recordo el nom, un any el va guanyar un d'aquest 2cv 4X4.
El poc pes n'era el responsable de les bones aptituts tot terreny, el xasis era el punt feble però per el lloc a on es partia (a sota el motor) ja venien uns reforços en forma de viga des de els concesionaris.

Quina anyorança i melànconia d'aquells temps en que eram joves, despreocupats i amb el cap ple de pardalets. :roll:

Salut.
Salut i kilómetres

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. oct. 02, 2008 9:15 pm

siono1000 ha escrit:Quina anyorança i melànconia d'aquells temps en que eram joves, despreocupats i amb el cap ple de pardalets. :roll:

Ja ho pots ben dir !!!!

Jo vaig anar a un desguas (any 1.977) i vaig canviar els seients de davant per tot d'un de sencer, tenia una palanca que al feia abaixar-lo de cop el respatller i quedava tot ell i quedava com un llit !!!

Mi vaig posar un cendrer de peu que a casa ja havíem llençat i el tenia al mig junt amb un "moble bar" de fusta (jo treballava en una fusteria) on hi duia sempre uns quants gots de plàstic i una ampolla de Jonhie Walker etiqueta vermella, per si lligava i calia posar-nos a to.

A la porta del darrera, el maleter, i portava una bandera catalana feta amb cinta aïllant groga i vermella.

Eren els temps de Canet Rock, manifestacions demanat llibertat, amnistia i estatut d'autonomia.........

Va ser un dels cotxes amb el que vaig disfrutar més, ben pensat, em sembla que es amb el que més hi he disfrutat.

Vsssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dg. oct. 05, 2008 9:43 am

Bé jo recordo, com la meva mare hem portava a l'ecola amb el 2cv, i tinc un gran record d'aquella epoca...

I ja que heu tret el tema de les transformacions de 2cv, aquí us deixo l'enllaç del campionat de França de 2cv Cross, al mès d'Avril corren a la Cerdanya, us asseguro que val la pena anar a veure-ho.

http://www.2cvcross.fr/

Vssss

Respon

Torna a “Cerveseta”