

L'octubre de 1948, la Fira de l'Automòbil de París era l'escenari on es presentava el cotxe més estrany que s'havia fet mai, l'emblemàtic Citroën 2CV, que ara celebra el seixantè aniversari. Es va dissenyar, però, abans de la Segona Guerra Mundial, i originàriament estava pensat per al camp, per substituir els cavalls i els carretons. Tot i això, de seguida es va convertir en un cotxe popular, gràcies al seu baix cost. Citroën va tenir, fins i tot, llistes d'espera perquè no donava l'abast de fabricar-lo.
La seva imatge "lletja" es va estendre a tot el món, especialment entre els joves escassos de recursos, cosa que el va convertir en l'automòbil dels "hippies". El nou model de la marca, el Citroën Dyane, havia de posar fi al 2CV, però encara el 1983, quan aquest es va deixar de fabricar, el 2CV se seguia produint. No va ser fins al 1990 que l'últim 2CV, del model Charleston, es va fabricar a Portugal. Del 1948 al 1990, doncs, es van produir 3.872.583 unitats del vehicle. Per celebrar aquest seixanta aniversari, a París es fa una exhibició de 2CV de totes les èpoques.