Diumenge vàrem anar a fer el Canigó, la previsió de la meteo francesa era de núvol pel matí i poder pluja per la tarda...aquests no fallen, i així va ser. Vam començar a pujar a les 8:00h del matí amb el temps mig núvol...a la cota 2.500 la boira era força espessa i en una cruïlla ens vàrem equivocar de camí...el GPS (el de muntanya) ja ho va indicar, però vaig pensar, que faríem un pic de més i mes endavant retrobaríem el camí perdut.
Vam fer el cim de Barbet (2.733m), però amb la boira vàrem haver de baixar per una tartera de pedres per retrobar el camí al Canigó...mentre badava mirant el GPS i mirant de orientar-me vaig relliscar i me’n vaig anar avall, el primer cop va ser demolidor , el genoll...la meva sorpresa es que al intentar incorporar-me vaig tornar a caure i vaig notar un altra patacada, l’altre genoll ...vaig quedar mig estabornit.
Un cop vaig notar que ja no em bellugava vaig començar a avaluar la situació, el primer que em va venir al cap és que amb aquell vent i aquella boira els helicòpters no volen...i em vaig dir, has de sortir pel teu propi pas.
La sang, és molt escandalosa i aquest cop no va ser menys, tenia la ma esquerra molt desfigurada, l’ungla del dit gros la tenia mig arrancada i al palmell de la mà tenia el forat d’una pedra que deuria xafar.
Però el que més dolor em feia no era la ma sinó el genoll esquerra, que no el podia bellugar...era com una pilota...amb un parell de crits vaig poder doblegar-lo i semblava que no hi havia res trencat, després el genoll dret, no estava tant unflat però al sec de la cama hi sortia un bony sospitós i uns quants blaus.
Quan el dolor va començar a marxar em vaig embolicar la ma amb la braga del coll per parar l’hemorràgia i va ser quan vaig descobrir que al colze esquerra hi tenia un altre forat a més a més d’uns quants blaus.
Un cop refet i en calent, abans que el cos és refredi vàrem començar la lenta i llarga davallada, van ser 5h de descens fins al cotxe que normalment és fan en 2h.
En arribar a Girona, vàrem anar a urgències on gracies a "Sant Panotxa" no em van trobar res trencat...ara tinc la cama esquerra embenada per evitar doblegar el genoll i que baixi la inflamació, la cama dreta magullada i el colze esquerra embenat..o sigui que estic fet un cromo...us ho podeu imaginar.
He pensat que millor que us faci 5 cèntims abans de que poder us arribin noticies divergents…
Salut…mai millor dit!