Es Pot Viure Amb Tant De Vent ?????

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Es Pot Viure Amb Tant De Vent ?????

Entrada Autor: Llagasta » dt. oct. 26, 2010 9:30 am

O com deia aquell: Aquest vent encara ens separarà de l'estat. En fa molt... :roll:

Aixó em recorda que fa uns anys, vaig quedarme a dormir a Narbonne i no vaig poder dormir en tota la nit....el vent xiulava i xiulava i semblava que tot se n´aniria volant, ufff quins nervis !!!!.

Els que som de terres en que nomès fa una lleugera brisa els dies de molt vent ( amb alguna excepció ) com us ho feu els de l´Alt Empordà o Terres de l´ebre i Baix Camp quan fa tant de vent ?????? i no cal dir com conduir qualsevol vehicle.
:roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 26, 2010 9:34 am, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Re: Es Pot Viure Amb Tant De Vent ?????

Entrada Autor: Frank » dt. oct. 26, 2010 11:22 am

Omplim de pedres les butxaques. :lol:
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dc. oct. 27, 2010 9:40 am

[quote user="Frank" post="143518"]Omplim de pedres les butxaques. :lol:[/quote]

però de conduir moto, res de res ???? em sembla que es el pitjor que et pots trovar, ni aigua, ni neu, el vent el pitjor company de ruta i el més perillòs.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 27, 2010 9:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dc. oct. 27, 2010 11:21 am

Tens que pensar, que aquí, quasi be sempre hi ha vent.
Si no fufa d'un lloc, bufa de l'altre.
Els navegants a vela, de Palamós, en diuen "Paradis de la vela, palau del vent"

Quan és molt molt fort, sols l'agafo pel municipi, no per sortir a fora.
i si no és molt molt fort, l'agafo sempre; sino, mai podria anar en moto.
Abaixo la cúpula al màxim, apreto la suspensió i ja està.

I sí, és molt emprenyador..., més que la pluja.
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 27, 2010 11:27 am, en total s’ha editat 2 vegades.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Jeppy
Presentats
Entrades: 1288
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
Ubicació: Begur

Entrada Autor: Jeppy » dc. oct. 27, 2010 5:48 pm

Si a l'Empordà no hi hagués tramontana, ja no seria l'Empordà.
Tramuntana creuada durant 5 hores a uns cent i pico kms./h... en vaig apendre a conduir-hi gràcies als companys de mototurisme. L'Steelman em va dir: "endavant, jeppy... gas a fondo quan bufi fort". Em pensava que aquest de les terres de l'Ebre estava sonat i... va funcionar. ( ;) Jordi). I si, com diu en Frank... uns bons pedrots a les butxaques i.. endavant.
Per cert, aixó que dius del xiular de la tramuntana: A casa meva, on vaig néixer i viure molts anys, a Begur, era a l'entrada del poble, damunt d'un turó i era una casa a cuatre carrers i plena de cables de llum i teléfon. No us podeu imaginar com bufava i com xiulava. Doncs bé, aquest xiulet era el que em feia companyía les nits d'hivern, juntament amb la fred.
Quan vaig pasar a viure a Fornells (una cala de Begur), no sabía qué em faltava... i era el xiulet del vent. De totes maneres, seguía sentint aquest vent que feia remolins i et tocava estiguessis on estiguessis.
Un vent semblant, van ser els alisios, a Fuerteventura, on hi vaig viure 6 mesos. Allá, jo explicava que la tramuntana era més forta, més inconstant, seca, que et revifava...i que encara que estiguessis darrera una paret, t'esventava igualment. No ho enteníen...: com et pot tocar el vent si et poses a rasó?. En fí, la tramuntana es l'essència de l'Empordà, encara que molesti als pixapins (pixapins= dominguero, per ser clars) :castell
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dc. oct. 27, 2010 6:15 pm

Jeppy:

que ben parit tot aixó que expliques de la tramuntana, per vosaltres els de l´Empordà, aquest vent del Nord que pot durar quatre o cinc dies sembla doncs un company natural conegut i esperat ,en canvi cap a on vivim nosaltres, els vent del nord porten a vegades destrosses als boscos i a les cases i fa venir mal de cap i migranya i a moltes persones el vent les fa patir( ens fa patir ) :???:

en canvi l´il.lustre Josep Plà, empordanès universal, deia que la tramuntana es un aire tònic, positiu, que fa caminar dret, que fa venir gana i que remunta la vida.

L´empordà i la seva gent ( per sort ) sou unics.
:roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 27, 2010 6:23 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Respon

Torna a “Cerveseta”