Les sortides i la velocitat

Millores, opinions i proves de la web i del mateix fòrum

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Les sortides i la velocitat

Entrada Autor: Albert » dl. oct. 18, 2010 7:35 pm

viewtopic.php?f=15&t=9777
-----------------------------------
Sagal
17/10/2010 - 18:48

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
Jo penso que realment estem augmentant molt el ritme últimament..... També crec que hauríem de reflexionar si realment hem de sortir a corre o bé a fer turisme.


-----------------------------------
Sergi3
17/10/2010 - 19:06

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
Una de les gracies de mototurisme, vaja que jo li trobo, es que cadascú va al ritme que vol, es com anar sol però amb més gent.

-----------------------------------
tommy
17/10/2010 - 20:27

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
Hola a tothom
A veure Danielot, jo vaig ser testimoni del inciente, i et felicito pels reflexos
que tens, que van evitar mals majors.
Però et puc assegurar que el mototuriste implicat, no és imprudent, ni té ganes de fer-se mal, simplement va ser una distracció.
Som persones i tots fiquem la pota algun dia.
Salut


-----------------------------------
Albert G
17/10/2010 - 20:54

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
....he observat en aquesta kdd, !!! ha sigut molt rapida!!!, o sigui s’anava molt accelerat, s’ha tingut molta sort que no ha passat res, com que no ha passat res no se li dona importància, però crec que val la pena accentuar-ho abans de que passi quelcom.


-----------------------------------
Xavier
17/10/2010 - 23:08

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
.... Durant les rutes hi ha hagut diferents ritmes o velocitats i això -per mí- és una gran virtut de les sortides de mototurisme. No entenc que algú digui que es va accelerat, tothom va com vol o en el meu cas com pot.


-----------------------------------
Sharky
18/10/2010 - 09:07

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
Sigui com sigui estic d’acord en que el ritme general mitjà del grup a augmentat, cada vegada som més motos i entenc que es difícil de controlar.


-----------------------------------
Coes
18/10/2010 - 10:31

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
....per altre banda soc nou amb el tema GPS, pro vaig mirar el resum , en especial al tema velocitats i amb vaig quedar molt sorprès,


-----------------------------------
Javihospitalet
18/10/2010 - 11:14

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
Bones, hi ha diversos comentaris que crec que no són encertats, com que l'esperit de mototurime s'està perdent o que estem corrent cada vegada més, jo discrepo amb ells, crec que el RITME de MOTOTURISME sempre ha estat el mateix el que si ha canviat és la quantitat de mototurisme i els ritmes tan diferents de cada un, no es pot demanar que vagin tots més ràpids però tampoc que als que poden anar a ritme que deixin de fer-ho.


-----------------------------------
Brum-brum
18/10/2010 - 11:47

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
Estic completament d'acord amb en sagal. Per mi a la sortida a tavascan hi van haver moments en que el ritme poder era massa elevat, posaré un exemple això (crec) fa que la gent que fa de "cruïlleros" prengui més riscos dels necessaris (al avançar per exemple) per poder complir la seva tasca (voluntaria).

Per altre banda TOTS hem de prendre consciencia de que significa anar en grup i per mi no solsament vol dir els ràpids primer i els últims ja hi ha una moto escombra, si estem registrats ens aquest fòrum es perquè combreguem amb el "decàleg de idees" sinó no hi seriem. Això implica que TOTS hem de prendre consciencia de les normes escrites que tots en mesura del possible hauríem de respectar, i fer cada un personalment reflexió del que fa.


-----------------------------------
Albert
18/10/2010 - 12:31

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
Hola,

El tema de la velocitat alta o baixa entenc que no correspon tractar-lo en aquest fil, tot i ser un tema prou digne per comentar i discutir si s’escau.

Us pregaria a tots aquells que hi tingueu alguna cosa a dir al respecte que ho feu en un fil nou, on ho tractarem de forma adequada.


Merci.


-----------------------------------
Ride
18/10/2010 - 15:45

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
P.D. Jo si he notat l’augment de ritme, i no dic que no m’agradi, però s’hauria de diferenciar entre una sortida mensual de mototurisme i anar a corre. Jo per anar a corre, vaig amb dues o tres motos a fer curves tant ràpid com hem vingui de gust, però no amb 70 motos...


Aquest comentari vull que sigui constructiu, amb cap mes intenció.


-----------------------------------
Steelman
18/10/2010 - 16:57

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
De totes maneres vull deixar clara una cosaAlguns heu dit que a les sortides de Mototurisme s´ha augmentat el ritme.
AIXO NO ÉS VERITAT

El ritme de MOTOTURISME , el marca el road-Leader, i en cap moment des del davant hem accelerat el ritme.
Sempre hem anat al mateix ritme. Sempre dins els límits legals en tot moment.

Si dieu que ara es corre més, a títol individual , és possible i es responsabilitat de cadascun dels membres de Mototurisme.
Amb el sistema de Cruillers, el que va al davant marca la ruta a un ritme legal, la resta segueixen la ruta marcada al ritme que vulguin.

-----------------------------------
Angeleta
18/10/2010 - 18:08

Re: La Kdd De Jaca 2010 Vista Desde Fora.
-----------------------------------
.... però és cert que darrerament el ritme s’ha incrementat (cosa que a mi, personalment, em diverteix perquè em dóna l’oportunitat d’anar traquil.la quan en tinc ganes i d’accelerar si em ve de gust i el trànsit i la via ho permeten).
.....
3. En cap moment he sentit que no podia seguir el ritme del grup, i sóc novella (aclariment: ho dic perquè tot i que no vaig de les primeres, no acostumo a quedar davant d'en Sagal).
4. A la primera sortida que vaig fer amb molta gent (Montseny) el primer que em van dir els organitzadors és que no m'agobiés, que seguís el meu ritme i que si algú corria, que no intentés forçar-me. Tenen molt clar que aquí venim a passar-nos-ho bé.
....
Sort,

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Les sortides i la velocitat

Entrada Autor: Albert » dl. oct. 18, 2010 7:37 pm

Holaaa,

Això es un recull dels vostres comentaris sobre la velocitat en les sortides. Penso que es un tema prou interessant per tractar-lo de forma independent.

Sigui quina sigui la realitat, potser cada un de vosaltres en te una visió diferent al respecta, i m’agradaria poder.la conèixer al detall. Tots sabeu que sempre que puc i no hi ha ningú que coneix la ruta millor, soj jo qui fa de cap de ruta, tasca que compartim amb el James Bond i l’Steelman de forma habitual, tot això sense treure aquells que ens donan el seu suport fent aquesta funció en les sortides que ens munten ells mateixos.

Tal com us dic, m’agradaria conèixer la vostra percepció sobre aquest tema. Per veure si podem millorar en aquest sentit.

M’interessen totes les opinions, però en especial, la dels companys mes veterans en aquestes sortides.

Ja esteu tardant massa. Merci.



;) ;)
Sort,

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Les sortides i la velocitat

Entrada Autor: Randy-650 » dl. oct. 18, 2010 8:11 pm

[quote user="Albert" post="142672"]

M’interessen totes les opinions, però en especial, la dels companys mes veterans en aquestes sortides.

[/quote]

Començo jo. ;)

Que jo recordi - i de moment la memòria no em falla- sols hi ha hagut un accident en una sortida mensual, i us puc asegurar que l'implicat no va poder fer res per evitar-ho. A la resta de sortides que he assistit, quan s'ha comès una imprudència i jo ho he vist, a la primera parada hem cridat l'atenció a la persona que ho ha comès, i els que em coneixeu sabeu que és veritat, doncs hem estirat l'orella a unes quantes persones ja.

El ritme general potser si que ha augmentat una mica, però cal dir que també tots tenim motos més potentes. :| Dic més; amb els anys que fa que vaig en moto no considero alt el ritme que es porta, tot i que hi ha alguns grups o fòrums que van parats-parats i s'els veu amb por quan agafen la moto. Alguns han sortit una vegada amb nosaltres i no han repetit. I sense dir noms al nostre grup fa temps n'hi havien uns quants que et posaves al darrera d'ells i veies clarament que patien molt i anaven insegurs, i els veus ara.... :eyes

En general no veig cap problema si el grup s'estira i uns corren per disfrutar una mica més, però també dic que els que més corren són els que més respecten les normes de circulació. El problema ve quan una persona no està acostumada a anar finet vol mirar de fer-se el valent i atrapar a la gent que va al davant. I normalment aquesta gent és la que no respecta les normes de trànsit ni les normes de Mototurisme i va posant en perill la seva integritat i la dels demés. :cry:

I com dieu molts, qui corre és perquè vol, no obliguem a ningú a córrer, això que quedi clar.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Ra-mon » dl. oct. 18, 2010 8:45 pm

Velocitat ? Qui diu que anem ràpids ? :eyes

Ara en seriu, jo crec que tothom pot fer el que vulgui (o el que pugui) en quant a anar més o menys ràpid sempre que no comprometi la seguretat del grup (i la seva).
Tothom a vegades ens trobem més animats i li cargolem una mica l'orella a la moto, altres dies vas més xino-xano anant seguint la corrua de motos que es forma a cert punt.
Ningú està obligat a anar més ràpid i tampoc se li dirà mai res per anar lent (això de la velocitat és una mesura molt subjectiva), s'ha d'anar al ritme que et sentís a gust i sobretot segur.

Jo m'estimo més les carreteres més lentes i revirades que no pas les més ràpides, per exemple vaig disfrutar tant o més al Cotefablo (practicament sol) i al Serrablo (amb el sextet capdavanter) com d'Ainsa a El Grado darrera l'Albert tot i que a les primeres anàvem molt més a poc a poc que no pas a la darrera.
No és qüestió de kms/h sino de la sensació que tens :roll:

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7594
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. oct. 18, 2010 8:47 pm

Doncs jo crec que amb sentit comú, (que és el menys comú dels sentits) es pot anar al ritme que cadascú vagi de gust, a mí m'agrada apretar una mica i la veritat que mai posaria en perill la vida de la meva dona, ni la meva, ni la de qualsevol company, com és natural.

No vaig alegre perquè tingui tendències suicides, ni soc boig, senzillament m'agrada anar a un ritme una mica més elevat que el que els hi agrada anar passejant, jo no empaito a ningú, ni faig correr a ningú, i no crec que cap company ho faci.
Hem de pensar que anant en cotxe, t'hi jugues una rascadet, però nosaltres ens hi juguem la vida i per això és molt important posar-hi seny, que no vo dir anar poc a poc.

Si tothom va al ritme que l'hi ve de gust, sense perjudicar a ningú, podem seguir fent sortides fins als 80 o més. ;)

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Ra-mon » dl. oct. 18, 2010 8:53 pm

[quote user="Randy-650" post="142686"][quote user="Albert" post="142672"]

M’interessen totes les opinions, però en especial, la dels companys mes veterans en aquestes sortides.

[/quote]

Començo jo. ;)

Que jo recordi - i de moment la memòria no em falla- sols hi ha hagut un accident en una sortida mensual, i us puc asegurar que l'implicat no va poder fer res per evitar-ho. A la resta de sortides que he assistit, quan s'ha comès una imprudència i jo ho he vist, a la primera parada hem cridat l'atenció a la persona que ho ha comès, i els que em coneixeu sabeu que és veritat, doncs hem estirat l'orella a unes quantes persones ja.

El ritme general potser si que ha augmentat una mica, però cal dir que també tots tenim motos més potentes. :| Dic més; amb els anys que fa que vaig en moto no considero alt el ritme que es porta, tot i que hi ha alguns grups o fòrums que van parats-parats i s'els veu amb por quan agafen la moto. Alguns han sortit una vegada amb nosaltres i no han repetit. I sense dir noms al nostre grup fa temps n'hi havien uns quants que et posaves al darrera d'ells i veies clarament que patien molt i anaven insegurs, i els veus ara.... :eyes

En general no veig cap problema si el grup s'estira i uns corren per disfrutar una mica més, però també dic que els que més corren són els que més respecten les normes de circulació. El problema ve quan una persona no està acostumada a anar finet vol mirar de fer-se el valent i atrapar a la gent que va al davant. I normalment aquesta gent és la que no respecta les normes de trànsit ni les normes de Mototurisme i va posant en perill la seva integritat i la dels demés. :cry:

I com dieu molts, qui corre és perquè vol, no obliguem a ningú a córrer, això que quedi clar.[/quote]

L'has clavat Randy !

Jo abans de sortir amb mototurisme.cat anava molt a poc a poc, mirant el paissatge i ara vaig una mica més ràpid (tot i que segurament molt més segur) gràcies a seguir les vostres rodes (especialment la d'en Bond, Sagal, Steelman, Albert, Panotxa, ... i més) i segurament MOLT més segur que no pas abans.
Aquí hi ha molta gent que en sap un ou i que son molt prudents, val la pena enganxar-se a la seva roda, se n'apren moltíssim !

Avatar de l’usuari
Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Xepe71 » dl. oct. 18, 2010 9:34 pm

[strike]Ja començo jo...[/strike]

tinc molt clar que sóc dels lents, però mentre no em faci amic de la moto escombra i m'hagi d'esperar a cada sortida, em sentiré a gust a MT (res en contra de la moto escombra, eh?! ;) ). El dia que em senti pressionat per correr més, llavors em passaré a tortugoturisme o el que sigui.

entenc que hi ha gent que en sap més que jo, que se sent més segura en llocs on jo seria a terra. Gent que es posi al final per acabar al començament. Gent a qui li agradi adelantar. Gent que corri. No entenc ni em sembla bé adelantar en continua, ni excedir els límits de velocitat (descaradament), ni posar en perill la vida dels demés. No m'importa anar amb ells, sempre que entenguin que el meu ritme és el que és, i que jo surto a passar-m'ho bé, no a arribar el primer. Que vull tornar a casa, que m'esperen.

Queda clar que no és culpa de MT, encara menys de l'organització lo que pugui fer cadascú. Fan una feina de PM (puc dir paraules malsonants? de Puta Mare). No crec que cap crítica anés en contra d'ells, ans al contrari. El 98% de la gent segur que també és fantàstica, bons pilots i millors persones. I un 1% a qui se li en va la moto, o es despista un moment, o calcula malament la jugada. Però hi ha un altre 1% que pot fer que tot el grup passi per vàndals. Cadascú és com és i és feina de MT de recordar a tothom que no estem aquí per correr, sinó per passar-nos-ho bé. Però també és cert que MT no es pot fer responsable del que fa cadascú, "que ja som grans i tenim els ous pelats".

Crec que, si la filosofia del grup és sortir a fer turisme, doncs a fer turisme, i jo encantat. L'ambient és fantàstic, la organització és fabulosa (de debò). Per les reflexions que he llegit, dóna la impressió que part del grup pensa que el ritme ha augmentat: més velocitat, més riscos, més apurades... el dia que jo tingui aquesta sensació, em borro. Per ara, em sento a gust, i us seguiré per on pugui. Gracies MT per ser com sou!
Xepe71 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 18, 2010 9:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Sagal » dl. oct. 18, 2010 9:44 pm

Jo us parlaré des de moto escombra. Els caps de ruta no correu cada vegada més heu corregut sempre. L'increment de motos fa que la rua s'allargui considerablement.

Consequencia:

Els cruillers esperen molta estona, per tant es treuen el casc fan el cigarret, a vegades fan el grupet i peten la xerrada. A les hores vol dir que encara estirem més la rua, per recuperar-la des de el darrera fins a davant, tenint en compte que dels que parlo, són els que realment tornen a fer de cruillers i jo com a moto escombra també hem de corre molt més per ser a els nostres llocs.
I això per mi és el que provoca la velocitat,

És la meva opinió i que no s'emprenyi ningú amb mi ara, eh.
ImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Randy-650 » dl. oct. 18, 2010 10:09 pm

[quote user="Sagal" post="142726"]

Els cruillers esperen molta estona, per tant es treuen el casc fan el cigarret, a vegades fan el grupet i peten la xerrada. A les hores vol dir que encara estirem més la rua, per recuperar-la des de el darrera fins a davant, tenint en compte que dels que parlo, són els que realment tornen a fer de cruillers i jo com a moto escombra també hem de corre molt més per ser a els nostres llocs.
I això per mi és el que provoca la velocitat,

És la meva opinió i que no s'emprenyi ningú amb mi ara, eh.[/quote]

Santi, els cruïllers som tots els integrants de la sortida. Abans, quan erem 30 o 35 motos si que erem els mateixos sempre, però ara, a l'estirar-se tant el grup i ser més motos, TOTHOM està obligat a ser-ne, i pobre d'ell el que li diem per quedar-se en una cruïlla i digui que no..... :sado
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2321
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: PEPI600 » dl. oct. 18, 2010 10:36 pm

[quote user="Randy-650" post="142731"]
Santi, els cruïllers som tots els integrants de la sortida. Abans, quan erem 30 o 35 motos si que erem els mateixos sempre, però ara, a l'estirar-se tant el grup i ser més motos, TOTHOM està obligat a ser-ne, i pobre d'ell el que li diem per quedar-se en una cruïlla i digui que no..... :sado[/quote]

Randy, saps que aixó no es ben bé així, crec que tothom fem de cruiller si ens toca, sense cap problema, altre questió a vegades es que et deixin, vist per algú que no hagi vingut a moltes sortides, tot sovint sembla una competició per veure qui fa més vegades de cruiller ;) ;) ;) ;)

Pel que fa el tema de la velocitat, em sembla que tothom, inclos el cap de ruta alguna vegada, ha roscat una miqueta més :roll: :roll: , i no es cap crítica, doncs a mi també m´agrada, aquí ja entrem en el tema que cadascú ha de saber quines son les seves aptituds, doncs no hi ha cap necessitat de correr, ja que amb els cruillers sempre arribarem a lloc.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Randy-650 » dl. oct. 18, 2010 10:43 pm

[quote user="PEPI600" post="142746"]

Randy, saps que aixó no es ben bé així, crec que tothom fem de cruiller si ens toca, sense cap problema, altre questió a vegades es que et deixin, vist per algú que no hagi vingut a moltes sortides, tot sovint sembla una competició per veure qui fa més vegades de cruiller ;) ;) ;) ;)

[/quote]

Com que et deixin? Últimament a les sortides hi ha el cap de ruta que va indicant les cruïlles i 4 o 5 motos més cap el darrera hi ha el "controlador" per observar que estigui ben posicionat. I en alguns casos que el cruiller era nou hem tingut que indicar-li que reculés un parell de metres doncs no es veia bé o que fes senyals amb la ma indicant el camí correcte.

Això de les competicions ho dius pel Pacs aquell dia que anava amb l'Hayabusa o per en Sacot-volador? :twisted:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Pacs47
Presentats
Entrades: 1271
Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
Ubicació: manresa

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Pacs47 » dl. oct. 18, 2010 11:33 pm

bones!!!!

la meva intecio, era no dir res, pero per al-lusions ho fare
no crec pas, que el ritme dels integrants de las sortides sigui alt o baix, cadasqu, va com vol
al principi, jo era un jovenet que sortia amb gent que sabian enar en moto mes que jo i continuant sapiguent, em donaba "cosa", quedarme l'ultim, pero em vaig adonar de que sempre tenia un cruiller esperant-me, aixo em donaba confiança i em feia enar al meu pas, donaba pas als cruillers, facilitaba el pas dels que volian enar mes rapit...pero ningu m'ha dit mai, "corra mes que vas al darrera"
ara que ja se porta la moto una mica mes, faig de cruiller i mai he fet cap competicio amb ningu, per tornar a fe una altre cruilla. si puc permetrem el "luxe" d'aturarme i fe la cigarreta amb un altre company -Vendetta-, es per que se que fins que no arribis Santi, no hi ha presa, despres tampoc
si com be diu en Randy, alguna vegada he corregut mes del compte, es perque o be coneixo la carretera o be perque el grup marxa quasi sense distancies, pero no crec que ningu dels que em coneixen, puguin dir que faig cap imprudencia, -a la meva edat caure, no es 20 dies de repos, es protesis-
resumin, de sempre a les sortides em portat un ritme tranquil, el que vol corra mes ho fa i el que no pues no pasa res, sempre podra confiar en que l'esperarem.
si algu pensa que a vegades nem masa rapit, pot ser per que la seva moto, no sigui apropiada per el tipus de carretera que estem fent, "el famos Bond i jo", mes d'una vegada em vist com gent ens ha passat i no perque correguesin mes, sino, perque les nostres motos, no "es trobabem comodes"
resumint i deixant aquet rotllo
no crec que el ritme de les sortides, tant las mensuals com la d'aquesta KDD, ha sigut alt o baix, ha sigut el correcte en cada moment
tot aixo ho dic de tot cor i dins de la meva inexperiencia
salut
SOCI A.M.M. 16284

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Kpeps » dl. oct. 18, 2010 11:44 pm

lo maco de Mototurisme es que tothom va al seu pas,a mi es el que em sembla ,i com tot depen del dia,portes un pas diferent ja tenim una edat per no fer rucades i a mi no m'ha molestat mai ningu quan he vingut, en algunes carreteras em pasan per que s'em atravesen o no son del meu estil, en altres paso perque m'agraden mes i van millor per la moto que porto ara lo millor es que no et perds mai,lo de fer de cruiller ,quan he anat sol i han arrivat el SRS ARMILLA i he arrancat,si que he adelantat mes companys pero aixo es normal.en definitiva es va normal.
Imatge

Avatar de l’usuari
Toni- Max
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dj. oct. 15, 2009 12:33 pm
Ubicació: SANT FELIU - BAIX LLOBREGAT-

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Toni- Max » dt. oct. 19, 2010 1:29 am

Jo també crec que el ritme de les sortides es el correcte. Cada individuo pot anar al seu ritme. Si un troc de carretera vols corre perque esta en bon estat i tens ganes... li fots una mica mes.

Abans es paraba a llocs potser una mica més "macos" pero per problemes de "WC" es para a llocs "civilizats". Normal!!

Jo la veritat ! a la KDD hagues parat a mill llocs per fer "fotos"" pero a les sortides de Mototurisme no es tracte d´aixó !

Jo crec que les sortides estan molt bé, si tinc que dir algo... diria que m´agraderia saber si farem una o dos parades. ( Per organitzarme el pipi eh !! ) ( les trucades a la novia ! als fills,... mare,..etc... ) :b9 :b9 :b9

segurament algu vol fer mes "turisme" pero tants.. es dificil contentar!! ... mira ara ... pensant (alguna vegada ho faig)... podriem fer.. les mil i una "esglesies romaniques" de catalunya !! a parts eh !!! aixi podriem fer moto, turisme, fotografia, paisatge, ...i.... el que volgui pregar.. ,...


Res , sou collonuts ! llastima de no poguer sortir cada dia amb vosaltres !!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol:
LA MOTO ES VIDA !!! DISFRUTEM !!!!!! ANEM AMB COMPTE !!!! :D
BMW R 1200 GS

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Eva » dt. oct. 19, 2010 7:38 am

Dins a mototurisme hi ha gent que en sap molt i molt d´anar en moto i el seu ritme es molt ràpit.

Normalment aquests mototuristes o bé van al cap devant del grup o fan de cruilleros.

1.- Si van al cap devant ni els veig
2.- Si fan de cruilleros, cada vegada son molt més prudents i avisan amb l´intermitent per adelantar :bow :bow :bow

La resta on me incloc van al ritme que es senten més cómodes.

Sempre, sempre poden pasar petites incidencies, som molts i és normal.

Personalment crec que conduir al ritme que cadescú es senti cómode es l´adecuat així es condueix a MOTOTURISME.

A més si crec que si la resta del grup condueix per sobre les meves posibilitats hi ha una cosa cosa que es diu sentit comú , que em fa reprendre el meva velocitat on gaudeixo i no pateixo per la sortida
;)
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 19, 2010 7:45 am, en total s’ha editat 3 vegades.

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6876
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. oct. 19, 2010 9:06 am

Aquest fil esta repetit, d’això ja n’havíem parlat el febrer de 2.007 :lol: :lol: :lol:

Des del meu punt de vista i la meva humil experiència el que passa es això :

[quote user="Geroni" post="142718"]Al fil que comentava l`Steelman,es molt senzill d`entendre: el road-Leader circula a la mateixa velocitat que fa temps enrera es feia,em refereixo a sortides de ja fa uns anys PERO amb la important diferencia que ara el numero de motos es bastant mes gran.¿Que passa?,pues que al ser mes motos i trobar vehicles per adelantar,la serp de motos ,es va estirant i per recuperar la distancia perduda,la tendència es a corre més fins agafar al que van mes endavant.
Així de senzill i així de clar.¿O quan es fá un forat degut als avançaments per part de unes motos i altres no,aquesta distancia es manté fins al final?,no i la unica "solució" es apretar per recuperar.
No soc ningú per dir la solució,però si es pensa una mica,es veu molt clar. :roll:[/quote]

El sistema de cruïllers que sembla tan fàcil, senzill i lògic, va costar molt d’arribar-hi i va ser arran d’un munt d’experiències viscudes.

Fins a mitjans de 2.006 la quantitat de motos arribava amb prou feines entre 15 i 20, no calien cruïllers. Tothom sabia la ruta i si es veia que algú es quedava enrere s’abaixava el ritme i ja estava sol•lucionat.

A l’agost de 2.006, un servidor va organitzar la sortida d’Osona i varem fer una “asado” argentí, la quantitat va ser de 32 motos i 52 persones, resultat = batibull total, només dir que varem fer només la meitat de la ruta per poder arribar a l’hora al restaurant.

Això va fer que els “jefes” de Mototurisme busquessin una sol•lució, es varen fer proves a les sortides del setembre i octubre i no va ser fins al novembre a la KDD de Morella que es varen començar a fer servir cruïllers, eren quatre, entre ells jo mateix.

Com que encara érem “poques” motos la cosa funcionava fins que en una sortida un dels que feia de cruïllers no va venir, un altra la setmana abans havia tingut un accident i el tercer es va acollonir per l’accident del company, resultat = jo tot sol fent de cruïller en una sortida, l’Albert de road-lider avisant-me per l’emissora (perdó walkie pmr) que gairebé tenia de parar ja que venien cruïlles i no tenia ningú per fer-les.

I que va passar ? doncs això : AIXÒ, amb la paradoxa de que qui va obrir el fil va ser el que corria mes de Mototurisme i es el que aquell dia em va deixar penjat a fer de cruiller jo tot sol i per mes que l'avises que m'ajudes va passar de tot, ara ja ho puc dir.

Mes reunions, mes discussions, mes buscar sol•lucions fins que es va establir que abans de cada sortida buscàvem un mínim de persones disposades a fer de cruïllers. I això va anar funcionant fins que amb l’augment del número de motos i de forces discussions i xerrades en persona i al fòrum es va decidir que tothom podia fer de cruïller.

I el que ha dit en Jesús (Geroni per els que no el coneixen) es la pura veritat, al menys per mi, si al grup s’estira es perquè hi ha mes motos no perquè es corri mes en general. Això no vol dir que a algú li pugui “agradar” mes que a un altra fer de cruïller i mira de remuntar per tornar-ne a fer, però son casos aïllats que no arriben a comptar-se amb els dits d’una ma i no han d’influir en l’opinió general com a grup.

Ara la quantitat de motos es exorbitant, em sembla que a la sortida de Sort érem 67, això ho trenca tot, però el sistema serveix, es vàlid i funciona, funciona amb 67 i funcionaria amb 150, i tindríem exactament la mateixa discussió que tenim ara perquè encara s’estiraria molt mes la distància entre el road-lider i l’escombra.

I com també ha dit en Randy, amb totes les que hem passat durant aquests anys, només hi ha hagut un accident important, el seu, (i per culpa
d’una persona aliena al grup) això vol dir que la gent es comporta i es assenyada.


Vsssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 19, 2010 11:48 am, en total s’ha editat 6 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Sharky » dt. oct. 19, 2010 9:09 am

Hola quan vaig dir que s'havia augmentat la velocitat, no hem referia al Road Leader, sino al grup en general, no se les causes ni els motius però es una percepció que tinc, segurament te a veure l'augment de les motos, no sé.

Evidentment que cadascú va al ritme que vol faltaria menys, pero ningú ha fet cap imprudencia? si es aixi endavant, pero jo crec que de vegades no som conscients del que fem jo el primer.

Tema cruillers, ja s'en va parlar en el seu moment, tots podem fer de cruillers no? vale llavors perque tenen tanta presa en arribar a la capçelera del grup, segons qui per tornar a fer de cruillers?

No es tracta de senyalar a ningú només reflexionem una mica, qui se senti aludit, ho sento es la meva opinió, tant respectable com la de qualsevol altre.

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Les sortides i la velocitat

Entrada Autor: Albert » dt. oct. 19, 2010 11:02 am

Bon dia,

Aquest fil no te per objectiu cap altre finalitat que no sigui la de conèixer les vostres sensacions respecta a la velocitat en les sortides. No hi busqueu mes finalitats per que no hi son. En veure que un altre fil es feia el comentari de que potser s’havia incrementat el ritme, tan sols voldria saber la vostra opinió i prou, per si en futur potser podem fer alguna mena d’ajustaments per evitar incrementar aquest ritme de forma involuntària.

Ja sé que no es la primera vegada que tenim aquest debat, però ha passat força temps i tenim molta gent que ve a les sortides que no venien en aquells moments. També es important conèixer la seva opinió. Desprès podrem fer-hi alguna cosa o no, ja es veurà, però es important que tots coneguem aquestes opinions, especialment els administradors. Temps tindrem per veure si en podem treure alguna conclusió viable i positiva per al bon funcionament.

No voldria pas que això es convertís en una discussió sobre el que és o pot ésser mes correcte, ningú no te mai tota la raó i tampoc els administradors. Sempre hi ha punts de vista que potser se’ns poden escapar i detalls que ens poden indicar el què i el com ho valorem tots plegats.

Merci per les vostres aportacions.


:smile: :smile:
Sort,

Avatar de l’usuari
Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Oscar » dt. oct. 19, 2010 2:39 pm

Be nois,jo tambè porto un temps sortint amb el grup i m´agardaria dir la meva :mrgreen: .Crec
que amb el temps la gent s´ha anat concientciant de tot una mica,ajudar de cruillers,donar pas,tenir
respecte,etc..Estic d´acord amb en Sharky i en Pep en el tema de que si tots podem fer de
cruïlleros,per qué tanta pressa pe tornar al davant ?(cassos aïllats),això ha portat alguna vegada a mes
d´un ensurt.Jo no crec que el ritme hagi aumentat,mes o menys sempre és el mateix i la seguretat
tambè.Reconec que a vegades he anat davant més depresa i més segur que amb segons quin
grup.Però a vegades cassos aÏllats han portat problemes.He vist gent nova anant a la seva i amb massa
ritme,oblidant linees,etc..i despres se li ha comentat.Si que cadascú és individual,però l´imprudència d´un
pot portar als problemes de tots.No m´enrotllo mes,només saber que entre tots hem de posar una mica
perque la imatge i el treball de mototturisme no es vegi malmés.Gràcies Albert perque crec que és
important tenir tot en compte.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3562
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Jesus » dt. oct. 19, 2010 5:00 pm

Bé no més comentar que cadacú a d'anar al ritme en el que es senti agust ... dintre de les seves aptituds i possibilitats ( tant del conductor , com de la màquina ).
Som un grup molt divers, tant en màquines , com en nivells de conducció i precisament el fet de que poguem sortir plegats és una de les gràcies d'aquestes sortides ... tant pots anar recollint margarides, com anar a cremar una mica d'adrenalina ... ( sempre dintre d'uns límits esclar ) ... per mi tant la velocitat com el sistema de cruilleros és més que correcte. ;)

V'sss
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 19, 2010 5:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Respon

Torna a “Millores, suggeriments i proves”