Consulta Motor TSI

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Consulta Motor TSI

Entrada Autor: Molinenc » dj. gen. 13, 2011 11:49 pm

Aquesta pregunta no esta relacionada amb el mon de les motos... :oops:

Es per preguntar si hi ha algú al foro que tingui un cotxe amb motor benzina TSI. I quina opineu en teniu. Realment gasten poc?

Moltes gràcies.

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Consulta Motor TSI

Entrada Autor: Trencaferro » dv. gen. 14, 2011 4:21 am

El motor Tsi d'injecció directe pel qual demanes m'imagino que és per algun vehicle del grup VAG oi? T'ho demano perquè d'injecció directe ara ho fabriquen diferents marques.

De quina cilindrada i potència parlem? I de quin tipus berlina, compacte, monovolum?
Si especifiques una mica millor, perquè 7l als 100 depèn de per quin model pot ser molt poc i per d'altres pot ser molt per exemple. ;)
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Monxu
Presentats
Entrades: 584
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 9:16 am
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Monxu » dv. gen. 14, 2011 9:29 am

Pel que tinc entès aquests motors es valen d'un doble turbo per a donar tanta potència, realment pels CV que donen diuen que gasten molt poc, d'això no en tinc coneixment personal.....

Aquí uns enllaços interessants
MotorTSI Explicació
Club Golf Consum

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dv. gen. 14, 2011 10:20 am

a veure,com tots els motors depen del que l'apretis,son motors de benzina que si vas a velocitats legals estas parlant d'uns 6'5-7 l reals que poden semblar poc,pensant que son motors petits que necesiten ajuda ( 1400 cc ) quan comença a bufar el turbo com pots pensar amb 140 cv,necesiten menjar i d'aquests consums res de res,un altre cosa es la fiabilitat ,uns et diran que molt ,altres que poc,ja per experiencia amb motors d'aquesta marca,dir-te que gaig tenir fa anys un G60,i vaig fer 250000 km i sense problemes,tenint amics que no els durava el compresor ni 50000 km,com tot dependra del tracte ;) ;)
Imatge

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dv. gen. 14, 2011 5:27 pm

[quote user="Trencaferro" post="153404"]El motor Tsi d'injecció directe pel qual demanes m'imagino que és per algun vehicle del grup VAG oi? T'ho demano perquè d'injecció directe ara ho fabriquen diferents marques.

De quina cilindrada i potència parlem? I de quin tipus berlina, compacte, monovolum?
Si especifiques una mica millor, perquè 7l als 100 depèn de per quin model pot ser molt poc i per d'altres pot ser molt per exemple. ;)[/quote]

Doncs es que encara tinc el tema molt verd, però l'intenció es canviar-me el cotxe en aquest 2011. En efecte, he estat mirant els motors TSI del grup VAG. Les cilindrades que he estat mirant son la 1.8 amb 160 cv del seat Leon i el 1.4 amb 125 cv del Seat Leon i VW Golf.

Per cert d'aquí un rato aniré a provar aquest canvi DSG que tant bona fama té, i si al final m'agafés un cotxe del grup VAG, no descarto la opció d'agafar-lo amb aquest canvi...

En definitiva, el que busco es un cotxe, amb els cavalls suficients per anar amb el cotxe ple, aire acondicionat i que pugui avançar (125 cv. ho veig justet i 160cv ho veig sobrat). Per altre banda fan la cilindrada 2.0 TDI amb 140 cv que crec que es una bona xifra de cavalls (de cara a consum i prestacions), però com mai he tingut un gasoil...en fa una mica de "yuyu", doncs se del cert que els gasoil tenen més problemes mecànics que els benzina (en general...) i per altre banda també son més cars (uns 2.000 euros de diferencia).

A veure si em podeu donar la vostra opinió respecte els motors TSI vs TDI, que es el que teniu vosaltres i que es el que més us agrada.

Moltes gràcies. :D

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dv. gen. 14, 2011 6:18 pm

Hola!!

Em dedico al tema dels cotxes, justament tenim la marca Seat, VW i Audi.

És que han dit els companys; TSI és injecció directa, sense càmera de precombustió; Hi ha TSI amb turbo, i amb turbo més compressor volumètric (és un turbo que “tira” del cigonyal en comptes dels gasos d’escapament), com l’esmentat G-60. El que fa temps enrere es deia de “no agafis cilindrada baixa amb molta potència per què va molt apretat”, ara no és vàlid, ja que gràcies a aquest compressor volumètric tenen un parell increïble a 2.000 r.p.m. Pensa que hi ha un 1.2 amb 105Cv que és increible com empeny en baixos, per exemple.

El tipus de canvi: És qüestió de gustos, o com acostumo a dir, de portar-ne un, llavors no vols altre cosa. Els dos últims cotxes que he tingut, han estat DSG. Mai més en tindré un sense un canvi automàtic, a ser possible DSG (el que porto ara és Triptonic, el mateix que DSG però més lent de reaccions ja que no porta “doble embragament intern”).

Fa temps enrere, que era molt més econòmic el Diesel que la benzina, tenia sentit comprar un diesel si feies més de 30.000kms/any; Ara, justament pel fet de que la injecció directa de benzina gasta menys i uqe val el mateix la benzina 95 que el Diesel, si no fas al menys 40.000Kms /any no compensa, per preus de reparació d’un envers l’altre, que els benzina TSI perden menys valors que els altres benzines per que gasten poc, etc...
Tot això, clar si comparem, p.ex, un 1.6TDI de 105Cv amb un 1.4TSI de 125, o si comparem un 2.0TFSI de 210Cv amb un 3.0 TDI de 225Cv. El que no podem comparar és un TDI de 140Cv amb un TFSI de 210.

Un model normal TDI140Cv gasta reals uns 6.8 l/100,i un 200CvTFSI benzina, uns 9 l/100 reals. He tingut fa poc tots dos fent sempre el mateix recorregut. Com pots veure, no és desproporcionat, donada la diferència de potència.

Resum: Si fas més de 40.000kms/any, diesel, si no, benzina. I una cosa molt clara, importantíssima: Si la potencia d’un cotxe és suficient o no, no depèn del cotxe si no de la percepció del que ho porta, per tant: Prova’ls tots abans de quedar-te’ls.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. gen. 14, 2011 6:26 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. gen. 14, 2011 6:32 pm

[quote user="JoanCG" post="153478"]

Imatge

[/quote]

Cullins, si que n'entens, si!!!! :lol:

:bow :bow :bow :bow :bow :bow
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

JoanCG
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dv. gen. 14, 2011 6:41 pm

A força d'escoltar una pila de vegades als venedors (que van a les formacions de producte) dir el mateix...doncs vulguis o no quelcom se't queda...

Tot i que és cert que, així com el cotxes no m'agraden gens gens, el tema de motors si, i per poc que puc sempre pujo al taller a veure motors desmuntats, com hi treballen i tot això (però no sé mecànica, malgrat que m'agradaria).
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. gen. 14, 2011 6:44 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dv. gen. 14, 2011 6:48 pm

Carai, quina enveja, jo no hi entenc ni un borrall :eyes :oops:
Si mai tinc diners i la opció de canviar de cotxe, ja sé a qui anar a emprenyar :mrgreen:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

JoanCG
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dv. gen. 14, 2011 6:58 pm

Estaré encantat, però el que realment m'agrada és....parlar de motos !!!!!!!!!!!!

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dv. gen. 14, 2011 9:01 pm

Bones, et dona les meves impressions com a usuari "normal" ja que amb els que comparteixo pis puc provar motors TSI i cambis DSG a diari.
Mira, el que he pogut provar més és el 1.4TSI de 160cv montat a un sirocco, la veritat és que el motor és molt suau, molt silenciós, practicament no fimbreja i al tenir turbo empeny des de força avall. En el cas d'aquest, amb conducció normal el consum mitja és molt contingut, són uns 8l. Aquest és amb cambi manual.
Per contrari, l'altre és un Golf d'ultima generació equivalent a aquest ultim en potència, el GTD de 170 cv. Aqui el consum et baixa a mitjanes de entre 6 i 7 litres de mitjana reals. És un motor que estira també molt bé, però evidentment el fimbreig, i el soroll no són comparables amb l'altre. Això si, al ser diesel i la diferència de cilindrada fa que el parell motor sigui molt superior, i en regims baixos sempre és d'agrair. Per contra, si hi afegeixes que talla la injecció a poc més de 4000 voltes, el fum negre que surt quan adelanta, el soroll al engegar-lo per mati i la diferència de preu de compra i manteniments jo aviat he triat.

El tema del cambi, jo sóc un enamorat i ferm defensor de les caixes automàtiques o com és en aquest cas "robotitzades". Tant casa com a la feina, tinc cambis automàtics normals i ja són una marabella, però els DSG...
La prova, tant el Golf GTD del que et parlava més amunt com l'altre company de pis que també porta DSG en un Golf, en aquest cas d'anterior generació però amb betzina, ja que es tracta d'un R32, és sensacional en els dos casos, suau, ràpid, i contingut en consums sempre hi quant no el posis en la posició "S".
També et dic que tardes unes dues hores de conducció continuada a acostumar-t'hi, després no el deixaràs mai més. ;)

Conclusió, els TSI són motors al meu parer molt vàlids i més raonables que qualsevol petrolero en el 80% dels casos i pels kms d'us diari que solem fer la gent. La durabilitat o fiabilitat que també parlaves, portem molt anys que els betzina atmosfèrics eren molt més fiables i duraders que els diesel, però només per aquest motiu, eren atmosfèrics, a lo què hi posem turbo hem de ser curosos en totes les mecàniques.
Perdona la parrafada però els cotxes i motos m'encanten, i qualsevol dubte ja ho saps. :D

P.D. També dir-te que jo tinc un injecció indirecte am turbo, i me'ls "ventilo" a tots tres amb un consum molt contingut. :mrgreen:
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. gen. 14, 2011 9:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. gen. 14, 2011 9:14 pm

[quote user="Trencaferro" post="153533"]

P.D. També dir-te que jo tinc un injecció indirecte am turbo, i me'ls "ventilo" a tots tres amb un consum molt contingut. :mrgreen:[/quote]

Imatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dv. gen. 14, 2011 9:34 pm

:b9 :b9 :b9 Randy, no fiquis més coses d'aquestes que em fas molt riure.

Home, contant que de mitja estic per sota dels 10l, amb 90cv més que el Sirocco, i que el R32 fa de mitjana quasibé 14l amb els mateixos cv que jo, no et sembla contingut??? ;)

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dv. gen. 14, 2011 10:53 pm

[quote user="JoanCG" post="153478"]Hola!!

Em dedico al tema dels cotxes, justament tenim la marca Seat, VW i Audi.

És que han dit els companys; TSI és injecció directa, sense càmera de precombustió; Hi ha TSI amb turbo, i amb turbo més compressor volumètric (és un turbo que “tira” del cigonyal en comptes dels gasos d’escapament), com l’esmentat G-60. El que fa temps enrere es deia de “no agafis cilindrada baixa amb molta potència per què va molt apretat”, ara no és vàlid, ja que gràcies a aquest compressor volumètric tenen un parell increïble a 2.000 r.p.m. Pensa que hi ha un 1.2 amb 105Cv que és increible com empeny en baixos, per exemple.

El tipus de canvi: És qüestió de gustos, o com acostumo a dir, de portar-ne un, llavors no vols altre cosa. Els dos últims cotxes que he tingut, han estat DSG. Mai més en tindré un sense un canvi automàtic, a ser possible DSG (el que porto ara és Triptonic, el mateix que DSG però més lent de reaccions ja que no porta “doble embragament intern”).

Fa temps enrere, que era molt més econòmic el Diesel que la benzina, tenia sentit comprar un diesel si feies més de 30.000kms/any; Ara, justament pel fet de que la injecció directa de benzina gasta menys i uqe val el mateix la benzina 95 que el Diesel, si no fas al menys 40.000Kms /any no compensa, per preus de reparació d’un envers l’altre, que els benzina TSI perden menys valors que els altres benzines per que gasten poc, etc...
Tot això, clar si comparem, p.ex, un 1.6TDI de 105Cv amb un 1.4TSI de 125, o si comparem un 2.0TFSI de 210Cv amb un 3.0 TDI de 225Cv. El que no podem comparar és un TDI de 140Cv amb un TFSI de 210.

Un model normal TDI140Cv gasta reals uns 6.8 l/100,i un 200CvTFSI benzina, uns 9 l/100 reals. He tingut fa poc tots dos fent sempre el mateix recorregut. Com pots veure, no és desproporcionat, donada la diferència de potència.

Resum: Si fas més de 40.000kms/any, diesel, si no, benzina. I una cosa molt clara, importantíssima: Si la potencia d’un cotxe és suficient o no, no depèn del cotxe si no de la percepció del que ho porta, per tant: Prova’ls tots abans de quedar-te’ls.[/quote]

Moltes gracies per la explicació Joan i Trencaferro.

Avui he tingut de provar el DSG de 6 velocitats (avui en dia porten 7 velocitats) del Golf GTI. Us haig de dir que m'he quedat marevellat d'aquest canvi. Havia provat canvis automàtics, però això del DSG es una pasada! M'ha agradat perque pots portar-lo totalment manual, amb la palanca tipus secuencial o be per les leves del volant. L'he provat també en la versió S (molt racing!!)

Avui per avui, tinc bastant clar que vull un cotxe amb DSG i tinc bastant coll avall que crec que agafarem un benzina, amb els motors TFSI aquests que comenteu. Nosaltres fem molts pocs Km al any (l'actual cotxe te camí dels 12 anys i portem 104.000 Km!!). Tot i que faig pocs km al any, tampoc vull comprar un GTI, perque no m'agrada correr massa al carrer. Com veig que els TFSI tampoc gasten massa i com sempre he portat benzina i els gasoil no m'han agradat massa...crec que agafarem benzina.

Aprofito per comentar-vos que si us entereu d'algun cotxe tipus golf, a3 o leon, amb canvi DSG, feu-m'ho saber si us plau. Si sortis algo interesant de segona mà no m'importaría fer-li un cop d'ull.

Us agraeixo molt les explicacions! :D

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dv. gen. 14, 2011 10:56 pm

[quote user="Trencaferro" post="153537"]:b9 :b9 :b9 Randy, no fiquis més coses d'aquestes que em fas molt riure.

Home, contant que de mitja estic per sota dels 10l, amb 90cv més que el Sirocco, i que el R32 fa de mitjana quasibé 14l amb els mateixos cv que jo, no et sembla contingut??? ;)[/quote]

Hola trencaferro. I quin cotxe tens tu?

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » ds. gen. 15, 2011 12:09 am

[quote user="Molinenc" post="153546"]

Hola trencaferro. I quin cotxe tens tu?[/quote]

Em sembla que té aquest: :mrgreen:

Mireu la pantalla del consum instantani.... :eyes

[youtube]iGlCpefQyzY[/youtube]

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » ds. gen. 15, 2011 12:14 am

...cullons....un bon pepinuuu!!

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » ds. gen. 15, 2011 12:19 am

El meu Golf TDI 1.9 105cv no el canvio per res del món ara mateix.
En el moment de compra en promoció no va ser gaire més car que un betzina.
Km anuals 30000km.
Consum mitjà: 50% ciutat + 30% autopista amb caravana + 20% viatge curt de cap de setmana per autovía = 5.1L/100km (promig dels últims 10000km)
Assegurança molt econòmica.
Baixos més que suficients per sortir encigalat quan vulguis des de parat. Una 3a velocitat desde 1500 fins a 3500 rpm que m'enamora cada vegada que li foto peu a vall.
Velocitats de creuer de 120km/h a menys de la meitat del règim màxim de motor, fen consums inferiors als 4L/100km.
Manteniment anual: oli i filtres no arriba a 200eur (preu casa oficial, passat la garantía, jo mateix).

Els parell motor del meu crec que només el trobaria amb el TFSI de 170cv betzina amb el compressor bufant a baixes rpm i el turbo per la resta. Ara, estic convençut que el promig de consum amb el meu ús diari seria gairebé el doble (9L/100km).

Sobre el canvi, depèn dels teus gustos. Jo n'he tingut d'automàtic normal i no em va agradar. Si provo el DSG segur que m'agradarà, ara, amb un GTI hi ha molta més cosa darrera que no pas el DSG sol...

Sort amb l'elecció.

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » ds. gen. 15, 2011 12:32 am

[quote user="Caganer" post="153558"]El meu Golf TDI 1.9 105cv no el canvio per res del món ara mateix.
En el moment de compra en promoció no va ser gaire més car que un betzina.
Km anuals 30000km.
Consum mitjà: 50% ciutat + 30% autopista amb caravana + 20% viatge curt de cap de setmana per autovía = 5.1L/100km (promig dels últims 10000km)
Assegurança molt econòmica.
Baixos més que suficients per sortir encigalat quan vulguis des de parat. Una 3a velocitat desde 1500 fins a 3500 rpm que m'enamora cada vegada que li foto peu a vall.
Velocitats de creuer de 120km/h a menys de la meitat del règim màxim de motor, fen consums inferiors als 4L/100km.
Manteniment anual: oli i filtres no arriba a 200eur (preu casa oficial, passat la garantía, jo mateix).

Els parell motor del meu crec que només el trobaria amb el TFSI de 170cv betzina amb el compressor bufant a baixes rpm i el turbo per la resta. Ara, estic convençut que el promig de consum amb el meu ús diari seria gairebé el doble (9L/100km).

Sobre el canvi, depèn dels teus gustos. Jo n'he tingut d'automàtic normal i no em va agradar. Si provo el DSG segur que m'agradarà, ara, amb un GTI hi ha molta més cosa darrera que no pas el DSG sol...

Sort amb l'elecció.[/quote]

Gràcies pel comentari Caganer. Això es el que vull, que els que teniu gasoil m'expliqueu lo millor del mateix i quines sensacions teniu, doncs molt poques vegades he provat un gasoil...

Si, el GTI, ha part del GTI, te tantes coses bones que es fàcil que tot t'agradi. Però no l'he apretat, no es que m'hagi agradat la potencia que te (que si! :D ), el que m'he estat fixant es el comportament del canvi, i la resposta es automàtica i amb eficiencia. A part lo de les leves o la palanca tipus secuencial tambe es molt interesant si vols un "canvi manual". Jo soc antiautomatics (de variador de par) però el DSG es un altre història. Aquest estiu vaig llogar un parell de cotxes automàtics i t'aseguro que eren com una merda...

Escolta caganer, i no s'et queda un pel curt el 105 cv? Quan vas ple amb l'aire acondionat em dona la sensació que t'ha de faltar motor. (T'ho pregunto desde la ignorància eh, que ja et dic que no tinc massa experiencia en TDI...)

Moltes gràcies! :D

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » ds. gen. 15, 2011 12:48 am

El motor MAI m'ha quedat curt. Té una velocitat punta de 190km/h, amb aire encès o sense. El 90% del temps vaig sol. Anant acompanyat i inclús carregat, notes que la primera tibada no és tan contundent com anant suelto de pes, ara, t'estic parlant de reduccions de temps de resposta de 1-2seg, passat aquest temps ni me n'adono.
Llàstima que ja no facin el 1.9 de VW. Potser només l'Skoda Octavia dels vells per a taxistes és l'únic que en porta o portava. L'últim al que vaig pujar, 700,000km... no hase falta desir nada mas.

Jo et recomanaria que provessis el DSG amb el motor i versió que més t'interessa. Jo tinc l'acabat GT sport amb els trens de tarat baix i dur, el qual no tenia res a veure quan vaig comparar amb una prova amb la versió elegance amb tarat tou i alt.

Respon

Torna a “Cerveseta”