Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Moderador: Airald
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Mes que un dubte és una consulta a tots aquells que heu estat a les fires veient les novetats o bé algun usuari que ja porti de série les llums de xenó a la moto.
La consulta és si us heu fixat si portaven regulació d'alçada cosa que m'imagino que si, i lo més importat, porten rentafars???
Ho dic perquè a les fotos no ho he sabut veure, i són dues coses "bàsiques" segons el reglament per a la instal.lació d'aquest tipus de llum a qualsevol vehicle, per lo què si els fabricants les homologuen sense algun d'aquests dispositius miraria d'esbrinar si hi ha algun buit legal que permeti montar aquestes llums només cambiant la bombeta i les òptiques.
Es que l'altre dia vaig estar parlant amb una persona que porta unes quantes Itv's i no m'ho va saber dir.
La consulta és si us heu fixat si portaven regulació d'alçada cosa que m'imagino que si, i lo més importat, porten rentafars???
Ho dic perquè a les fotos no ho he sabut veure, i són dues coses "bàsiques" segons el reglament per a la instal.lació d'aquest tipus de llum a qualsevol vehicle, per lo què si els fabricants les homologuen sense algun d'aquests dispositius miraria d'esbrinar si hi ha algun buit legal que permeti montar aquestes llums només cambiant la bombeta i les òptiques.
Es que l'altre dia vaig estar parlant amb una persona que porta unes quantes Itv's i no m'ho va saber dir.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
T'explico el què tinc entès jo:
A España hi ha un buit legal que no diu res dels nivelladors i renta-fars, i els vehicles que ho porten de sèrie estan pensats pel mercat europeu, on les mesures són molt més estrictes en aquest sentit que a España, i les multes que es posen aqui són per enlluernament i posar enperill els altres usuaris de la via. Despres ho miro al BOE i ja t'ho diré.
Respecte al que preguntes si les motos amb xenón porten nivellador automàtic, sí, en porten, i si porten renta-fars, no, no en porten. Al menys les BMW.
EDITO: les itv's no les passen els que porten xenón com a accesori de no-fàbrica degut a què l'óptica no és l'adequada, apart del nivellador, clar.
A España hi ha un buit legal que no diu res dels nivelladors i renta-fars, i els vehicles que ho porten de sèrie estan pensats pel mercat europeu, on les mesures són molt més estrictes en aquest sentit que a España, i les multes que es posen aqui són per enlluernament i posar enperill els altres usuaris de la via. Despres ho miro al BOE i ja t'ho diré.
Respecte al que preguntes si les motos amb xenón porten nivellador automàtic, sí, en porten, i si porten renta-fars, no, no en porten. Al menys les BMW.
EDITO: les itv's no les passen els que porten xenón com a accesori de no-fàbrica degut a què l'óptica no és l'adequada, apart del nivellador, clar.


- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Bon dia, pendent de resoldre el tema dels xenó al 100%, aquesta setmana tinc d'anar a passar la Itv en un dels cotxes i miraré si per fi en trec l'aigua clara per les motos, aprofito el fil per sol.lucionar algun dubte si és que algú ho porta o ho tenia previst de posar sobre el llums de dia o LEDS.
Els leds, es poden posar en qualsevol cotxe o moto, sempre i quant estiguin homologats, i NO FUNCIONIN de nit ni juntament amb les llums d'encreuament i carretera. (o sigui que no poden anar quan funcionen les curtes o les llargues).
Els leds, es poden posar en qualsevol cotxe o moto, sempre i quant estiguin homologats, i NO FUNCIONIN de nit ni juntament amb les llums d'encreuament i carretera. (o sigui que no poden anar quan funcionen les curtes o les llargues).
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- PERARNAU
- Presentats
- Entrades: 269
- Membre des de: dl. gen. 18, 2010 10:59 pm
- Ubicació: Anglès (Girona
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
PEl que tinc entes, almenys amb els cotxes, en un vehicle no es pot instalar el Xenon, ja que no es fiable montar-li el nivellador automàtic, si no ve d'origen.
Amb el tema de motos, no en tinc ni idea, solsament les que he vist que ho porten d'origen, no porten neteja fars, quant en teoria es un requisit indispensable juntament amb el nivellador automàtic, als cotxes almenys.
Deixant a part tema legal, jo les porto montades a la moto, i no hi ha color...
Amb el tema de motos, no en tinc ni idea, solsament les que he vist que ho porten d'origen, no porten neteja fars, quant en teoria es un requisit indispensable juntament amb el nivellador automàtic, als cotxes almenys.
Deixant a part tema legal, jo les porto montades a la moto, i no hi ha color...
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="Trencaferro" post="151691"]
Els leds, es poden posar en qualsevol cotxe o moto, sempre i quant estiguin homologats, i NO FUNCIONIN de nit ni juntament amb les llums d'encreuament i carretera. (o sigui que no poden anar quan funcionen les curtes o les llargues).[/quote]
I les llums de posició de leds, estan permeses? :shock:

Els leds, es poden posar en qualsevol cotxe o moto, sempre i quant estiguin homologats, i NO FUNCIONIN de nit ni juntament amb les llums d'encreuament i carretera. (o sigui que no poden anar quan funcionen les curtes o les llargues).[/quote]
I les llums de posició de leds, estan permeses? :shock:



- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="Trencaferro" post="151691"]Els leds, es poden posar en qualsevol cotxe o moto, sempre i quant estiguin homologats, i NO FUNCIONIN de nit ni juntament amb les llums d'encreuament i carretera. (o sigui que no poden anar quan funcionen les curtes o les llargues).[/quote]
La VFR120F porta de sèrie llums de posició als intermitents davanters que em sembla que son leds i funcionen permanentment. Obviament m'¡magino que estan homologats.
Espero que no em representi cap problema. Trencaferro, com ho veus ?
Vssssss
007
La VFR120F porta de sèrie llums de posició als intermitents davanters que em sembla que son leds i funcionen permanentment. Obviament m'¡magino que estan homologats.
Espero que no em representi cap problema. Trencaferro, com ho veus ?
Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Ostres Randy, ets un krack, no t'en passa ni una! ;)
Efectivament, hi ha dos tipus de Leds, els que fan llum de dia i els que son de posició. La veritat és que em pensava que la pregunta aniria encaminada en què si de nit estan prohibits que passa amb els famosos llums dels "Audi".
Parlant d'aquesta marca l'explicació es més fàcil. Els leds estan prohibits de nit o junt amb la resta de llums, sempre hi quant no funcionin com a llums de posició, que és el que passa amb els Audi. Els leds funcionen sempre, però en el moment que engeguem les llums s'abaixa la intensitat i es queden com a llums de posició. És la única alternativa que hi ha per poder portar els Leds engegats de nit. A la majoria de marques i podria donar fe del meu, en el moment que s'engeguen els llums els Leds s'apaguen i al contrari, quan s'apaguen els llums normals s'engeguen els Leds.
Salut!!
Efectivament, hi ha dos tipus de Leds, els que fan llum de dia i els que son de posició. La veritat és que em pensava que la pregunta aniria encaminada en què si de nit estan prohibits que passa amb els famosos llums dels "Audi".
Parlant d'aquesta marca l'explicació es més fàcil. Els leds estan prohibits de nit o junt amb la resta de llums, sempre hi quant no funcionin com a llums de posició, que és el que passa amb els Audi. Els leds funcionen sempre, però en el moment que engeguem les llums s'abaixa la intensitat i es queden com a llums de posició. És la única alternativa que hi ha per poder portar els Leds engegats de nit. A la majoria de marques i podria donar fe del meu, en el moment que s'engeguen els llums els Leds s'apaguen i al contrari, quan s'apaguen els llums normals s'engeguen els Leds.
Salut!!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="James Bond" post="151769"][quote user="Trencaferro" post="151691"]Els leds, es poden posar en qualsevol cotxe o moto, sempre i quant estiguin homologats, i NO FUNCIONIN de nit ni juntament amb les llums d'encreuament i carretera. (o sigui que no poden anar quan funcionen les curtes o les llargues).[/quote]
La VFR120F porta de sèrie llums de posició als intermitents davanters que em sembla que son leds i funcionen permanentment. Obviament m'¡magino que estan homologats.
Espero que no em representi cap problema. Trencaferro, com ho veus ?
Vssssss
007[/quote]
Quan em vens pel darrera els veig molt xulos!!! :shock:
No, mira a veure si són només de posició o bé cambien d'intensitat quan s'engeguen o s'apaguen les llums. Evidentment et venen de serie i els portes homologats i legals, només queda mirar això que et dic. Pensa que molta gent conductora d'Audi amb Leds no sap que li cambien al engegar als llums. T'has de posar al davant amb algú que t'els engegui i fer la prova.
Salut!
P.D. A veure si ens dius el què quan ho hagis provat.
La VFR120F porta de sèrie llums de posició als intermitents davanters que em sembla que son leds i funcionen permanentment. Obviament m'¡magino que estan homologats.
Espero que no em representi cap problema. Trencaferro, com ho veus ?
Vssssss
007[/quote]
Quan em vens pel darrera els veig molt xulos!!! :shock:
No, mira a veure si són només de posició o bé cambien d'intensitat quan s'engeguen o s'apaguen les llums. Evidentment et venen de serie i els portes homologats i legals, només queda mirar això que et dic. Pensa que molta gent conductora d'Audi amb Leds no sap que li cambien al engegar als llums. T'has de posar al davant amb algú que t'els engegui i fer la prova.
Salut!
P.D. A veure si ens dius el què quan ho hagis provat.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="Trencaferro" post="151774"]P.D. A veure si ens dius el què quan ho hagis provat.[/quote]
Ara ho he anat a mirar i tenen sempre la mateixa intensitat, tant quan dones el contacte com quan l'engegues,
Gràcies. ;)
Vssssssss
007
Ara ho he anat a mirar i tenen sempre la mateixa intensitat, tant quan dones el contacte com quan l'engegues,
Gràcies. ;)
Vssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="James Bond" post="151789"][quote user="Trencaferro" post="151774"]P.D. A veure si ens dius el què quan ho hagis provat.[/quote]
Ara ho he anat a mirar i tenen sempre la mateixa intensitat, tant quan dones el contacte com quan l'engegues,
Gràcies. ;)
Vssssssss
007[/quote]
Sir. James, tens tota la raó, no et poden cambiar d'intensitat per un simple motiu que ja he explicat i no hi he caigut, i es que amb les llums conectades els leds sempre han d'anar amb la intensitat de llum de posició, i com que les motos noves per defecte sempre porten els llums oberts doncs.... :oops:
Així que res, el'explicació només serveix per motos i cotxes que no ho portin de sèrie i s'ho vulgun muntar.
Salut.
Ara ho he anat a mirar i tenen sempre la mateixa intensitat, tant quan dones el contacte com quan l'engegues,
Gràcies. ;)
Vssssssss
007[/quote]
Sir. James, tens tota la raó, no et poden cambiar d'intensitat per un simple motiu que ja he explicat i no hi he caigut, i es que amb les llums conectades els leds sempre han d'anar amb la intensitat de llum de posició, i com que les motos noves per defecte sempre porten els llums oberts doncs.... :oops:
Així que res, el'explicació només serveix per motos i cotxes que no ho portin de sèrie i s'ho vulgun muntar.
Salut.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Després de dies i dies mirant el reglament de tort i de dret, i fent consultes i més consultes, per fi n'he pogut treure l'aigua clara sobre els llums de Xenó a les motos!!!!
En el RD 2028/1986, cada sis mesos aproximadament s'actualitzen els annexos on surt tota la normativa que s'aplica en la homologació de vehicles i els requisits que es demanen per a nova matricula.
A l'apartat que parla d'instal·lació dels elements d'enllumentat i senyalització ens diu que s'apliquen una sèrie de Directives, o alternativament uns Reglaments CEPE/ONU.
Doncs, bé, en concret els requisits tècnics corresponen al Reglament CEPE/ONU número 48.
En aquest Reglament, mireu el punt 6.2 (luz de cruce), veureu tots els requisits ....... en concret en el punt 6.2.9 (otros requisitos) és on es parla del dispositiu renta fars i del sistema de regulació de la inclinació vertical.
Pel que fa les motos, la Directiva d'homologació i el Reglament que li aplica (Reglament número 53) diu que, a part de poder muntar els components específics per a motocicletes, també es poden instal·lar els mateixos components previstos per als turismes. En canvi en auqest reglament 53 no diu res sobre dispositiu renta fars ni sobre el sistema d'inclinació vertical.
A la ITV de moment, com que les motos que surten de fàbrica amb xènon son algunes BMW i pot ser alguna més, i se sap que s'han homologat sense renta fars ni sistema automàtic d'inclinació vertical, la inspecció lògicament és favorable. Quant a les demés motos, és evident que si porten xènon és perquè han fet una modificació i llavors es té que legalitzar.
O sigui que ara si que no hi ha cap dubte, el que els té de fàbrica cap problema, i els que els vulguin montar, o els legalitzen o bé es juguen el no passar la ITV i emportar-se la corresponent sanció si els paren.
Ja tenim un altre tema sol.lucionat!!! :ban :Saltant :jump
En el RD 2028/1986, cada sis mesos aproximadament s'actualitzen els annexos on surt tota la normativa que s'aplica en la homologació de vehicles i els requisits que es demanen per a nova matricula.
A l'apartat que parla d'instal·lació dels elements d'enllumentat i senyalització ens diu que s'apliquen una sèrie de Directives, o alternativament uns Reglaments CEPE/ONU.
Doncs, bé, en concret els requisits tècnics corresponen al Reglament CEPE/ONU número 48.
En aquest Reglament, mireu el punt 6.2 (luz de cruce), veureu tots els requisits ....... en concret en el punt 6.2.9 (otros requisitos) és on es parla del dispositiu renta fars i del sistema de regulació de la inclinació vertical.
Pel que fa les motos, la Directiva d'homologació i el Reglament que li aplica (Reglament número 53) diu que, a part de poder muntar els components específics per a motocicletes, també es poden instal·lar els mateixos components previstos per als turismes. En canvi en auqest reglament 53 no diu res sobre dispositiu renta fars ni sobre el sistema d'inclinació vertical.
A la ITV de moment, com que les motos que surten de fàbrica amb xènon son algunes BMW i pot ser alguna més, i se sap que s'han homologat sense renta fars ni sistema automàtic d'inclinació vertical, la inspecció lògicament és favorable. Quant a les demés motos, és evident que si porten xènon és perquè han fet una modificació i llavors es té que legalitzar.
O sigui que ara si que no hi ha cap dubte, el que els té de fàbrica cap problema, i els que els vulguin montar, o els legalitzen o bé es juguen el no passar la ITV i emportar-se la corresponent sanció si els paren.
Ja tenim un altre tema sol.lucionat!!! :ban :Saltant :jump
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Sidru
- Presentats
- Entrades: 490
- Membre des de: dl. set. 21, 2009 10:10 pm
- Ubicació: Banyoles
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Pel que dius només s'hauria de fer un projecta d'homologació i passar la ITV ? Amb els cotxes es pot homologar quasi tot, presentant un projecta de un enginyer.
Salut
Salut
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
De fet a la fitxa tècnica del vehicle ( cotxes ) no hi diu si aquest porta o no llums de xenó de fabrica, si es tracta d´una opció que si está homologada doncs es compren les optiques de xenó com a recanvi i s´instal.len i ja está, sempre que sigui la primera revisió ITV ( per si les flies ) es imposible que sapiguen si el vas comprar o no així. :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 14, 2011 7:52 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="LLAGASTA" post="157786"]De fet a la fitxa tècnica del vehicle ( cotxes ) no hi diu si aquest porta o no llums de xenó de fabrica, si es tracta d´una opció que si está homologada doncs es compren les optiques de xenó com a recanvi i s´instal.len i ja está, sempre que sigui la primera revisió ITV ( per si les flies ) es imposible que sapiguen si el vas comprar o no així. :roll:[/quote]
Home, tot i que els hi puguis "colar" pensa que amb els cotxes és obligatori portar'hi instal.lat el rentafars i la regulació d'alçada. Contant que dos dels punts que et miren són els llums i els neteja-parabrises, és molt fàcil de veure si surt aigua o no dels rentafars quan et fan provar aquests últims.
Més fàcil és comprovar la regulació ja que jo en el meu, quan s'engeguen s'ajusten automàticament tant d'alçada com la posició de moviment lateral.
Suposo que si els engegues i no fan cap moviment és fàcil que s'ho mirint més amb lupa.
Home, tot i que els hi puguis "colar" pensa que amb els cotxes és obligatori portar'hi instal.lat el rentafars i la regulació d'alçada. Contant que dos dels punts que et miren són els llums i els neteja-parabrises, és molt fàcil de veure si surt aigua o no dels rentafars quan et fan provar aquests últims.
Més fàcil és comprovar la regulació ja que jo en el meu, quan s'engeguen s'ajusten automàticament tant d'alçada com la posició de moviment lateral.
Suposo que si els engegues i no fan cap moviment és fàcil que s'ho mirint més amb lupa.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="Trencaferro" post="157797"][quote user="LLAGASTA" post="157786"]De fet a la fitxa tècnica del vehicle ( cotxes ) no hi diu si aquest porta o no llums de xenó de fabrica, si es tracta d´una opció que si está homologada doncs es compren les optiques de xenó com a recanvi i s´instal.len i ja está, sempre que sigui la primera revisió ITV ( per si les flies ) es imposible que sapiguen si el vas comprar o no així. :roll:[/quote]
Home, tot i que els hi puguis "colar" pensa que amb els cotxes és obligatori portar'hi instal.lat el rentafars i la regulació d'alçada. Contant que dos dels punts que et miren són els llums i els neteja-parabrises, és molt fàcil de veure si surt aigua o no dels rentafars quan et fan provar aquests últims.
Més fàcil és comprovar la regulació ja que jo en el meu, quan s'engeguen s'ajusten automàticament tant d'alçada com la posició de moviment lateral.
Suposo que si els engegues i no fan cap moviment és fàcil que s'ho mirint més amb lupa.[/quote]
que raro, el cotxe de la meva dona porta fars de xenó i no porta rentafars. :roll:
quan instl.les les òptiques noves ( opcionals amb sobrepreu ) ja venen normalment amb el servomotor d´autonivellat al donar el contacte ( de fet el meu ho fa i no porta xenó ) el que desconeixia es aixó dels rentafars......
Home, tot i que els hi puguis "colar" pensa que amb els cotxes és obligatori portar'hi instal.lat el rentafars i la regulació d'alçada. Contant que dos dels punts que et miren són els llums i els neteja-parabrises, és molt fàcil de veure si surt aigua o no dels rentafars quan et fan provar aquests últims.
Més fàcil és comprovar la regulació ja que jo en el meu, quan s'engeguen s'ajusten automàticament tant d'alçada com la posició de moviment lateral.
Suposo que si els engegues i no fan cap moviment és fàcil que s'ho mirint més amb lupa.[/quote]
que raro, el cotxe de la meva dona porta fars de xenó i no porta rentafars. :roll:
quan instl.les les òptiques noves ( opcionals amb sobrepreu ) ja venen normalment amb el servomotor d´autonivellat al donar el contacte ( de fet el meu ho fa i no porta xenó ) el que desconeixia es aixó dels rentafars......
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 14, 2011 8:25 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="LLAGASTA" post="157802"]
que raro, el cotxe de la meva dona porta fars de xenó i no porta rentafars. :roll:
quan instl.les les òptiques noves ( opcionals amb sobrepreu ) ja venen normalment amb el servomotor d´autonivellat al donar el contacte ( de fet el meu ho fa i no porta xenó ) el que desconeixia es aixó dels rentafars......[/quote]
Ara si que m'has deixat parat que el de la dona no en porti. :shock:
El meu si que en porta de renta-fars. :roll:
que raro, el cotxe de la meva dona porta fars de xenó i no porta rentafars. :roll:
quan instl.les les òptiques noves ( opcionals amb sobrepreu ) ja venen normalment amb el servomotor d´autonivellat al donar el contacte ( de fet el meu ho fa i no porta xenó ) el que desconeixia es aixó dels rentafars......[/quote]
Ara si que m'has deixat parat que el de la dona no en porti. :shock:
El meu si que en porta de renta-fars. :roll:


- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
[quote user="LLAGASTA" post="157802"][quote user="Trencaferro" post="157797"][quote user="LLAGASTA" post="157786"]De fet a la fitxa tècnica del vehicle ( cotxes ) no hi diu si aquest porta o no llums de xenó de fabrica, si es tracta d´una opció que si está homologada doncs es compren les optiques de xenó com a recanvi i s´instal.len i ja está, sempre que sigui la primera revisió ITV ( per si les flies ) es imposible que sapiguen si el vas comprar o no així. :roll:[/quote]
Home, tot i que els hi puguis "colar" pensa que amb els cotxes és obligatori portar'hi instal.lat el rentafars i la regulació d'alçada. Contant que dos dels punts que et miren són els llums i els neteja-parabrises, és molt fàcil de veure si surt aigua o no dels rentafars quan et fan provar aquests últims.
Més fàcil és comprovar la regulació ja que jo en el meu, quan s'engeguen s'ajusten automàticament tant d'alçada com la posició de moviment lateral.
Suposo que si els engegues i no fan cap moviment és fàcil que s'ho mirint més amb lupa.[/quote]
que raro, el cotxe de la meva dona porta fars de xenó i no porta rentafars. :roll:
quan instl.les les òptiques noves ( opcionals amb sobrepreu ) ja venen normalment amb el servomotor d´autonivellat al donar el contacte ( de fet el meu ho fa i no porta xenó ) el que desconeixia es aixó dels rentafars......[/quote]
Segur que no en porta??? Pensa que a vegades els porten integrats al paracops i quasibé no és veuen. Per veure'ls funcionar només has d'engegar els llums i tenir una estona apretada l'aigua de netejar el vidre, (per anar bé, que ho faci una altre persona mentre tu mires pel davant del cotxe) i veuras com de sota les òptiques surten pestanyes que llençen aigua a pressió.
de totes maneres si em vols dir la marca, model i l'any que el vas comprar t'ho miraré, tot i que m'extranya ja que inclús els primers vehicles que portaven Xenó i la òptica anava amb bombeta (no lupa com ara) ja els portaven.
Sal.lutacions!
Home, tot i que els hi puguis "colar" pensa que amb els cotxes és obligatori portar'hi instal.lat el rentafars i la regulació d'alçada. Contant que dos dels punts que et miren són els llums i els neteja-parabrises, és molt fàcil de veure si surt aigua o no dels rentafars quan et fan provar aquests últims.
Més fàcil és comprovar la regulació ja que jo en el meu, quan s'engeguen s'ajusten automàticament tant d'alçada com la posició de moviment lateral.
Suposo que si els engegues i no fan cap moviment és fàcil que s'ho mirint més amb lupa.[/quote]
que raro, el cotxe de la meva dona porta fars de xenó i no porta rentafars. :roll:
quan instl.les les òptiques noves ( opcionals amb sobrepreu ) ja venen normalment amb el servomotor d´autonivellat al donar el contacte ( de fet el meu ho fa i no porta xenó ) el que desconeixia es aixó dels rentafars......[/quote]
Segur que no en porta??? Pensa que a vegades els porten integrats al paracops i quasibé no és veuen. Per veure'ls funcionar només has d'engegar els llums i tenir una estona apretada l'aigua de netejar el vidre, (per anar bé, que ho faci una altre persona mentre tu mires pel davant del cotxe) i veuras com de sota les òptiques surten pestanyes que llençen aigua a pressió.
de totes maneres si em vols dir la marca, model i l'any que el vas comprar t'ho miraré, tot i que m'extranya ja que inclús els primers vehicles que portaven Xenó i la òptica anava amb bombeta (no lupa com ara) ja els portaven.
Sal.lutacions!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
el cotxe es aquest:
Volvo C30 2.4 i. ( 5 cilindres 170 cv. ) ara fará 4 anys.

el que em " fa ballar el paraigua " es que la òptica de la lupa, té l´òptica sellada i sembla que porta algún tipus de transformador per la part de darrera, l´altre òptica porta una bombeta normal H7 ( canviada per una Phillips Extrem Power )
i no porta rentafars.
de fets les rafagues no la fá l´òptica de la lupa, si no la de costat, i triga una mica a agafar intensitat...prova de que es xenó , o no ?
:roll: :roll:
Volvo C30 2.4 i. ( 5 cilindres 170 cv. ) ara fará 4 anys.

el que em " fa ballar el paraigua " es que la òptica de la lupa, té l´òptica sellada i sembla que porta algún tipus de transformador per la part de darrera, l´altre òptica porta una bombeta normal H7 ( canviada per una Phillips Extrem Power )
i no porta rentafars.
de fets les rafagues no la fá l´òptica de la lupa, si no la de costat, i triga una mica a agafar intensitat...prova de que es xenó , o no ?
:roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 15, 2011 9:31 am, en total s’ha editat 2 vegades.

- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Per la foto del Volvo C-30 que ensenyeu, penso que el que porta es una òptica el.el·lipsoïdal (la famosa lupa que es veu) però la llum la genera una làmpada convencional halògena. Hi ha un munt de vehicles que porten lupa i això no es senyal de que la làmpada sigui de descàrrega de gas (xenó). En realitat la funció de la lent el·lipsoïdal (invent aparegut als vehicles BMW des de finals de l'any 1984) es la de permetre un vidre de far completament transparent sense necessitat de emprar vidres amb difusors (que retenen molta llum), alhora que autoritza una perfecta distribució del feix i una quasi perfecta transició llum-ombra.
Els vehicles actuals que no duen lent, incorporen un reflector que s'anomena de "superfície complexa" el qual ja s'encarrega de orientar correctament el feix de llum (tot i que sense la perfecció ni el cost de l'el·lipsoide)
En el cas d'un Volvo C-30 equipat amb xenó el frontal incorpora els sortidors dels rentafars.
Ara anem pel tema de les motos i la seva legalitat:
Es completament il.legal dur llums de xenó en una òptica convencional. El reglament estipula que es tracta d'una reforma d'importància per la qual cosa es requereix la seva homologació. Tot i això, que passa en realitat? Doncs que els kits de xenó que comprem a l'Ebay estan tan malfets que el bulb emissor no està correctament posicionat respecte la paràbola ni incorporen un obturador inferior per evitar què el feix de llum que va cap avall no reboti a la part inferior de la paràbola i enlluerni.
Els dos únics models de làmpada de xenó homologades: D2S i D2R (i sempre amb 4.300ºK, cap altre mes) Si veieu, el model D2R incorpora una placa obturadora a la part inferior. El model D2S (esquerra) es l'apropiat per una òptica el·lipsoïdal en la qual l'obturador es una placa metalica que hi ha just abans de la lent.
Si us limiteu a posar un kit a la moto, segur que enlluerneu i sereu "carne de multa). Si ho feu amb molta cura i fent mil i un invents per orientar el feix de forma correcta, no passareu la ITV però tampoc enlluernareu i possiblement ningú us digui res. Heu de pensar que els kits "bixenó" son fets amb molta part cromada com un mirall, justament el pitjor que pots posar-hi dins d'un far.
A la meva V-Strom l'hi he fet un milió d'invents. Estic esperant una unitat el·lipsoïdal per posar-la en una de les òptiques mentre l'altre serà la de les llargues. Si surten els números, fins i tot m'atreveixi a homologar-ho i posar-ho a la venda.
Salut,
Jordi "Prony"
Els vehicles actuals que no duen lent, incorporen un reflector que s'anomena de "superfície complexa" el qual ja s'encarrega de orientar correctament el feix de llum (tot i que sense la perfecció ni el cost de l'el·lipsoide)
En el cas d'un Volvo C-30 equipat amb xenó el frontal incorpora els sortidors dels rentafars.
Ara anem pel tema de les motos i la seva legalitat:
Es completament il.legal dur llums de xenó en una òptica convencional. El reglament estipula que es tracta d'una reforma d'importància per la qual cosa es requereix la seva homologació. Tot i això, que passa en realitat? Doncs que els kits de xenó que comprem a l'Ebay estan tan malfets que el bulb emissor no està correctament posicionat respecte la paràbola ni incorporen un obturador inferior per evitar què el feix de llum que va cap avall no reboti a la part inferior de la paràbola i enlluerni.
Els dos únics models de làmpada de xenó homologades: D2S i D2R (i sempre amb 4.300ºK, cap altre mes) Si veieu, el model D2R incorpora una placa obturadora a la part inferior. El model D2S (esquerra) es l'apropiat per una òptica el·lipsoïdal en la qual l'obturador es una placa metalica que hi ha just abans de la lent.
Si us limiteu a posar un kit a la moto, segur que enlluerneu i sereu "carne de multa). Si ho feu amb molta cura i fent mil i un invents per orientar el feix de forma correcta, no passareu la ITV però tampoc enlluernareu i possiblement ningú us digui res. Heu de pensar que els kits "bixenó" son fets amb molta part cromada com un mirall, justament el pitjor que pots posar-hi dins d'un far.
A la meva V-Strom l'hi he fet un milió d'invents. Estic esperant una unitat el·lipsoïdal per posar-la en una de les òptiques mentre l'altre serà la de les llargues. Si surten els números, fins i tot m'atreveixi a homologar-ho i posar-ho a la venda.
Salut,
Jordi "Prony"
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.
Per la foto del Volvo C-30 que ensenyeu, penso que el que porta es una òptica el·lipsoïdal (la famosa lupa que es veu) però la llum la genera una làmpada convencional halògena. Hi ha un munt de vehicles que porten lupa i això no obliga a que la làmpada sigui de descàrrega de gas (xenó). En realitat la funció de la lent el·lipsoïdal (invent aparegut als vehicles BMW des de finals de l'any 1984) es la de permetre un vidre de far completament transparent sense obligar a difusors (que retenen molta llum), alhora que autoritza una molt bona distribució del feix i una quasi perfecta transició llum-ombra.
Els vehicles actuals que no duen lent, incorporen una paràbola reflectora que s'anomena de "superfície complexa" el qual ja s'encarrega de orientar correctament el feix de llum (tot i que sense la perfecció ni el cost de l'el·lipsoide) Això ha estat possible pels avenços en la fabricació dels termoplàstics. Fa vint anys era impossible.
En el cas d'un Volvo C-30 equipat amb xenó el frontal incorpora, com marca la llei, els sortidors dels rentafars.
Ara anem pel tema de les motos i la seva legalitat:
Es completament il.legal dur llums de xenó en una òptica convencional. El reglament estipula que es tracta d'una reforma d'importància per la qual cosa es requereix la seva homologació. Tot i això, que passa en realitat? Doncs que els kits de xenó que comprem a l'Ebay estan tan malfets que el bulb emissor no està correctament posicionat respecte la paràbola ni incorporen un obturador inferior per evitar què el feix de llum que va cap avall no reboti a la part inferior de la paràbola i enlluerni.
Els dos únics models de làmpada de xenó homologades: D2S i D2R (i sempre amb 4.300ºK, cap altre mes) Si veieu, el model D2R incorpora una placa obturadora a la part inferior. El model D2S (esquerra) es l'apropiat per una òptica el·lipsoïdal en la qual l'obturador es una placa metalica que hi ha just abans de la lent.
Si us limiteu a posar un kit a la moto, segur que enlluerneu i sereu "carne de multa). Si ho feu amb molta cura i fent mil i un invents per orientar el feix de forma correcta, no passareu la ITV però tampoc enlluernareu i possiblement ningú us digui res. Heu de pensar que els kits "bixenó" son fets amb molta part cromada com un mirall, justament el pitjor que pots posar-hi dins d'un far.
A la meva V-Strom l'hi he fet un milió d'invents. Estic esperant una unitat el·lipsoïdal per posar-la en una de les òptiques mentre l'altre serà la de les llargues. Si surten els números, fins i tot m'atreveixi a homologar-ho i posar-ho a la venda.
Salut,
Jordi "Prony"
Els vehicles actuals que no duen lent, incorporen una paràbola reflectora que s'anomena de "superfície complexa" el qual ja s'encarrega de orientar correctament el feix de llum (tot i que sense la perfecció ni el cost de l'el·lipsoide) Això ha estat possible pels avenços en la fabricació dels termoplàstics. Fa vint anys era impossible.
En el cas d'un Volvo C-30 equipat amb xenó el frontal incorpora, com marca la llei, els sortidors dels rentafars.
Ara anem pel tema de les motos i la seva legalitat:
Es completament il.legal dur llums de xenó en una òptica convencional. El reglament estipula que es tracta d'una reforma d'importància per la qual cosa es requereix la seva homologació. Tot i això, que passa en realitat? Doncs que els kits de xenó que comprem a l'Ebay estan tan malfets que el bulb emissor no està correctament posicionat respecte la paràbola ni incorporen un obturador inferior per evitar què el feix de llum que va cap avall no reboti a la part inferior de la paràbola i enlluerni.
Els dos únics models de làmpada de xenó homologades: D2S i D2R (i sempre amb 4.300ºK, cap altre mes) Si veieu, el model D2R incorpora una placa obturadora a la part inferior. El model D2S (esquerra) es l'apropiat per una òptica el·lipsoïdal en la qual l'obturador es una placa metalica que hi ha just abans de la lent.
Si us limiteu a posar un kit a la moto, segur que enlluerneu i sereu "carne de multa). Si ho feu amb molta cura i fent mil i un invents per orientar el feix de forma correcta, no passareu la ITV però tampoc enlluernareu i possiblement ningú us digui res. Heu de pensar que els kits "bixenó" son fets amb molta part cromada com un mirall, justament el pitjor que pots posar-hi dins d'un far.
A la meva V-Strom l'hi he fet un milió d'invents. Estic esperant una unitat el·lipsoïdal per posar-la en una de les òptiques mentre l'altre serà la de les llargues. Si surten els números, fins i tot m'atreveixi a homologar-ho i posar-ho a la venda.
Salut,
Jordi "Prony"