3 DIES DE RUTA Dissabte–Diumenge-Dilluns (21-22-23 De Maig)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: 3 DIES DE RUTA Dissabte–Diumenge-Dilluns (21-22-23 De Ma

Entrada Autor: Perebi » dl. maig 09, 2011 10:20 am

[quote user="Albert_KTM" post="168500"]No es festa. Ens l'agafem !![/quote]

Doncs ara l'enveja es per partida doble ;) .... que ho gaudiu molt i molt.

Paco-v1000
Presentats
Entrades: 18
Membre des de: ds. maig 07, 2011 5:37 pm
Ubicació: Sant Pere de Torelló

Entrada Autor: Paco-v1000 » dl. maig 09, 2011 9:22 pm

quina ruta :shock: :shock:

si que fa una mica de ...........

:cerv

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. maig 24, 2011 3:45 pm

Ja hem tornat ... i ja faré una mica de crònica.

Només comentar que ens ha anat de conya :lol: i que hem fet el Tourmalet ... AMB SOL !!! :eyes

Hi he passat unes 4 o 5 vegades a la meva vida i mai, mai havia trobat un dia tan esplèndid !!! Va ser fantàstic

Imatge

Imatge

Salut

Perebi
Presentats

Entrada Autor: Perebi » dt. maig 24, 2011 4:18 pm

Es tot?, no expliques res mes? :shock: això es un coitus interruptus, he, he.

Cada vegada quie veig que algú ha fet una ruta off road, em pregunto que passa amb els rurals.....

Albert_KTM
Presentats

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. maig 24, 2011 5:19 pm

Has de llegir el principi , home :mrgreen:

[quote user="Albert_KTM" post="170144"]Ja hem tornat ... i ja faré una mica de crònica.[/quote]

I aquest cop va ser tot per carretera, amb més o menys mal estat, però carretera al cap i a la fi.

Salut

Perebi
Presentats

Entrada Autor: Perebi » dt. maig 24, 2011 6:22 pm

Ja ho he llegit, però reclamo per fer-te pressió, he, he.......

Paco-v1000
Presentats

Entrada Autor: Paco-v1000 » dt. maig 24, 2011 9:15 pm

quina pena no poder acompanyar-vos :crys

pero m'alegro molt que os hagi anat tan be :cerv

espero inpacien el resto de la cronica i fotos

:cerv :cerv

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. maig 24, 2011 10:10 pm

Quin cap de setmana més guapo que heu agafat, esperem fotos.

Albert_KTM
Presentats

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. maig 24, 2011 11:19 pm

Crònica de 3 dies pels Pirineus ( Clica sobre la foto si la vols veure més grossa, la foto eh ? :mrgreen: )

Vam començar el Dissabte a les 8 del matí.

La ruta del primer dia , 485 Km amb molta “trampa”

Ruta 1º dia

3 amics, 3 motos , 3 dies per davant .... i amb l’únic objectiu de marxar amb les motos, fer Km per carreteres de revolts i disfrutar de la sensació de llibertat

En Josep amb una GS 1.200 , en Paco amb la Caponord i jo amb l’Adventure 990.

Imatge

Vam tirar cap al Nord i just arribant a Molló, vam parar per fer un bon esmorzar

Imatge

La jornada d’avui estava marcada per ports de muntanya “atípics”.

És a dir, no eren els normals que tothom fa, sinó que havia preparat una jornada on només es passava per carreteres secundàries, terciàries i de 4 ª ordre. Eren com fer pistes, però amb asfalt, tot i que a vegades no sé si anomenar-lo així , del mal estat que tenia.

Des de Ceret fins a l’hora de dinar, vam estar “treballant” de valent sobre la moto i gairebé no fèiem Km !!!

La mitjana de velocitat per aquestes carreteres deu ser de 30-40 Km/h.

Això si, passes per una paratges increïbles, un pobles pràcticament deserts, ... es respira una pau i tranquil•litat que no són habituals.

L’excusa de la ruta d’avui era arribar a les Gorgues de Galamús

Imatge

Imatge

Hi feia moltíssima calor

Imatge

Vam seguir per aquest tipus de carreteres que us deia ... tot el dia

Imatge

Vam parar a dinar en un punt que no sabria determinar, entre Axat i Aux les Termes. Hi havia una mica d’estany artificial i unes taules per poder fer picnic.

Imatge

Ja de cara a la tarda, quan afrontàvem els últims ports de l’etapa del dia, es va posar a ploure.

Monos d’aigua i endavant

Imatge

Estàvem a punt d’arribar a Vielha

Imatge

Finalment hi vam arribar , això si, una mica tard.

Imatge

La ruta del segon dia , 435 Km . El dia “dels ports de muntanya”

Portillón, Aspin, Tourmalet, Aubisque ... uns clàssics, vaja :mrgreen:

Ruta 2º dia

Ens llevem ben d’hora, i comencem la ruta de nou.

Imatge

El primer de caure és el Portillón direcció a França. Fantàstic inici, a mi m’encanta aquesta carretera. Al fer-lo a primera hora ens vam assegurar de ser els primers i el vam fer completament sols, a bon ritme .... vam disfrutar-lo !!

Seguim encadenant ports i coronem el col d’Aspin:

Imatge

El dia era preciós, feia sol, no gaire calor ..... perfecte !!

Després el Tourmelete . Mai a la vida havia disfrutat d’aquest port. Sempre que l’havia fet estava l’asfalt fatal, la boira ho cobria tot, les cagades de les vaques eren omnipresents .... en fi, un desastre.

En canvi aquesta vegada va ser just el contrari. El dia era perfecte, el sol lluïa amb força i l’únic que molesta la marxa es la quantitat ingent de ciclistes que hi ha pujant i baixant.

Ens hi vam quedar una bona estona, ja que això no passa pas gaire sovint

Imatge

Imatge

Tot i això la boira començava a pujar

Imatge

La foto que no es fa ningú :mrgreen:

Imatge

Imatge

En fi ....lo típic.

Tot el que havíem disfrutat fins aquí, ho vam pagar al col d’Aubisque

Una bora espessíssima ens les va fer passar canutes. No es veia res, el collons de ciclistes que de cop t’apareixien del no res, la mania de les autoritat franceses de posar pegats de gravilla la carretera per omplir forats .... Ho vam passar fatal tant a la pujada com a la baixada. Un tram per oblidar.

Al marxar la boira, vam poder tornar a entrar a Espanya pel Portalet ( on hi ha l’estació d’esquí de Formigal) i baixem per Panticosa fins a Sabiñanigo on parem a dinar.

A la tarda volíem seguir fins a Pamplona fent un puja i baixa per França un altre cop, però ens vam endarrerir una mica i ja estàvem un pel “tocats” del dia anterior i del que portàvem d’avi.

Com que anàvem a disfrutar i no pas a seguir cap pla prefixat, vam decidir modificar la ruta prevista i anar cap a Pamplona tot fent unes quantes curvetes mes, entrant per carreteres que no surten a les guies i per pobles perduts com Aisa, Hecho i d’altres ... Tot i això el temps se’ns tirava una mica a sobre i no vam parar a tirar fotos.

Al final vam agafar la Nacional per poder passar junt al pantà de Yesa, que es preciós de circular-hi pel costat.

Vam arribar a Pamplona un altre cop tardet ... però com a bons guiris, sopar de tapes visita obligada Bar Hemingway

Imatge

No només de moto viu el motero :twisted:

Imatge

La ruta de l’últim dia , 580 Km “la rematada final”

Ruta del 3º dia

Com que la tarda del dia anterior no havíem pogut fer el que teníem previst , vam decidir fer-ho l’últim dia al matí.

Que els d’Osona som una mica tossuts :mrgreen:

Això ens obligava a fer una tornada mes “a sac” a la tarda, agafant autovia fins a Lleida i creuar tot l’eix, però teníem ganes de fer el Nord de Pamplona i creuar el Valle del Roncal.

I la vam encertar de ple !!!

Els primer Km sortint de Pamplona, creuant els pobles típics de Osteriz o Erro o Garralda o Jaurrieta eren realment preciosos, i a sobre estan enllaçats entre ells per unes carreteres increïbles de veritat, bon asfalt, curves revirades de tota mena, però que es poden fer “ a ritme”.

Imatge

A sobre, al ser Dilluns al matí no hi havia ningú a les carreteres, el sol lluïa amb força i l’asfalt estava en molt bones condicions ..... vam fer els millor 100 Km de tot el cap de setmana, i de tota la vida motera d’en Josep, segon em va confessar més tard.

Imatge

Imatge

Més endavant, l’entrada pel Valle del Roncal ja va ser orgàsmic. És realment un paratge preciós que jo no coneixia i que em va impressionar moltíssim.

Després de creuar-lo tot, vam pujar direcció França i dalt de tot ens vam parar una bona estona a contemplar-ho. La vellesa del lloc no es pot transmetre amb fotos ....
Imatge

Imatge

Imatge

Quan els voltors van començar a rondar-nos vam decidir tirar :mrgreen:

De la part Francesa, també en vam disfutar força ja que tampoc hi ha via transit i ho vam fer en un plis-plas. Túnel de Somport i un altre cop a Jaca.

A partir d’aquí si que va ser un mer tràmit el tornar cap a casa, però estàvem tan contents de com havia anat tot, que no ens va importar aquest petit “peatge” en forma d’avorrida autovia fins a casa.

Total, 3 dies que han donat per fer una 1.550 Km, jornades de 9/10 hores sobre la moto,cansats i adolorits ..... però amb la retina plena de paratges preciosos i amb el cap “depejat” de estrés i vida quotidiana per uns quants dies.

Fins a la pròxima.

Birel
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dl. oct. 19, 2009 10:56 pm
Ubicació: Entre Cerdanyola y Barberá CAT. Enrique

Entrada Autor: Birel » dc. maig 25, 2011 1:48 pm

Muy bonito Albert, viendo los compañeros que llevabas el ritmo tenía que ser "lentito" :roll:

Nosotros nos fuimos a GREDOS, una zona muy motera tambien.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. maig 25, 2011 2:02 pm

Veig que veu tenir un temps inmillorable i veu poder gaudir d'allò més.

Enhorabona, i gràcies per ensenyar-nos-ho. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. maig 25, 2011 10:14 pm

Una ruta ben maca i interessant .... llàstima que les fotos que has posat siguin tant petites :roll:

Per cert, vau fer el Tourmalet ?
Ara mateix a bisonfuté diuen que està tancat :roll: És que ha nevat ahir o avui ?

Joanstrom
Presentats
Entrades: 599
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: Joanstrom » dc. maig 25, 2011 11:09 pm

:enfadat :enfadat :enfadat
;) ;)

Albert_KTM
Presentats

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. maig 26, 2011 8:22 am

[quote user="Ramon" post="170273"]Una ruta ben maca i interessant .... llàstima que les fotos que has posat siguin tant petites :roll:

Per cert, vau fer el Tourmalet ?
Ara mateix a bisonfuté diuen que està tancat :roll: És que ha nevat ahir o avui ?[/quote]

Hola.

Si cliques sobre les fotos es veuen més grans. Aquest cop m'ha sortit així :oops:

El Tourmalet ??

Imatge

Ja explico que estava perfecte, en molt bones condicions !!!

Salut

Albert_KTM
Presentats

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. maig 26, 2011 8:26 am

[quote user="Joanstrom" post="170280"]:enfadat :enfadat :enfadat
;) ;)[/quote]

Què passa, Joan ??

Vaig posar aquest post que segur que vas veure ....

Vaig parlar amb l'altre Joan que segur que et va dir alguna cosa .....

I no em vas pas dir res !!!

I ara em surts amb aquestes cares ?? :eyes

Ets un "sinverguenza" :enfaduu

A més, ja venia una GS, i tampoc és plan de temptar tant la sort i arriscar-nos a tenir averia segura

:mrgreen: :mrgreen:

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dj. maig 26, 2011 9:51 am

Si no vaig errat, el lloc "indeterminat" on vau parar a dinar el primer dia és el poble de Goulours, just després del descens (segons la vostra ruta) del magnífic Port du Pradel.
Una zona preciosa i que conec bastant bé. M'encanta rutejar-la en moto, amb la visera oberta i disfrutant de tot el que la natura ens pot oferir, que no és poc ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Albert_KTM
Presentats

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. maig 26, 2011 11:12 am

GALLIFANTE !!! pel Sr. Grum

Molt bé !!!

Ara ho mirava pel Google Earth i efectivament aquestes són les taules on vam fer el picnic, al costat del llac artificial

Imatge

Realment la zona és impressionant , tot i que vam fer alguna baixada, amb gravilla suelta que .... :tremolant això si, et quedes bocabadat amb l'entorn :cool:

Salut

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dj. maig 26, 2011 4:45 pm

De fet, just el tros entre Axat i Ax-les-Thermes, l'he fet 3 o 4 vegades, sempre en solitari i en moto i no em cansaria de repetir-lo.
Suposo que també devieu passar pel Défilé de Joucou i les Gorges de St. Georges, llocs ben guapos, també, tot i que no tant espectaculars com les Gorges del Galamús.
Justament són aquest tipus de carreteres les que més m'agrada fer amb la moto i més disfruto. Rutejar a poc a poc per carreteres semi-desèrtes de trànsit que uneixen petits poblets amb "solera" i encant, buff, ja em cau la baba només de pensar-hi :mrgreen:
El Bosc de la Fajole i el Col du Pradel són un racó especial per mi.
Bonica ruta, si senyor.
Jo encara tinc pendent de fer la "resta" del vostre viatje, que seria tota la zona del Pirineu d'Hosca i Navarra. Ja que jo acostumo a fer tirades més curtes amb infinites parades a fer fotos i perdre'm una mica pel bosc...
És més, en dues ocasions ho he tingut tot apunt per marxar però la cojuntura econòmica del moment m'ho ha acabat impedint. Suposo que no devia ser el moment, però estic convençut que algún dia en tindré la oportunitat, de moment em guardo la vostra crònica, gràcies ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Albert_KTM
Presentats

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. maig 26, 2011 6:15 pm

Atenció, sense que serveixi de precedent, vaig a parlar bé d'una cosa de la BMW GS 1200 :mrgreen:

En aquest viatget, el bo d'en Josep va gastar 30 euros menys de gasolina que jo.

A veure, el tema del consum no és que em preocupi molt per a un vehicle d'oci, com és per a mi la moto i tampoc sóc molt meticulós a l'hora de contar , ni de conduir :oops:

Assumeixo que la meva Katy és una mica "gastona" i no em menjo molt el cap. Em preocupa més la menor autonomia que no l'haver de posar-li una mica més de gasolina ... .. total, tampoc són el km que faig a l'any ....

A grans trets va ser així:

En aquests 1.550 km em vaig ventilar gairebé 6 dipòsits.
Dic gairebé perquè no vaig arribar "sec" mai, i de l'últim encara me'n queda una mica per tirar .... amb el que faig els números comptant que quedaven 2 litres per dipòsit abans de cada nou ple.

19 litres que té el meu dipòsit - 2 litres que li quedaven = 17 litres x 6 vegades = 102 litres

(102 litros/1550 km) x 100 = Un consum mitjà de 6.58 litres / 100 km

El que no està gens malament, tenint en compte el ritme :oops: i la ruta, amb continus ports de muntanya, desnivells de vertigen i poques tirades llargues de autovia.

Només un parell d'excepcions.

Un, que jo anava carregat amb maletes i el no.

Dos, que gairebé sempre anava jo davant (tenia el GPS i era "l'autor" de la ruta) amb el que sempre es poden avançar una mica les maniobres si tens les referències del de davant. Ja saps, aquesta frenada que el primer ha de fer en una corba que es tanca més del compte i que els altres ja ho "han vist" amb el consegüent accelerada que ha de fer el primer per mantenir la velocitat de creuer i que els altres s'estalvien.

Tot això no treu que el consum de la GS és netament inferior a la meva, a gairebé gairebé igualtat de condicions i en un tiratge d'aquests km .... Doncs són 30 euracos que sempre és millor tenir a la butxaca que cremades per aqests mons de Deu. :enfaduu

Salut

Paco-v1000
Presentats

Entrada Autor: Paco-v1000 » dj. maig 26, 2011 6:40 pm

molt interesant aquet tema del consum

i la caponord ? que ya saps que una maquina que em te :bow

:cerv :cerv

Respon