VI Ruta De Los Penitentes - Crònica

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

VI Ruta De Los Penitentes - Crònica

Entrada Autor: Ra-mon » dg. maig 15, 2011 7:53 pm

Imatge

La Ruta de les Penitentes és una ruta mototurística organitzada pel Club Motor Monrepós, surt de Saragossa i durant un dia es recorren uns 700 qms. per carreteres del Pirineus pujant i baixant una quinzena de ports de muntanya.

No es coneix la ruta fins al dia anterior a la sortida quan la organització reparteix el road-book als prop de 600 motoristes.

Imatge

29 d'abril
Surto de Vic havent dinat i després de 330 qms per l'eix i la NII arribo a Saragossa per recollir la documentació i cap a l'hotel a reposar i descarregar els trastos.

Hem quedat a Saragossa a fer la cer[rainbow]vesa amb en Nargoní i la seva companya i una parella de catalans que viuen allí ens aconsellen anar a sopar al barri del Tubo i ens recomanen un xiringuitu on només fan tapes de "boletus", boníssims, tot i que després anem a altres llocs a prendre altres tapes més variades ;)

Ens retirem aviat que l'endemà ens hem de llevar molt d'hora.

Imatge

30 d'abril

Arribant a Laguarta hi ha el primer control, portem 150 qms des de la sortida.

Després de fer tota la carretera del Serrablo arriben a la N260 i a Boltaña on hi ha una altra benzinera que tenim marcada al full de ruta, portem 178 qms i molta gent ha decidit fer parada.

Imatge

Imatge

Gairebé totes les benzineres de la ruta estan colapsades i jo he pensat carregar de combustible a Vielha on hi ha vàries benzineres i espero que la majoria de la gent pararà a la primera a tocar de carretera, una altra benzinera que queda una mica més amagada a la dreta només coincidim 5 motos ;)

Continuem per Aínsa fins a Campo, on la carretera va resseguint el riu i és ràpida i divertida.

Trenquem a Castejón de Sos cap a Laspaules, la carretera és més estreta i completament plena de merdes de vaques enganxades, jo m'enganxo al darrera la roda d'una 1150GS i les anem esquivant.

Imatge

Imatge

Arribem a Lespaules havent fet 250 qms, son les 10:30 i aquí és on hi ha el "almuerzo" és molt d'hora però ja hi ha força gent entaulada, hi ha "ensalada de pasta, longaniza y panceta de cerdo".

Imatge

La gent va per feina, encara ens queda molt per fer i comença a caure alguna gota però no prou com per haver-se d'equipar amb el trajo d'aigua.
3/4 d'hora després reprenc la marxa per anar a trobar la N230 de Lleida a Vielha on omplo el dipòsit (vaig mirant a veure si veig en Trencaferro que em sembla que volta per aquí, però no ;) ).

Després del dinar les motos que trobo van més a l'idea, algunes em passen, jo en passo a d'altres però tots portem una «marxa fina» més avist animada, la carretera ho permet.

Imatge

Enfilem el Portillón, i a les Bagneres de Luchon em paro a fer un cafè i a reposar una estona, son 2/4 d'1 i després vindran el Col de Peyresourde i el Col d'Aspin.

Imatge

Imatge

El paisatge és genial, a alguns cims encara es veuen clapes de neu, no fa ni fred ni calor, perfecte per anar en moto ;)

Després de les Bagneres de Bigorre en salto el trencant per anar a Juncalas (porto el GPS sense so, escolto música i m'atabala anar sentint "giri a l'esquerra, bla, bla, bla").

En ves de girar continuo i agafo el següent trencall, és una carretera molt estreta que després enganxa amb la que havia d'agafar primer, però també és molt estreta però sembla que és la correcte.

Imatge

La ruta és llarga i tothom va al seu aire, a vegades circules amb tres o quatre motos més, altres cops vas sol però sempre que pares una estoneta veus a passar multituds de motos :lol:

Imatgev

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

En arribar al Col de Soulor hi ha el control núm. 4, hi ha en Javi Berna (president de Monrepós) i fem una estona la xerrada i em diu que hi ha un canvi de ruta i que en lloc de continuar cap a Ferrieres i Arthez d'Asson m'encamina cap al Col d'Aubisque que està obert, fantàstic, l'Aubisque és molt bonic !

La carretera continua cap a Eaux-Bonnes, Laruns i passa pel trencant de Goust on paro per fer una foto.

Imatge

Pujant cap al Portalet i a la posterior baixada cap a Formigal i Biescas fa molt vent.

Imatge

Imatge

Imatge

A Sabiñánigo agafo la N330 per pujar el Monrepós i surto a Arguis, on hi ha l'ultim control, encara no hi ha passat gaire gent i les motos arriben en comptagotes, fem una mica la xerrada i continuem cap a Osca i d'aquí a Saragossa per l'autovia, es fa estrany anar a 140 i tot recta, recta, recta.

Arribant a Saragossa passo d'anar a l'ultim control, el d'arribada, prefereixo anar al meu hotes a pendre una bona dutxa i fer una estona de migdiada i ja aniré a timbrar a l'hora de sopar.

2 hores més tard em llevo i vaig al bar de l'hotel oficial on em trobo amb els companys lleidatans, fem una cervesa i entrem al menjador per sopar, és increiblement gran ja que hi han de cabre més de 600 persones i és un buffet, mirem d'enllestir ràpid i anem a dormir d'hora, molt d'hora, estem rebentats.

Hi ha tota mena de motos però destaques un grupet de 4 vespes, me les he trobat al Serrablo i anaven a tota bufa saltant per els sots que hi ha a la carretera i semblava que qualsevol bassal se les empassaria :roll:

Imatge

Resum del dia en números:
- hora de sortida: 07:20
- hora d'arribada: 18:30
- 9 hores en moviment, 2 hores parat.
- 679 qms.
- vel. màxima: 142 km/h
- vel. mitjana: 61 km/h

01 de maig
Em llevo a les 9 tocades i baixo a esmorzar, els companys lleidatans ja ho han fet i al menjador un parell de membres de HondaTourers em conviden a seure amb ells (Javier Burgués i Fenix, més endavant també s'apunta l'Ivantxu).

Posem benzina i enfilem el camí de tornada per la NII fins a Torrefarrera on prenem algo i ens separem.

Després de 320 qms i 3.5 hores després de la sortida arribo a casa.

Imatge

Imatge

Track de la ruta aImatge
Ra-mon l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 15, 2011 7:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: VI Ruta De Los Penitentes - Crònica

Entrada Autor: Steelman » dg. maig 15, 2011 7:58 pm

Gràcies per compartir-ho amb tots.
Les fotos i la explicacio en fan agafar ganes de sortir corrent de casa i anar a fer la ruta pero......

Penintentes a mi sempre m'ha fet il.lusió d'anar-hi pero crec que és de les poques que ja se que no anire mai :(
Coincideix amb el meu aniversari de boda cada any i no crec que a la natalia.....ajajjajajaj
Ex ...moltes coses

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dg. maig 15, 2011 8:37 pm

Primer de tot. Bona cronica!!

Jo també soc un "penitente" tot i que ja fa un parell d'anys que no hi vaig. I per aixó se que no es facil parar per fer les fotos, es una ruta llarga i com que no saps el que et torbaràs doncs vas fent sense entretindret gaire i amb marxa fina.

Per aixó te un valor especial aquesta croníca.

Es un ginkama molt ben montada, aquesta gent del motoclub Monrepos saben el que fan.

A veure si m'animo l'any que bé.

Merci per compartir.
Rodar en moto es lo meu

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dg. maig 15, 2011 8:42 pm

Gràcies Ramon. Una altra per posar a la llista de pendents. No ho atraparem pas !!!

MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

Entrada Autor: MikelRT » dg. maig 15, 2011 8:43 pm

Gràcies Ramon per la crónica. :lol:

No en tenia cap dubte de que la faries... però tan complerta..... dons... també!!! :eyes

Salut ;)

Amb aquesta preparació i que en Panotxa-patex no i serà.... seràs un bon candidat........ a [strike]ser dels primers[/strike] no perdret a la II Gimcana :mrgreen:

Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Perebi » dg. maig 15, 2011 9:07 pm

Bona crònica, de les que fa agafar ganes d'anar-hi.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. maig 16, 2011 3:07 pm

unas contrades molt macas i las explicacions molt bones,ara ja se mes be de que va aquesta trobada ;) ;)
Imatge

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dl. maig 16, 2011 4:39 pm

Un altre anys sense fer penitencia! i és que quan hi penso, sempre faig tard.....QUINA ENVEJA!

FELICITATS RAMON i gràcies per compartir la crònica i les fotos!

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dl. maig 16, 2011 6:21 pm

Moltes gràcies Ramon!

Poder que el proper any estigui a l'aguait, m´han entrat ganes d'anar a fer revolts.
Ara que ja ets "vetarnu" i deus tenir endoll, ja ens aconseguiràs alguna invitació, oi?
Salut! ;)

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dl. maig 16, 2011 9:45 pm

Enhorabona per la cronica,Ra----------------------------------- mon :mrgreen: :mrgreen:
M´ha semblat anar al seient de la Pan de paquet ;) ;)

Ja la podré treure de pendents, la cronica vull dir,ja que en trobo a faltar algunas.................. :mrgreen: :mrgreen:

CAPISCI ??????????

I perqué no sé com es diu amb grec o turc :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dl. maig 16, 2011 11:01 pm

Sembla que hi ha prou interès per anar-hi, oi ?

L'any vinent ja miraré de recordar-vos quan s'obre la inscripció, a veure si fem una mica de colla ;)

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 17, 2011 6:46 pm

A veure si l´any vinent també podem fer la de Mototurisme :(
Aquest any tot es va combinar de tal manera que no va ser possible :(
Ex ...moltes coses

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dt. maig 17, 2011 7:03 pm

[quote user="Steelman" post="169528"]A veure si l´any vinent també podem fer la de Mototurisme :(
Aquest any tot es va combinar de tal manera que no va ser possible :([/quote]

... i suposo que es farà en un altre dia que no sigui l'1 de maig ;)

Digamjordi
Presentats
Entrades: 884
Membre des de: dg. nov. 02, 2008 10:51 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Digamjordi » dt. maig 17, 2011 8:20 pm

Es te que canviar el nom, aixó es ruta per disfrutar i no penitent!!!
Compartir la carretera

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dt. maig 17, 2011 10:18 pm

Una bona tirada i una gran crònica. Merci, Ramon

Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Entrada Autor: Itaca » dv. maig 20, 2011 9:24 am

[quote user="Panotxa" post="169383"]Moltes gràcies Ramon!

Poder que el proper any estigui a l'aguait, m´han entrat ganes d'anar a fer revolts.
Ara que ja ets "vetarnu" i deus tenir endoll, ja ens aconseguiràs alguna invitació, oi?
Salut! ;)[/quote]

I si no, ens haurem de fer la penitència pel nostre compte :eyes :eyes

Ramon, gràcies per la crònica, fa que t'hi trobis una mica :cerv

Suposo que això "Trenquem a Castejón de Sos cap a Laspaules, la carretera és més estreta i completament plena de merdes de vaques enganxades, jo m'enganxo al darrera la roda d'una 1150GS i les anem esquivant." no deu tenir cap mala intenció, eh? :lol: :lol:
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dj. maig 26, 2011 8:40 am

Merci per compartir-ho!